جدیدترین مطالب

رژیم صهیونیستی پس از ۶ ماه همچنان سردرگم است

عضو دفتر سیاسی حماس گفت تلاش‌های نتانیاهو و کابینه او برای آزادی اسرای اسرائیلی با گزینه نظامی شکست خورد و هیچ جایگزینی برای یک توافق حقیقی برای مبادله اسرا با مقاومت وجود ندارد.

ایران در حمله به اسرائیل از حق قانونی دفاع از خود استفاده کرد

نماینده مجلس انگلیس خطاب به اسرائیل و حامیانش گفت: شما تصور می‌کردید صبر راهبردی ایران، یک بلوف است و فقط حرف می‌زند و از عمل خبری نیست، آنچه روی داد نشان داد که درباره جمهوری اسلامی ایران، اشتباه می‌کردید.

نتانیاهو تصمیم گرفت جنگ غزه را بین المللی کند

تحلیلگر فرانسوی گفت: این نتانیاهو بود که تصمیم گرفت جنگ غزه را با حمله به کنسولگری ایران بین المللی کند و اکنون به جای آنکه موضوع روز ادامه کشتار در غزه باشد، رهگیری ۹۰ درصد موشکهاست.

Loading

أحدث المقالات

شورای همکاری خلیج فارس: تنش‌های نظامی در خاورمیانه نگران‌کننده است / تمام طرف ها باید با خویشتنداری منطقه را از جنگ دور کنند

شورای همکاری خلیج فارس امروز-دوشنبه- در بیانیه‌ای تاکید کرد: نسبت به تحولات اخیر منطقه و تنش‌های نظامی در خاورمیانه و تاثیر آن بر امنیت و ثبات منطقه‌ای ابراز نگرانی شدید می‌کنیم.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را دارم

بورل گفت: انتظار حمله‌ای از سوی اسرائیل در واکنش به عملیات ایران را دارد، اما امیدوار است که این مساله به تنش بیشتر منجر نشود. رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین ادامه داد، یک اختلاف‌نظر فاحش در داخل ائتلاف جناح راستی اسرائیل بین افراط‌گرایان حامی اقدام تلافی‌جویانه خشن و یک فراکسیون میانه‌روتر و معقول وجود دارد.

توصیه آژانس هوانوردی اروپا به رعایت “احتیاط” در حریم هوایی ایران و اسرائیل

آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) روز دوشنبه ۱۴ آوریل همچنان بر رعایت “احتیاط” در حریم هوایی اسرائیل و ایران تاکید کرد. آژانس ایمنی هوانوردی اروپا با اشاره به تنش‌های آخر هفته پیرامون حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل، یادآوری کرد: «هیچ پرواز غیرنظامی در معرض خطر قرار نگرفت.»  
 

مکرون: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را رهگیری کردیم؛ اسرائیل از تنش پرهیز کند

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه تأیید کرد که ارتش فرانسه در طول شنبه شب تا بامداد یکشنبه به درخواست اردن در عملیات «رهگیری» موشک‌ها و پهپادهایی که ایران به سوی اسرائیل شلیک کرده بود، شرکت کرده است.مکرون گفت: «ما در اردن یک پایگاه هوایی داریم […] و حریم هوایی اردن با این حملات نقض شده بود. هواپیماهای‌مان را به پرواز در آوردیم و آنچه را که باید رهگیری می‌کردیم، کردیم.»

ترامپ در دادگاه نیویورک: این حمله‌ به یک رقیب سیاسی است

«دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روز دوشنبه و پس از ورود به دادگاه منهتن جهت رویارویی با ۳۴ اتهام جنایی در اولین دادگاه کیفری یک رئیس‌جمهور سابق آمریکا، اعلام کرد که «هیچ پرونده‌ای وجود ندارد». وی ادامه داد: این تعقیبات سیاسی است… این یک حمله به آمریکاست.

واشنگتن تحریم‌ها علیه ایران را گسترش می‌دهد؛ مجلس نمایندگان آمریکا لایحه تحریم‌های خرید نفت خام ایران از سوی موسسات چینی را به رای می‌گذارد

به گزارش بلومبرگ، مجلس نمایندگان آمریکا در چند ساعت آینده در زمینه لایحه ممنوعیت خرید نفت خام ایران از سوی چین رای‌گیری می‌کنند. بر اساس این لایحه که بخشی از قانون ۵۹۲۳ کنگره مبنی بر تحریم‌های انرژی ایران و چین در سال ۲۰۲۳ است، تحریم‌های علیه ایران را گسترش می‌دهد تا تمامی معاملات بین موسسات مالی چینی و بانک‌های ایرانی برای خرید نفت و فرآورده‌های نفتی را پوشش دهد.

Loading
20 اردیبهشت ماه 1396

رسانه ها ؛ پاسخ اروپا به انتقاد برجامی ترامپ و…

۱۳۹۶/۰۲/۲۰ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: پاسخ موگرینی به انتقاد ترامپ از برجام، برکناری رئیس «اف.بی.آی»، اعلام آمادگی رئیس جمهور جدید کره جنوبی برای سفر به کره شمالی،توافق ترکیه و قطر برای تاسیس پایگاه نظامی مشترک، تایید استقرار نیروهای آمریکایی و بریتانیایی در مرز سوریه و اردن،آزمایش موشکی جدید چین در نزدیکی شبه‌جزیره کره، درخواست پاکستان از سازمان ملل برای حل مسئله کشمیر، درخواست پوتین برای اتحاد بین المللی در مقابل تروریسم، تلاش هند و ژاپن برای تحکیم همکاری های دفاعی، پیشروی نیروهای ارتش عراق درموصل، ادامه پروازهای تجسسی ناتو نزدیک مرزهای روسیه و اعلام آمادگی محمود عباس برای دیدار با نتانیاهو ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم فارسی: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر اجرای برجام و خطاب به مسئولان آمریکایی، گفت: درحالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای ایران انتقاد می کند که آژانس بین الملی انرژی اتمی تاکنون پنج بار بر پایبندی تهران به این توافق صحه گذاشته است.موگرینی  تصریح کرد: هماهنگی و فعالیت مشترک، کلید بحران های کنونی جهان است.موگرینی با اشاره به این که صلح و ثبات در سوریه تنها باید از راه گفت و گو بین طرف های سوری در مذاکرات ژنو انجام شود، افزود: بهترین راه تضمین هماهنگی، همکاری با سازمان ملل متحد است.

العالم فارسی: وزیر خارجه روسیه در سفر خود به آمریکا با رئیس‌جمهور این کشور دیدار می‌کند.یک مسئول آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور روز چهارشنبه در کاخ سفید با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار  و با وی درباره سوریه و دیگر مسائل بین‌المللی گفتگو خواهد کرد.پیشتر اعلام شده بود رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا با «سرگئی لاوروف» همتای روس خود دیدار و درباره بحران سوریه گفتگو خواهد کرد.

پارس تودی: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا «جیمز کومی» رئیس اداره تحقیقات فدرال این کشور (اف.بی.آی) را از سمت خود برکنار کرد. در بیانیه کاخ سفید آمده است: اقدام رئیس جمهوری آمریکا در برکناری رئیس اداره تحقیقات فدرال این کشور به پیشنهاد دادستان کل آمریکا و معاون وی انجام شده است.

خبرگزاری تسنیم:  وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) اعلام کرد، رئیس‌جمهوری این کشور، دستور ارسال سلاح به نیروهای کُرد وابسته به حزب «اتحاد دموکراتیک سوریه» را صادر کرده است.دولت آمریکا در نظر دارد، در جریان ادامه نبردها علیه گروه تروریستی داعش در سوریه، «تا جایی که لازم است» تسلیحات در اختیار شبه‌نظامیان کـرد بگذارد. ترکیه بارها مخالفت شدید خود را با ارسال سلاح برای این شبه‎نظامیان اعلام کرده است.

خبرگزاری صدا و سیما:  «مون جائه این» رئیس جمهور جدید کره جنوبی اندکی پس از ادای سوگند اعلام کرد در صورتی که شرایط فراهم باشد، آماده است به کره شمالی سفر کند. این وکیل سابق که از حزب دموکراتیک (چپ میانه‌رو) به ریاست جمهوری رسید، گفت: «در صورت لزوم، بلافاصله به واشنگتن خواهم رفت.»وی افزود: «من همچنین به پکن و توکیو و در صورتی که شرایط فراهم باشد، حتی به پیونگ یانگ هم خواهم رفت.»

خبرگزاری ایرنا:   خالد عبدالمجید دبیر ائتلاف گروه های مقاومت فلسطینی درسوریه گفت : گزینه اصلی همه و بویژه جنبش حماس به عنوان یک جنبش مقاومت باید مقابله با اشغالگری باشد و ما از این حیث سند جدید سیاسی حماس را به رسمیت نمی شناسیم. وی افزود: به آزادسازی همه سرزمین فلسطین پایبند هستیم و با برخی از بندهای سند جدید مخالفیم زیرا ممکن است دروازه ای برای عقب نشینی و سرپوشی برای برخی اقدام های سیاسی از سوی دشمنان مانند آمریکا و برخی کشورهای عربی قرار گیرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  دولت ژاپن به محض اینکه دریابد موشک های بالستیک کره شمالی به سمت این کشور حرکت می کنند، یک هشدار تخلیه صادر خواهد کرد.  دولت ژاپن  اعلام کرد اطلاعاتی که از طریق سامانه های هشدار اضطراری سراسر کشور به نام «جی – آلرت» و «ام – نت» فراهم می شوند را بازبینی کرده است.

پرس تی وی : مقامات آنکارا می‌گویند ترکیه و قطر دربارۀ راه‌اندازی پایگاه نظامی مشترک در دوحه و استقرار صدها نیروی نظامی ترک در این پایگاه توافق کرده‌اند.سرگرد احسان بلبل، جانشین معاون وزارت دفاع ترکیه گفت: «در چارچوب این توافق، در نظر گرفته شده است که مقر تاکتیکی نیروهای مشترک ترکیه و قطر در دوحه راه‌اندازی شود.» وی همچنین گفت 500 تا 600 نیروی نظامی ترک به پایگاه نظامی دوحه اعزام خواهند شد.

پرس تی وی : براساس گزارش‌های منتشره، نیروهای نظامی مشترک امریکا، بریتانیا و اردن مجهز به ده‌ها فروند تانک و بالگرد در مناطق مرزی در شمال اردن و جنوب سوریه مستقرشده‌اند.این نیروها در مناطق مرزی نزدیک استان‌های درعا و السویداء، از منطقۀ روستایی تل شهاب، در فاصلۀ چند صد متری مرز اردن، تا گذرگاه مرزی النصیب و روستای خربه عواد مستقرشده‌اند.همچنین برخی گزارش‌ها از استقرار حدود 4 هزار نیروی نظامی آموزش‌دیده در منطقه مرزی التنف اردن حکایت دارند.

خبرگزاری فارس: سفیرکره شمالی در انگلیس، اقدامات پیونگ یانگ برای توسعه قدرت هسته‌ای کره‌شمالی را نتیجه اقدامات و سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه این کشور در منطقه توصیف کرد. «چوئه ایل» در نخستین مصاحبه تلویزیونی خود با شبکه «اسکای نیوز» همچنین تأکید کرد که کره شمالی قرار است ششمین آزمایش هسته‌ای را نیز به زودی انجام دهد.

خبرگزاری فارس: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل از اتحادیه اروپا خواست در فشار بر پیونگ‌یانگ، فراتر از قالب تحریم‌های سازمان ملل عمل کنند و علاوه بر اعمال تحریم‌های شدید یکجانبه، سطح روابط با کره شمالی را هم تنزل دهند. «نیکی هیلی» همچنین  گفت که آمریکا در پی تشدید تحریم‌ها علیه تأمین‌کنندگان تسلیحات شیمیایی برای ارتش سوریه است و در این راه، همکاری سازمان ملل و اتحادیه اروپا را خواستار است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): به دنبال مانورهای نظامی کره شمالی، کره‌ جنوبی و آمریکا و در بحبوحه تنش‌ها در منطقه شبه جزیره کره، پکن موشک جدیدی را در نزدیکی این شبه جزیره آزمایش کرد. وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش چین اخیرا این آزمایش را در دریای “بوهای” واقع در کرانه‌های شمال شرق چین و در نزدیکی شبه جزیره کره انجام داد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، حماس برای نابودی اسرائیل به شیوه دیپلماسی مصمم است. این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد: در سند سیاسی جدید جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هدف آشکار و عمده این جنبش یعنی نابودی اسرائیل مشهود است.در این بیانیه آمده است: حماس همچنان با شناسایی اسرائیل مخالفت و فلسطینیان را به مبارزه با اسرائیلی‌ها تشویق می‌کند.نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش‌تر سند سیاسی جدید جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را سندی «سراسر نفرت و انزجار» دانست و آن را پاره کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس‌جمهوری سوریه در گفت‌وگو با شبکه “او ان تی” بلاروس که بخش‌هایی از آن در هفتاد و دومین سالروز پیروزی شوروی سابق بر نازی‌ها در جنگ جهانی دوم منتشر شد، گفت:کشورهای غربی تلاش در به حاشیه راندن اتحاد جماهیر شوروی سابق در پیروزی بر نازی‌ها دارند و نسل‌های کنونی نباید به سمت نازی‌های معاصر سوق پیدا کنند. بشار اسدهمچنین تاکید کرد،  اگر نسل‌های قبل مقابل هیتلر سر خم نکردند نسل‌های کنونی هم نباید در برابر نازی‌های جدیدکه در استعمار غرب نمود پیدا می‌کنند، سر خم کنند.

خبرگزاری مهر:  نماینده دائم پاکستان در سازمان ملل در دیدار با دبیرکل سازمان ملل خواهان حل مسئله کشمیر شد. «ملیحه لودی» از «آنتونیو گوترش»  خواست تا برای حل مسئله دیرینه کشمیر اقدام کند، چرا که عدم ثبات در کشمیر و تداوم تنش در این منطقه امنیت و ثبات آسیای جنوبی را تحت تاثیر قرار می دهد.

رادیو فرانسه: به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد شکست آلمان نازی در جنگ دوم جهانی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه همۀ کشورها را به اتحاد در مقابل تروریسم و مبارزۀ مشترک علیه آن فرا خواند.پوتین همچنین گفت: درس‌هایی که از جنگ آموختیم به ما می‌گوید که باید همواره هشیار و آماده باشیم. نیروهای روس قادرند هر نوع تهاجمی را پس بزنند.

رادیو هند: هند و ژاپن برتحکیم همکاری دفاعی درآسیاتاکید کردند. ارون جیتلی وزیر دفاع دولت هند دردیدار با تومومی انادا همتای ژاپنی اش در توکیو، گفت دهلی نو همکاری های استراتژیک به ژاپن راخواستار است . جیتلی همچنین از رزمایش نیروهای دریایی سه جانبه آمریکا- هند و ژاپن درآینده نزدیک خبر داد.

رادیوچین:  گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: تنها در صورتی که اصل چین واحد مراعات شود، رایزنی دو طرف تنگه تایوان درباره شرکت تایوان در نشست سازمان بهداشت جهانی میسر خواهد بود.بر اساس گزارش‎های رسیده، پس از پایان مهلت ثبت‌نام برای شرکت در هفتادمین نشست سازمان بهداشت جهانی، تایوان دعوت‌نامه‎ای برای حضور در این نشست دریافت نکرده است.

یورونیوز: پیشروی نیروهای ارتش عراق که در چند ناحیه باقیمانده شهر موصل به نبرد با افراد داعش می پردازند، ادامه دارد. در پی انفجار چند خودروی بمبگذاری شده، نبردهای سنگین روز سه شنبه در این شهر ادامه داشت و اجساد نیروهای داعش در خیابانهای ناحیه «حرمات» موصل دیده می شد. هواپیماهای جنگنده نیز اقدام به حملات هوایی می کردند و هلیکوپترها بر فراز مواضع داعش به پرواز در آمده بودند.

خبرآنلاین: دو فروند هواپیمای تجسسی پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) متعلق به آمریکا و سوئد نزدیک استان برون مرزی کالینینگراد که در غرب روسیه و کناره دریای بالتیک قرار دارد، چند ساعت پرواز جاسوسی انجام دادند.همچنین یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی «ار.اس-135» با شماره پروازی 62-4139 نزدیک پایگاه نیروی دریایی روسیه در بندر بالتیسک در ساحل دریای بالتیک پرواز کرد.اخیرا شمار پرواز هواپیماهای تجسسی ناتو و همچنین آمریکا نزدیک روسیه در منطقه بالتیک، سواحل کریمه و همچنین محل استقرار نظامیان روس در حمیمیم و پایگاه دریایی طرطوس سوریه محل حضور رزمناوهای روسی در مدیترانه افزایش یافته است.

دویچه وله: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حاضر است، زیر نظارت دونالد ترامپ با نخست‌وزیر اسرائیل ملاقات کند. محمود عباس دیروز در دیدار با فرانک والتر اشتاین‌مایر، رئیس جمهور آلمان در رام‌الله ،گفت، برای برگزاری نشستی با بنیامین نتانیاهو آماده است.رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت، در دیدار با دونالد ترامپ که هفته گذشته در واشنگتن انجام شد، تمایل خود را به همکاری با ایالات متحده و و گفت‌وگو با نخست‌وزیر اسرائیل تحت نظارت رئیس ‌جمهوری آمریکا  اعلام کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *