جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
اندیشکده رند بررسی کرد

گزینه های جایگزین آمریکا برای نظم بین الملل

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: از سال 1945 میلادی، ایالات متحده آمریکا همواره از طریق ایجاد و حفظ نهادهای اقتصادی بین المللی، سازمان های امنیتی منطقه ای و دوجانبه و هنجارهای سیاسی لیبرال، منافع جهانی خود را دنبال کرده است.

مایکل جی مازار، میراندا پریب، آندره رادین و آسترید سوالوس در گزارشی که اندیشکده رند منتشر کرد، نوشتند: این مکانیزم های نظم آفرین، اغلب در یک چارچوب کلی با عنوان نظم بین الملل عمل کرده اند. در طی سال های اخیر، قدرت های در حال رشد جهانی، به جنبه های چالش زای این نظم پرداخته اند.

در این گزارش، به بررسی گزینه های سیاست‌های آینده آمریکا برای نظم بین المللی پرداخته شده است. بدین منظور، ضمن بحث و بررسی نقش آمریکا در جهان، چهار دیدگاه استراتژیک درباره نظم بین المللی ارائه شده است که ایالات متحده می تواند در آینده آنها را به کار گیرد. این دیدگاه ها، عمدتا در ویژگی های قواعد نظم اعم از چگونگی تنظیم قوانین و ضمانت اجرایی ‌با یکدیگر متفاوت هستند. بخش بعدی این گزارش نیز، به ارزیابی فرضیه های بنیادین درباره انگیزه های آمریکا برای انتخاب هر یک از این نظم های جایگزین می پردازد. بخش پایانی گزارش، به تشریح سیاست هایی پرداخته است که آمریکا برای تعقیب و ترویج هر یک از نظم های جایگزین به آنها نیاز دارد.  

 

نتایج کلیدی

نقاط ضعف و قوت هریک از دیدگاه های نظم جایگزین

– هر کدام از دیدگاه ها، دارای پیامدهای متفاوتی برای سیاست اقتصادی و دفاعی هستند.

– ائتلاف های موجود علیه تجدیدنظرطلبی، پیامدهای مجزای قابل توجهی بر هریک از نظم های جایگزین دارند.

– هر کدام از نظم های جایگزین، از چارچوب راهبردی خاص خود برای تحقق صلح قدرت های بزرگ برخوردار است.

– هیچ نظم واحدی وجود ندارد که بتواند همه اهداف موجود در چهار نظم جایگزین را برای آمریکا محقق نماید.

– نگرش ها و اولویت های دیگر کشورها، بر میزان پایداری هر کدام از نظم ها تاثیرگذار است.

وجود یک دیدگاه منسجم درباره نظم بین المللی، سیاست جهانی آمریکا را تقویت می کند – مشروط به آنکه بخش های مختلف سیاست خارجی آمریکا، با دیدگاه نظم مطلوب سازگاری داشته باشند.

فایل پی دی اف این گزارش را می توانید در این لینک دریافت کنید.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *