جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره غزه استقبال کرد

تهران- ایرنا- پترا دی سوتر معاون نخست‌وزیر بلژیک از رأی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره الزام رژیم صهیونیستی به انجام تمامی اقدامات لازم و موثر برای تضمین ورود بدون تاخیر مواد غذایی اولیه برای ساکنان فلسطینی غزه، استقبال کرد.

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است  

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس از پایان یافتن جنگ میان رژیم صهیونیستی و حماس برگزار می‌کند.

پولیتیکو: پنتاگون به دنبال بودجه برای نیروی حافظ صلح در غزه است

تهران- ایرنا- روزنامه پولیتیکو در گزارشی به مذاکرات وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای تامین مالی استقرار یک نیروی حافظ صلح چند ملیتی یا فلسطینی در نوار غزه اشاره کرد و نوشت: نیروهای آمریکایی به غزه اعزام نمی‌شوند.

Loading
16 دیماه 1395

رسانه ها ؛ استقرار نیروهای ویژه آمریکا در مرزهای روسیه و…

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: حضور دائم نیروهای آمریکایی در منطقه بالتیک ، حمایت ائتلاف ضد داعش از عملیات ارتش ترکیه در سوریه ، تاکید رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ برتشکیل اف.بی.آی اروپایی، دعوت سازمان ملل متحد به مذاکرات «آستانه»،ارائه طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، خرید بزرگ نظامی آلمان برای مقابله با روسیه، تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی فیلیپین از سوی روسیه، ورود ارتش ترکیه به الباب سوریه و رد درخواست مذاکره کره شمالی از سوی کره جنوبی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروهای ویژه آمریکایی در نزدیکی مرزهای روسیه به عنوان بخشی از حضور دائم نیروهای آمریکایی در بالتیک مستقر شدند. این نیروها به آموزش نیروهای محلی و جمع آوری اطلاعات توسط عوامل سیا کمک خواهند کرد. تعداد زیادی از سربازان نیروهای ویژه آمریکایی در حال حاضر به بهانه تضمین امنیت در  لتونی و استونی از متحدان ناتو در مرزهای اروپای شرقی مستقر هستند. این اقدام همچنین به آمریکا این امکان را می‌دهد که بر مانورهای روسیه در بحبوحه نگرانی‌ها از الحاق کریمه به روسیه در سال ۲۰۱۴ نظارت داشته باشد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  بعد از مخالفت‌های مکرر؛ ائتلاف ضد داعش آمادگی خود را برای حمایت از عملیات ارتش ترکیه در سوریه اعلام کرد. جان دوریان، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در یک ویدیو کنفرانس از بغداد اعلام کرد: نمی‌توانم جزئیات زیادی از نوع حمایت‌مان از ترکیه ارائه کنم اما رایزنی‌ها در این زمینه جاری است. ترکیه‌ای‌ها می‌دانند که ائتلاف هر آنچه را که بتواند انجام می‌دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ولفگانگ آیشینگر ، رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ با بیان این که اصلاح ساختارهای امنیتی آلمان کافی نیست، تأکید کرد که کشورهای اروپایی باید وسیع‌تر فکر کنند و با توجه به سبک اف.بی.آی، پلیس سراسری به وجود بیاورند. توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان اخیرا خواستار تجدید کامل ساختارهای امنیتی این کشور شد. وی در این ارتباط  اعلام کرد، قصد دارد توانایی‌های دولت فدرال را ارتقا دهد  اما برنامه وزیر کشور آلمان بلافاصله از طرف همتایان او در ایالت‌های مختلف آلمان با مخالفت روبرو شد.

خبرگزاری مهر:  معاون نخست وزیر ترکیه با تاکید بر اینکه کشورش به روابط میان آنکارا – واشنگتن در دوران ترامپ خوشبین است، گفت که مهمترین مساله برای ما بازگرداندن فتح الله گولن به ترکیه است. نعمان «کورتولموش» همچنین افزود: ما در حال حاضر روابط تیره ای با ایالات متحده داریم، اما فکر نمی کنم این وضعیت زیاد طول بکشد. به نظرم این تنش ها به زودی برطرف خواهد شد.

خبرگزاری مهر: نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان جهانی به مذاکراتی که در شهر «آستانه» و با حضور نمایندگانی از سوی دولت قانونی سوریه و گروههای معارض برگزار می شود، دعوت شده است. «ویتالی چورکین» روز چهارشنبه خطاب به خبرنگاران اعلام کرد که سازمان ملل متحد به مذاکراتی که قرار است در شهر «آستانه» پایتخت قزاقستان و با حضور نمایندگانی از سوی دولت قانونی سوریه و گروههای معارض برگزار شود، دعوت شده است.

خبرگزاری مهر:  جمهوریخواهان آمریکائی طرح انتقال سفارتخانه این کشور از «تل‌ آویو» به «بیت‌ المقدس» را در سرزمینهای اشغالی به کنگره ارائه کردند.این طرح که توسط سناتورها «تد کروز» (Ted Cruz)، «مارکو روبیو» (Marco Rubio) و «دین هلر» (Dean Heller) ارائه شده است، خواستار به رسمیت شناخته شدن شهر «بیت‌ المقدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی آمریکا می‌ شود؛ طرحی که توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور منتخب آمریکا مورد حمایت قرار گرفته و البته به اذعان این روزنامه اعتراضاتی را نیز به وجود خواهد آورد.

خبرگزاری مهر: دست کم پنج «ناوچه کلاس براونشوایگ» ظرف چندین سال آینده به ناوگان دریایی آلمان خواهد پیوست؛ اقدامی که به منزله اخطاری به روسیه خواهد بود. روزنامه آلمانی «زوددویچه تسایتونگ» گزارش داد پارلمان آلمان خرید پنج ناوچه کلاس براونشوایگ با ارزشی بالغ بر ۱.۵ میلیارد یورو را به تصویب رسانده است.

خبرگزاری فارس: اردن که میزبان اعضای زیادی از حزب منحله بعث در عراق است، تلاش دارد اعضای این حزب را در طرح آشتی ملی سیاسی در عراق بگنجاند. در جریان سفر «عمار الحکیم» رئیس فهرست پارلمانی «التحالف الوطنی» (ائتلاف ملی) عراق به اردن در 7 دسامبر گذشته، «عبدالله دوم» شاه اردن را در جریان جزئیات حل و فصل تاریخی عراق قرار داد و تأکید کرد که این برگه برای تحقق منافع ملی این کشور است.

خبرگزاری فارس: روسیه اعلام کرد ، تسلیحات و تجهیزات نظامی فیلیپین را تامین و با این کشور رزمایش نظامی مشترک برگزار می‌کند. «ایگور خووائو» سفیر روسیه در فیلیپین گفت مسکو آماده است تسلیحات سبک و کوچک،‌ هواپیما و بالگرد، زیردریایی و دیگر تجهیزات نظامی را در اختیار فیلیپین بگذارد.پیش از این رئیس جمهور فیلیپین رزمایش‌های مشترک دریایی این کشور با آمریکا را به حالت تعلیق درآورده و گفته بود چنین اقداماتی وابستگی زیاد به آمریکا است.

 یورونیوز:  انتخاب  رابرت لایت هایزر، از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا بعنوان نماینده تجاری این کشور باواکنش منفی چین روبرو شد.هایزر مامور اجرای سیاستهای بازرگانی و مواضع بسته رییس جمهوری آمریکا نسبت به کشورهایی چون مکزیک و چین خواهد بود. جنگ شوانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش گفت: «پس از سالها توسعه، آمریکا و چین یک مدل منافع مشترک ایجاد کرده اند. درباره مشکلات مربوط به روابط تجاری بازرگانی باید گفت دو کشور ملزم هستند بدنبال راه حلهای مناسب برمبنای احترام متقابل و تساوی باشند.»

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   «یوکیا آمانو» برای سومین دوره رییس آژانس انرژی اتمی می شود. رییس نهاد ساماندهی هسته ای سازمان ملل متحد به نظر می رسد که قرار است بدون هیچ مخالفتی دوباره برای این سمت انتخاب شود.  آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه اعلام کرد که هیچکس جز یوکیا آمانو، رییس کنونی این سازمان، درخواست نامزدی خود را قبل از پایان مهلت آن در ماه دسامبر ارایه نکرده است.

خبرگزاری تسنیم:  تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که مانوئل والس نخست وزیر سابق فرانسه، پیروز انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست برای انتخاب نامزد نهایی ریاست جمهوری خواهد بود. نظرسنجی انجام شده توسط موسسه هریس اینتراکتیو برای شبکه‌های تلویزیونی فرانسه حاکی است که مانوئل والس که یک ماه قبل برای شرکت در رقابت‌های ریاست جمهوری از سمت نخست وزیری فرانسه، کناره گیری کرد، بیشترین شانس را برای پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست در 22 ژانویه خواهد داشت.43 درصد مردم فرانسه در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که در انتخابات مقدماتی حزب سوسیالیست به مانوئل والس رای خواهند داد.

خبرگزاری تسنیم:  مدیر سازمان سیا گفت: مسئله هسته‌ای کره شمالی باید یک اولویت مهم برای دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا باشد. جان برنان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا “سیا” در مصاحبه با شبکه پی بی اس، تاکید کرد: مسئله آزمایش‌های هسته‌ای و موشک بالستیک کره شمالی باید یک نگرانی مهم برای دولت دونالد ترامپ باشد.

العالم فارسی: یک منبع نظامی از ورود چند هزار نیروی ارتش ترکیه به شهر الباب سوریه و درگیری های شدید در منطقه خبر داد. یک منبع نظامی ترک اعلام کرد که ارتش ترکیه با 7000 نیرو وارد شهر الباب شده است.این منبع افزود: «اکنون درگیری های شدیدی در منطقه جریان دارد و خودروهای امدادی برای رسیدگی به مجروحان در شهرهای مرزی کلس و غاری عینتاب ترکیه مستقر هستند».

خبرگزاری ایرنا:  کره جنوبی به دلیل آنچه رها نکردن برنامه های تسلیحاتی و اتمی توسط کره شمالی عنوان کرد، از رد درخواست پیونگ یانگ برای انجام گفت وگو و مذاکره در خصوص بهبود روابط دوجانبه خبر داد. وزارت وحدت کره جنوبی در بیانیه ای تصریح کرد که کره شمالی در مورد گفت و گوهای دوجانبه صادق نیست و تلاشی برای رها کردن برنامه تسلیحات هسته ای انجام نمی دهد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  دیپلمات های انگلیسی در بروکسل مخفیانه در تلاش برای مذاکره به منظور بازگرداندن این کشور به اتحادیه اروپا هستند. روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی نوشت: دیپلمات های انگلیسی در بروکسل مخفیانه در تلاش برای مذاکره به منظور بازگرداندن این کشور به اتحادیه اروپا هستند و این در حالی است که سِر ایوان راجرز به عنوان سفیر انگلیس در اتحادیه اروپا روز سه شنبه استعفاء کرد.

خبرآنلاین: چین روز چهارشنبه با واکنش شدید نسبت اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا درباره کم کاری پکن در خصوص حل و فصل مساله هسته ای کره شمالی، آن را کذب محض دانست.ترامپ روز دوشنبه هفته جاری در تازه ترین توئیت خود بار دیگر به چین تاخت و اعلام کرد که این کشور شغل ها و ثروت آمریکایی ها را چپاول کرده است.او حتی تلاش پکن برای مهار کره شمالی را زیر سئوال برد و گفت چین با وجود به دست آوردن ثروت سرشار از محل تجارت با ایالات متحده هیچ کمکی درباره کره شمالی به آمریکا نمی کند.

پارس تودی:  سفر هیاتی از حزب دموکرات کره جنوبی، مهم ترین حزب مخالف دولت این کشور به چین، بیانگر تاثیر مساله موشک های تاد در سیاست داخلی و خارجی کره جنوبی است که می تواند بر روند تحولات آتی این کشور تاثیرگذار باشد. وانگ یی، وزیر خارجه چین در  دیدار با این هیات، ضمن مخالفت مجدد با استقرار موشک های تاد آمریکا در کره جنوبی، اعلام کرد، در این صورت چین نیز برای تقویت قدرت دفاعی خود اقدام خواهد کرد.  زیرا استقرار این موشکها را که براساس توافق با امریکا در سال جاری در کره جنوبی صورت خواهد گرفت به زیان امنیت ملی خود می داند. وزیر امور خارجه چین تاکید کرد با توسعه همکاری های منطقه، بایستی راه کاری چند جانبه برای تثبیت صلح و امنیت در منطقه یافت.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *