جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله اسرائیل هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

خودسوزی شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه ترامپ

تهران- ایرنا- جفری مدری رئیس پلیس نیویورک روز جمعه (به وقت محلی) در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک شهروند آمریکایی در مقابل دادگاه منهتن جایی که قرار است محاکمه کیفری دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در خصوص پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در آن برگزار شود، خودسوزی کرده است.

کنایه یکی از همراهان امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره ریزپرنده‌ها در اصفهان

نیویورک – ایرنا- در پی ساقط کردن چند ریز پرنده در اصفهان توسط پدافند هوایی ایران، رسانه هایی که مدعی حمله هستند، در تلاشند تا از «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می برد، در این باره سوال کنند.

Loading

راهبرد جامع ترامپ در قبال ایران

۱۳۹۶/۰۷/۱۵ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین - رسانه ها: رسانه‌های بین‌المللی در روزهای گذشته به طور گسترده درباره راهبرد جامعی که قرار است «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز 12 اکتبر درباره ایران اعلام کند، گزارش داده و جزئیات متنوعی درباره آن منتشر کرده‌اند.

این گزارش‌ها علی‌رغم اشتراک در نکات اصولی و محوری با یکدیگر، در ارائه برخی نکات ظریف و تازه با یکدیگر متفاوت بوده‌اند.

وبگاه «پولیتیکو»:

 تیم کاخ سفید که مأموریت انجام بررسی‌های ایران به سرپرستی «هربرت ریموند مک‌مستر»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را بر عهده داشته بعد از  چند ماه تلاش راهبردی در خصوص ایران تدوین کرده که مورد موافقت تمامی اعضای تیم امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است.

در بخش برجام، این طرح پیشنهادی خواستار آن است که ترامپ در گزارش جدید به کنگره پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید نکند، اما با انجام رایزنی‌هایی با کنگره از بازگشت تحریم‌های رفع‌شده به موجب برجام علیه ایران جلوگیری کند.

انتظار می‌رود بعد از اقدام ترامپ برای عدم تأیید پایبندی ایران به برجام، مقام‌های دولت وی قانونگذاران جمهوری‌خواه را برای بازنگرداندن تحریم‌ها علیه تهران تحت فشار قرار دهند.

مقام‌های دولت ترامپ در عوض تلاش خواهند کرد با دادن وعده تشدید فشارها علیه ایران به نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره اطمینان خاطر داده و حمایت آنها را جلب کنند.

انتظار می‌رود سیاست جدید طرح‌هایی برای مقابله با گروه‌های تحت حمایت ایران از جمله گروه حزب‌الله لبنان را شامل شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز زیر ذره‌بین قرار خواهد گرفت و دولت ترامپ برای اولین بار آن را به عنوان «سازمان تروریستی» اعلام خواهد کرد.

شبکه خبری بلومبرگ: 

 محور اصلی راهبرد جدید ترامپ در قبال ایران را اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی تشکیل می‌دهد.

طرح جدید به علاوه مقابله با شبکه‌های ایران در داخل آمریکایی لاتین، برنامه موشکی این کشور، مسائل حقوق بشر و حمایت ایران از گروه‌هایی مانند حزب‌الله را شامل خواهد شد.

یکی از بخش‌های این راهبرد که اعلام نخواهد شد، افزایش فعالیت‌های اطلاعاتی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های مورد حمایت ایران مانند حزب‌الله در منطقه خاورمیانه را شامل می‌شود.

«مایک پامپئو»، رئیس سیا از همین حالا اختیارات جدیدی برای مقام‌های اطلاعاتی آمریکا در نظر گرفته تا آنها بتوانند مأموران اطلاعاتی ایران را رصد کرده و علیه آنها عملیات انجام دهند. این برنامه‌ها شامل برخی عملیات‌های روان‌شناختی مانند انتقال پول‌ به حساب‌های مخفیانه مأموران ایرانی می‌شود؛ چنین اقدامی ممکن است باعث ایجاد این برداشت شود که این مأموران در حال همکاری با کشورهای خارجی هستند.

آسوشیتدپرس:

 ترامپ احتمالاً روز 12 اکتبر (20 مهر) تصمیم خود در قبال برجام را اعلام می‌کند. وی در این سخنرانی برجام را خلاف منافع امنیت ملی ایالات متحده توصیف می‌کند تا تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت برجام به کنگره محول شود.

واشنگتن‌پست:

 دولت ترامپ با قانونگذاران آمریکا درباره تصویب طرحی برای «تقویت» توافق هسته‌ای رایزنی کرده است. واشنگتن‌پست نوشته این همان رویکرد «ترمیم» یا «لغو» برجام است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از آن حمایت کرده است.

سی‌ان‌ان: 

«هربرت ریموند مک‌مستر» به تلویح گزارش‌های پیشین درباره اینکه او راهبرد ترامپ برای عدم صدور تأییدیه برجام را طراحی کرده، رد کرد.

پولیتیکو: 

راهبرد جدید ترامپ علیه ایران شامل مفادی برای مقابله با حزب‌الله است که مواردی مانند در نظر گرفتن جایزه‌های نقدی برای دستگیری اعضای حزب‌الله، تشدید فعالیت‌های اطلاعاتی و اجرایی علیه این گروه و همراه کردن متحدان آمریکا برای تضعیف شبکه‌های حزب‌الله در دنیا را شامل می‌شود.

بلومبرگ:

 در صورت عدم تأیید پایبندی ایران به برجام توسط ترامپ، سنای آمریکا از آرای کافی برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران برخوردار نیست.

سی‌بی‌اس‌نیوز: 

سفیران کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در واشنگتن، چند روز پیش در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا تأکید کردند با آنکه اروپا خواستار حفظ توافق برجام است تمایل دارد افزایش نظارت بر سایت‌های هسته‌ای ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را مورد بررسی قرار دهد.

فایننشال‌تایمز: 

راهبرد جدید ترامپ، افزایش «عملیات سری علیه ایران و نائبان آن» را شامل خواهد شد.

منبع: فارس

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *