جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

سنتکام: ۴ پهپاد انصارالله را سرنگون کردیم

سازمان سنتکام در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» مدعی شد که ارتش آمریکا توانسته چهار فروند پهپادی را که انصارالله به پرواز درآورده، هدف قرار داده و سرنگون کند.

Loading
19فروردین ماه 1398

رسانه ها؛ آخرین مهلت انگلیس برای تصویب برگزیت و…

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دوازده آوریل آخرین مهلت انگلیس برای تصمیم گیری درباره طرح برگزیت، خشم کنگره از مذاکرات هسته‌ای محرمانه آمریکا با سعودی‌ها، ونزوئلا و افغانستان محور نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، استعفای وزیر امنیت داخلی آمریکا، طرح ممنوعیت اقدام نظامی علیه ایران در کنگره آمریکا، هشدار پاکستان درباره حمله هند به این کشور ، برگزاری نشست وزرای امور خارجه همسود در «مسکو»، افزایش تنش ها در لیبی، تاکید آمریکا بر توقف فوری حمله به طرابلس و استقرار تسلیحات آمریکایی در شبه جزیره کره ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما:  رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد دوازده آوریل آخرین مهلت انگلیس برای تصمیم گیری درباره طرح برگزیت است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد دوازده آوریل آخرین مهلت انگلیس برای تصمیم گیری درباره طرح برگزیت است. دوازدهم ماه آوریل آخرین مهلتی است که انگلیس تا آن زمان باید در ارتباط با طرحی برای خارج شدن از اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  خشم نمایندگان کنگره آمریکا از تلاش‌های دونالد ترامپ برای تضمین یک توافق انرژی هسته‌ای با آل سعود رو به افزایش است.به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، قانونگذاران آمریکایی در ابتدا با امتناع سعودی‌ها برای پذیرش محدودیت‌هایی که اجازه نمی‌داد آنها به تسلیحات هسته‌ای دست یابند، متعجب شده بودند.اما این تحولات به سرعت تبدیل به خشم شد زیرا فاش شد که دولت ترامپ به شرکت‌هایی مجوز داده است تا یک سری فناوری انرژی هسته‌ای را با آل سعود به اشتراک بگذارند، آن هم بدون یک توافق هسته‌ای جامع.

خبرگزاری مهر:  وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نشست امروز خود در لوکزامبورگ به بررسی تحولات ونزوئلا و افغانستان می پردازند.به گزارش خبرگزاری مهر، تحولات لیبی و برگزیت از دیگر موضوعاتی است که وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست امروز به آن خواهند پرداخت.

الکوثرفارسی:  رئیس جمهور آمریکا از طریق توئیتر از استعفای «کریستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی این کشور خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دونالد ترامپ در ادامه اعلام استعفاهای مقامات زیر دستش از طریق توئیتر، این بار در حساب توئیتری خود از استعفای کریستن نیلسن وزیر امنیت داخلی آمریکا خبر داد.این اتفاق دو روز پس از آن رخ می‌دهد که نیلسن به همراه ترامپ از مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک بازدید کرده بود.

العالم: یک سناتور آمریکا با حمایت گروهی از سناتورهای دموکرات طرحی را به کنگره برده که هدف از آن ممنوع کردن اقدام نظامی دولت این کشور علیه ایران است.«تام یودال» سناتور دموکرات ایالت نیومکزیکو آمریکا که چندی قبل از تدوین طرحی برای ممنوعیت اقدام نظامی بدون مجوز علیه ایران خبر داده بود، آخر هفته گذشته رسما این طرح را به کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ارائه کرده است.

یورونیوز: شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان ادعا کرد که اطلاعات قابل اعتمادی به دست آورده که نشان می‌دهد، هند قصد دارد طی ماه جاری میلادی بار دیگر به این کشور حمله کند. آقای قریشی زمان تقریبی این حمله را بین ۱۶ تا ۲۰ ماه آوریل تخمین زد و تصریح کرد که پاکستان این موضوع را با پنج عضو ثابت شورای امنیت سازمان ملل در میان گذاشته است.

خبرگزاری فارس: نشست وزیران امور خارجه کشورهای سازمان همسود در شهر «مسکو» روسیه برگزار شد. به گزارش خبرگزاری فارس در بیشکک، نشست وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان کشورهای مشترک المنافع در شهر «مسکو» برگزار شد. در چارچوب این نشست طرفین تبادل اطلاعات درباره مسائل بین‌المللی، منطقه‌ای و بهبود ساختارهای این سازمان داشتند.

رادیو چین: وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که درگیری‌های اطراف طرابلس (پایتخت لیبی) 21 تن کشته و 27 تن زخمی شدند.’محمد قنونو’ سخنگوی نیرو‌های دولت وحدت ملی لیبی از آغاز عملیات ‘فوران خشم’ برای پاکسازی همه شهر‌ها از وجود نیرو‌های وابسته به ژنرال خلیفه حفتر خبر داد.وی اضافه کرد: این عملیات به دولت کمک می کند که همه شهرهای لیبی از وجود نیروهای نظامی غیرقانونی حفتر پاک سازی شود.

اسپوتنیک روسیه: وزیر امور خارجه آمریکا خواستار توقف فوری حمله به طرابلس توسط نیروهای مارشال حفتر شد. به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام نمود که ایالات متحده از واحدهای ارتش مارشال حفتر خواستار توقف فوری حمله به طرابلس، پایتخت لیبی است.  در بیانیه پمپئو آمده است: “ایالات متحده عمیقا نگران جنگ در نزدیکی طرابلس است. ما روشن ساختیم که مخالف حمله نظامی خلیفه حفتر و خواهان توقف فوری عملیات نظامی علیه پایتخت لیبی هستیم. نیروها باید به جایگاه های قبلی خود بازگردند.

پارس تودی :  کره شمالی درباره پیامد‌های فاجعه‌بار استقرار جنگنده‌های آمریکایی “F-35A” در شبه‌جزیره کره هشدار داد.به گزارش پارس تودی، وب سایت «یوری میزوکری» Uriminzokkiri کره شمالی روز دوشنبه در گزارشی نوشت: خرید جنگنده های رادار گریز آمریکا توسط کره جنوبی، اقدام خصمانه ای است که باعث افزایش تنش در شبه جزیره و یک چالش جدی برای تلاش های صلح می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *