جدیدترین مطالب

روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد

رسانه‌های پاکستان با پرداختن به دستاورد‌های سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد نوشتند ایران و پاکستان در جریان سفر سید ابراهیم رئیسی به پاکستان پیامی قاطع در مورد عزم مشترک خود برای تقویت روابط در تمامی حوزه‌های همکاری دوجانبه صادر کردند.

سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است

درحالیکه بسیاری از رسانه های پاکستانی اخبار مبنی بر تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی واشنگتن درصورت توسعه مناسبات تجاری با جمهوری اسلامی ایران را منتشر می کنند، وزیر دفاع این کشور سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به اسلام آباد را موفق ارزیابی کرده و‌ آن را تحولی بزرگ قلمداد کرد.

پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه

اعتصاب کارکنان بخش‌های کنترل پرواز فرودگاه‌های فرانسه باعث شده هزاران پرواز لغو و برنامه ریزی صد‌ها هزارمسافر بهم بخورد و سرگردان شوند.

Loading

أحدث المقالات

در میان دالان های آبی “علیصدر” بزرگترین غار آبی ایران + فیلم

شاه ایران که از موفقیت عبدالله حاجیلو رئیس هیات کوهنوردی همدان از تجهیز غار علیصدر و توریستی کردن آن شنیده بود، سال ۱۳۵۵ برای اولین بار از غار علیصدر بازدید کرد و مقرر شد علاوه بر ارتباط برق سراسری به غار و روستاهای اطراف و آسفالت راه‌های دسترسی به غار، نسبت به ایجاد مهمانسرای جهانگردی در ده علیصدر اقدام‌شود.

کلید "برقرای ثبات" توقف جنایات رژیم اسرائیل است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه در نشست بریکس در مسکو با اشاره به تحولات منطقه گفت: کلید برقراری ثبات و آرامش در منطقه توقف فوری جنایات و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم غزه است.

عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی با تشریح نتایج و اهمیت سفر رئیس جمهور به پاکستان تاکید کرد: اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگر است، لذا تلاش می‌شود تا راه‌های توسعه مناسبات اقتصادی و بازرگانی ۲ کشور تقویت شود.

Loading
25 دیماه 1395

رسانه ها ؛ تمدید ‘وضعیت ملی اضطراری’ در قبال ایران از سوی اوباما و..

۱۳۹۵/۱۰/۲۷ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: اقدام اوباما درتمدید یکساله تمدید 'وضعیت ملی اضطراری' در قبال ایران، اظهارنظر جدید ترامپ درباره روسیه وچین، انتقاد شدید سازمان ملل از نحوه برخورد کشورهای اروپایی با پناهجویان، تاکید مقام ارشد پنتاگون برتشدید عملیات علیه داعش، پاریس میزبان کنفرانس بین‌المللی صلح، اعزام نیرو از بلژیک به لیتوانی و انهدام شبکۀ جاسوسی وابسته به رژیم اسرائیل در الجزایر ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  رئیس‌جمهوری آمریکا که کمتر از یک هفته به پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش باقی مانده است ، ‘وضعیت ملی اضطراری’ در قبال ایران را به مدت یکسال دیگر تمدید کرد. اوباما در نامه‌ای به کنگره آمریکا خواستار تداوم وضعیت ملی اضطراری درباره ایران، کوبا، لیبی، زیمباوه، ونزوئلا، اوکراین و تروریست‌های مخل فرایند صلح شده است. رئیس‌جمهور آمریکا خاطرنشان کرده که وضعیت اضطرار ملی درباره ایران که واشنگتن روز 15 مارس 1995 اعلام کرده، بایستی در بازه زمانی بعد از 17 مارس سال 2017 ادامه پیدا کند.

خبرگزاری فارس:  رئیس جمهور منتخب آمریکا در یک مصاحبه بار دیگر درباره روابط با روسیه در دولتش و همچنین موضعش در قبال چین اظهارنظر کرده است.  دونالد ترامپ در حالی که فشارهای ضد روسی اعضای کنگره آمریکا ادامه دارد، گفته است که او در صورت «کمک کردن واقعی» مسکو به واشنگتن، مانعی برای لغو تحریمهای روسیه نمی بیند. وی در مصاحبه روز جمعه با وال استریت ژورنال تاکید کرده است که در صورت کمک واقعی روسیه به جنگ با تروریسم و همچنین حصول به برخی دیگر از اهداف مهم، او آماده برداشتن تحریمها است.

خبرگزاری فارس:  عضو کمیته آشتی «وادی بردی» از جزئیات توافق دمشق با گروه‌های مسلح بر سر آتش‌بس و پاکسازی این منطقه خبر داد. «أیمن زینیه»، عضو کمیته آشتی «وادی بردی» در حومه غربی ریف دمشق در خصوص خبر حاکی از توافق جدید بر سر آتش بس در این منطقه گفت: بر اساس طرحی که دولت سوریه به فرمان بشار اسد و توسط سرلشکر «علی مملوک» رئیس اداره امنیت ملی سوریه ارائه داده درگیری ها در همه منطقه وادی بردی متوقف می شود.

خبرگزاری مهر:  سازمان ملل متحد نحوه برخورد کشورهای اروپایی با پناهجویان به ویژه در ماه های سرد سال را به شدت مورد انتقاد قرار داد. کمیساریای عالی پناهندگان نزد سازمان ملل با اشاره به مرگ چند پناهجو در سرمای شدید بلغارستان، نسبت به وضعیت پناهجویان در موج شدید سرمای اروپا هشدار داد.کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل همچنین تاکید کرد دولت‌های اروپایی باید به‌ جای بیرون راندن پناهجویان از مرزهای خود و برخورد خشونت‌آمیز با آنها، برای کمک به آنها بیشتر تلاش کنند.

  خبرگزاری مهر:  رئیس جمهوری فرانسه با اشاره به تهدیدهایی که خاک این کشور را فرا گرفته است، از اتحاد پاریس با کشورهای آفریقایی سخن گفت که دغدغه ای مشترک به نام تروریسم دارند. «فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه، در آستانه نشستی که با حضور رهبران آفریقا در کشور مالی برگزار می شود، آنهایی را که در خاورمیانه و آفریقا با تروریسم مبارزه می کنند، متحدین فرانسه خطاب کرد.

 خبرگزاری مهر:  با وجود منع ورود برای دولتمردان روسیه به کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان یکی از وزرای این کشور را به منظور حضور در نشست گروه بیست دعوت کرد. «کریستین اشمیت» وزیر کشاورزی آلمان از همتای روسی خود برای شرکت در نشست وزرای کشاورزی اعضای گروه بیست دعوت به عمل آورد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یکی از مقام های ارشد پنتاگون در بحبوحه فشارها برای تسریع روند مقابله با داعش گفت، حملات ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا در عراق و سوریه باید حدالامکان سریع باشد. الیزا اسلاتکین، معاون موقت وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین الملل گفته است که عملیات ضد داعش در رقه سوریه باید آنگونه که مناسب است هرچه سریعتر آغاز شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه فرانسه در آستانه کنفرانس صلح پاریس بازگشت آرامش و ثبات به منطقه خاورمیانه را بدون حل اختلافات دو طرف فلسطینی – اسرائیلی بعید دانست. ژان مارک آیرو در مصاحبه با روزنامه “لوموند” این کشور اظهار داشت: بحران‌های متعددی که در منطقه از سوریه تا لیبی و از یمن تا عراق وجود دارد،‌ خطرات جدیدی را علیه ثبات منطقه ایجاد کرده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   رییس بانک توسعه آسیا خواستار ادامه حضور آمریکا در منطقه شد! تاکه هیکو ناکائو، رییس این بانک، روز جمعه در توکیو گفت که همکاری آمریکا با آسیا تاثیر عمیقی بر اقتصادهای منطقه و شکوفایی آن داشته است. ناکائو گفت معتقد است که ادامه این تلاش ها به نفع آمریکا، متحدانش در آسیا و سایر کشورها خواهد بود و برای ثبات منطقه ای بسیار مهم است.

العالم فارسی: کمیته اطلاعاتی سنا قصد دارد ادعا‌های مطرح‌شده در خصوص تماس تیم دونالد ترامپ با روسیه را بررسی کند. کمیته اطلاعاتی سنا اعلام کرد تحقیقی فرا‌حزبی را در خصوص دخالت ادعایی روسیه در انتخابات 2016 آمریکا و تماس‌های احتمالی نزدیکان ترامپ با مسکو انجام خواهد داد.

خبرگزاری تسنیم:  تازه‌ترین نظرسنجی‌ حاکی از افزایش نگرانی مردم آمریکا از روسیه پس از به قدرت رسیدن ترامپ است. طبق نظرسنجی اخیر صورت گرفته در روز جمعه توسط رویترز و موسسه ایپسوس که در حوزه نظرسنجی فعال است 82 درصد از شرکت کنندگان نگران کشور روسیه به عنوان یکی از رقبای اصلی آمریکا در عرصه بین‌الملل هستند. این افراد روسیه را یک تهدید کلی برای کشور خود می‌دانستند و نکته جالب این است که در نظرسنجی قبلی تنها 72 درصد از افراد چنین نظری درباره روسیه داشتند.

خبرگزاری ایرنا: باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه خبری سی بی اس نیوز گفت: نخستین رئیس جمهوری در تاریخ مدرن (آمریکا) بدون بدنامی و رسوایی هستم. مجری برنامه از اوباما پرسید: شما نتوانستید واشنگتن را تغییر دهید. اوباما پاسخ داد: آن چیزهای که بطور مستقیم در اختیارم بود، تغییر دادم.

 خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر دفاع آمریکا،  مقابله با آنچه که وی آن را  نفوذ ایران در منطقه خاورمیانه خواند یکی از پنج چالش پیش روی این وزارتخانه در دوره تصدی وی دانست. اشتون کارتر در مراسم اهدای جایزه به باب ورک، معاون خود، که در پنتاگون برگزار شد گفت :«باب ورک به من در مقابله با پنج چالش نفوذ روسیه در اروپا، مدیریت تغییر تاریخی در منطقه آسیا-اقیانوس آرام، مواجهه با تحریک آفرینی های هسته ای و موشکی مستمر کره شمالی و مقابله با نفوذ  ایران در منطقه خاورمیانه و مقابله با تروریسم و تسریع شکست حتمی و پایدار داعش کمک کرد.

خبرآنلاین: سخنگوی رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که دستیابی به یک سوریه متحد و آرام با ریاست جمهوری بشار اسد، غیر ممکن خواهد بود. ابراهیم کالین گفت: ترکیه هنوز بر این باور است که یک سوریه متحد و آرام با بشار اسد امکان پذیر نیست و خواستار پیشرفت قدم به قدم و روشن شدن نتایج مذاکرات صلح در شهر آستانه است.

پارس تودی:   بلژیکی درچارچوب سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، به لیتوانی نیروی لجیستیکی اعزام می کند. به نوشته روزنامه بلژیکی لا لیبر، وزارت دفاع بلژیک  از برنامه ریزی برای اعزام نیرو به لیتوانی خبر داد. این نیروها که در پایان ماه جاری به لیتوانی اعزام می شوند، تحت فرماندهی آلمانی ها و در بخش لجیستیکی از جمله حمل و نقل، حمل سوخت و مهمات فعال بوده و با نیروهای هلندی، نروژی و سپس لوگزامبورگی، همکاری خواهند کرد.

پرس تی وی : الجزایر از کشف و انهدام یک شبکۀ جاسوسی بین‌المللی که به نفع اسرائیل فعالیت می‌کرد، خبر داده‌ است.به گزارش روزنامۀ النهار الجزایر، نیروهای امنیتی این کشور یک شبکۀ بین‌المللی جاسوسی را که در استان غردایه برای اسرائیل فعالیت می‌کرد، به اتهام ایجاد هرج‌ومرج و ناامنی در کشور، بازداشت کرده‌اند. روزنامۀ البلاد الجزایر نیز گزارش داده است طبق بازجویی‌های اولیه ثابت‌شده این افراد برای اسرائیل فعالیت می‌کنند.

دویچه وله:  فلسطینی‌ها از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای جلوگیری از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس کمک خواستند. رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرده که سفارت آمریکا در اسرائیل را به بیت المقدس منتقل خواهد کرد. صائب عریقات، از مقام‌های ارشد سازمان آزادی بخش فلسطین که برای دیدار با مقام‌های روسیه به مسکو سفر کرده، دیروز اعلام کرد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نامه‌ای به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از او خواسته است که ترامپ را به خودداری از انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس قانع سازد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *