جدیدترین مطالب

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

دست‌و‌دل‌بازی غرب در میان تهدیدهای روسیه ‌

بریتانیا درحالی‌که فقط چند روز از تصویب یک بسته حمایتی چندمیلیاردی برای اوکراین در آمریکا می‌گذرد، وعده داد که ۵۸۰ میلیون یوروی دیگر تجهیزات نظامی جدید ازجمله موشک‌های دوربرد را در اختیار کی‌یف خواهد گذاشت. به‌این‌ترتیب هم‌زمان با تشدید حملات روسیه به اوکراین، متحدان کی‌یف نیز سطح حمایت‌های مالی و نظامی خود را افزایش می‌دهند.

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

Loading

أحدث المقالات

گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم

گروه‌های فلسطینی با تاکید بر آمادگی مقاومت جهت مقابله با هرگونه تجاوز دشمن صهیونیستی از جمله حمله زمینی به رفح اعلام کردند که آمریکا و جامعه غربی مسئول هر تحرک متجاوزانه اشغالگران در رفح هستند و فلسطینی‌ها هرگز مقابل این تجاوزات ساکت نمی‌مانند.

ضربات مهلک حزب‌الله بازدارندگی رژیم صهیونیستی را تضعیف کرده است

تهران- ایرنا- «زهیر اندراوس» نویسنده و تحلیلگر جهان عرب گفت: ضربات مهلکی که حزب الله به صهیونیست ها در جبهه زمینی و با سرنگون کردن پهپادهای رژیم اسرائیل وارد کرده، نه تنها بازدارندگی این رژیم را تضعیف کرده، بلکه به آن نیز پایان داده است.

رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ در حالی وارد یک مسابقه جدید انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری با «جو بایدن» شده که این بار هم‌زمان درگیر بزرگترین پرونده‌های قضایی مرتبط با اتهام‌های متعدد است. برای نخستین‌بار در آمریکا، در کنار نام ترامپ در فهرست رئیسان جمهوری، موارد متعدد اتهام‌ها و پرونده‌های حقوقی_قضایی ثبت شده است.

پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

پس از حمله پهپادی به مقر فرماندهی حشدالشعبی در پایگاه کالسو در غرب سوریه و ادعای آمریکا در عدم‌قبول مسئولیت این تجاوز، به‌فاصله کمتر از 24 ساعت، دو پایگاه اشغالگران آمریکایی در خراب الجیر و میدان نفتی العمر در شرق سوریه هدف حملات قرار گرفت.

–    معادلات پیچیده اسرا

-    معادلات پیچیده اسرا

با وجود آنکه رژیم صهیونیستی سعی دارد خود را پیروز معادلات سیاسی و میدانی جنگ غزه نشان دهد، اما واقعیت‌های جاری حکایت از چیز دیگری دارد؛ واقعیت‌هایی که یادآور می‌شوند حماس به رغم ۸ ماه جنایت و کشتار اشغالگران کماکان دست برتر خود را دارد و می‌تواند روند تحولات را بر خلاف ارزیابی و برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها پیش ببرد. در این میان حماس با اظهارنظر جدید فرمانده خود می تواند اشغالگران را به سمتی بکشاند که صهیونیست ها را از کلید زدن جنگ گسترده در رفح باز بدارد و حتی مجبور به بازگشت به میز مذاکره کند. چرا که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقد بودند به دلیل شکست مذاکرات به دلیل کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در قطر اکنون نتانیاهو خود را برای حمله به رفع آماده می‌کند. اما مواضع مقامات حماس تمام محاسبات بی بی را به هم خواهد ریخت. چون آنگونه یک چهره کلیدی حماس گفته است این گروه (حماس) به تنهایی ۳۰ ژنرال و افسر بلندپایه اسرائیلی شین بت را در اختیار دارد.
Loading
11 اسفندماه 1395

رسانه ها ؛ وتوی قطعنامه ضدسوری درشورای امنیت و…

۱۳۹۵/۱۲/۱۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: وتوی چین و روسیه بر روی قطعنامه ضدسوری، آمادگی پکن برای توسعه همکاری‌های دوجانبه باآمریکا، پافشاری مخالفان سوری بر اولویت دادن به انتقال سیاسی در مذاکرات ژنو، فروش اف ۱۶ با توان محدود به اعراب، طرح رئیس کمیسیون اروپا برای آینده اتحادیه اروپا، نخستین سخنرانی ترامپ درکنگره، هشدار جدی حماس به رژیم صهیونیستی، رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی ، واکنش چین به افزایش بودجه نظامی آمریکا، آغازخلع سلاح چریکهای فارک در کلمبیا ، برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان اکو در اسلام آباد و رزمایش مشترک ناتو و شرکای اروپای شرقی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری فارس:  نمایندگان چین و روسیه روز سه‌شنبه با استفاده از حق وتو، مانع تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل شدند که هدف از آن اعمال تحریم‌های تازه علیه دولت سوریه بود.این قطعنامه که پیش‌نویس آن توسط کشورهای غربی تدوین شده بود، دمشق را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده بود.این در حالی است که بر اساس تائید سازمان منع تسلیحات شیمیایی، تمام ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه دو سال قبل از این کشور خارج و نابود شده است.

خبرگزاری فارس:  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهار نظری خواهان شکل‌گیری ائتلاف اسرائیلی، عربی واقعی شد. «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «دی ولت» مدعی شد که صرف شکل دادن یک «اتحاد نانوشته» علیه ایران کافی نیست. لیبرمن گفت: ضرورت دارد ائتلاف حقیقی علیه ایران شکل گیرد و همه طرف‌ها تعهد حقیقی داشته باشند.

خبرگزاری فارس: وزرات خارجه چین در بیانیه‌ای گفت پکن و واشنگتن توافق کردند دامنه‌ همکاری‌های دوجانبه را به مسایل بیشتری توسعه داده و با احترام متقابل مسایل حساس را حل کنند. وزارت خارجه چین روز چهارشنبه گفت رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا و یانگ جیچی مشاور عالی دولت چین دیدار و توافق کردند دامنه همکاری دوجانبه را توسعه دهند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  جوزف ووتل، فرمانده نیروهای آمریکایی در خاورمیانه ایجاد مناطق امن در سوریه را طرحی “بسیار دشوار” اما قابل اجرا دانست که نیازمند به کارگیری تمامی ظرفیت‌ها است. به نوشته مجله فارن پالیسی، جوزف ووتل، فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا گفت: ایجاد مناطق امن در سوریه طرحی است که می‌توان آن را در مناطقی که طرح‌های ایجاد ثبات و ارسال کمک‌های بشردوستانه در آنها آغاز شده، به اجرا درآورد.ژنرال ووتل تاکید کرد: ایجاد چنین مناطقی هرگز کاری آسان نخواهد بود و این امر نیازمند به‌کارگیری تمامی موارد از جمله مشارکت نیروهای زمینی برای حفظ کنترل بر این مناطق و حمایت از آنها است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مخالفان سوری بر پایبندی خود به اولویت انتقال سیاسی در مذاکرات ژنو تأکید کردند. وائل علوان، سخنگوی هیئت مخالفان سوریه در مذاکرات ژنو گفت: در قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت بر انتقال سیاسی تأکید شده است. این مسئله محوری باید در دور جدید مذاکرات در اولویت باشد.وی مدعی شد: هیئت نظام سوریه نمی‌خواهد وارد مسئله انتقال سیاسی شود؛ چراکه تشکیل هیئت دولت انتقالی براساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت و بیانیه ژنو۱ “کابوسی” برای نظام سوریه است.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس جمهوری روسیه شرط تعطیلی پایگاه نظامی «کانت» را آمادگی ارتش قرقیزستان برای تامین امنیت این کشور دانست و بدین ترتیب به رهبران منطقه اهمیت حضور نظامی روسیه را یادآور شد. “ولادیمیر پوتین” در پایان سفر دوره‌ای خود به منطقه آسیای مرکزی بیان کرد که این کشور به چه شرطی حاضر است پایگاه نظامی خود را از خاک جمهوری قرقیزستان خارج سازد.روزنامه اینترنتی «گازیتا.رو» با توجه به اینکه پوتین یک روز قبل نیز در دیدار با رئیس جمهوری تاجیکستان به موضوع وجود پایگاههای نظامی روسیه در منطقه اشاره کرده بود، این مسئله را بررسی کرده است که کرملین با این اقدام قصد دارد چه پیامی را برای جمهوریهای آسیای مرکزی بفرستد.

خبرگزاری تسنیم:  روزنامه رای الیوم فاش کرد که جنگنده‌های اف ۱۶ فروخته شده به تعدادی از کشورهای عربی ۳۰ درصد توان جنگنده‌های اف ۱۶ فروخته شده به رژیم اسرائیل را دارند. روزنامه رای الیوم در گزارشی نوشت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن یک جنگنده اردنی اف 16 را چند روز پیش سرنگون کردند.این دومین هواپیمای اف 16 ائتلاف تحت فرماندهی سعودی علیه یمن است که سرنگون شد.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس کمیسیون اروپایی با هدف داشتن دوباره اروپایی یکپارچه لیستی از گزینه‌ها برای آینده اتحادیه اروپا را تهیه کرده که امروز اعلام می‌شود. طرح یونکر پیش از ارائه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اختیار پارلمان اروپایی در بروکسل قرار خواهد گرفت.این طرح از همین ابتدا با مخالفتهایی مواجه شده و کشورهای شرق اروپا نگران هستند قدرتهایی مانند آلمان و فرانسه از این طرح علیه آنها استفاده کنند.

خبرگزاری ایرنا: ترامپ درنخستین سخنرانی رسمی خود خطاب به اعضا کنگره کشورش ضمن بر شمردن دستاورد هایی که در بیش از یک ماه تصدی درکاخ سفید داشته است وعده برنامه هایی را با محوریت اقتصادی داد که به ادعای وی دوران ریاست جمهوری او را در تاریخ آمریکا جاودانه خواهد کرد.ترامپ که در هفته های اخیر به دلیل کوتاهی در نشان دادن واکنشی در خور به تبلیغات و اقدامات نژادپرستانه درکشور آماج حملات وانتقادات زیادی واقع شده بودطبعا سخنان خود را با نکوهش این تبلیغات و اقدامات شروع کرد وگفت که گرچه کشورش از نظر باورهای سیاسی دچار دودستگی است، اما مثل همیشه در مقابله با این گونه اقدامات یکدست ومتحد است.

خبرگزاری ایرنا:   خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات نوشت: در فرمان جدید اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، نام عراق از فهرست کشورهایی که شهروندانشان مشمول ممنوعیت موقت ورود به آمریکا هستند، حذف شده است. آسوشیتدپرس افزود: مقامات مذکور روز سه شنبه با استناد به تازه ترین نسخه در گردش فرمان اجرایی ترامپ این مطلب را عنوان کردند. انتظار می رود ترامپ فرمان بازنویسی شده اجرایی خود را در روزهای آتی منتشر کند.

العالم فارسی:مردم کره جنوبی با برپایی تظاهرات، به قصد حکومت سئول جهت میزبانی پایگاه آمریکایی پدافند موشکی موسوم به “تاد” اعتراض و توافق آمریکا با کشورشان در این زمینه را محکوم کردند. اعتراض های مردم  کره جنوبی علیه استقرار سامانه موشکی تاد آمریکا درشرایطی ادامه دارد که چین و روسیه نیز مخالفت خود را برای استقرار این سامانه در کره جنوبی اعلام کرده اند.

خبرگزاری صدا و سیما:  با اشاره به تجاوزهای مکرر رژیم صهیونیستی، سخنگوی گردان های عزالدین قسام تاکید کرد رژیم صهیونیستی فقط زبان زور را می فهمد و اگر حمله ای مشابه با آن چه که دوشنبه اتفاق افتاد تکرار شود حماس پاسخ آن را به شدت خواهد داد. ابو عبیده تاکید کرد مبارزان حماس به هر حمله این رژیم پاسخی کوبنده خواهند داد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   رزمایش مشترک نظامی ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی  روز چهارشنبه آغاز شد. آنها شناسایی برای پرتاب احتمالی موشک از سوی کره شمالی در واکنش به این رزمایش را افزایش داده اند. این رزمایش سالیانه در کره جنوبی به هدف مقابله با تهدیدهای هسته ای و موشکی کره شمالی انجام می گیرد. این رزمایش شامل شبیه سازی هایی رایانه ای و عملیات پیاده شدن در خشکی بوسیله تفنگداران دریایی آمریکا و کره جنوبی می شود.

خبرگزاری مهر: چین نسبت به افزایش بودجه نظامی آمریکا واکنش نشان داده و ابراز امیدواری کرد که این اقدام به نفع حفظ صلح و ثبات جهانی باشد. پس از آنکه کاخ سفید از پیشنهاد «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای افزایش ۱۰ درصدی هزینه‌های نظامی خبر داد، وزارت خارجه چین اعلام کرد که پکن امیدوار است افزایش هزینه‌های دفاعی آمریکا به نفع برقراری صلح و ثبات در جهان باشد.

خبرگزاری مهر: شورشیان فارک به موجب توافق انجام شده برای پایان دادن درگیری ها در کلمبیا، از صبح امروز تحویل دادن سلاح های خود را آغاز کردند.این اقدام شورشیان فارک در پی روند صلحی است که امید می رود به درگیری های کلمبیا که نیم قرن این کشور را در بر گرفته پایان بدهد.در همین رابطه «خوان مانوئل سانتوس» رئیس‌جمهوری کلمبیا هفته گذشته اعلام کرده بود: با ورود حدود ۷ هزار نفر از شورشیان فارک به مناطق خلع سلاح در سراسر کشور، روند خلع سلاح‌ آنها به سازمان ملل اکنون می‌تواند آغاز شود.

خبرگزاری مهر: آمریکا در راستای سیاست های ضد روسی خود اقدام به راه اندازی یک شبکه خبری تلویزیونی کرد. با بودجه مستقیم کنگره آمریکا یک شبکه تلویزیونی در خصوص تحولات روسیه و کشورهای اطراف آن راه اندازی شد.بودجه این شبکه جدید روسی‌ زبان با نام «کارنت تایم» مستقیما از سوی کنگره آمریکا تامین می‌شود و به‌ تازگی پخش آن از پراگ، پایتخت جمهوری چک آغاز شده است.

پارس تودی:  سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) امروز چهارشنبه با حضور سران ده کشور عضو این سازمان در اسلام آباد آغاز بکار کرد. حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» نیز در در سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی (اکو) گفت: اقتصادهای نوظهور در آسیا، جریان اقتصاد جهانی را از غرب به سوی شرق تغییر خواهد داد و این تغییر , قرن بیست و یکم را به دوران پیشتازی آسیا تبدیل خواهد کرد.

پرس تی وی : حدود 500 نیروی نظامی از بلغارستان، مقدونیه، مونته نگرو، رومانی، صربستان، اسلوونی، امریکا و اوکراین  رزمایشی در شرق رومانی برگزار کردند.نیروهای شرکت‌کننده حملۀ پیاده‌ نظام، عملیات بهره‌گیری از پشتیبانی زرهی و مهندسی و نیز پیشروی به سمت مواضع دشمن و انهدام مانع در مسیر خود را شبیه‌سازی کردند.ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو،  پیش‌تر در مقر ناتو در بروکسل گفت که این ائتلاف نظامی و رئیس‌جمهور امریکا بر لزوم گفتگو با روسیه از موضع قدرت اتفاق‌نظر دارند.

خبرآنلاین: بیش از 120 ژنرال و دریادار بازنشسته آمریکا از دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور خواسته‌اند تا هزینه‌های دیپلماسی و کمک‌های توسعه‌ای را کاهش ندهد.دیوید پترائوس مدیر سابق سیا و جیمز استاوریدیس فرمانده سابق ارشد ناتو در بین کسانی هستند که از ترامپ خواسته‌اند هزینه‌های دیپلماسی و کمک‌های توسعه‌ای آمریکا را کاهش ندهد.

یورونیوز: کمیسیون امور قضایی پارلمان اروپا روز سه شنبه به نفع لغو مصونیت مارین لوپن نماینده پارلمان اروپا و کاندیدای راست های افراطی در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه رای داد. مارین لوپن روز سه شنبه در دیدار از نمایشگاه کشاورزی پاریس از چنین تصمیمی در کمیسیون امور قضایی پارلمان اروپا مطلع شد.همه نمایندگان پارلمان باید روز پنج شنبه این موضوع را به رای بگذارند اما بطور معمول نمایندگان رای کمیسیون قضایی را تایید می کنند.درخواست لغو مصونیت مارین لوپن از سوی دستگاه قضایی فرانسه و به دلیل آنکه وی عکس های اعمال بشدت خشونت بار گروه داعش را روی حساب توئیترش منتشر کرده، مطرح شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *