جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

الحوثی: رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد

تهران- ایرنا- عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading
6 اردیبهشت ماه 1396

رسانه ها ؛ تاکید اروپایی بر اجرای کامل و موثر برجام و…

۱۳۹۶/۰۲/۰۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تاکیدکمیسیون مشترک برجام بر ضرورت تضمین اجرای کامل و موثر برجام، مخالفت شورای دولتی ترکیه با شمارش مجدد آرای رفراندوم، دیدار رئیس‌جمهور آمریکا با سفیران کشورهای عضو شورای امنیت ، تاکید ناتو بر ادامه حمایت از افغانستان، آغاز استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در کره‌جنوبی، به آب انداخته شدن اولین ناو هواپیمابر چین، آغاز طرح جدید شهرک سازی صهیونیستها در قدس اشغالی، رزمایش گسترده توپخانه ای کره شمالی ، تهدید ونزوئلا به خروج از سازمان کشورهای آمریکایی، هشدار سازمان ملل درباره وضعیت بحرانی یمن، استقرار جنگنده‌های اف 35 امریکا در نزدیکی مرز روسیه و واکنش تند روسیه به تهدید اتمی بریتانیا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ایرنا: «هلگا اشمید» معاون «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که ریاست طرف اروپایی کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را برعهده دارد، در بیانیه ای اعلام کرد که شرکت کنندگان در نشست کمیسیون مشترک بر ضرورت تضمین اجرای کامل و موثر برجام تاکید کردند. در این بیانیه آمده است: شرکت کنندگان درکمیسیون مشترک همچنین درباره اهمیت اجرای ضمیمه سوم برجام درباره همکاری های هسته ای غیرنظامی گفت و گو کردند و در این زمینه از برگزاری سمیناری که به تازگی با حضور مقامات عالی رتبه ایران و اتحادیه اروپا درباره همکاری هسته ای بین المللی برگزار شد، استقبال کردند.

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هرگونه حمله آمریکا به سوریه منجر به تاخیر حل سیاسی بحران این کشور می شود. «سرگئی لاوروف» تاکید کرد که هرگونه حمله آمریکا به سوریه، حل سیاسی بحران سوریه را به تاخیر می اندازد.لاوروف اعلام کرد که تلاش ها برای حل مشکلات کره شمالی از راه گزینه نظامی، منطقه را تهدید می کند.

خبرگزاری فارس: رایزنی میان گروههای تروریستی برای هماهنگی عملیات نظامی در شمال سوریه همچنان ادامه دارد. با توجه به عقب نشینی تروریستها در برابر ارتش سوریه در ریف شمالی استان حماه، این بار احرار الشام و تحریر الشام قصد دارند اتاق عملیات مشترکی تشکیل دهند؛ مسئله ای که چندین بار به شکست منتهی شده است.«عمر خطاب» سخنگوی نظامی احرار الشام به وبگاه خبری «عنب» گفت: «اتاق عملیات مشترک فقط شامل احرار و هیئه نخواهد بود و این اتاق [عملیات] مشترک در حال حاضر در دست تشکیل است».

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  شورای دولت ترکیه درخواست اپوزیسیون مبنی بر بازشماری آرای رفراندوم اخیر را رد کرد.در تصمیم اولیه این شورا اعلام کرد که امکان زیر سوال بردن تصمیمات اتخاذ شده از سوی شورای عالی انتخابات وجود ندارد اما پس از مدتی اعلام کرد که این شورا حکم خود را به صورت مکتوب با جزئیات بیشتر اعلام خواهد کرد.هفته گذشته حزب مخالف “مردم جمهوری‌خواه” ترکیه از شورای دولت درخواست کرده بود که نتایج رفراندوم ۱۶ آوریل را ابطال کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با سفیران کشورهای عضو شورای امنیت تاکید کرد، آینده بشار اسد “مانعی” در برابر پایان درگیری‌ها در سوریه نیست. پیتر ایلیچف، نماینده روسیه در سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت:‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در ضیافت غذایی که روز دوشنبه در کاخ سفید با ۱۵ نماینده شورای امنیت داشت، تاکید کرد، ملت سوریه باید سرنوشت بشار اسد را تعیین کنند. سرنوشت اسد “مانعی”‌ در مسیر حل درگیری‌های سوریه نیست.ایلیچف افزود:‌ ماندن یا رفتن اسد مهم نیست مهم روند سیاسی، توقف خونریزی‌ها، خصومت‌هاست، در آن زمان است که ملت تصمیم خواهند گرفت اسد بماند یا برود.

خبرگزاری مهر:  آمریکا امروز چهارشنبه یک موشک هسته ای قاره پیما آزمایش می کند. به گزارش تایم، آمریکا در واکنش به افزایش تنش ها با کره شمالی، امروز چهارشنبه یک موشک بالستیک قاره پیما که قادر به حمل کلاهک هسته ای است آزمایش می کند.  این آزمایش در حالی انجام خواهد شد که قرار است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نشستی را با اعضای سنای آمریکا درباره بحران کره شمالی برگزار کند.

  خبرگزاری مهر:  دبیرکل ناتو طی تماس تلفنی با رئیس جمهوری افغانستان تاکید کرد که ناتو همچنان از افغانستان برای مبارزه با تروریسم حمایت خواهد کرد. به دنبال حمله طالبان به پایگاه ارتش ملی افغانستان، «ینس استلونبرگ» دبیر کل ناتو طی تماس تلفنی با «اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان ضمن اظهار همدردی با مردم و دولت افغانستان اعلام کرد که ناتو به حمایت خویش از نیروهای امنیتی این کشور برای مبارزه با تروریسم ادامه خواهد داد.

خبرگزاری تسنیم:  ارتش آمریکا انتقال قطعات سامانه موشکی جنجال ‌برانگیز تاد را به محل استقرار برنامه‌ریزی شده آن در کره‌جنوبی آغاز کرده است.خبرگزاری کره‌جنوبی (یونهاپ) گزارش داد که این اقدام آمریکا در میانه تنش‌های شدید بر سر آزمایش‌های موشکی و برنامه هسته‌ای کره‌شمالی انجام می‌گیرد.آمریکا و کره‌جنوبی توافق کرده‌اند که در واکنش به تهدید پرتاب موشک از سوی کره‌شمالی، سامانه دفاعی تاد را مستقر کنند. اما چین می‌گوید، برای جلوگیری از این اقدام‌های کره‌شمالی تلاش بسیاری نخواهد کرد.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس جمهور ترکیه بر این باور است که آنکارا برای همیشه و تا ابد منتظر درهای اروپا نخواهد بود.رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه تفصیلی با رویترز، تاکید کرد: اگر اسلام هراسی و دشمنی بر خی کشورهای اروپایی ادامه یابد، ترکیه برای ابد منتظر درهای اروپا نخواهد ماند. وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم کمیته حقوق بشر اروپا برای بازگرداندن ترکیه به فهرست نظارت، یک اقدام کاملا سیاسی است و آنکارا این اقدام را به رسمیت نمی شناسد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد، رشد صادرات تسلیحات نظامی این کشور به خاطر آن است که سلاح‌های روسی کارآیی خود را در عملیات ضدتروریستی در سوریه به خوبی نشان داده‌اند. “ولادیمیر پوتین” در نشستی با مسئولان مجتمع صنایع نظامی این کشور اعلام کرد که رشد حجم قراردادهای بین المللی در زمینه صادرات تسلیحات نظامی روسیه به این دلیل است که سلاح‌های روسی قابلیت و کارآیی خود را در عملیات ضدتروریستی نیروهای نظامی روسیه در خاک سوریه به خوبی نشان داده‌اند.

خبرگزاری تسنیمنخستین ناو هواپیمابر ساخت چین امروز چهارشنبه به آب انداخته شد و قرار است این ناو هواپیمابر به یک ناو هواپیمابر دست دوم که چین از اوکراین خریداری کرده بود ملحق می شود.چین در شرایطی اولین ناو هواپیمابر خود را به دریا انداخته که که تنش ها در منطقه برسر کره شمالی رو به افزایش است.رسانه های چینی در این باره اعلام کرد این ناو هواپیما بر که در چین طراحی و در بندر «دالیان» در شمال شرقی این کشور ساخته شده است، پیش بینی نمی شود تا سال 2020 مورد استفاده قرار بگیرد.

 خبرگزاری صدا و سیما: نماینده چین در امور سوریه گفت: یافتن یک راه حل سریع برای مسائل سوریه به سبب وجود دشواری ها و حتی پس رفت، ‌غیر واقع گرایانه محسوب می شود. شیه شیائو یوان در بروکسل گفت همه طرف های ذیربط نخست باید بر مشکلات ساده تر متمرکز شوند و سپس گام به گام، تلاش هایی را برای حل و فصل موضوعات از طریق اقدامات سیاسی و برگزاری مذاکرات صلح بکار گیرند.

خبرگزاری صدا و سیما:  مقامات اشغالگر صهیونیست، طرح شهرک سازی جدیدی را در یک زمین فلسطینی مشرف به مسجد الاقصی در قدس اشغالی آغاز کردند. صهیونیست ها زمینی را که نزدیک مسجد رأس العامود قرار دارد و به شهرک قدیمی و مسجد الاقصی مشرف است، برای ساخت شهرک جدید در نظر گرفته اند.خلیل التفکجی مسئول اداره نقشه ها در بیت الشرق گفت اقدام جدید رژیم صهیونیستی کاملا برنامه ریزه شده و به این منظور است که اعلام کند قدس قابل تقسیم نیست بلکه متعلق به اسرائیل است.

رادیو فرانسه:کره شمالی به مناسبت سالروز تاسیس ارتش ان کشور دست به آزمایش های گسترده توپخانه ای زد. بر اساس اظهارات تهدید آمیز مقام های کره شمالی انتظار می رفت این کشور در ۸۵ مین سالروز تاسیس ارتش خود، به ششمین آزمایش هسته ای و یا پرتاب موشک اقدام کند.  وزارت دفاع کره جنوبی دیروز اعلام کرد که پیونگ یانگ یک آزمایش گسترده توپخانه ای را در شهر بندری وونسون اجرا کرده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   مقام هایی از ژاپن و روسیه مذاکرات نهایی در مورد آغاز بررسی های مشترک در مورد چهار جزیره مورد مناقشه را ماه آینده برگزار می کنند. این مقام ها تلاش می کنند که پیشنهاد مبنی بر فعالیت اقتصادی مشترک در این چهار جزیره تحت تسلط روسیه و مورد ادعای ژاپن را کامل نمایند. دولت ژاپن مدعی است که این جزایر بخش جدایی ناپذیر از قلمروی ژاپن بوده و پس از جنگ جهانی دوم بطور غیرقانونی اشغال شده است.

العالم فارسی:  در پی تشدید فشارها بر ونزوئلا از سوی کشورهای همسایه به دلیل ادامه اعتراض‌های خونین در این کشور، وزیر خارجه ونزوئلا تهدید کرد در صورت تداوم مداخله کشورهای همسایه، کاراکاس از “سازمان کشورهای آمریکایی” خارج خواهد شد.”دلسی رودریگز،” گفت اگر وزرای خارجه اعضای سازمان کشورهای آمریکایی بدون حمایت دولت ونزوئلا درباره بحران این کشور نشستی برگزار کنند، به دستور نیکولاس مادورو فرایند خروج از این سازمانِ مورد حمایت واشینگتن را آغاز خواهد کرد.

دویچه وله: دبیرکل سازمان ملل در کنفرانس کشورهای اهداکننده‌ی کمک مالی به یمن نسبت به بحرانی‌تر شدن اوضاع این کشور هشدار داد.  دیروز نمایندگان ۵۰ کشور جهان در کنفرانس کشورهای اهداکننده‌ی کمک مالی به یمن در ژنو گرد آمدند.مطابق گزارش‌های سازمان ملل متحد، در حدود دو سال گذشته و در جریان جنگ داخلی یمن، به طور میانگین هر ماه صد نفر در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.گفته می‌شود نزدیک به ۱۹ میلیون نفر که حدود دو سوم کل جمعیت یمن را شامل می‌شوند محتاج کمک‌های انسان‌دوستانه و مواد غذایی هستند و صدها هزار نفر به خاطر سوءتغذیه در معرض خطر مرگ یا معلول شدن قرار دارند.

پارس تودی: یک قاضی فدرال امریکا اجرای فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور را مبنی بر اعمال محدودیت در بودجۀ فدرال شهرهایی که از مهاجران غیرقانونی حمایت می‌کنند، برخلاف قانون اساسی امریکا دانست و متوقف کرد. قاضی ویلیام اوریک از سان‌فرانسیسکو در حکمی اعلام کرد، اینکه طبق قانون، نمی‌توان یک ناحیه در امریکا را به دلیل مخالفتش با سیاست‌های مهاجرتی رئیس‌جمهور از منابع و کمک‌های فدرال محروم کرد.

پرس تی وی : رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، از حملات هوایی مرگبار اخیر این کشور در عراق و سوریه به شدت دفاع کرد و گفت آنکارا «تا زمان از بین رفتن آخرین تروریست»، به عملیات خود در این دو کشور عربی ادامه می‌دهد. اردوغان در مصاحبه با خبرگزاری رویترز در آنکارا گفت وی اجازه نخواهد داد منطقۀ کوهستانی سنجار در شمال غرب عراق به مأمنی برای شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) تبدیل شود.

پرس تی وی : نیروی هوایی امریکا در حال استقرار جنگنده‌های F-35 خود در استونی در 200 مایلی مرز روسیه است. یک مقام رسمی امریکا که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با شبکۀ خبری سی‌اِن‌اِن گفت این جنگنده‌های رادار گریز از پایگاهی در انگلیس به استونی منتقل می‌شوند. این جت‌ها چندی پیش از پایگاه هوایی هیل در ایالت یوتای امریکا به انگلیس منتقل شده بودند.

پرس تی وی : یک نمایندۀ پارلمان روسیه از اظهارات مایکل فالون، وزیر دفاع بریتانیا، دربارۀ آمادگی لندن برای حملۀ اتمی پیش‌دستانه علیه «دشمنان» به شدت انتقاد کرده و تأکید کرده است باید «پاسخی سخت» به این سخنان داده شود. فالون گفت دولت ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا، نمی‌تواند استفاده از تسلیحات اتمی را به عنوان اولین گزینۀ حملۀ پیش‌دستانه در «شرایط بسیار جدی» رد کند.وی در پاسخ به این سؤال که در چه شرایطی از این تسلیحات استفاده خواهد شد، گفت: «بهتر است مشخص نشود و توضیح داده نشود، که در این صورت تنها به دشمنان‌مان آرامش خواهیم داد.»

خبرآنلاین: وزیر دفاع کره شمالی گفت که نیروهای نظامی کشورش با در اختیار داشتن ابزارها و پیشرفته ترین تسلیحات هسته ای، برای حمله به آمریکا آماده‌اند.«پاک یونگ سیک» این مطلب را در مراسم هشتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ارتش این کشور در پیونگ یانگ عنوان کرد. وی  تصریح کرد که کره شمالی تسلیحات هسته ای را که می تواند با آنها خاک آمریکا و پایگاه های این کشور در آسیا و اقیانوس آرام هدف قرار دهد، روی سکوهای پرتاب قرار داده است.

 

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *