جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

ایرلند: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است

تهران- ایرنا- مایکل مارتین معاون نخست‌وزیر و وزیر خارجه ایرلند در جریان یک نشست خبری مشترک با ینس لنارچیچ کمیسر اتحادیه اروپا در امر مدیریت بحران و کمک‌های بشردوستانه به خبرنگاران، گفت: سوء تغذیه کودکان در غزه یک جنایت و رسوایی است.

Loading
14 اردیبهشت ماه 1396

رسانه ها ؛ موافقت سوریه با «ایجاد مناطق کاهش تنش» و…

۱۳۹۶/۰۲/۱۴ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: موافقت سوریه با طرح مسکو پیرامون «ایجاد مناطق کاهش تنش»، آمریکا آماده اعمال تحریم‌های جدید علیه پیونگ ‌یانگ، تلاش نخست وزیر ژاپن برای بازنگری قانون اساسی ، انتقاد بی سابقه کره شمالی از چین ، مناظره جنجالی لوپن و ماکرون در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نشست فوری خاندان سلطنتی انگلیس، تصویب طرح روسیه و نیروهای هم پیمان در مذاکرات آستانه چهار، آزمایش نوع پیشرفته موشک کروز زمینی توسط ارتش هند، تاکید چین بر راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه ، دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با رئیس جمهور آمریکا، انحلال پارلمان بریتانیا ،هشدار دبیر کل شورای آوارگان درباره محاصره یمنی ها و شرط پوتین برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مناطق امن سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر: یک منبع در وزارت امور خارجه سوریه از موافقت دمشق با طرح روسیه پیرامون «ایجاد مناطق کاهش تنش» و پایبندی به آتش بس از جمله عدم بمباران این مناطق خبر داد. این منبع سوری اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه بر اساس پایبندی خود به حفظ جان مردم، توقف خونریزی و آمادگی برای هر اقدامی که به بازگشت مردم به زندگی طبیعی کمک می کند با طرح روسیه پیرامون ایجاد مناطق کاهش تنش موافقت کرده و بر پایبندی خود به توافق آتش بس امضایی در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۶ از جمله عدم بمباران این مناطق تاکید می کند.

خبرگزاری مهر: اتحادیه اروپا برای دیدار مقامات ارشد این اتحادیه با مقامات ترکیه در ماه می هیچ پیش شرطی تعیین نکرده است.به گزارش حریت دیلی، منابع دیپلماتیک ترکیه اعلام داشتند که اتحادیه اروپا برای دیدار مقامات ارشد این اتحادیه با مقامات ترکیه در ماه می هیچ پیش شرطی از قبیل لغو وضعیت اضطراری در ترکیه تعیین نکرده است.

خبرگزاری فارس: منابع معارضان سوری به «الشرق الاوسط» اعلام کردند که محور اصلی دور چهارم مذاکرات «آستانه» درباره سوریه، بحث درباره طرح روسیه برای ایجاد چهار منطقه کاهش تنش در سوریه می‌باشد.یک منبع از معارضان به الشرق الاوسط اعلام کرد که هرکدام از طرفین سوری قرار است طبق محل استقرار یا حضور خود در مناطقی که قرار است تنش‌ها در ان کاسته شود، موضع متفاوتی درباره این پیشنهاد داشته باشند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن آماده است تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی وضع کند. رکس تیلرسون، رییس دستگاه دیپلماسی آمریکا در گفت‌وگو با کارکنان وزارت امور خارجه این کشور اظهار کرد: در صورتی که پیونگ‌یانگ به آزمایش‌های هسته‌ای و پرتاب موشک ادامه دهد، واشنگتن آماده است که تحریم‌های بیشتری علیه کره‌شمالی به تصویب برساند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفت: روسیه بزرگ‌ترین تهدید روی زمین علیه فرایندهای دموکراتیک در آمریکا است. جیمز کومی با حضور در سنای آمریکا به پرسش‌های سناتورهای این کشور پاسخ داد. وی در جریان این جلسه استماع، در پاسخ به پرسش لیندزی گراهام، سناتور ایالت کارولینای جنوبی درباره ماهیت تهدید روسیه، گفت: به طور قطع، از نظر من بزرگ‌ترین تهدید در میان کشورهای روی زمین با توجه به مقاصد و توانایی‌هایشان، روسیه است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، گفته است که وی می خواهد تا سال ۲۰۲۰ میلادی قانون اساسی بازنگری شده این کشور را به اجرا درآورد. آبه این طرح را در یک سخنرانی ویدیویی برای یک گردهمایی طرفداران این بازنگری در توکیو که روز چهارشنبه در روز «قانون اساسی» برگزار شد، ایراد کرد. آبه گفت وی امید زیادی دارد که سال ۲۰۲۰ زمانی باشد که مردم بتوانند شاهد به اجرا درآمدن یک قانون اساسی جدید باشند و اینکه وی می خواهد مسیر در این جهت را برای آینده کشور هموار سازد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   رسانه دولتی کره شمالی با گفتن آن که دولت چین در اعمال فشار بر کره شمالی بر سر برنامه های هسته ای و موشکی اش جانب ایالات متحده آمریکا را گرفته است، چین را بطور بی سابقه ای مورد انتقاد قرار داد.  این رسانه کره شمالی  گفته است چین بهتر بود درباره تبعات شدید اتخاذ چنین اقدام بی ملاحظه ای که منجر به فروپاشی ستون مناسبات دوجانبه می شود، تعمق بیشتری می کرد.

خبرگزاری تسنیم:  درحالی که دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه قرار است یکشنبه آینده برگزار شود، ۲ نامزد نهایی این رقابت در یک مناظره تلویزیونی جنجالی شرکت کردند. مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه و امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو در این مناظره جنجالی و پرتنش دیدگاه های خود را درباره آینده فرانسه، یورو و راهکارهای مقابله با تروریسم به چالش کشیدند.

العالم فارسی: مارین لوپن نامزد ریاست جمهوری فرانسه درمناظره دیشب  انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با انتقاد شدید از رقیب خود امانوئل ماکرون گفت که ماکرون سرسپرده کشورهایی نظیر قطر و عربستان است. لوپن همچنین به ماکرون حمله کرد و وی را نامزد “جهانی شدن وحشی و جنگ” و بانکداری توصیف کرد که نگاه روشنی برای آینده فرانسه ندارد.

العالم فارسی:  ملکه انگلیس امروز پنجشنبه خواهان برگزاری نشست فوری همه اعضای خاندان سلطنتی و کارمندان کاخ باکینگهام در این کاخ شد. روزنامه ایندیپندنت نوشت: این نشست “غیر عادی” توصیف شده و ماهیت فوری برای همه کارمندان سلطنتی در سراسر شهر لندن دارد که پیش داوری های زیادی را به همراه داشت است.

العالم فارسی:  دور اول مذاکرات صلح سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان در حالی پایان یافت که هیئت گروه های مسلح شرط هایی غیر قابل قبول و نشدنی را مطرح کردند که به دنبال آن مشارکت این هیئت در مذاکرات لغو شد. در این مذاکرات طرح ها و پیشنهادهای روسیه و هم پیمانان آن درباره کاهش تنش در چهار منطقه در سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

رادیو هند:  ارتش هند نوع پیشرفته براهموس، موشک کروز زمینی را آزمایش کرد.  ارتش هند اعلام کرد  این آزمایش موشکی جدید در جزایراندامان و نیکوبار موفقیت آمیز  بوده است .

رادیو فرانسه:  آخرین نظرسنجیِ مرکز تحقیقات علوم سیاسی پاریس که توسط موسسۀ «ایپسُس» صورت گرفته و نتایج همه پرسیِ درونی اعضایِ جنبش «فرانسۀ نافرمان» نشان می دهد که دوسوّم رای دهندگانِ چپ رادیکال خواستار عدم شرکت در دور دوّم انتخابات و یا انداختن رای سفید به صندوق‌ها هستند. همچنین تنها نزدیک به ٣۵ درصدِ رای دهندگانِ ژان لوک ملانشون، پس از حذفِ نامزدِ مورد نظر خود در دور اوّل، ابراز آمادگی کرده اند که در دور دوّم به امانوئل ماکرون رای دهند.

رادیوچین: سخنگوی وزارت خارجه چین عنوان کرد، راه‌حل سیاسی یگانه راه برون رفت از بحران سوریه است. گنگ شوانگ سخنگوی تاکید کرد: گفت و گوی آستانه به منظور تضمین آتش‌بس در سوریه برگزار شده و مکمل گفت و گوی ژنو است. چین همواره بر آن است که راه حل سیاسی یگانه راه برونرفت درست از بحران سوریه است.

یورونیوز:  محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واشنگتن با رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار رئیس جمهوری آمریکا از اراده کشورش برای دستیابی به صلح خاورمیانه گفت. او قول داد که توافق صلح را در دوران ریاست جمهوری خود محقق خواهد کرد. دونالد ترامپ همچنین از همتای فلسطینی خود خواست شرایطی فراهم شود تا خشونت و درگیریهای بی سابقه در کرانه های باختری و بیت المقدس متوقف شود.

یورونیوز: به گفته برخی منابع افغان محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان دعوت دیدار از پاکستان را رد کرده است.به گفته این منابع نوید مختار رئیس سازمان اطلاعات پاکستان (ISI) که روز سه شنبه به کابل سفر کرده حامل این دعوت رسمی بوده است. البته جزئیات دیدار نوید مختار با اشرف غنی منتشر نشده است با این حال رحت الله نبیل رئیس پیشین امنیت ملی افغانستان به این خبرگزاری گفته است «این سفر به خاطر اهداف شوم پاکستان صورت گرفته است.

دویچه وله: دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا و همتای روسی او، ولادیمیر پوتین، قرار است در تابستان سال جاری میلادی در حاشیه‌ی نشست جهانی گروه ۲۰ در هامبورگ آلمان گفت‌وگو کنند. بنا به گزارش کاخ کرملین، ترامپ و پوتین در یک مکالمه‌ی تلفنی روز چهارشنبه (۳ ماه مه) بر سر موضوع‌های مورد مذاکره نیز به توافق رسیدند.گفته می‌شود که حل بحران سوریه و چگونگی پایان دادن به جنگ داخلی این کشور “با هدف برقراری آتش‌بس” یکی از موضوع‌های مورد مذاکره خواهد بود.

دویچه وله: رهبران روسیه و ترکیه در سوچی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند. پس از این دیدار، پوتین و اردوغان مشترکا در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کردند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ گفتند.اردوغان به خبرنگاران گفت که موضوع بحث او و ولادیمیر پوتین بر سر ایجاد مناطق امن یا مناطق بری از تنش در سوریه بوده است.

خبرگزاری ایرنا: مردم کره جنوبی به منظور انتخاب رئیس جمهوری جدید این کشور، روز پنجشنبه و زودتر از موعد مقرر به پای صندوق های رای رفتند.انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی بر اساس اعلام قبلی نهم ماه می جای (19 اردیبهشت) برگزار می شود اما مسئولان ستاد انتخابات این کشور به منظور رفاه حال کسانی که قصد سفر و احتمالا خروج از کشور را دارند، اعلام کرد که آنان می توانند طی امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) و زودتر از تاریخ مقرر آرای خود را به صندوق ها بیاندازند.

پارس تودیپارلمان بریتانیا به دنبال اعلام «ترزا می» نخست وزیر این کشور برای برگزاری انتخابات زودهنگام در هشتم ژوئن به طور رسمی منحل شد. نخست وزیر بریتانیا، پیشتر یکی از اهداف برگزاری انتخابات زودهنگام را، تسریع روند مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا « برگزیت» عنوان کرده بود. مردم بریتانیا، 23 ژوئن 2016 با شرکت در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحایه اروپا رای دادند.

 پارس تودی:  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که یکی از حامیان اصلی اقدامات غیرقانونی و ضد انسانی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است در دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از وی به دلیل هماهنگی با اسرائیل قدردانی کرد. محمود عباس در این دیدار بدون توجه به خواست مردم فلسطین و در راستای خوش خدمتی به صهیونیست ها اعلام کرد، تشکیلات خودگردان فلسطین از طرح تشکیل دو دولت حمایت می کند.

پرس تی وی : در بحبوحه تنش‌ها میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، ارتش امریکا دومین آزمایش موشکی خود را ظرف هفت روز گذشته انجام داده است. بنا بر اعلام ستاد فرماندهی نیروی هوایی امریکا،‌ موشک بالستیک مدل «مینتمن ۳» بدون مهمات از پایگاه نیروی هوایی «وندنبرگ» در ایالت کالیفرنیا شلیک شد . در عین حال، بمب‌افکن‌های لانسر امریکا نیز روز سه‌شنبه برای انجام رزمایش با نیروی هوایی کرۀ جنوبی و ژاپن از گوام به پرواز درآمدند.

خبرگزاری صداو سیما: یان ایگلاند دبیر کل شورای آوارگان در نروژ درباره بحران یمن گفت:چیزی که من در یمن شاهد آن هستم وحشتناک و تکان دهنده است و فراتر از حد تصور است. متاسفانه جامعه جهانی اجازه داده ایم جمعیت غیرنظامی یمن یعنی حدود هفت میلیون نفر شامل مرد و زن و کودک در محاصره قحطی و گرسنگی قرار بگیرند. وی افزود: بدتر از آن اینکه چنین وضعی قابل پیشگیری است با وجود این، چنین بحرانی هنوز ادامه دارد و این بحران کاملا ساخت دست بشر است.

خبرآنلاین: رئیس‌جمهور روسیه شرط ایجاد منطقه پرواز ممنوع در مناطق امن سوریه را اعلام کرد. ولادیمیر پوتین تاکید کرد که ایده ایجاد مناطق امن در سوریه شامل منطقه پرواز ممنوع در این مناطق می‌شود، اما این امر مشروط به عدم هرگونه فعالیت نظامی در این مناطق است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *