جدیدترین مطالب

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

آمریکا گزینه‌های حمله به ایران را خط زد

محمد علی مهتدی در یادداشتی می نویسد: اکنون قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در اوج است و نه فقط حریم ایران بلکه خاک سوریه و هر جا که مستشاران نظامی ایران حضور داشته باشند را پوشش می دهد.

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.
Loading

أحدث المقالات

پاکستان در انتظار سفر رئیس جمهور ایران

رئیس شورای همبستگی ملی پاکستان گفت: مردم پاکستان برای قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به علت پاسخ دندان شکن این کشور به تهاجم و جنایات رژیم صهیونسیتی، مشتاقانه منتظر استقبال از «دکتر ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران هستند.

Loading

پاسخ تنف در خلیج فارس

۱۳۹۶/۰۵/۱۸ | یادداشت

شورای راهبردی آنلاین- یادداشت: امیر مسروری، کارشناس و پژوهشگر در مطلبی به حمله امریکا به نیروهای بسیج مردمی عراق در مرز سوریه اشاره کرده است .

امیر مسروری*

حمله نظامی آمریکایی ها به نیروهای مقاومت در تنف و محور عراق موجب شهادت بیش از 40 رزمنده مقاومت اسلامی شد تا جایی که حشد الشعبی رسما از انتقام نزدیک این حادثه سخن گفت. در طول تشکیل ائتلاف آمریکا در عراق تنها هدف جدی این کشور، مقاومت اسلامی و مبارزه با حشد بوده تا جایی که آخرین کارشکنی سیاسی شان ممانعت از ورود حشد به پرونده تل عفر است که با شکست همراه شد.
آمریکایی ها با تمام جسارت و وقاحت رزمندگانی که در دمای شصت درجه با سلاح، لباس نظامی و تجهیزات در حال نبرد مستقیم با داعش هستند را هدف قرار داد و سبب شد تا داعش در یک اقدام انتحاری به نیروهای عمل کننده حمل ور شود. پیش از این نیز آمریکایی با زیاده خواهی و بدون مجوز دولت سوریه منطقه ای را تصرف کردند که مقاومت توانست آزاد کند و در پاسخ به آن با موشک میان برد، اهداف خود را مستقلا هدف قرار داد. جمهوری اسلامی ایران بارها نشان داد مقاومت خط قرمز استراتژی امنیتی – سیاسی است و از آن کوتاه نمی آید.
صبح امروز خبری با عنوان نزدیک شدن یک پهپاد ایرانی با نام « قم 1» به سی و یک متری جنگنده اف 18 آمریکایی مستقر در خلیج فارس هنگام فرود، منتشر شد. آمریکایی از این خبر با « ایجاد اختلال در مسیر پروازی » نام بردند. پیش از این نیز یک پهپاد آمریکایی در سوریه شکار پهپاد ایرانی شد .
این دو اقدام هوایی ایران نشان میدهد، علاوه بر زمین و دریا، جمهوری اسلامی ایران می تواند در هوا هم برای آمریکایی ها ایجاد مشکل کند . در صورتی که بخواهد موقع فرود بر روی ناو به صورت انتحاری به اف 18 آمریکایی بر خورد میکرد معلوم نبود چه اتفاقی در دریا برای یک ناو آمریکایی رخ میداد.
این فقط یک پیام داشت « جمهوری اسلامی ایران بر سر مقاومت و حمایت از آن به هیچ عنوانی معامله نمیکند و در صورت تکرار حادثه تنف، این بار جدی هواپیمای آمریکایی حمله کننده از ناوهای دریایی مستقر در خلیج فارس مورد اصابت قرار می گیرند».
این پیام مستقیما بدون واسطه از جمهوری اسلامی ایران منتقل شد قطعا فرماندهان منطقه ای آمریکایی پیام را با هوشیاری دریافت کردند و ساعتی پس از آن به هر وسیله ای متوسل شدند تا حمله در تنف را گردن دیگری بیندازد. به طور حتم در صورت تکرار رفتار آمریکا در قبال مقاومت ، جمهوری اسلامی ایران پاسخ را در خلیج فارس خواهد داد و آمریکایی ها خوب میدانند پهپادی به صورت انتحاری علیه یک ناو هواپیمابر عمل کند به چه معناست!
کافی است دفعه بعدی هواپیمای مهاجم علیه مواضع مقاومت در برگشت به صورت تصادفی با یک پهپاد و یا شی نا شناس در لحظه فرود برخورد کند!
پیام مقاومت آشکار است و انتظار می رود دگر بار حادثه تنف تکرار نشود.

رئیس اندیشکده مطالعات جهان اسلام*

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *