أحدث المقالات

ببینید | این پایگاه نظامی اسرائیل مبدا حمله به ساختمان کنسولگری ایران بود

پایگاه نظامی امنیتی جاسوسی نواتیم اسرائیل یکی از چند هدف مشروع نیروهای انقلاب اسلامی در عملیات «وعده صادق» بود که با خسارات جدی مواجه شد. این پایگاه آشیانه مهم‌ترین پرنده‌های تحت مالکیت اسرائیل از جمله F35،هرکولس C130 و هواپیماهای تجاری و دولتی از جمله بویینگ 707 است. نواتیم در جنوب اسرائیل با فاصله 1100 کیلومتری از خاک ایران قرار دارد. پایگاهی است که مبدا حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق بود. منبع: دانشجو

Loading

آشنایی با موسسه روابط بین الملل و راهبردی فرانسه (ایریس)

۱۳۹۵/۱۱/۲۰ | اندیشکده های جهان

شورای راهبردی آنلاین- اندیشکده ها: موسسه روابط بین الملل و راهبردی حاصل ابتکار جمعی از متخصصین فرانسوی است، در سال 1991 تشکیل شد. این موسسه یکی از اتاق های فکر فرانسه است که با اهداف و کارکردهای عمومی تاسیس شد. فعالیت این انجمن در حوزه های ژئوپلیتیک و راهبردی است و تنها اتاق فکری ست که با وجود ابعاد بین المللی در پژوهش هایش، کاملا خصوصی و با رویکردی مستقل عمل می کند. این موسسه در جایگاه بیست و پنجم اتاق های فکر دنیا در حوزه امنیت و امور بین المللی قرار دارد و بازیگری اجتناب ناپذیر در عرصه مطالعات پژوهشی سیاست خارخی فرانسه است.

موسسه روابط بین الملل و راهبردیفرانسه INSTITUTE DES RELATIONS INTERNATIONALESET STRATÉGIQUES در جایگاه بیست و پنجم اتاق های فکر دنیا در حوزه امنیت و امور بین المللی قرار دارد و بازیگری اجتناب ناپذیر در عرصه مطالعات پژوهشی سیاست خارجی فرانسه است. فعالیت های موسسه بر چهار محور استوار است:

  • پژوهش
  • برگزاری همایش ها
  • نشر
  • دوره های آموزشی

ایریس ، سعی دارد به عنوان اندیشکده ای در حوزه امنیت بین المللی شناخته شود.  موضع سیاسی این موسسه بیشتر به جناح چپ گرایش دارد. براساس مدل همکاری بخش خصوصی و بخش مردمی، موسسه ایریس نیاز مالی خود را از سه  بخش تامین می کند:

– یک سوم درآمدها از قراردادهای منعقده بین موسسه و وزارت دفاع فرانسه حاصل می شود،

– بخش دیگر از برگزاری دوره های آموزشی است

– یک سوم آخر نیز از پرداخت حق عضویت اعضا و قراردادهای بین موسسه و نهادهای بین المللی به دست می آید.

ایریس برای رسیدن به این سه هدف اصلی تشکیل شده است :

1- مشارکت درپژوهش ها و در موضوعات ملی و بین المللی با ارائه خوانش های متفاوت و اصیل از رویدادها و چالش های ملی و بین المللی.

2- تشکیل یک مرکز ارزیابی کاملا مستقل

3- به وجود آوردن مکانی برای گفتگو، مطالعه و تامل برای همه کسانی که در حوزه مسائل راهبردی فعالیت می کنند، متخصصین حوزه های مختلف اندیشه و افراد دارای سابقه که شامل مقامات بلند پایه سیاسی، نظامی، صنعتی و همچنین کارشناسان و دانشگاهیان می شود.

این موسسه با پوشش بخش وسیعی از مسائل ژئواستراتژیک، به نهادهای عمومی از جمله  وزارت خانه ها، نهادهای اروپایی، پارلمان، نهادهای بین المللی و شرکت های خصوصی که به پژوهش و آمار نیاز دارند، خدمات ارائه می دهد. پژوهشگران این موسسه در کنفرانس های متعددی در فرانسه و دیگر کشورها  شرکت می کنند. به موازات آن، فعالیت رسانه ای  ایریس ،پویایی در فضای وب و شبکه های اجتماعی در کنار گردهمایی های متعددی که موسسه برگزار می کند؛ به آن اجازه می هد تا  مشارکت بالایی در مسائل راهبردی و بین الملل داشته باشد و بتواتد پاسخ گوی نیاز عموم به مطالعه و تحلیل درست از مسائل مهم باشد.

ایریس، اتاق فکری شناخته شده در عرصه جهانی است. براساس مطالعات سال 2014 دانشگاه پنسیلوانیا، به عنوان یکی از مرجع های ارزیابی اتاق های فکر در دنیا، این مرکز دارای جایگاه بیست و ششم جهانی( از بین 6681 اتاق فکر) در زمینه بهترین اتاق های فکر در حوزه سیاست خارجی و چالش های بین المللی، رتبه 31 در مقوله دفاع و امنیت ملی و رده 52 در حوزه برگزاری کنفرانس ها، می باشد.

  1. پژوهش

در حوزه پژوهش، اقدامات به شکل مطالعات موردی، تحلیل و آمار و مشاوره به مسولین نهادهای عمومی وخصوصی یا نهادهای بین المللی صورت می گیرد. این فعالیت ها باعث برقراری همکاری ها بین این انجمن و مراکز خارجی یا شرکت ها می شود. در این بخش، مدیران پژوهش، پژوهشگران و پژوهشگران مدعو مشغول به فعالیت هستند. کارشناسان این حوزه ایریس، با پوشش همه جانبه حوزه های منطقه ای مختلف و چالش های بین المللی می توانند از گروه های مطالعاتی با تخصص های متفاوت برای هر موضوع پژوهشی استفاده کنند.

محور های اصلی پژوهش در ایریس، عبارتند از: امنیت، دفاع و خطرهای جدید، تکنولوزی و صنعت دفاع; تعادل بین المللی و جهانی سازی; انرژی و محیط زیست; مسائل اجتماعی و کنش گران غیر دولتی; ورزش و روابط بین الملل، مطالعات منطقه ای: اروپا، آمریکا، کشورهای اوراسیا، آفریقای جنوبی، خاور میانه و نزدیک، سرزمین های مدیترانه و آسیا.

  1. برگزاری رویدادهای مرتبط

فعالان این بخش با همکاری حوزه پژوهش، سالانه نزدیک به 50 گردهمایی برگزار می کنند. بعضی از این رویدادها برای عموم قابل استفاده و برخی دیگر مخاطب خاص و محدود دارند. همایش های بزرگ برگزار شده توسط ایریس، عبارتند از: همایش های سالانه مسائل راهبردی  (از سال 1996) و سلسله همایش های نانت در حوزه ژئوپلیتیک. همایش ها، سمینارها و گردهمایی های دیگر در وقت تعیین شده توسط خود ایریس، یا به درخواست نهادهای فرانسوی یا خارجی، با مشارکت تصمیم گیرندگان سیاسی، اقتصادی و نظامی، خبرنگاران، کارشناسان، دانشگاهیان فرانسوی یا خارجی در حوزه های مختلف برگزار می شود.

  1. نشر

انتشارات ایریس مسولیت چاپ خروجی های رویدادها و ایده های اتاق فکر را دارد. هرسال در سالنامه مرجع ایریس، دیدگاه های جهانشمول و البته جزیی نگر در خصوص عرصه های بین المللی و روابط راهبردی ارائه می شود. موسسه یک فصلنامه نیز دارد. مجله بین المللی و راهبردی  که به پیوست گزارش های کاری از موضوعات مهم و بزرگ که صحنه بین الملل را با مقابل هم گذاشتن ایده پردازان با رویکردهای متفاوت می چیند، هر سه ماه یک بار چاپ می شود.

  1. دوره های آموزشی

ایریس ، دو نوع دوره آموزشی ارائه می دهد.

– دوره های آموزشی تخصصی  به منظور تربیت افرادی که در زمینه روابط خارجی و راهبردی فعالیت می کنند.

-دوره آموزش عالی خصوصی، با شش مدرک معادل لیسانس و ارشد به صورت حضوری و از راه دور درچارچوب دوره عالی مدرسه روابط بین الملل ایریس.

این موسسه همچنین قادر به برگزاری دوره های آموزشی درخواستی سازمان های مختلف می باشد.

  1. عرصه های مطالعاتی:

الف:  امنیت، دفاع و خطرات جدید

ب: تکنولوژی و صنعت دفاعی

ج: توازن بین المللی و جهانی سازی

د: انرژی و محیط زیست

ه:  معضلات اجتماعی و کنش گران غیر دولتی

و:  ورزش و روابط بین الملل

ز:  مسائل منطقه ای، شامل حوزه های:  آفریقای جنوبی، آمریکا، آسیا، اروپا، خاور میانه خاور دور و کشورهای حوزه مدیترانه، روسیه و کشورهای اوراسیا.

از خصوصیات متمایز کننده موسسه ایریس، بخش مطالعات و مشاوره این اتاق فکر است. کارشناسان این موسسه با ارائه طرح ها و نطرات کاربردی برای شرکت ها و نهادهای عمومی و خصوصی سفارش دهنده پروژه های پژوهشی، به مسولین آنها در اتخاذ تصمیمات راهبردی کمک می کنند.

کارشناسان موسسه ایریس بیشتر در حوزه مسائل داخلی خبره هستند، آنها با تهیه انواع گزارشات ، تحلیل ها و آمار به مشتریان گوناگونی مانند(وزارت خانه های فرانسوی، نهادهای بین المللی، شرکت های بین المللی و….) خدمات ارائه می کنند. موسسه برای پاسخ دادن به نیاز مخاطبان متنوع خود، اقدام به تشکیل گروه های پژوهشی چند رشته ای کرده است. در کنار این برنامه ها، ایریس پروژه های چندین ساله برای بررسی مسائل بین المللی و راهبردی در دستور کار دارد.

  1. همکاری های درازمدت با نهادهای عمومی

از آغاز تاسیس، موسسه ایریس اقدام به دادن مشاوره و برگزاری همایش های مختلف برای نهادهای فعال در حوزه مسائل بین المللی و راهبردی (وزارت امور خارجه، شورای دفاع و امنیت ملی)، کرده است  این فعالیت ها از سال 2000  به موسسات و نهادهای بین المللی و به خصوص نهادهای مربوط به اتحادیه اروپا (کمیسیون اروپا، مجلس اروپا، ….) گسترش پیدا کرد.

7.مطالعات و پروژه های مشاوره ای

پروژه های مطالعاتی و مشاوره ای به درخواست نهادهای ملی و بین المللی انجام می گیرد. این تحقیقات و پژوهش ها با تحلیل پرونده های بین المللی مانند: مسائل امنیتی، منطقه ای و مقررات ورزشی، و بیان پیشنهادات در زمینه ی مربوطه، به تصمیم گیری نهادهای عمومی کمک می کند. این اقدامات در قالب مطالعات و پروژه های مشاوره ای تعریف می شوند که می توانند توسط موسسه ایریس به تنهایی یا با همکاری اتاق های فکر خارجی اجرایی شوند.

  1. همایش های بین المللی

موسسه ایریس بنا به ابتکار عمل خود یا به درخواست نهاد های بین المللی، همایش های مختلفی با حضور مسولین سیاسی، اقتصادی و کارشناسان بین المللی در طول سال برگزار می کند. این گردهمایی های محدود با هدف تقویت همکاری ها و به اشتراک گذاشتن ایده ها و نظرات متفاوت در همه حوزه ها به وجود آمده اند. محل برگزاری همایش ها می تواند در کشور فرانسه یا کشورهای دیگر باشد. از میان همایش های برگزار شده می توان به گردهمایی های دو جانبه فرانسه – آلمان ( میزگرد راهبردی فرانسه – آلمان)، فرانسه – ترکیه، فرانسه – روسیه و فرانسه – مصر، اشاره کرد.

  1. پاسخ های مناسب به نیاز بخش خصوصی

برای کمک به شرکت های خصوصی در جهت  توسعه و گسترش شعبات خود در دیگر کشورها، موسسه ایریس کمک های فکری و کارشناسان خبره در حوزه مورد نیاز شرکت ها را برای دوره های کوتاه مدت متوسط و بلند مدت، در اختیار آنها قرار می دهد این اقدامات در قالب تحلیل و پژوهش، برگزاری سمینار ها و گردهمایی هایی با شرکت مقامات سیاسی و اقتصادی یا دوره های آموزشی بین المللی برای مسولین و فعالین حوزه های مربوطه، تعریف می شود.کمک های مختلف موسسه به شرکت های خصوصی عبارتند از:

  1. مطالعات راهبردی: تحلیل موشکافانه و چند بخشی یک چالش  ژئواستراتژیک  در حوزه ی گسترش  فعالیت یک شرکت درسطح بین الملل

شرایط راهبردی،  شناسایی افراد و شبکه های موثر ، چشم انداز و خطرات سرمایه گذاری در حوزه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، مسائل زیست محیطی، راهبرد های سیاسی و…. عناوین و حوزه هایی هستند که کارشناسان این موسسه با ارائه تحلیل ها و پژوهش های دقیق ، به مدیران شرکت ها برای تصمیم گیری بهتر کمک می کنند.

  1. برگزاری گردهمایی های محدود

طی  این جلسات یک یا چند پژوهشگر موسسه، نظرات کارشناسانه خود را حول موضوع مورد بررسی مطرح می کند.

  1. دوره های آموزشی حرفه ای سفارشی

بیش از ده سال است که موسسه ایریس برای مخاطب عام ، دوره های آموزشی عمومی  با موضوع خاص برگزار می کند. این موسسه  همچنین به سفارش شرکت ها دوره های آموزشی سفارشی برگزار می کند. این دوره ها با همکاری بخش مدیریت منابع انسانی شرکت ها و همچنین بخش بین الملل آنها، به منظور پاسخ گفتن به نیاز های کمی و فوری آنها برگزار می شوند

13.موسسات و شرکت های همکار موسسه

شرکت ها و مراکز مختلفی با موسسه همکاری می نمایند که برخی از آنها عبارتند از: گروه هواپیمایی ایرباس، شرکت آلستوم ،اتحادیه اروپا،مجلس ملی،شهرداری پاریس،شرکت پست فرانسه شرکت رنو، گروه ماشین سازی سافران، شرکت نفت توتال ،شبکه پنج فرانسه

مسولان موسسه:

  • پاسکال بونیفاس (رییس موسسه IRIS)

پاسکال بونیفاس، رییس موسسه روابط بین الملل و راهبردی است. وی در موسسه مطالعات اروپای دانشگاه پاریس 8 نیز مشغول به تدریس است. او هم چنین مدیر مسولی مجله بین الملل و راهبردی که هر سه ماه یکبار به چاپ می رسد(از سال 1991) و مجله سال راهبردی که سالانه و از 1985 منتشر می شود، را به عهده دارد.او در نوشتن و تنظیم و چاپ بیش از پنجاه کتاب با موضوعات روابط بین الملل، مسائل هسته ای و  خلع سلاح، روابظ قدرت بین کشورهای ابر قدرت، سیاست خارجی فرانسه، تاثیر ورزش بر مناسبات بین الملی، درگیری های غرب آسیا و خاور نزدیک و عواقب آن برای فرانسه، همکاری داشته است. بونیفاس مقاله های متعددی در نشریات بین الملل و ژئوپلیتیک به چاپ رسانده است. شرکت مستمر در رسانه های ملی و بین المللی،از جمله نوشتاری و دیداری- شنیداری، و برگزاری کنفرانس ها و مباحثات متعدد در فرانسه و دیگر کشورها، از جمله فعالیت های او است. وی سرمقاله نویس روزنامه های لاکروآ  (فرانسه)، لاوانگاردیا  (اسپانیا) و الاتحاد) امارات) و هم چنین عضو شورای ملی اخلاق در فدراسیون فوتبال فرانسه نیز می باشد. بونیفاس در سال 2012 برنده جایزه وبان   شد.

  • دیدیه بیلیون (معاون موسسه)

وی دارای مدرک دکترا در رشته های علوم سیاسی و تاریخ – ژئوگرافی و کارشناس مسائل ترکیه و غرب آسیا می باشد.  علاوه بر نویسندگی کتاب ها و مقالات متعدد در حوزه مسائل منطقه ای، دیدیه بیلیون به نگارش و انجام مطالعات و دادن مشاوره به نهاد های فرانسوی مانند وزارت دفاع و وزرات امور خارجه و همچنین شرکت های فرانسوی مشغول در حوزه خاور میانه، می پردازد. وی در سال 1991 به ایریس پیوست. او بعد از دبیری بخش مطالعات، سپس ریاست بخش نشر و چاپ وسردبیری فصلنامه بین الملل و راهبردی منصوب شده و سپس به سمت معاونت اتاق فکر ایریس درآمد. وی همچنین در سمینار ” ژئوپولیتیک ترکیه”  که در موسسه ملی زبان ها و تمدن های شرقی  برگزار شده  به عنوان مدرس به فعالیت مشغول بوده است.

  • ژان پیر مولنی (معاون موسسه)

ژان پیر مولنیی یکی دیگر از معاونان موسسه روابط بین الملل و راهبردی  است. ژان پیر مولنیی دارنده مدرک مطالعات عالی در حوزه دفاع و همچنین حقوق عمومی و دبیر سی و یکمین نشست مرکز مطالعات عالی تسلیحات بوده است. وی همچنین در سال های  1997 تا 2007 بازرس ویژه رییس کمیسیون دفاع و نیروهای نظامی مجلس ملی فرانسه بود.  او در مجموعه ایریس، دبیر بخش پژوهش و نیز مسول تمامی مطالعات و پژوهش هایی است که به حوزه های سیاست دفاعی، سیاست خارجی  و امنیت مشترک   PESC، ناتو، صنعت اسلحه سازی و بازار اسلحه مربوط می شود.وی عضو گروه سردبیری مجله بین المللی و راهبردی نیز می باشد. مولنیی در دوره های آموزشی ایریس ، به تدریس حوزه بازار تسلیحات و سیاست دفاعی مشغول می باشد.

کریم امیل بی تار     (دبیر پژوهش)

کریم امیل بی تار دبیر پژوهش IRIS و کارشناس مسائل خاور نزدیک ،غرب آسیا و مسائل اجتماعی دنیای عرب می باشد. وی رییس دفتر مشاوره در حوزه های راهبردی، مذاکره و امور مردمی و همچنین سردبیر مجله دانش آموختگان قدیمی مدرسه عالی دولت می باشد. او در موسسات و مدارس عالی اقتصاد به تدریس روابط بین الملل، فلسفه سیاسی و مدیریت مشغول است. بی تار در سال 2008 به عنوان پژوهشگر مدعو به مجموعه ایریس پیوست. در سال های 2000 تا 2004، امیل بی تار بازرس ویژه گروه تلویزیونی CANAL+، در حوزه ها مسائل راهبردی، توسعه و امور خارجی بود. وی همچنین با همکاری روبرت فادل کتابی با عنوان نگاهی به فرانسه (انتشارات سوی ،2007، 640 صفحه) تنظیم و چاپ کرده است. در این کتاب سی نفر از شخصیت های مهم در حوزه های مختلف (روسای سابق دولت،اقصاددان ها، سیاست پژوهان، مورخین، روشنفکران، هنرمندان و …) از طریق مصاحبه یا مقاله نظرات خود را در مورد فرانسه امروز مطرح می کنند. کریم امیل بی تار، دانش آموخته مدرسه عالی دولت در سال های 1997 تا 1999 و دارنده مدرک از موسسه مطالعات سیاسی پاریس می باشد او همچنین دوره های مطالعاتی در حوزه های حقوق، اقتصاد، تاریخ و روابط بین الملل را در دانشگاه های سوربن، مک گیل و هاروارد گذرانده است. امیل بی تار به سه زبان فرانسه ، انگلیسی و عربی مسلط است.

  • تیری کویل

تیری کویل پژوهشگر ایریس ، در حوزه ایران است. او استاد دانشگاه نوانسیا  است و در آنجا به تدریس اقتصاد کلان، اقتصاد بین الملل و ریسک کشوری مشغول است. او دکترای اقتصاد سیاسی دارد و بیش از بیست سال در مورد ایران معاصر پژوهش انجام داده و کتاب ها و مقالات متعددی در این خصوص چاپ نموده است.وی همچنین در خصوص مسائل مربوط به اقتصاد نفتی فعالیت می کند.

  • کریم پاکزاد

پاکزاد پژوهشگر  مجموعه  ایریس، و کارشناس مسائل ایران، عراق و افغانستان می باشد.او همچنین با مرکز ژان ژورس همکاری دارد. علاوه بر  مشاوره به  شرکت ها و موسسات عمومی و خصوصی، پاکزاد در مجلات متعددی از جمله مجله بین المللی و راهبردی ایریس مشغول به نوشتن است. او گزارشات بسیاری در خصوص ایران، عراق، افغانستان و مسائل کردهای عراق در کنفرانس هایی که در ایران، عراق، افغانستان، پاکستان وترکیه برگزار شده اند، ارائه کرده است.دارای مدرک علوم سیاسی و دکترای حقوق با گرایش روابط بین الملل از دانشگاه گرونوبل ، پاکزاد تحصیلات خود را از دانشگاه کابل شروع کرده است.

15.راه های برقراری تماس و ارتباط با موسسه

آدرس موسسه:

Bis Rue Mercœur, 75011 Paris, France

شماره تماس موسسه :+33 1 53 27 60 60

آدرس وب سایت موسسه:

www.iris-france.org

مقالات و گفتگوهای منتشر شده در مورد ایران توسط کارشناسان موسسه ایریس :

عنوان مقاله / نویسنده /محل چاپ:

  • آیا ایران به بهشت سرمایه گذاران تبدیل می شود؟ تیری کویل    RFI شبکه
  • برنامه هسته ای ایران: این توافق شایسته صفت” تاریخی بودن” است. تیری کویل
  • آیا توافق هسته ای به معنای بازگشت ایران به صحنه ژئو پلیتیک خاورمیانه (غرب آسیا) است؟ تیری کویل    ]IRIS
  • برداشته شدن تحریم ها، شرکت های فرانسوی در تلاش برای بازگشت به جایگاه پیشین خود در ایران. تیری کویل    RT France
  • رقابت ها در ایران شدید می شود.   تیری کویل  Alterecoplus
  • برنامه هسته ای ایران: توافقی هوشمندانه. پوریا امیرشاهیopinion international
  • توافق هسته ای ایران: یک فرصت تاریخی. تیری کویل    IRIS
  • بله ، این توافق هسته ای تاریخی ست. به عبارتی پیروزی دیپلماسی ست. پاسکال بونیفاس IRIS
  • توافق بر سر مسائل هسته ای بعد از دوازده سال بحران به سرانجام رسید پاسکال بونیفاسIRIS
  • ایران : چگونه همکاری اتاق های فکر با دیپلمات های کهنه کار آمریکایی به توافق بر سر مسائل هسته ای نطام جمهوری اسلامی ختم شد؟ تیری کویل    IRIS
  • برنامه هسته ای ایران: شانسی برای حصول به یک توافق تاریخی وجود دارد؟ تیری کویل                     فرانس 24
  • برنامه هسته ای ایران. تیری کویل   IRIS
  • برنامه هسته ای ایران. تیری کویل    RTC
  • توافق هسته ای ایران: توقف ناگهانی در مذاکرات. تیری کویل    IRIS
  • ایران، فرصتی که شرکت های فرانسوی نباید از دست بدهند. تیری کویل Harward Business Review
  • اوباما می خواهد ایران را دوباره وارد بازی دیپلماسی کند. تیری کویل    Politis
  • توافق بر سر مسائل هسته ای ایران: گامی تاریخی. تیری کویل    IRIS
  • توافق بر سر مسائل هسته ای ایران تیری کویل             Journal du Matin
  • برنامه هسته ای ایران چه دستاورهایی برای مردم داشته است؟تیری کویلLCI matin
  • آیا ایران سیاستی توسعه طلبانه پیش خواهد گرفت؟ تیری کویل    Le debat du jour
  • ایرانی ها و آمریکایی ها اداره امور را در دست گرفته اند. تیری کویل Europ1
  • ایران دیگر محور شرارت نیست. تیری کویل    RTBF
  • چرا توافق هسته ای ایران، کارکرد متصور غربی ها را ندارد؟ تیری کویل    fr
  • آیا ایران درحال بی ثبات کردن یمن است؟ تیری کویل    Good Morning Business, BFM Business
  • مذاکرات هسته ای ایران: چالش های یک توافق تیری کویل   Connaissance des énergies
  • به سوی یک توافق نهایی با ایران. تیری کویل    Radio-Télé Suisse Romande
  • گفتگوها بر سر مسائل هسته ای ایران در سوییس از سر گرفته شد. تیری کویل    Médi 1 radio
  • ایران و چالش های پیش رو تیری کویل    IRIS
  • ایران/ عربستان سعودی، جنگ سرد پنهانی. تیری کویل    La nouvelle revue Géopolitique
  • برنامه هسته ای ایران: مذاکرات و پنج سوال. تیری کویل    Connaissances des énergies
  • پیشرفت مذاکرات با ایران، روزنه امید؟ تیری کویل    IRIS
  • برنامه هسته ای ایران: مذاکره برای شانس آخر تیری کویل    Europe 1
  • مهلت برای مذاکرات بر سر مسائل هسته ای ایران: چرا ایران علاقه دارد همچنان زمان بخرد؟ تیری کویل          Atlantico
  • از سر گیری مذاکرات هسته ای ایران: راه طولانی رسیدن به یک توافق برد- برد تیری کویل    Atlantico
  • توافق هسته ای ایران: تهران با سیاست یک بام و دو هوا چگونه مذاکرات را پیش می برد؟ تیری کویل Atlantico
  • چه چیزی توافق با ایران را تغییر می دهد؟ تیری کویل    IRIS
  • وقتی دو رقیب دیرینه، ایران و عربستان سعودی، علیه دشمنی واحد، داعش، می جنگند.  تیری کویل    JOL Press
  • از سر گیری مذاکرات هسته ای ایران: کاری که غرب بدون خطر می تواند پیش بگیرد. تیری کویل    Atlantico
  • در گرماگرم مذاکرات هسته ای، آینده روابط ایران با قدرت های غربی چگونه خواهد بود؟ تیری کویل IRIS
  • ایرانی ها دریافته اند که بدون برداشته شدن تحریم ها نمی توانند از بحران بیرون بیایند. تیری کویل Opinion international
  • برنامه هسته ای ایران: اراده ای واقعی برای پیش برد مذاکرات تیری کویل   France 24
  • عراق: ایران اگر بخواهد می تواند با آمریکا وارد همکاری شود. تیری کویل   France 24
  • ایران بیست و پنج سال بعد از رحلت امام خمینی تیری کویل    Radio Vatican
  • از سرگیری مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 5+1: چه چالش هایی بر سر راه است؟تیری کویل IRIS
  • ایران و اتحادیه اروپا، به سوی روابط جدید تیری کویل    Diplomatist
  • ایران به حمایت های خود از سوریه ادامه می دهد.تیری کویل L’hebdo Magazine
  • تنش میان غرب و روسیه: ایران ، برگ برنده ای خطرناک که پوتین میتواند زودتر از موعد رو کند. تیری کویل    Atlantico
  • ایران ، اتهام ها علیه خود را مبنی بر دخالت در یمن رد کرد. تیری کویل    JOL Press
  • ایران: به زودی شاهد توافقی در مورد مسئله هسته ای خواهیم بود. تیری کویل    JOL Press
  • از سرگیری گفتگوهای هسته ای بین ایران و پنج قدرت دنیا. تیری کویل    Radio Vatican
  • با آمدن روحانی، آیا ایران به بازی با مهره تروریسم ادامه خواهد داد؟ تیری کویل      JOL Press
  • دور جدید گفتگوها بر سر مسائل هسته ای ایران: شرحی بر رفتار دوگانه ایران. تیری کویل    Atlantico
  • ایران: حسن روحانی برای تغییر آمده است؟ تیری کویل    TV5Monde
  • ایران چه پیشرفت هایی داشته است؟ تیری کویل    IRIS
  • بر سر مسائل هسته ای ایران: تغییر تاکتیک یا تحول راهبردی، حاکمیت ایران   تیری کویل    IRIS
  • آرامش در روابط ایران و ایالات متحده آمریکا: گامی به سوی دگرگونی در منطقه.تیری کویل    IRIS
  • آیا در حوزه سیاست خارجی ایران شاهد رهایی و گشایش خواهیم بود؟ تیری کویل   IRIS
  • طی دیدار در سازمان ملل متحد صورت گرفت: اولاند دروازه های کشورش را به روی ایران باز کرد. تیری کویل    MétroNews
  • کدام یک از تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران مغایر با قوانین ای اتحادیه ست؟ تیری کویل    IRIS
  • روحانی در راس ایران: تغییر در روش و نه در اصل تیری کویل    L’Orient-le Jour
  • ریاست جمهوری در ایران: به سوی تغییر در روش. تیری کویل    IRIS
  • چه کسی در آفریقا به استقبال احمدی نژاد آمد؟ تیری کویل    IRIS
  • برنامه هسته ای ایران: آنها پیروز شدند؟ تیری کویل    IRIS
  • حمله به ایران مشکلی را حل نمی کند. تیری کویل    Direct Matin
  • چرا ایران از شورای همکاری برای حل و فصل مسائل سوریه بیرون گذاشته شد؟ تیری کویل    IRIS
  • گفتگو بر سر مسائل هسته ای ایران: به شرط تکرار نشدن اشتباهات گذشته. تیری کویل    Le Monde.fr
  • ایران: ملاحظاتی که برای دور بعدی مذاکرات باید در نظر داشت. تیری کویل    IRISمن
  • به جنگ علیه ایران اعتقاد ندارم.      تیری کویل    Arte journal
  • چرا از ایران می ترسیم؟ تیری کویل Nord Éclair
  • تنها راه حل، مذاکره است. تیری کویل    L’Est républicain
  • منطق جنگ علیه ایران به کجا ختم می شود؟ تیری کویل    Le Monde.fr
  • آیا تحریم نفتی ایران توسط اتحادیه اروپا اثرگذار بوده است؟ تیری کویل    be
  • تغییر ریشه ای سیاست و نگرش به پرونده هسته ای ایران. تیری کویل    Le Monde.fr
  • راهبرد آمریکا در قبال ایران چیست؟ تیری کویل IRIS
  • از پوپولیسم تا لیبرالیسم اقتصادی، یا لباس های جدید احمدی نژاد. تیری کویل   IRIS

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *