جدیدترین مطالب

کارشناسی‌ سیاسی: رژیم صهیونیستی درحال دست و پا زدن است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی اگر هر جا عملیات کند بر ضد منافع جمهوری اسلامی در سوریه و یا در هر جای دیگر و یا در داخل کشور ما از سرزمین خودمان پاسخ او را می‌دهیم، به همین دلیل شروع کردند به نهاد‌های بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل و به جا‌های دیگر نامه نوشتن و در واقع دست و پا می‌زنند.

دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست

آیت الله صالحی مدرس رئیس شورای سراسری علمای شیعه افغانستان گفت: دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر رژیم صهیونیستی اُبهت و هیمنه پوشالی اسرائیل شرارت‌ پیشه و کودک‌کش را شکست.

Loading

أحدث المقالات

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پاکستان درباره سفر رئیسی/ تنش‌های منطقه ریشه در اقدامات غیرمسئولانه اسرائیل دارد

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر تنش‌زدایی در خاورمیانه گفت: اقدامات بی پروای رژیم اشغالگر اسرائیل از جمله حمله آن به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق منجر به تشدید اوضاع شده است.

Loading

ادعاهای سند تازه راهبرد امنیت ملی آمریکا درباره ایران

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ | اسناد

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: کاخ سفید روزدوشنبه راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا را منتشر کرد.دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این سند ، روسیه و چین را قدرت های تجدید نظر طلب و ایران و کره شمالی را کشورهای یاغی نامید.

این سند مدعی است که سه گروه آمریکا را به چالش می کشند: قدرت های تجدیدنظرطلب روسیه و چین، کشورهای یاغی ایران و کره شمالی و سازمان های تهدیدکننده فراملی به ویژه گروهای تروریستی جهادی.
این سند 68 صفحه ای ادعا می کند که ایران و کره شمالی منطقه [خود] را بی ثبات کرده، آمریکایی ها و متحدان آن را تهدید می کنند.
ادعای دیگر این سند در مورد ایران این است که «ایران از گروه های تروریستی حمایت کرده و به صورت علنی خواهان نابودی ما است.»
راهبرد امنیت ملی آمریکا می گوید که «ما دنیا را علیه رژیم یاغی کره شمالی گرد هم می آوریم و با تهدید ایران مقابله می کنیم.»
این راهبرد همچنین اشاره می کند: آمریکا درحال استقرار یک سامانه دفاع موشکی با تمرکز بر کره شمالی و ایران است تا از سرزمین خود در مقابل حملات موشکی دفاع کند.
در این سند آمده است که «آمریکا با متحدان خود همکاری می کند تا فعالیت های گروه های خارجی تروریستی از جمله حزب الله لبنان را مختل کند.»
این راهبرد همچنین ادعا کرده است: ایران از تروریسم در سراسر دنیا حمایت می کند. این کشور درحال توسعه موشک های بالستیک با قابلیت بالاتری است و این پتانسیل را دارد تا کار روی سلاح های هسته ای را که می تواند آمریکا و شرکای آن را تهدید کند، ازسر بگیرد.
بنابر این سند، ایران و کره شمالی بیشترین تهدید را علیه کشورهایی که به آمریکا نزدیکتر هستند، دارند.
راهبرد امنیت ملی آمریکا می گوید: ما با ناتو همکاری می کنیم تا قابلیت های دفاع موشکی و هوایی خود را تقویت کرده تا با تهدیدهای موشک های کروز و بالستیک به وِیژه موشک های ایران مقابله کنیم.
این سند همچنین مدعی است: ایران بزرگترین حامی تروریسم است که از بی ثباتی در منطقه بهره برده و از طریق گروه های تحت حمایت خود، اشاعه تسلیحاتی وحمایت های مالی، نفوذش راافزایش داده است. این کشور به گسترش قابلیت های موشکی بالستیک وقابلیت های اطلاعاتی ادامه می دهد و فعالیت های سایبری مخربی دارد. این فعالیت ها حتی پس از توافق هسته ای 2015 ادامه داشته است. ایران چرخه خشونت را ادامه داده و باعث زیان های شدید به غیرنظامیان می شود.
این سند ادعا می کند که تهدید سازمان های تروریستی جهادی و ایران این تصور را ایجاد کرده است که اسرائیل عامل مشکلات منطقه است.
راهبرد جدید ترامپ حاکی است: با شرکای خود کار می کنیم تا همه مسیرهای ایران به سوی سلاح هسته ای را ببندیم و نفوذ مخرب ایران را خنثی کنیم.
بنا براین سند، کره شمالی قابلیت آن را دارد که با سلاح های هسته ای میلیون ها آمریکایی را بکشد.
علاوه براین، سند جدید امنیت ملی آمریکا حاکی است: چین و روسیه قدرت، نفوذ و منافع آمریکا را به چالش می کشند و تلاش می کنند تا امنیت و شکوفایی آمریکا را تباه کنند.

منبع: ایرنا

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *