جدیدترین مطالب

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.

به روایت یک چوپان دروغگو

رژیمِ صهیونیستی در یکی از آخرین حملاتِ خود، مسجدِ فاخُورِه در شمالِ غزه را هم، تخریب کرد.

تحلیلی بر اهمیت و جایگاه تدابیر دیوان لاهه در قبال جنگ غزه

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: دیپلمات پیشین کشورمان گفت: دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، اوایل فروردین ماه تدابیر جدیدی اتخاذ کرد که به موجب آن، رژیم صهیونیستی ملزم به انجام اقدامات لازم و موثر جهت همکاری با سازمان ملل بدون هرگونه تاخیر است.

«وعده صادق» پاسخ مشروع ایران به تجاوزات صهیونیست‌ها بود

سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

هیچ کشور‌ی اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است

کریمی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به عملیات تنبیهی وعده صادق گفت: هیچ کشوری اینگونه عملیاتی بر روی فضای اسرائیل نداشته است،این عملیات ، وزن ژئوپلوتیک ایران در محیط خاورمیانه و حتی در محیط جهانی را افزایش داد و توان بازدارندگی ایران را بالا برد.

کامرون خطاب به نتانیاهو: درگیری را تشدید نکنید

وزیر خارجه انگلیس که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است ضمن تکرار ادعا‌ها علیه پاسخ مشروع ایران به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در سوریه، به سران این رژیم هشدار داد که در صورت اقدامات تلافی‌جویانه، درگیری‌ها را تشدید نکنند تا بتوانند روی بحران غزه متمرکز بمانند.

Loading

أحدث المقالات

حماس: ایران ثابت کرد دوران عربده‌کشی اسرائیل به پایان رسیده است

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای تاکید کرد: ما همچنان پیگیر تحولات پاسخ مشروع و شایسته و بایسته ایران به رژیم صهیونیستی در نتیجه جنایت هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و ترور تعدادی از فرمادهان سپاه پاسداران هستیم.

روایت نویسنده پاکستانی از ضربِ شست ایران علیه اسرائیل و دوگانگی غرب

اسلام‌آباد – ایرنا – یک نویسنده پاکستانی حمایت‌های کورکورانه غرب از رژیم صهیونیستی را دلیل نسل کشی مردم غزه و اقدامات تحریک آمیز علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: آمریکا و متحدانش مسوول تجاوزات اسرائیل در منطقه هستند.

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

هدف نهایی اسرائیل از تجاوز به ساختمان کنسولگری ایران

رضا مقاتلی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: اقدام استراتژیک ایران در عدم شتابزدگی در اتخاذ تصمیماتش را می توان از دیدگاه عقلانیت و از منظر منافع ملی شایسته ی حمایت جمعی دانست و بر تلاش ها برای عدم قرار گرفتن در زمین و طراحی شطرنجی اسرائیل و کابینه ی جنگ طلب نتانیاهو مراقبت جدی کرد.
Loading

حریری آتش جنگ سوم در لبنان را از ریاض شعله ور می کند

۱۳۹۶/۰۸/۱۴ | موضوعات

شورای راهبردی آنلاین- رسانه ها: تحلیلگر مشهور عرب نوشت : استعفای حریری در چهارچوب نقشه راه سعودی آمریکایی بود تا حزب الله بازوی نظامی قدرتمند ایران را که تهدیدی برای موجودیت تل آویو است را هدف قرار دهد.

پایگاه اینترنتی روزنامه رای الیوم لندن در مقاله ای به قلم عبدالباری عطوان نوشت: فکر نمی کنیم سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان به این دلیل که جانش در خطر بوده استعفا کرد. وی در بیروت بطور طبیعی رفت و آمد می کرد و چند روز قبل نیز چند حکم از جمله حکم سفیر جدید لبنان در سوریه را امضا کرد. دلیل دیگر این است طرفی که احتمال داشت اقدام به ترورش کند یعنی حزب الله از وی حفاظت می کرد و او از طریق یک معامله سیاسی به نخست وزیری رسید.
استعفای حریری در چهارچوب نقشه راه سعودی آمریکایی بود تا حزب الله بازوی نظامی قدرتمند ایران را هدف قرار دهد. این بازوی نظامی به تهدیدی برای موجودیت اسرائیل و خطری بزرگ برای امنیت عربستان سعودی و ثبات آن تبدیل شد. حزب الله بطور نامحدودی از حیث رسانه ای، سیاسی و نظامی از جریان انصارالله یمن حمایت می کند. همین حمایت تلفات انسانی سنگینی در مرزهای جنوبی متوجه عربستان کرده است و با پرتاب موشک پیشرفته بالستیک به عمق عربستان، هیبت این کشور را نشانه گرفته است . برخی از این موشکها هر از گاهی به هدف اصابت می کند. در جدید ترین حملات، آنها به سمت شهر ریاض موشک پرتاب کردند.
اطلاعات به دست آمده نشان می دهد عربستان با هماهنگی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اکنون سرگرم تشکیل ائتلاف عربی شبیه به ائتلاف (تجاوز به) یمن هستند که نوک پیکان حمله به حزب الله باشد. بعید نیست اسرائیل ستون اصلی این ائتلاف باشد. خبرهایی در لندن مبنی بر برقراری تماسهای محرمانه سعودی با اردن برای پیوستن به پیمان جدید به گوش رسیده است اما هیچ منبع رسمی و حتی شبه رسمی این خبرها را تائید نکرده است.
منابعی که با ما (رای الیوم) وارد صحبت شدند بعید نمی دانند در صورتی که چراغ سبز آمریکا دریافت شود تنشی که ضد حزب الله در لبنان به راه می افتد با تنش نظامی دیگر ضد قطر همزمان و همراه می شود. زمان دریافت چراغ سبز از آمریکا نزدیک شده است. این منابع گفتند هفت هزار نظامی مصری از نیروهای ویژه آموزش دیده اکنون در پایگاهی در شمال ابوظبی در چهل کیلومتری مرزهای قطر آماده حمله نظامی هستند و دریافت چراغ سبز آمریکا ضروری و حتمی است زیرا شمار نیروهای ترکیه در قطر در هفته های اخیر به حدود سی هزار نفر رسیده است.
لحن منتقدانه حریری علیه ایران که با اتهاماتی درباره حمایت از تروریسم ، خرابکاری و تهدید به قطع دستان آسیب زننده به ملت های عربی، لحن بی سابقه ای بود و در واقع برای تکمیل حمله دیگری است که ثامر السبهان وزیر سعودی تدارک دیده است. وی حزب الله را به حزب الشیطان توصیف کرد و جملاتی را درباره نصرالله رهبر حزب الله به کار برد که خارج از عرف سیاسی و دیپلماتیک است.
حریری فوری به ریاض احضار شد و طی چند ساعت به ریاض رفت. وی همه فعالیت های رسمی خود را لغو و به آنجا سفر کرد. بعید نیست این استعفا و همچنین لحن تند سخنرانی اش که از شبکه العربیه و نه شبکه المستقبل وابسته به جریان وی، پخش شد، به وی دیکته شده باشد. این امر وفاداری حریری به عربستان را ثابت می کند که هرگز این وفاداری را پنهان نکرده است و وفاداریش به عربستان را بر وفاداری به لبنان برتری دارد و فکر نمی کنیم وی جز درصورت موفقیت طرح نابودی حزب الله و ویرانی ایران، واشغال مجدد لبنان از سوی نیروهای اسرائیلی،به بیروت باز گردد
. وی در این صورت، چه بسا سوار بر تانک سعودی به بیروت باز گردد.
اعلام جنگ علیه حزب الله بدون هماهنگی کامل با اسرائیل انجام نخواهد شد زیرا عربستان نمی تواند همزمان وارد دو جنگ در یمن و لبنان و شاید ایران شود. علاوه براین مرزی جغرافیایی بین عربستان و لبنان وجود ندارد . همچنین متحدان عربستان ضعیفتر از آنند که حزب الله را شکست دهند. حزب الله به تجربیات و تجهیزات نظامی دست یافته است که جز چهار کشور مصر، امارات، سوریه و عربستان دیگر هیچ کشوری از آن برخوردار نیست.
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله بی اصل واساس حرف نمی زند. وی در گذشته به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره هر گونه حمله به لبنان هشدار داد و از یهودیان خواست از فلسطین اشغالی فرار کنند و جانشان را نجات دهند زیرا آنها هیزم جنگ احتمالی در آینده خواهند بود. حتما وی اطلاعات مهم و موثقی درباره طرح عربستان سعودی و آمریکا دارد.

طبل جنگ در ریاض به صدا در آمد و پژواک آن به سراسر منطقه رسیده است. استعفای حریری یکی از این پژواکهاست. اما پرسش این است چه زمانی نخستین جرقه این جنگ زده خواهد شد؟ لبنان که دو سال را بدون رئیس جمهور سپری کرد می تواند بدون نخست وزیر یا کابینه بگذراند و طرفهایی که در سنگر مقابل قرار دارند این واقعیت را به خوبی می دانند و شاید فوری اقدام کنند تا سیستم بانکی لبنان را فلج کنند و مقدمه فلج شدن اقتصاد فراهم شود و این هم مقدمه ای برای تحریم کشنده ای شبیه به محاصره کنونی یمن است و کشتیهای اسرائیلی و آمریکایی در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند.
عطوان افزود: این یک ماجراجویی سعودی آمریکایی است بی آنکه عواقب آن محاسبه شده باشد . ورود اسرائیل به این جنگ نیز هزینه سنگینی برایش خواهد داشت و شاید آخرین جنگ منطقه باشد دقیقا شبیه به جنگ جهانی دوم که به جنگهای اروپایی برای همیشه پایان داد و بر سر خرابه های آن اتحادیه اروپا ساخته شد.
فکر نمی کنیم اسرائیل که در همه جنگهایش از سال 1973 شکست خورد در این جنگ پیروز شود. محور مقاومت به خوبی برای این جنگ آماده شده است و توانمندیهای حزب الله چند برابر توانائیهایش در جنگ سال 2006 است. علاوه براین سوریه، ایران و عراق و هزاران داوطلب از سراسر کشورهای اسلامی در این جنگ شرکت خواهند کرد و فراموش نمی کنیم جنبش حماس نیز روابطش را با ایران و نصرالله بطور کامل از سرگرفته است.
فضای حاکم بر لبنان شبیه به فضایی است که قبل از حمله اسرائیل به جنوب لبنان در سال 1982 حاکم بود با این تفاوت که حزب الله سازمان آزادیبخش فلسطین نیست و لبنان سرزمین و میهنش است و سوار بر کشتی نمی شود تا به قبرس و تونس برود و تا آخرین گلوله خواهد جنگید و هر چه اسلحه در اختیار دارد چه مجاز و چه ممنوع ، به کار خواهد گرفت زیرا آخرین جنگ بزرگ حزب الله خواهد بود.
هیچ کس خواهان جنگ نیست و آرزویش را ندارد اما اگر جنگی علیه محور مقاومت تحمیل شود این بار نتایجش با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *