جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

Loading

أحدث المقالات

ارزیابی توان تسلیحاتی ایران و اسرائیل/ برتری تهران نسبت به تل‌آویو چیست؟

با قطعی شدن سیاست اسرائیل برای حمله به ایران، مقایسه توان نظامی دو کشور به مولفه ای اثرگذار بر تصمیم سازی های سیاسی برای آینده این منازعه تبدیل شده است. گزارش خبرآنلاین را بر مبنای داده های «موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک» و «پایگاه گلوبال فایر پاور» بخوانید.

Loading

آشنایی با انستیتو تحقیقات سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا

۱۳۹۶/۰۳/۰۲ | اندیشکده های جهان

شورای راهبردی آنلاین- اندیشکده ها: انستیتو تحقیقات سیاست خارجی ایالات متحده آمریکا (FPRI ) یک سازمان غیر انتفاعی است که در سال 1955 با هدف ارتقاء سطح بینش علمی و توسعه سیاست هایی که باعث پیشبرد منافع ملی ایالات متحده می شود، تاسیس و آغاز بکار کرد.

انستیتو تحقیقات سیاست خارجی  ایالات متحده آمریکا  Foreign Policy Research Institute  یا همان FPRI با رصد حوادث و وقایع بین المللی در یک بستر تاریخی و فرهنگی بزرگتر از سیاست بین المللی، دیدگاه های خویش را در زمینه بین المللی و سیاست خارجی آمریکا بیان می کند.

در میان 82 دانشمند وابسته به FPRI یک مورخ برنده جایزه پولیتزر، رئیس سابق کالج اسوارتمور، یک مورخ  برنده جایزه بنکرافت ، سفیر سابق و عضو ارشد شورای امنیت ملی دیده می شوند. در این میان  معاون سابق وزارت دفاع، دبیر سابق نیروی دریایی، معاون سابق وزیر خارجه، رئیس سازمان و تعداد زیادی از مدیران عامل شرکت های بزرگ، وکلا و رهبران مدنی فعال یا بازنشسته، از افراد مورد اعتماد این انستیتو به حساب می آیند. گروه های مطالعاتی ین انستیتو در واقع شبکه بزرگی از دانشمندان رشته های مختلف، از جمله علوم سیاسی، تاریخ، اقتصاد، حقوق ، مدیریت، دین، جامعه شناسی و روانشناسی است.

حوزه کاری انستیتو: مطالعات و تحقیقات انستیتو درباره مسائلی از قبیل جنگ با تروریسم، تحولات خاورمیانه، تکثیر تسلیحات هسته ای، روابط آمریکا با چین، روسیه، ژاپن و همچنین سوالات کلانی مانند نقش مذهب و قومیت در سیاست بین المللی و یا ماهیت هویت غربی و پیامدهای آن برای ایالات متحده و اتحاد آتلانتیک است. انستیتو یک فصلنامه به نام اوربیس دارد که در کنار بولتن دو انتشارات منظم هستند که هر دو از یافته های تحقیقاتی دانشمندان، گروه های مطالعاتی دانشگاه، کنفرانس ها، و سمینارها منتشر می شوند. همچنین از طریق یک مرکز و یک موسسه تاریخ به آموزش عمومی اقدام می کند.

دسترسی گسترده به نخبگان حوزه بین الملل

FPRI هر هفته از طریق ایمیل تجزیه و تحلیل برخی از موضوع های مهم بین المللی را ارائه می دهد. این بولتن به طور مستقیم به حدود 40000 نفر شخص کلیدی در 85 کشور از طریق ایمیل فرستاده شده و به طور غیر مستقیم در اینترنت در اختیار هزاران نفر قرار می گیرد که اغلب چاپ شده یا توسط روزنامه ها در سراسر جهان نقل می شود. کارشناسان انستیتو نیز به صورت حضوری به رادیو ، تلویزیون ملی و روزنامه ها و سایر رسانه های جمعی ایالات متحده دعوت می شوند.

بنیانگذار انستیتو

رابرت اشتراس هوپ سفیر سابق ایالات متحده در ترکیه، ناتو، بلژیک، سوئد و سریلانکا، استاد علوم سیاسی در دانشگاه پنسیلوانیا، بنیانگذار موسسه تحقیقات سیاست خارجی و مجله آن Orbis  بود. وی در وین تحت حکومت امپراتوری هاپسبورگ به دنیا آمد و از نزدیک شاهد ویرانه ها و خرابه های اروپای پس از جنگ اول جهانی بود. در سال 1917 و در زمانی که 16 سال داشت شاهد تولد جهانی کمونیسم بود. رابرت اشتراس شاهد قیام های خیابانی و مسلحانه گروه های مختلف کمونیستی در جامعه آن روز اروپا بود.

در سال 1923، به ایالات متحده سفر کرد و به عنوان مشاور در سرمایه گذاری خارجی  به موسسات مالی آمریکایی مشاوره می داد. بعد از مدت ها حضور در اروپا و تماشای صحنه های وحشتناک جنگ و تخریب این بار او تماشاگر بدبختی های سیاسی افسردگی در سراسر امریکا و اروپا بود. در سال 1938 میلادی و زمانی که نیروهای نازی وارد سرزمین مادری اش یعنی وین شدند، وی شروع به نوشتن و سخنرانی برای مخاطبان آمریکایی خود کرد. این سخنرانی ها تحت عنوان “جنگ های آینده” صورت می گرفت. وی پس از سخنرانی موفقیت آمیزش در فیلادلفیا، به حضور و سخنرانی در دانشگاه پنسیلوانیا دعوت شد، این مقدمه ای بود برای اینکه بتواند حضوری موفق تر در عرصه بین المللی در دانشگاه های آمریکا برای خود رقم بزند. رابرت در سال 1955 موسسه تحقیقات سیاست خارجی را بنیان نهاد و سپس در دو سال بعد اولین شماره از فصلنامه Orbis را منتشر نمود. فصلنامه ای که پس از گذشت چندین دهه همچنان بعنوان شاخص موسسه باقی مانده است. او در اولین شماره از Orbis در ماه آوریل سال 1957 نوشت: ” مقابله با تهدیدها ودر دست گرفتن فرصت ها مستلزم آن است که ذهن بهترین آموزش را ببیند و تجربه برای تسلط بر مسایل بین المللی مورد استفاده قرار بگیرد”.

موسس انستیتو تحقیقات سیاست خارجی بصورت منفرد و یا با همکاری دیگران چندین کتاب مهم در امور بین المللی را به رشته تحریر درآورد. اولین کار عمده او جغرافیای سیاسی بود؛ کشمش بر سر فضا و قدرت. این کتاب همزمان با ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم منتشر شد. این کتاب خیلی زود به یک کتاب پرفروش در سبک خود تبدیل شد. دو اثر بعدی او عبارتند از؛ تعارض طولانی و توازن فردا.

در سال 1969، وزارت امور خارجه آمریکا او را بعنوان سفیر ایالات متحده در سریلانکا منصوب کرد. او پس از آن به عنوان سفیر در بلژیک (1972-1974)، سوئد (1974-76)، ناتو (1976-1977)، و ترکیه (1981-1989) خدمت کرده است. در سال 1989 و پس از اینکه هشت سال به عنوان سفیر در ترکیه خدمت کرده بود به موسسه تحقیقات سیاست خارجی بازگشت. اما این بار او به عنوان دیپلماتی برجسته که در عرصه سیاست بین الملل حرفی برای گفتن دارد بازگشت. وی در نهایت در سال 2002 در آمریکا درگذشت.

اعضای هیات امنای انستیتو

ردیف نام مسئولیت و سوابق تصویر
1 Robert L. Freedman رئیس هیات امنا
2 Samuel J. Savitz معاون رئیس هیات امنا

و رئیس سازمان ساولتز

3 Dov S. Zakheim معاون رئیس هیات امنا
4

John Hillen

مسئول امور اداری و مالی
5 John H. Ball عضو هیات مدیره
6
  1. Michael Barron
عضو هیات مدیره
7 Edward T. Bishop عضو هیات مدیره
8 Raza Bokhari

 

عضو هیات مدیره

اسامی و مشخصات مدیران و مسئولان انستیتو

ردیف نام و نام خانوادگی عنوان و مسئولیت تصویر
1 Alan H. Luxenberg رئیس انستیتو
2 Colly Burgwin مدیر مالی
3 Michael P. Noonan مدیر پژوهش
4 Eli S. Gilman مدیر امور اداری و توسعه
5 Payton Windell عضو هیات مدیره
6 Rache Hemler مدیر دفتر و هماهنگ کننده
7 Jacques deLisle مدیر برنامه تحقیقاتی آسیا
8 Walter A. McDougall رئیس مرکز مطالعات آمریکا و غرب
9 Ronald J. Granieri مدیر اجرایی مرکز مطالعات آمریکا و غرب
10 Lawrence Husick مدیر مرکز مطالعات تروریسم
11 Edward Turzanski پژوهشگر مرکز مطالعات تروریسم
12 Tally Helfont مدیر برنامه تحقیقاتی خاورمیانه
13 John F. Lehman مدیر برنامه تحقیقاتی امنیت ملی
14 Michael P. Noonan پژوهشگر برنامه تحقیقاتی امنیت ملی
15 Hon. Adrian Basora مدیر برنامه تحقیقاتی تحولات دموکراتیک
16 Maia Otarashvili همکار برنامه تحقیقاتی تحولات دموکراتیک
17 David Danelo مدیر حوزه های تحقیقاتی
18 James McGann مدیر اندیشکده ها و  سیاست خارجی
19 Mackubin Thomas Owens سردبیر فصلنامه مسایل جهانی
20 Ann Hart کارمند فصلنامه
21 Lawrence Husick مدیر برنامه نوآوری های آموزشی
22 David

Eisenhower

همکار برنامه نوآوری های آموزشی

گروه مشاوران انستیتو؛

  • والتر مک دوگال

والتر مک دوگال همکار انستیتو است. وی رئیس هیئت مشاوران FPRI ، رئیس مرکز مطالعه امریکا و غرب FPRI ، و عضو هیئت ویراستاران مجله Orbis این انستیتو است. همچنین وی استاد روابط بین الملل و تاریخ در دانشگاه پنسیلوانیا است. از جمله افتخارات او می توان به دریافت جایزه پولیتزر، عضویت در انجمن تاریخ نگاران آمریکا، و کتابخانه شورای کنگره اشاره نمود. مک دوگال عضو ارشد موسسه تحقیقات سیاست خارجی در فیلادلفیا است یعنی جایی که او مجله Orbis را ویرایش و در حال حاضر هدایت آکادمی تاریخ آن برای معلمان دوره متوسطه را بر عهده دارد. او دارای مقالات و ستون ویژه خود در نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، لس آنجلس تایمز، و دیگر نشریات ملی است. دیپلماسی راینلند فرانسه (1914-1924) ، آخرین پیشنهاد برای یک موازنه قدرت در اروپا (1978)، آسمان و زمین: تاریخ سیاسی عصر فضا (1985)، بیان گذاشتن دریایی پر سر و صدا: تاریخ اقیانوس آرام شمالی از ماژلان تا مک آرتور (1992)، سرزمین موعود، جنگهای صلیبی دولت: برخورد آمریکا با جهان از سال 1776 (1997)، و آزادی فقط در اطراف و اکناف: یک تاریخ جدید آمریکایی 1585-1828 (2004) از جمله آثار او می باشند. آخرین کتاب او، تلاطم دموکراسی: جنگ داخلی آمریکا عصر 1829-1877 (2008) توسط انجمن دانش فیلادلفیا به عنوان بهترین کتاب سال توسط یک نویسنده محلی انتخاب شد.

  • پائول براکن

از جمله مقالات و آثار او میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تمرکز بر تصویر بزرگ تر
  • بمب قانون دوم را برگرداند
  • اطلاعات و مدیریت خطر
  • نوآوری تکنولوژی و امنیت ملی
  • رفاه مالی
  • ساختار عصر دوم هسته ای
  • عصر دوم هسته ای؛ استراتژی، خطر و قدرت جدید
  • مدیریت عصر دوم هسته ای
  • مایکل اس دوران

از جمله مقالات و آثار او میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استراتژی پنهان اوباما
  • استراتژی خاورمیانه ای اوباما از جشم انداز تاریخی
  • ایران و آمریکا
  • اسلام گرایی و بهار عرب
  • دیوید آیزنهاور

دیوید آیزنهاور عضو ارشد FPRI و دستیار رئیس موسسه تاریخ پاریس است. وی فارغ التحصیل کالج امهرست و مدرسه قانون دانشگاه جورج واشنگتن می باشد. او در حال حاضر به عنوان همکار سیاست عمومی در دانشکده ارتباطات و دانشکده هنر و علوم در دانشگاه پنسیلوانیا فعالیت می کند جایی که او ارتباطات، ریاست جمهوری و جنگ سرد را تدریس می کند.

آیزنهاور در نیروی دریایی ایالات متحده خدمت کرده و کتاب آیزنهاور در جنگ، 1943-1945، را تالیف نموده است. این کتاب به یک کتاب پرفروش و یکی از سه انتخاب تاریخ هیئت منصفه برای جایزه پولیتزر در سال 1987 تبدیل شد. او در حال حاضر علاوه بر نویسندگی، مدیر موسسه خدمات عمومی پن و عضو هیئت تحریریه فصلنامه مطالعات ریاست جمهوری است.

مزایای عضویت در این انستیتو

عضویت در FPRI با تعدادی از بزرگ ویژه همراه است، از جمله ورود به حداقل 8 برنامه منظم در یک سال که توام با ارایه مهم ترین مسائل سیاست خارجی همراه است. اعضای انستیتو به طور منظم بولتن خبری که شامل بسیاری از مقالات در امور بین المللی و امنیت ملی است دریافت می کنند. علاوه بر این، اعضای انستیتو این امکان را دارند که به توسعه یک انجمن یا یک سازمان که به شکل ملی در سیاست خارجی حضور دارد، کمک کنند.

حوزه تحقیق و پژوهش

فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی این انستیتو در قالب چند برنامه تحقیقاتی با موضوع های مختلف و متنوع دنبال می شود.

  • برنامه تحقیقاتی امنیت ملی؛

یکی از مهم ترین این برنامه ها امنیت ملی است. انستیتو در توجیه راه اندازی این برنامه آورده است که:

بیش از یک دهه از حملات تروریستی 11سپتامبر می گذرد و همچنان  تحولات جهان پیچیدگی خاص خود را دارند. بحران در سوریه، عراق و اوکراین به وضوح بی ثبات کننده امنیت جهان است و اقدامات چین در دریای چین جنوبی و شرق عواقب بالقوه مضری برای امنیت منطقه آسیا دارد. ایالات متحده آمریکا با تهدیدات پویایی از قبیل تهدیدات غیر دولتی مواجه است (به عنوان مثال، تروریسم، تهدیدات سایبری، بیماری های همه گیر، و غیره). این مسائل زمانی پیچیده تر می شوند که به دلیل اختلافات سیاسی داخلی در ایالات متحده در مورد این سوال که چه باید کرد اجماع داخلی وجود ندارد.

در این فضا، برنامه امنیت ملی FPRI با هدف کمک به روشن کردن این مسائل و کمک به روند بررسی نگرانی های معاصر و اولویت دار برای امنیت آمریکا و  امنیت بین الملل تدوین و ارایه می گردد. این برنامه از خلال مباحث مهمی تدوین و تهیه می گردد که در نشریات، رسانه ها، و جلسات علمی وجود دارد. محل موسسه در فیلادلفیا است. این برنامه به طور خاص متمرکز است بر:

  • استراتژی بزرگ آمریکا
  • محیط کنونی و آینده ژئوپولیتیک جهانی که ایالات متحده و منافع آن را تحت تاثیر قرار می دهد.
  • اهداف (استراتژی)، روش ها (سازمان و روش بکارگیری نیرو)، و ابزارها (سازوکارهای زور و قابلیت ها) که استفاده از نیروی نظامی را تحت تاثیر خود قرار می دهند.
  • مبارزه با تروریسم و ​​امنیت کشور
  • توسعه، دیپلماسی، و مسائل اطلاعاتی که به اجرای جامع استراتژی کمک می کند.

فعالیت های برنامه

این برنامه فعالیت های خود را با برگزاری و سازماندهی چند کنفرانس در سال 1996 شروع که در نهایت با چاپ کتاب “آمریکای آسیب پذیر؛ مشکلات نظامی ما و نحوه رفع آن ها”، در سال 2002 به اوج خود رسید.

در مجموع برنامه امنیت ملی FPRI برای رسیدگی به مسائل مطرح شده بالا از طریق تمرکز بر پژوهش، انتشار و آموزش طراحی شده است.

تحقیق؛ این برنامه چند کنفرانس سالانه دارد که منجر به سیاست گذاری عمده تجویزی می شود. کنفرانس هایی از قبیل: نقش ذخایر و منابع ملی در قرن 21، استراتژی نظامی آمریکا و ساختار نیروی نظامی ؛ مناسبات داخلی ارتش در ایالات متحده پس از جنگ عراق؛ چالش های امنیت ملی دولت اوباما؛ و ” مشکل جنگجوی خارجی”. دیگر پروژه های تحقیقاتی که با روش آمریکایی و انگلیسی به بررسی ثبات عملیات ها و اصلاحات پلیس افغانستان پرداخته اند.

انتشار؛ علاوه بر موارد مذکور در بالا، این برنامه به انتشار چندین عنوان کتاب الکترونیکی، یادداشت های الکترونیکی (توزیع درمیان 25،000 نفر در بیش از 85 کشور)، و همچنین رسانه های دیگر مثل مجله، روزنامه، و غیره اقدام می کند.

آموزش؛ این برنامه از طریق میزبانی سخنرانی های منظم انستیتو، فرصت های کارآموزی برای دانشجویان فراهم می آورد. علاوه بر این، این برنامه برای مربیان مدرسه متوسطه برگزاری دوره آموزشی تاریخ آمریکا و تاریخ نظامی جهان در شهر ایلینوی در نظر گرفته است.

کتاب های الکترونیکی برنامه امنیت ملی؛

  • مقالات برتر انستیتو تحقیقات سیاست خارجی در حوزه امنیت ملی
  • آمریکای آسیب پذیر
  • رادیکالیزاسیون در آمریکا در ورای القاعده
  • مشکل جنگجویان خارجی ، روندهای اخیر و مطالعات موردی: مقالات منتخب
  • بسوی استراتژی امنیتی آمریکا-مکزیک
  • جنگجویان خارجی، حاکمیت، مقابله با تروریسم.

 

2-مرکز مطالعات تروریسم

دومین حوزه تحقیقاتی عمده این انستیتو، مساله تروریسم است. پس از حملات القاعده به ایالات متحده در 11 سپتامبر 2001، روشن است که پاسخ تاکتیکی به آن رویداد و به سازمان ها و افرادی که آن را برنامه ریزی کرده اند، تا حد زیادی در جلوگیری از پیگیری حملات علیه ایالات متحده موفق بوده است. حملات دیگر، در حالی که قابل توجه و غم انگیز بودند، در مقیاس و نتیجه کوچکتر از 11 سپتامبر بوده ، و توسط یک مجموعه متنوع از بازیگران در اتحاد با کادر اصلی تروریست های القاعده برنامه ریزی و اجرا می شوند.

FPRI تلاش قابل توجهی برای تجزیه و تحلیل سازمان های تروریستی، انگیزه ها، عملیات ها و مسائل مرتبط با آن ها کرده است. این تلاش ها هم به درک بیشتری از تهدیدات تروریست های اسلامی و دیگر تروریست ها، و هم به تدوین استراتژی هایی برای جلوگیری از حملات آینده در مقیاس های بزرگ ، کمک کرده است. در سال 2002، رابرت اشتراس هوپ، که جنگ سرد در امریکا را “جنگ طولانی” نامیده، ” تروریسم اسلامی را “جنگ طولانی جدید ” نامید و توصیه کرد که این مبارزه تا زمانی ادامه دارد که یا آمریکا یا تروریست ها و یا کشورهایی که از آن ها استفاده می کنند، به نحوی دگرگون شوند.

FPRI باید توجه خود را به انواع تجزیه و تحلیل های سیاست و فرمول هایی معطوف کند که نقطه قوت سازمان از زمان تاسیس آن حدود شصت سال پیش(در مراحل اولیه جنگ سرد) بوده است.

ماموریت: مرکز FPRI برای مطالعات تروریسم، تجزیه و تحلیل مبتنی بر واقعیت از تروریسم را ارایه می کند. این برنامه به مقامات دولتی و تصمیم گیرندگان بخش خصوصی راهنمایی سیاستی ارائه می کند که توان پیشگیری موثر و کارآمد از اقدامات تروریستی و پاسخ به آنها را ارتقاء می بخشد.

روش ها: مرکز FPRI برای مطالعات تروریسم، تحقیقات اولیه و پژوهش هایی در خصوص اهداف تروریست ها، منابع، تاکتیک ها و استراتژی های انان علیه ایالات متحده و متحدان آن انجام می دهد.

انتشار نتایج تحقیقات: مرکز FPRI برای مطالعات تروریسم، تحقیقات خود را از طریق ابزارهای متعددی منتشر می کند. برگزاری جلسات، سمینارها، سخنرانی ها و سمپوزیوم ها، انتشار بولتن های خبری- تحلیلی، سایت ها و فضای مجازی، و همچنین فصلنامه و کتاب مهم ترین این ابزارها هستند.

3- مرکز مطالعات امریکا و غرب

مرکز مطالعات آمریکا و غرب در سال 1997 در FPRI تاسیس شد. تاسیس این مرکز همزمان بود با اوج گیری و فراگیرشدن مباحث درباره شکل نظم جهانی پس از جنگ سرد. فلسفه اصلی تاسیس این مرکز برای آمریکایی ها این بود که بتوانند ارزش های آمریکایی را در مطالعات پررنگ نمایند و همچنین در مورد نقش غرب و تمدن آن در تاریخ جهان مدرن تئوری پردازی کنند. از زمان حادثه 11 سپتامبر 2001، و آغاز جنگ علیه اشکال افراطی خشونت طلب ، ماموریت مرکز مطالعات امریکا و غرب حتی حیاتی تر شده است.

این مرکز، مورخان، دانشمندان علوم سیاسی، و دانشمندان دیگری که ابعاد کلیدی هویت آمریکایی و تمدن غرب را کشف می کنند، گرد هم می آورد. کار این مرکز، انتشار پژوهش، مدیریت یک گروه مطالعه، حمایت از موسسات مالی تاریخی برای معلمان دبیرستان در سراسر کشور و ارائه منابع به هزاران نفر از طریق اینترنت است. کار این مرکز هم بر گفتمان علمی و هم بر آموزش تاریخ، با یک برنامه منحصر به فرد در تدریس تاریخ نظامی آمریکا، تاثیر می گذارد.

4- برنامه آسیا

برنامه آسیا FPRI، با هدف بحث و تجزیه و تحلیل تحولات مهم در آسیا، با تاکید بر شرق آسیا، از جمله چین و تایوان همراه است. این برنامه شامل چهار طرح مرتبط می باشد: (1) کنفرانس ها، (2) گروه مطالعه ایالات متحده و آسیا، (3) برنامه های آموزشی برای عموم مردم و معلمان و (4) پژوهش و نشر.

این برنامه بصورت منظم بر روابط میان چین، تایوان و ایالات متحده متمرکز شده است، همچنین این برنامه به بررسی سایر مناطق و کشورهای آسیا از جمله ژاپن، کره، آسیای جنوب شرقی، و آسیای جنوبی می پردازد.

موارد مرتبط

قدرت نرم در یک محل سخت : چین، تایوان، روابط متقابل و سیاست ایالات متحده

نشست هو – اوباما درباره روابط چین و ایالات متحده

مشکلات تصور نادرست از روابط چین با ایالات متحده

ژئوپلیتیک آسیایی و روابط آمریکا و چین در قرن 21

5- برنامه خاور میانه

انستیتو درباره چرایی و دلیل راه اندازی برنامه خاورمیانه آورده که پیچیدگی و شتابانی سرعت تحولات در منطقه خاورمیانه مستلزم نگاهی خاص و جدید به این منطقه است. در واقع با وجود اینکه توجه سیاست خارجی آمریکا به شرق آسیا و به دور از خاورمیانه معطوف شده است اما حوادث منطقه در طول چند سال گذشته نشان داد که منطقه نیازمند توجهی خاص از سوی آمریکا است. به عبارت دیگر شرایط منطقه پیچیده تر شده است. دورانی که در آن قدرت در دست یک نفر است، رو به پایان است. هرج و مرج سیاسی داخلی که در حال حاضر پایتخت های خاورمیانه از دمشق تا صنعا را در بر میگیرد، برای مدتی پایدار خواهد بود. این مخاطرات برای ایالات متحده باقی می ماند و در نتیجه نیازمند تعامل پایدار بر اساس تفکر جدید است. چالش های موجود  بسیار زیاد هستند، از جمله برنامه های اتمی ایران، ظهور بزرگترین تهدید تروریستی جهان در قالب IS، فروپاشی ظاهری نظم سرزمین قدیمی در خاور میانه بزرگ  ، درگیری همیشگی بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها و در میان خود سوریه که همچنان زندگی و آینده نسل های زیادی را به خطر می اندازد.

برنامه خاور میانه FPRI برای ارائه یک تفکر استراتژیک و تجزیه و تحلیل متفکرانه مورد نیاز برای این مساله است. FPRI از زمانی که بنیانگذار آن، رابرت اشتراس هوپ، این عنوان را در آمریکا عامه پسند کرد، به تمرکز بر جغرافیای سیاسی شناخته شده است. این چشم انداز ژئوپولیتیکی بیش از نیم قرن به این موسسه خدمت کرده است. در آن سنت، برنامه خاورمیانه محققان قدیمی و در حال ظهور را در زمینه های دانشگاهی، نظامی و سیاست برای تلاش در توسعه یک کادر جدید از متفکران سیاست استراتژیک، خبره در جغرافیا، تاریخ، فرهنگ و سیاست در منطقه، گرد هم می آورد. این چشم انداز ژئوپولیتیکی در تجزیه و تحلیل خاورمیانه بسیار مهم است. در واقع، اصطلاح “شرق میانه” در سال 1902 توسط یکی از متخصصان بزرگ امریکا در زمینه جغرافیای سیاسی ابداع شد- کاپیتان نیروی دریایی ایالات متحده، آلفرد ت. ماهان. در اوایل قرن 20، اهمیت این منطقه برای کاپیتان ماهان در جغرافیای سیاسی آن ریشه داشت. همانطور که نگرش های زودگذر فکری در پایتخت های غربی آمده و رفته اند، سنگ بستر جغرافیای سیاسی جغرافیا، تاریخ، و فرهنگ همچنان سیاست خاورمیانه را تشکیل می دهند. این عوامل با هر تظاهرات خیابانی دگرگون نمی شوند و حتی در این زمان که همه چیز به سرعت در حال تغییراست،آنها همچنان تجزیه و تحلیل محتاطانه ای از منافع آمریکا در منطقه را ارائه می دهند.

بر این اساس، برنامه FPRI در خاورمیانه زمینه، محتوا، و توصیه هایی بر اساس دیدگاهی کلی نسبت به منافع استراتژیک آمریکا در منطقه ارائه می دهد. در طول تحقیقات، انتشارات و توسعه آموزشی آن، این برنامه در موضوعات کلیدی مانند استبداد و اصلاحات ؛ پیامد جنبش های عربی؛ رادیکالیسم و ​​تهدید منطقه ای؛ اختلافات فرقه ای و تلاش در جنگ و صلح بین اعراب و اسرائیل تمرکز دارد. برنامه FPRI در خاور میانه تضمین می کند که رویکرد ژئوپلیتیک حیاتی آن موفقیت آمیز باشد. بنابراین، این برنامه به دنبال ارائه نام تجاری خاص خود از تجزیه و تحلیل آگاهانه در تحولات منطقه به سیاستگذاران، دانشگاهیان، روزنامه نگاران، معلمان و دیگر علاقه مندان در خاورمیانه می باشد. این برنامه همچنین به دنبال ایجاد روابط با موسسات و افراد همفکر در منطقه، در تلاش برای غنی سازی دیدگاه برنامه و ارائه یک پلت فرم برای تجزیه و تحلیل بومی و نقد از درون خاورمیانه است.

خروجی و یافته های این برنامه تحقیقاتی از طرق مختلفی به دست سیاستگذاران، دانشگاهیان، معلمان، متخصصان و شهروندان آگاه می رسد، از جمله:

  • انتشارات: آثار مختلف در مورد تحولات مهم در خاور میانه از طریق سری مقاله های الکترونیکی ، تحلیل های صوتی و تصویری، کتاب های الکترونیکی در مسائل مربوط به خاور میانه، و Orbis، فصلنامه FPRI در مورد مسایل جهانی.
  • نظارت بر رسانه در خاورمیانه: یک سری از مقالات که مسائل مربوط به جامعه سیاست خارجی آمریکا را با بررسی حوادث از منظر پوشش مطبوعاتی زبان خارجی مورد بررسی قرارمی دهند. این سری، با روشن کردن این که چگونه موضوعات و مسائل مشابه در منطقه مورد بررسی قرار می گیرند، مکمل دیگر نشریات FPRI است.
  • سری سخنرانی های خاورمیانه: که کارشناسان مشهور را به انجمن FPRI در شهرهای نیویورک، فیلادلفیا، و پرینستون می آورد تا با متخصصان و شهروندان در مورد موضوعات مهم که بر سیاست خارجی آمریکا تاثیر می گذارد، صحبت کنند.
  • جلسات سیاست FPRI در واشنگتن دی سی: یک سری از جلسات و پانل ها به میزبانی FPRI در واشنگتن دی سی برگزار می شود. این جلسات بر مسائل خاورمیانه که به جامعه و سیاست خارجی آمریکا مربوط است، متمرکز است.
  • رادیو FPRI: 15 – 45 دقیقه پادکست، شامل بحث توسط محققان FPRI و کارشناسان برجسته در مورد حوادث منطقه ای در حوزه های دیپلماتیک، اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی است.
  • موسسات تاریخی برای معلمان:یک برنامه سالانه که سمینارهایی را برای معلمان و استادان کالج در سراسر کشور به منظور افزایش دانش و توانایی آن ها در تدریس خاور میانه با ارائه زمینه های تاریخی در وقایع جاری فراهم می کند.

با وجود دستاوردهای دهه های گذشته، FPRI مانند یک شرکت نوپا که در حال توسعه محصولات و خدمات جدید و آزمایش فرمت های جدید می باشد، عمل می کند. برنامه خاور میانه آن در بسیاری از فرمت های جدید از انتشار اینفوگرافی های تعاملی که تحولات پیچیده را روشن می کند تا ایجاد یک سری از مقالات ویدئویی و صوتی ، با هدف آغاز گفتگو جدید در مورد سیاست خارجی آمریکا نسبت به جهان عرب و فراتر از آن، پیشگام است.

6- پروژه تغییرات دموکراتیک

این پروژه بمانند سایر پروژه ها یکی از اولویت های کاری انستیتو می باشد. برگزاری نشست های علمی – تخصصی بصورت جداگانه و یا با همکاری دیگر مراکز تحقیقاتی، علمی و اجرایی، برگزاری کنفرانس های علمی مشترک با موسسات دیگر، تدوین و تحلیل های مختلف در حوزه های مرتبط و انتشار آن ها بصورت مقاله و کتاب و کتاب های الکترونیکی از جمله محصولات تولیدی این پروژه می باشند.

در ژانویه 2016 نشست”روشی برای جنون: منطق استراتژی ضد شورش روسیه” برگزار شد.  ” پوتین ممکن است اقدام به گرفتن گرجستان از غرب بکند” نیز نام نشست تخصصی دیگری است که در همین ژانویه توسط این پروژه تشکیل شد. هدف از برگزاری این نشست بررسی وضعیت گرجستان و سیاست های روسیه در مورد گرجستان می باشد.

البته حوزه کاری این پروژه فقط روسیه نیست. نشست علمی با عنوان “فرانسه و آلمان باید با آمریکا در امنیت بالتیک همکاری کنند” یکی دیگر از مجموعه نشست های علمی این برنامه می باشد.

علاوه بر این نشست ها، در20 اکتبر2014، برنامه به طور مشترک با موسسه کنان اسپانسر یک کنفرانس دموکراسی در مرکز ویلسون وودرو در واشنگتن دی سی برگزار بشد.

بررسی اجمالی پروژه

این پروژه در سال 2005 راه اندازی شده و با تمرکز بر روی تغییرات سیاسی مرکز و شرق اروپا  و اوراسیا پس از سال 1989 آغاز شد. هدف این پروژه درک بهتر موفقیت ها و شکست های تلاش برای دموکراسی سازی در کشورهایی بود که بعد از فروپاشی شوروی سابق مستقل شده یا از یوغ بلوک شرق آزاد شده و نتیجه گیری های راهبردی از این تجربه است.

بصورت کلی هر موضوع در مورد روند دموکراسی سازی یا حرکت بسوی دموکراتیزه کردن کشورها جزو اولویت های تحقیقاتی این برنامه است. نظارت بر دموکراسی یک پروژه جدید در این برنامه است که تحولات عمده در کشورهای مورد نظر را نظارت می کند. کارکنان و کارآموزان پروژه به طور فعال در ایجاد گزارش های نظارت انتخابات شرکت می کنند ، بحث های قبل و بعد از انتخابات را خلاصه می کنند و تجزیه و تحلیل مختصری ارائه می کنند.

 اتاق فکر و برنامه سیاست خارجی

رشد سازمان های پژوهشی در حوزه سیاست عمومی در دو دهه گذشته چیزی کمتر از انفجار نبوده. نه تنها تعداد این سازمان ها، بلکه دامنه و تاثیر کار آن ها به طور چشمگیری گسترش یافته است. با این حال، پتانسیل اتاق فکر برای حمایت و حفظ دولت های دموکراتیک و جامعه مدنی در سراسر جهان زیاد است. چالش هزاره جدید، بهره برداری از مخزن گسترده دانش، اطلاعات و انرژی انجمنها که در سازمان های پژوهش سیاست عمومی وجود دارند است، به طوری که بتواند پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی خود را در هر منطقه از جهان حفظ کند.

اتاق فکر و برنامه سیاست خارجی که در سال 1989 بنا نهاده شده است، پایه و اساس یک ابتکار جهانی است که شکاف بین دانش و سیاست را در زمینه های بحرانی سیاست مانند صلح و امنیت بین المللی، جهانی شدن و حکومت، اقتصاد بین الملل، محیط زیست، اطلاعات و جامعه، کاهش فقر و سلامت، پر میکند. این تلاش مشترک بین المللی برای ایجاد شبکه های منطقه ای و بین المللی از سوی موسسات سیاستگذاری و جوامعی که باعث بهبود سیاستگذاری و تقویت نهادهای دموکراتیک و جامعه مدنی در سراسر جهان می شوند، طراحی شده است. اتاق فکر و برنامه سیاست خارجی برخی از دانشمندان برجسته و متخصصان این حوزه را از اتاقهای فکر و دانشگاه های سراسر جهان برای همکاری در این برنامه گرد هم آورده است.

بررسی سال 2014

رابرت کاپلان، نویسنده و محقق جغرافیای سیاسی، می گوید: “در جهان تحت سلطه ی ارتباطات الکترونیکی، توهم دانش در مورد مکان های خارجی که در واقع وجود ندارند، وجود دارد.” با توجه به ماهیت غیر واقعی این نوع دانش، برنامه FPRI در زمینه تحقیقات میدانی، آموزش و اجرای تحقیقات جغرافیای سیاسی را ترویج می دهد، به طوری که تجزیه و تحلیل مکان های خارجی آن طور که در واقع وجود دارند انجام می شود.

در سال 2014، پژوهشگران، محققان، همکاران و دانش آموزان FPRI به شش قاره (و چندین منطقه ناپایدار) سفر کردند، با یک طرز فکر پژوهشی در استفاده از داده ها و حقایق جمع آوری شده از سفر خود برای ارائه کمک هزینه تحصیلی و بینش عمومی. علاوه بر این، تیم تحقیقاتی اصلی، یک برنامه آموزشی در مورد اصول اساسی پژوهش های میدانی در محیط های پیچیده و بی ثبات را توسعه داده و به دانش آموزان ارائه داد.

برای مثال تحولات ژئوپلتیک امسال موجب شد تا دیوید دانلو به دو سفر تحقیقاتی اعزام گردد. در ماه مارس، دانلو از اوکراین و کردستان عراق گزارشی فرستاد مبنی بر پیش بینی ظرفیت اودسا برای خنثی کردن نفوذ روسیه و سقوط موصل به دست داعش. دانلو همچنین درباره بزرگترین انتخابات دموکراتیک در تاریخ جهان تحقیقاتی انجام داد. تحقیقات قبلی در طول تابستان، هنگامی که هزاران نفر از کودکان آمریکای مرکزی به دنبال پناهندگی از مرز ایالات متحده و مکزیک عبور کردند، به دانلو کمک کرد. دانلو، مدیر سابق برنامه ریزی و سیاست اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا، در مورد این مسئله در چند انجمن از جمله ژئوپلیتیک با گرانیری، و برنامه وبکست سخنرانی کرد.

دانشیار پژوهشی، یوجنیا لی، یک سال پر مشغله را در این زمینه، با انتشار یک گزارش در گاردین بریتانیا در مورد کمک های خارجی و فساد سازمان های غیر دولتی بر اساس کار قبلی در کنیا درست قبل از سفر به پرو، سپری کرد. لی که یک مردم نگار مستقر در شهر نیویورک است قبل از پایان سال 2014 برای تحقیق در مورد اقتصاد نوآوری در حال توسعه به تایوان سفر کرد.

فراتر از دستاوردهای بورس تحصیلی فردی، کارکنان برنامه تحقیقات میدانی در حال توسعه و ارائه برنامه آموزشی آگاهی از زبان بدن[4]، دینامیک خشونت، و پژوهش مهارت های لازم به دانش آموزانی که در حال سفر به خارج از ایالات متحده هستند و به ویژه کسانی که برای محیط های ناپایدار سیاسی انتخاب شده اند، می باشند. از طریق این دوره رسمی، همچنین به عنوان راهنمایی رسمی، هیات تحقیق FPRI پژوهش در مکزیک، برزیل، اردن، مراکش، ترکیه، اوکراین، آفریقای جنوبی، استرالیا، اکوادور، کوبا، ژاپن، عراق و افغانستان را توصیه کرده است.

در ادامه نظرات برخی از کارشناسان در خصوص این برنامه آورده می شود:

 

– دریادار جیمز استاوریدیس، بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، رئیس دانشکده فلچر و فرمانده عالی سابق ناتو:

” در جهان تحت سلطه ارتباطات الکترونیکی، توهم دانش در مورد مکان های خارجی که در واقع وجود ندارند، وجود دارد. جستجو در گوگل در مورد یک محل با رفتن به آنجا، مصاحبه با مردم آن و مشاهده این که جامعه چگونه دراین زمینه عمل می کند، فرق دارد. من همیشه به یک محقق با تجربه بیش از هر سند الکترونیکی اعتماد می کنم. این برنامه ای برای آموزش نسل بعدی این گونه پژوهشگران حیاتی است. تنها راه شناخت جهان دیدن آن از طریق چشمان ناظران آموزش دیده است.”

– رابرت کاپلان، خبرنگار خارجی و تحلیلگر ارشد جغرافیای سیاسی استراتفور:

” نا مربوطی رشته تحصیل تا حدی به بی علاقگی و ناتوانی دانشمندان در انجام تحقیقات میدانی مربوط می شود. ما مطالعات زیادی از ارتفاع 30،000 فوت و بالاتر از آن داریم، اما آنچه که ما بیشتر به آن نیاز داریم آگاهی از این است که افراد چگونه در روستاها، قبایل و دره ها زندگی می کنند. این برنامه مهارت های لازم برای دانشگاهیان علاقه مند به تحقیقات میدانی در حوزه نظم سیاسی را آموزش دهند.”

– دکتر یاکوب گریگیل، دانشیار دانشگاه جان هاپکینز:

“مهم نیست که شما چقدر زمان در یک محیط علمی صرف مطالعه روش تحقیق می کنید، همیشه زمانی که شما در حال انجام کار میدانی هستید، عنصر غافلگیری و خطر وجود خواهد داشت. برنامه های آموزشی تحقیقات FPRI این خطر را به حداقل می رساند و پژوهشگران را برای چالش های غیرمنتظره در انجام پژوهش در محیط های جدید، ناآشنا، و اغلب خطرناک آماده می کند. پس از انجام کار میدانی در شیلی، اتیوپی و افغانستان، من می توانم راجع به تفاوتی که این نوع برنامه عملی و قابل اجرا به وجود می آورد به طور گسترده ای صحبت کنم.”

 

– آیلین گوا، بنیانگذار اولین آژانس  دیجیتال افغانستان:

“بینش دیوید دانلو در مورد برنامه ریزی و اجرای تحقیقات میدانی برای من به عنوان یک محقق حقوق بشر و وکیل قابل احترام است. دیدگاه های دست اول او در ارزیابی موقعیتی خطر، آمادگی و تعامل آگاهانه در برنامه ریزی تحقیقات میدانی در مسائل حقوق بشر در میانمار/ برمه به من بسیار کمک کرده اند. به عنوان یک مدافع حقوق بشر احساس می کنم راهنمایی دیوید برای هر کسی که به دنبال یادگیری مهارت های پژوهشی تحقیقاتی است، با ارزش است.”

– جوی لی، همکار پروژه آسیا و عدالت، مرکز لایتنر برای حقوق بین الملل و عدالت، استاد دانشکده حقوق فوردهام

” پس از برنامه های آموزشی تحقیقات میدانی FPRI و به دنبال آن تحصیلات در کوبا، من مطمئن هستم دروس آن در جغرافیای جهان، مسافرت های بین المللی امن، و زبان بدن انسان، زمان تحقیقات من در کوبا را نه تنها موثر تر، بلکه امن تر ساخته است. وسعت مواردی که این برنامه پوشش می دهد، برای هر کسی که به خارج از کشور سفر می کند، روشنگر است.”

 

اعطای جایزه بنجامین فرانکلین از سوی انستیتو

بنجامین فرانکلین یک مخترع، کارآفرین، نویسنده و دیپلمات بود. از سنین پایین به خدمات عمومی و حل مشکلات عمومی علاقه نشان می داد. در سال 2005، به مناسبت پنجاهمین سالروز تاسیس FPRI و در آستانه تولد سیصدمین سال بنجامین فرانکلین، انستیتو تصمیم گرفت تا به اسم وی از افرادی که در راستای تامین منافع ملی آمریکا و حل مشکلات و مسایل اجتماعی و عمومی گام برمیدارند تقدیر و تجلیل نمایند. اسم این جایزه نیز به اسم بنجامین فرانکلین نهاده شد. اسامی دریافت کنندگان جایزه فرانکلین؛

2013: ژنرال ماتیس

ژنرال ماتیس به عنوان افسر در نیروی دریایی ارتش ایالات متحده در میان یک نسل شناخته شده و مورد احترام است. شهرت وی برای خلوص و صداقت، مهارت های او و کسب دستاوردهای مبارزه با دشمنان است. ژنرال ماتیس دارای سابقه بیش از 41 سال خدمت عمومی است. مورخان نظامی مدرن از او به عنوان یک سرباز دانشمند بزرگ امریکا یاد می کنند. در مارس 2013، او دوران خدمت خود را به عنوان فرمانده یازدهم ایالات متحده، جایی که او مسئول فعالیت های نظامی ایالات متحده در یکی از مهم ترین مناطق در جهان، از جمله ایران، عراق، افغانستان و پاکستان بود به پایان رسانید. او در طول جنگ اول خلیج فارس فرماندهی 1 گردان از تفنگداران دریایی را عهده دار بود.  او فرمانده عملیاتی بود که برای به دست گرفتن فرودگاه قندهار افغانستان به اجرا درآمد. زمان حمله آمریکا به عراق، در “ماه مارس” ژنرال فرمانده 1 بخش دریایی بود. در همین سالها او تبدیل به ژنرال چهار ستاره شد.

2012؛ والتر راسل مید جیمز کلارک

استاد امور خارجه و علوم انسانی در کالج بارد و سردبیر یکی از بزرگ ترین مجلات آمریکایی است. تا سال 2011، او یک چهره ی شناخته شده در تدوین استراتژی بزرگ در دانشگاه ییل بود. او نویسنده سه کتاب است که مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. آقای مید به طور منظم در مورد مسایل بین المللی برای نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، و بسیاری از مجلات پیشرو می نویسد. او اغلب در برنامه های رادیو و تلویزیون ملی و بین المللی حضور دارد. کتاب او، مشیت ویژه: سیاست خارجی آمریکا و چگونه آن جهان را تغییر داد (2001)، به طور گسترده ای توسط داوران، مورخان، و دیپلمات ها مورد ستایش قرار گرفت. جدیدترین کتاب او خدا و طلا؛ بریتانیا، امریکا و ساخت جهان مدرن است.

2011؛ فواد عجمی

یکی از معروف ترین تحلیلگران خاورمیانه است.  مقالات او در مجلات مختلف از جمله مجله امور خارجه، وال استریت ژورنال، جمهوری جدید، و جاهای دیگر بسیار مورد توجه خوانندگان است. یک شهروند با تابعیت ایالات متحده که در جنوب لبنان متولد شد، عجمی عضو ارشد موسسه هوور و همکار رئیس گروه کاری هوور در اسلام گرایی و نظم بین المللی است. تا همین اواخر، او استاد مجید خدوری و مدیر مطالعات شرق میانه در دانشکده مطالعات بین المللی دانشگاه جان هاپکینز بود. او بین سالهای 1989 و 2008، ویرایشگر اخبار ایالات متحده و گزارش جهانی بود. در ژوئن 2002، او توسط اعضای شورای روابط خارجی به مدت پنج سال در هیئت مدیره شورا انتخاب شد. در سال 2007 مجددا به این سمت انتخاب شد. کتاب های او عبارتند از؛ مخمصه عرب؛ امام از میان رفت ؛ رویای کاخ اعراب؛ و هدیه خارجی: آمریکایی ها، اعراب و عراقی ها در عراق. عجمی دریافت کننده جایزه فلوشیپ مک آرتور ، جایزه بردلی برای موفقیت بزرگ در علوم انسانی و جایزه روزنامه نگاری بوده است.

2010؛  نیال فرگوسن لورنس

استاد تاریخ در دانشگاه هاروارد و مدرس دانشکده بازرگانی هاروارد است. او همچنین ویرایشگر فایننشال تایمز (لندن) و مجله نیوزویک است. او نویسنده چندین کتاب بسیار مورد توجه  از جمله؛ صعود پول: تاریخچه مالی جهان (2008)، جنگ جهانی: تعارض قرن 20 و سقوط غرب (2006) ، کلوسوس: ظهور و سقوط امپراتوری آمریکا (2004)، و امپراتوری: ظهور و سقوط نظم جهانی بریتانیا (2003) است. در سال 2004، مجله تایم او را به نام “یکی از صد نفر تاثیر گذار ترین در جهان معرفی کرد. تازه ترین کتاب او سرمایه بالا؛ زندگی و زمان واربورگ (2010) است.

2009؛ رابرت دی کاپلان

رابرت دی کاپلان عضو ارشد مرکز امنیت آمریکای نوین است. او مقالات متعددی در طیف وسیعی از مسایل سیاست خارجی و مسائل امنیت ملی برای ماهنامه آتلانتیک به رشته تحریر درآورده است. وی اکنون در حال نوشتن یک کتاب در خصوص آینده منطقه اقیانوس هند است. کتاب هایی که او تحت حمایت FPRI نوشته است عبارتند از؛ خلبانان گراز ، آبی گرانت: ارتش آمریکا در هوا، دریا، و زمین (2007)؛ امپراطوری غرش (2005)، به سمت شرق: سفر به بالکان، خاورمیانه و قفقاز (2000)؛ و ارواح بالکان: سفری در تاریخ (1993). مقالات کاپلان در نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و لس آنجلس تایمز منتشر شده است. او مشاور نیروهای ویژه هنگ ارتش ایالات متحده، نیروی هوایی ایالات متحده، و تفنگداران دریایی ایالات متحده بوده است و در کالج جنگ نظامی  اف بی آی، آژانس امنیت ملی، ستاد مشترک پنتاگون، دانشگاه های بزرگ، سازمان سیا، و انجمن های کسب و کار سخنرانی کرده است. توماس فریدمن مقاله نویس نیویورک تایمز، کاپلان را در میان چهار “پرخواننده ترین” نویسنده پس از جنگ سرد (همراه با فرانسیس فوکویاما، ساموئل هانتینگتون، و پل کندی استاد دانشگاه ییل) می نامد. او جایزه ممتاز خدمات عمومی وزارت امور خارجه ایالات متحده را دریافت کرده است. در ژوئیه 2009، کاپلان به شورای سیاستگذاری دفاعی منصوب شد.

2008؛ جان بولتون

جان بولتون به عنوان سفیر و نماینده دائم ایالات متحده در سازمان ملل متحد از آگوست 2005 تا دسامبر سال 2006 فعالیت کرد. او قبلا معاون کنترل تسلیحات و امنیت بین الملل وزیر امور خارجه بود. او در زمان های های مختلف در وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری خدمت کرده است. قبل از ورود به دولت بولتون معاون ارشد رئیس جمهور برای پژوهش های سیاست عمومی در موسسه اینترپرایز آمریکا بود.

2007؛ فیلیپ زلیکو

فیلیپ زلیکو استاد تاریخ در دانشگاه ویرجینیا و عضو هیأت مشورتی برای توسعه جهانی بنیاد بیل و ملیندا گیتس است. زلیکو از 2005 تا 2007 مشاور وزارت امور خارجه بود. وی همچنین در 2003- 2004 مدیر اجرایی کمیسیون 11 سپتامبر بود. وی همچنین در سال 2001 عضو کمیسیون کارتر فورد در اصلاح انتخابات فدرال بود که با موفقیت قوانین و هزینه های سیستم های انتخابات در امریکا را مورد توجه قرار داده است. او همچنین بین سال های 2001-2003عضو هیئت مشاوران اطلاعات خارجی رئیس جمهور بود.

2006؛ چارلز کروتامر

وی برنده جایزه پولیتزر برای تفسیر برجسته و ستون نویس واشنگتن پست. همچنین برنده جایزه مجله ملی در سال 1984 برای مقالات خوبی که نوشت می باشد. او همچنین مقاله نویس ماهانه مجله تایم، ویرایشگر کمکی ویکلی استاندارد و جمهوری جدید، و سخنران هفتگی در داخل واشنگتن است.

2005؛ هنری کیسینجر

هنری کیسینجر پنجاه و ششمین وزیر امور خارجه دولت ایالات متحده بین سال های 1973-1977 بود. وی دستیار رئیس جمهوری در امور امنیت ملی، که او برای اولین بار در سال 1969 برعهده گرفت و تا سال 1975 عهده دار بود. پس از ترک خدمت در دولت، کیسینجر و همکاران، شرکت مشاوره بین المللی راه اندازی کردند که کیسینجر رئیس آن شد. هنری کیسینجر کتاب ها و مقالات بسیاری در زمینه سیاست خارجی، امور بین المللی، و تاریخ دیپلماتیک نوشته است.

حوزه نشر و انتشارات انستیتو

این انستیتو آثار محققان و پژوهشگران خود را از طریق کتاب ها و مقالات الکترونیکی منتشر می کند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

الف) کتاب های الکترونیکی منتشره توسط انستیتو:

2016:

  • پارلمان بدون سیاست: تلاش برای تحکیم حکومت استبدادی (مصر)
  • برترین مقالات انستیتو در حوزه آسیا
  • دوقلوهای جدایی ناپذیر: دیاسپورای شیشان، موحدون چچن و جهادی های شام

2015:

  • برترین مقالات انستیتو در حوزه امنیت ملی
  • برترین مقالات انستیتو در حوزه آمریکا و غرب
  • برترین مقالات انستیتو در حوزه خاورمیانه
  • برترین مقالات انستیتو در حوزه تحولات دموکراتیک
  • آشنایی با دیدگاه های نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حوزه سیاست خارجی

2014:

  • تکامل اجرایی و اجرایی قدرت در جمهوری آمریکا
  • شورای همکاری خلیج فارس اتحاد نظامی تشکیل می دهند
  • طوفان کامل پیش رو؟ اکتشاف خطر تروریسم هسته ای

2013:

  • ویلیام پن، بنجامین فرانکلین، و بنیانگذار آمریکا: عامل فیلادلفیا
  • تاریخ نظامی آمریکا: مرجعی برای معلمان و دانش آموزان
  • فرهنگ جنگ های قرن 21 و نتایج آن ها
  • غرب و اخوان المسلمین پس از بهار عرب
  • اصلاح پلیس ملی افغانستان

2012:

  • بحران بزرگ روسیه
  • تندوروی در آمریکا فراتر از القاعده
  • حفاظت از زیرساخت ها در مشترک المنافع پنسیلوانیا
  • جنگ در امریکا: آنچه دانشجویان آمریکا باید بدانند
  • به سوی یک استراتژی امنیتی برای ایالات متحده و مکزیک: سیاست شمالی مکزیک و پیامدهای سیاست ایالات متحده
  • تاریخ حقوق اساسی سیاست خارجی ایالات متحده: 222 سال تنش
  • جنگجویان خارجی، حاکمیت و مقابله با تروریسم
  • مبانی ایدئولوژیک استراتژی تبلیغاتی جهاد اسلامی فلسطین
  • نشست اوباما- هو و روابط بین آمریکا و چین
  • فهم سیاست و تروریسم در خاورمیانه عرب

2009:

  • آبراهام لینکلن: رهبری و زمامداری حزب دموکرات در زمان جنگ
  • تمدن غرب، هویت آمریکایی، و سیاست خارجی ایالات متحده

2006:

  • تروریست امریکای لاتین و شورشیان گروه: تاریخچه و وضعیت

2005:

  • اسلام رادیکال در مراکش

ب) کتاب های منتشره توسط محققان انستیتو:

  • اینترنت، رسانه های اجتماعی و چین در حال تغییر
  • روح ارتش: دکترین ضد شورش و فرهنگ نظامی در ایالات متحده و انگلستان
  • قدرت هوایی: تاریخ جهان
  • چگونه یک جاسوس روسی دستگیر می شود: داستان واقعی از یک شهروند آمریکایی که به عامل دوجانبه تبدیل شد
  • قرن سیاست های عرب: از انقلاب عرب تا بهار عرب
  • حق رای القاعده: گسترش القاعده و پیامدهای آن
  • جغرافیای سیاسی و تلاش برای تسلط
  • قدرت گذشته: تاریخچه و کشورداری
  • شرق دور روسیه: پویایی های جدید در شرق آسیا
  • سیاست خارجی هندوستان: مقدمه کوتاه آکسفورد
  • چرا رهبران جنگ می کنند؟
  • امپراطوری بریتانیا: یک تاریخ و یک مباحثه
  • گذشته های دیگر،حال های متفاوت، آینده محتمل
  • راه درست باخت یک جنگ: آمریکا در دوران تعارضات بی برنده
  • دکترین اوباما: استراتژی بزرگ امروز آمریکا
  • تاریخ کوتاه بریتانیا
  • سیاست خارجی و استراتژی دفاعی آمریکا: تحول یک ابرقدرت
  • چالش های چین
  • قرن کشمکش: جنگ 1914 تا 2014
  • چرا استراتژی کلان خوب است ؟ قدرت و هدف در کشورداری آمریکا از هری ترومن تا جورج دبلیو بوش
  • جنگ در دنیای مدرن: 1990-2014
  • تغییرات سیاسی در تایوان تحت رهبری ماجینگ جائو
  • سیستم سیاسی چین: نوسازی و سنت
  • مجازات پس از جنگ: تشریح بی ثباتی در دولت های پس از جنگ
  • جنایات غیرسازمان یافته: چرا حکمرانی مشارکتی و مداخله دولت ها ناکام مانده است؟
  • تاریخ لندن
  • اقتصاد سیاسی عراق: احیای توازن در یک جامعه پس از کشمکش
  • جنگ بزرگ و ساختن جهان مدرن
  • جنگ علیه تروریسم: چشم انداز قرن 21
  • چگونه تروریسم پایان می یابد؟ درک زوال و پایان رقابت های تروریستی
  • در گردباد جهاد
  • مقدمه ای بر اسراییل
  • کودکان ژیواگو: آخرین روشنفکران روسی
  • جنگ و بازگشت فرهنگی
  • جنگ در جهان یک تاریخ مقایسه ای 1450-1600
  • سقوط دیکتاتورها: جنگ استبداد در آفرقا و مناطق جهان
  • اقیانوس هند و آینده قدرت آمریکا
  • مشکل امنیت داخلی در بریتانیای کبیر 1948-1953
  • جنگ برای آمریکا؛ کشمکش برای آمریکا 1519-1871
  • تاریخچه مختصری از برده داری: تاریخ جدید جهانی
  • جنگ سرد
  • تاریخ دیپلماسی
  • مطبوعات انگلیسی در قرن هجدهم
  • از بیلی گراهام تا سارا پیلین: پروتستان های انجیلی و خیانت در محافظه کاری آمریکا
  • بریتانیا و تور بزرگ
  • تاریخ مختصر بریتانیا از 1851 تا 2010
  • دزدی دریایی معاصر: حقوق بین الملل، استراتژی، و دیپلماسی در دریا
  • فراتر از انقلاب نظامی: جنگ در جهان قرن هفدهم
  • واترلو؛ جنگی که ناپلئون را به پایین کشید
  • بحران امپراطوری: آمریکا و بریتانیا در قرن هجدهم
  • اندیشکده های جهانی؛ حکمرانی و شبکه های سیاستی
  • تفکری استراتژیک درباره بحران اتمی کره

ج) کتاب ها و مقالات در مورد ایران

2016:

  • ایستادگی هسته ای و آزمایش های موشکی
  • چرا دولت آمریکایافته های دادرسی آمریکایی را در مورد نقش ایران در حملات 11 سپتامبر نپذیرفت؟
  • تاریخ و سیاست خارجی: برآمدن رابطه
  • دونالد ترامپ چتر هسته ای را جمع کرد
  • استقبال از خطر عربستان در لبنان
  • افسانه خطرناک، سیاست خطرناک
  • حرکت دکترین ترامپ: یافتن مخالفان سیاست خارجی و امنیت ملی دونالد ترامپ
  • اقدام هسته ای ایران و دکترین اوباما
  • مشکلی که نه اوباما و نه بوش نتوانستند آن را حل کنند
  • استقبال از عربستان سعودی در جنگ سوریه
  • میان اتحاد و رقابت
  • آمریکا چه موضعی در قبال تنش ناگهانی بین ایران و عربستان باید اتخاذ کند
  • لحظات جدید و خطرناک برای ایران
  • روز اجرای توافق: چه اتفاقی افتاد؟
  • جنگ داخلی سوریه و نتایجش برای حزب الله
  • مشکل با برنامه های اتمی ایران:ایران توافق را نقض نکرده است

2015:

  • اقلیت مذهبی در خاورمیانه مدرن
  • پس از پاریس: بازگشت به توافق های اولیه
  • مثلث سیاست در سوریه: ایران، روسیه و عربستان
  • ایران: معامله بزرگ
  • بین پاییز و موعد دوم: تسلیحات رادیولوژیک و برنامه نامحدود موشکی ایران
  • برنامه هسته ای ایران: آیا هنوز هم باعث نگرانی است؟
  • ایران، رادیوایزوتوپ، و طرح جامع اقدام مشترک
  • ایران، داعش و افزایش استفاده از تسلیحات رادیولوژیک در خاورمیانه
  • معامله واقعی

2014:

  • چرا ایران برای کره جنوبی مهم است و چرا حضور کره در خاورمیانه برای آمریکا اهمیت دارد؟
  • ژئوپلتیک مذاکرات اتمی با ایران
  • روسیه، ایران؛ ابرقدرت تنها
  • در مورد ایران: بمب نیست، استراتژی است
  • هفت مساله در مورد نگاه اتمی جان کری به ایران
  • دولت اسلامی، ایران و ضعف استراتژی آمریکا
  • نشغله ایران در یمن
  • افشای محدود توافق هسته ای با ایران: وعده یا خطر؟

2013:

  • بین جنگ و جنگ: سیاست خارجی آمریکا در خاورمیانه
  • گام بعدی در خاورمیانه
  • بنیادهای ذهنی اسلام سیاسی
  • ایران بدنبال اصلاحات بنیادی است؟
  • دیدگاه اسراییل در قبال برنامه اتمی ایران
  • ایران، روسیه و تسلیحات نظامی

2012:

  • ایران: دستیابی به هدف تحرک زنان و باروری پایین
  • حکم میکونوس و آینده ایران
  • بحران سوریه و رقابت بین ایران و عربستان
  • خیزش و سقوط محور ایرانی – ترکی
  • دشمنی از درون: رژیم ایران و چالش سیاسی جدید
  • جنگ سرد بین ترکیه و ایران
  • ایران در محاسبات استراتژیک اسراییل
  • اسراییل و ایران هرکدام بدنبال مسایل اشتباه هستند

2011:

  • پویایی های درونی ایران
  • دوران بعد از (امام) خامنه ای رهبر موفق ایران

ارتباط با انستیتو

سایت:                                                                                               http://www.fpri.org

آدرس و شماره تلفن:  آمریکا- فیلادلفیا                                                           3774-732-215-001

1- Foreign Policy Research Institute

2-Orbis.

3- Robert Strausz-Hupé.

4-Language Body

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *