جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

Loading
6تیرماه 1396

رسانه ها ؛ حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه و…

۱۳۹۶/۰۴/۰۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: تجاوز نظامی اسرائیل به غزه و واکنش جنبش حماس ، تجهیز نیروی هوایی عمان به جنگنده‌های پیشرفته، اذعان رئیس موساد به ناتوانی در برابر ایران، هشدار روسیه درباره حمله آمریکا به نیروهای سوریه، افشاگری جدید سیمور هرش درباره حمله شیمیایی خان شیخون، افزایش مخالفت مردم جهان با سیاست‌های ترامپ، اعلام موضع ماکرون درخصوص الحاق کریمه به روسیه ،تاکید سناتور آمریکایی برتوقف فروش سلاح به کشورهای عربی ، دیدار نخست وزیر چین با رییس مجمع اقتصاد جهان، بازدید هیات ژاپنی از جزیره های تحت کنترل روسیه ، رزمایش ناوهای موشک انداز ناوگان روسیه در دریای بالتیک و هشداراتحادیه اروپا به آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صبح امروز(سه شنبه) پایگاه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه را بمباران کردند. به گزارش ایسنا، این حملات دو پایگاه گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در شمال غزه را هدف گیری کردند که این حملات تلفات جانی به دنبال نداشت.فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد ادعای ارتش اسرائیل درباره حمله موشکی از غزه ودر پی آن حمله به پایگاه‌های مقاومت فلسطین بازی خطرناک اسرائیل است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا تقاضا کرد، برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی از آنجا که «تهدیدی بزرگ» برای صلح جهانی محسوب شود، باید فورا مورد رسیدگی قرار گیرد. ترامپ بعد از دیدارش با نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت‌: هند نیز به جمع کشورهایی که علیه حکومت کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) تحریم‌های شدیدتری اعمال می‌کنند، پیوست.ترامپ گفت: حکومت کره شمالی دردسرهای زیادی می‌آفریند و مسئله‌ای است که باید به شکل فوری با آن برخورد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رکس تیلرسون ، وزیر خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) با همتای قطری خود و وزیر مشاور در امور پارلمان کویت دیدار و گفت‌وگو می‌کند. تیلرسون امروز در واشنگتن با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، همتای قطری خود و محمد العبدالله الصباح، وزیر مشاور امور پارلمان کویت دیدار و درباره بحران به وجود آمده میان کشورهای عربی منطقه خلیج فارس گفت‌وگو خواهد کرد.سفر این دو وزیر کویتی و قطری به آمریکا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا کویت در حل بحران به وجود آمده میان قطر و چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر تلاش‌های میانجی گرانه بسیاری داشته است.

خبرگزاری فارس: جنبش مقاومت حماس با محکوم کردن حمله اسرائیل به غزه در بیانیه ای این حمله  را «بازی خطرناک» و دارای پیامد برای این رژیم دانست. حماس در واکنش به این حمله رژیم صهیونیستی تأکید کرد اسرائیل ادعای موشک‌های شلیک شده به سمت اراضی اشغالی را به داعش نسبت می‌دهد تا حمله به غزه را توجیه کند؛زیرا مدعی است داعش در غزه هم حضور دارد.حماس هشدار داد که مسئولیت همه تبعات حماقت‎ها و پیامدهای سیاست‌هایی را که عواقب آن مشخص نیست، متوجه اسرائیل است.

خبرگزاری فارس: نیروی هوایی عمان به تازگی 12 فروند جنگنده پیشرفته «یوروفایتر» را به ناوگان خود اضافه کرد.به نوشته وبگاه «بایس سیستم» مراسم تحویل این جنگنده‌ها با حضور «مطر بن علی بن مطر علی عبیدانی» فرمانده نیروی هوایی عمان در پایگاه هوایی «عدم» برگزار شد.سلطان نشین عمان در دسامبر 2012 تصمیم خود مبنی بر خرید 12 یوروفایتر و هشت فروند جنگنده «هاوک» را اعلام کرده بود.

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در گفت‌وگویی محرمانه با ادعای اینکه ایران مشغول ایجاد حزب‌الله دوم در جولان سوریه است، اذعان کرد اسرائیل نمی‌تواند به تنهایی با تهدیدات ایران مقابله کند. «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» مدعی شد ایران در حال ایجاد «حزب‌الله دوم» در بلندی‌های جولان سوریه است.

خبرگزاری مهر: معاون دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه از شواهد موجود مبنی بر تلاش آمریکا برای حمله مجدد به نیروهای سوریه خبر داده و در این خصوص هشدار داد. «فرانتس کلینسویچ» معاون دفاعی و امنیتی شورای فدراسیون روسیه از وجود شواهدی مبنی بر تلاش آمریکا برای حمله مجدد به نیروهای ارتش سوریه خبر داده و در این خصوص به واشنگتن هشدار داد.

  خبرگزاری مهر:  پارلمان اروپا در اقدامی تحریک آمیز خواستار گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سیاه شد.۲۶۵ نماینده پارلمان اروپا با امضاء بیانیه ای ، خواستار قرار دادن نام سپاه پاسدان انقلاب اسلامی ایران در لیست سیاه این اتحادیه شدند.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس کمیته نظامی ناتو گفت: این سازمان اقدامات مسکو را تهاجمی نمی‌دانند، ولی با این حال مخالف تلاش‌های روسیه برای افزایش توان نظامی این کشور است. سرهنگ “پیتر پاول” رئیس کمیته امور نظامی ناتو اعلام کرده است که پیمان آتلانتیک شمالی مخالف تلاشهای روسیه برای افزایش توان بالقوه نظامی این کشور در هر سطحی است، وی در عین حال بر این باور است که مسکو «اهداف تهاجمی» علیه ناتو ندارد.

خبرگزاری تسنیم: دو عضو کلیدی کنگره آمریکا لایحه‌ای را مبنی بر حذف پاکستان از اتحاد ناتو برای رای‌گیری نهایی آماده کرده‌اند.به گزارش روزنامه «پاکستان»، دو نفر از اعضای با نفوذ کنگره آمریکا  لایحه‌ای را مبنی بر حذف پاکستان از اتحاد ناتو تدوین و برای رای‌گیری آماده کرده‌اند.گزارش‌ها حاکی است در پیش نویس این لایحه قید شده که نقش و همکاری پاکستان در مبارزه با تروریسم ثابت نشده است و چهار عضو کنگره آمریکا این مطلب را قبول دارند.«تیپدو» رئیس کمیته مبارزه با تروریسم دولت آمریکا گفت: پاکستان اسامه بن لادن را پناه داده و از طالبان هم حمایت می‌کند. پاکستان در سال 2004 عضو اتحاد ناتو شده و طبق آن پاکستان قادر به گرفتن وام و خرید تجهیزات دفاعی از آمریکا شده بود.

خبرگزاری ایرنا: در حالی که رژیم صهیونیستی به حملات موشکی خود علیه مواضع ارتش سوریه در استان قنیطره ادامه می دهد، ارتش این رژیم با صدور بیانیه ای از تبدیل بخشی از بلندی های جولان ( اشغالی) به منطقه ای کاملا نظامی خبر داد. بیانیه ی ارتش رژیم صهیونیستی که در امروز (سه شنبه) درروزنامه هاآرتص انتشار یافته، آورده است: بخشی از بلندی های جولان که در نزدیکی استان قنیطره قرار گرفته است، با هدف جلوگیری از ورود غیرنظامیان به آن، به منطقه ای نظامی تبدیل شده است.

 خبرگزاری صدا و سیما:  سیمور هرش نویسنده مشهور آمریکایی اعلام کرد دونالد ترامپ گزارش های بسیار مهم اطلاعاتی آمریکا را در خصوص نبود کمترین مدرکی دال بر حمله شیمیاییحمله شیمیایی آوریل گذشته در شهر خان شیخون واقع در منطقه ادلب سوریه نادیده گرفته است.هرش با انتشار مقاله ای تحت عنوان خط قرمز ترامپ در در ولت آلمان، اعلام کرده است  اطلاعات ارائه شده دستگاههای اطلاعاتی آمریکا به طور واضح مشخص کرده است ارتش سوریه نشست گروه های افراطی را در چهارم آوریل فقط با سلاح های متعارف هدف قرار داده است.

خبرگزاری صدا و سیما:  وزیر خارجه روسیه گفت : به کار گیری تروریست های جبهه النصره به وسیله آمریکا آن هم با پوششی جدید بازی خطرناکی است که باید با آن مقابله کرد.سرگئی لاوروف با اشاره به رفتارهای متناقض ائتلاف آمریکایی در مبارزه با تروریسم گفت این ائتلاف گروه تروریستی جبهه النصره را در سوریه هدف قرار نمی دهد.

العالم فارسی:  بنا بر مطالعه جدید مؤسسه پیو، حضور دونالد ترامپ در کاخ سفید، بسیاری از مردم جهان را نسبت به آمریکا بدبین کرده است. مؤسسه پژوهشی پیو در این مطالعه، در سال جاری میلادی از بیش از 40 هزار نفر در 37 کشور جهان مصاحبه کرده است.بر این اساس، رئیس‌جمهور آمریکا و سیاست‌های وی “در سراسر جهان بسیار نامحبوب هستند.”

العالم فارسی:  “حیدر العبادی”، نخست وزیر عراق اعلام کرد: نیروهای دلیر ما حتی در روزهای عید در حال نبرد و محقق ساختن پیروزیهای جدید هستند. وی افزود: عناصر داعش سعی می کنند بیشترین جنایتها را علیه مردم در مناطق باقیمانده موصل انجام داده و خسارتهای هرچه بیشتری را به بار بیاورند.العبادی با اشاره به تعامل انسانی نیروهای عراقی گفت: ما قبل از آزادسازی مناطق، انسانها را آزاد کنیم.

رادیو فرانسه:  امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در نشست خبری با پترو پروشنکو، همتای اوکراینی خود در کاخ الیزه، بار دیگر اعلام کرد که فرانسه الحاق کریمه به روسیه را به رسمیت نخواهد شناخت. رئیس جمهوری فرانسه گفت: «من دوباره موضع همیشگی فرانسه از زمان گرفتن کنترل کریمه به زور از سوی روسیه در مارس ٢٠١۴ را اعلام کردم، فرانسه بیش از هرزمان علاقه‌مند به تمامیت ارضی اوکراین در مرزهای بین‌المللی شناخته شده خود است و مثل دیگر متحدان خود در اتحادیه اروپا الحاق کریمه را به رسمیت نخواهد شناخت».

یورونیوز:  باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از توقف تمام قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تا پایان بحران قطر خبر داد.رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در نامه‌ای به رکس تیلرسون، وزیر خارجه این کشور هشدار داده است که اقدام به توقف فروش سلاح به شش کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس تا زمانی خواهد بود که راه حلی برای بحران قطر پیدا شود.

رادیوچین:  لی که چیانگ نخست وزیر چین در دائو لیان با کلائوس شواب رییس مجمع اقتصاد جهان که برای شرکت در دائوس تابستانی سال 2017 میلادی در چین به سر می‎برد دیدار و گفت‎و‎گو کرد.لی که چیانگ ضمن مثبت ارزیابی کردن همکاری مجمع اقتصاد جهان با چین اظهار داشت، موضوع مجمع امسال، تحقق رشد فراگیر درچهارمین انقلاب صنعتی اعلام شده که بسیار مهم است. دولت چین با اجرای اصلاحات ساختاری، با استفاده از فرصت دور جدید انقلاب فنی و صنعتی، در حال تعمیق اصلاحات است و تلاش می‎کند نیرویی جدید برای پیشبرد توسعه اقتصاد جهان ایجاد کند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   یک هیات نمایندگی ژاپنی عازم دیدار از جزیره های تحت کنترل روسیه که ژاپن نیز ادعای آنها را دارد شده است تا به منظور انجام فعالیت های اقتصادی مشترک پیشنهاد شده در آنها بررسی های میدانی انجام دهد.ژاپن و روسیه طی نشست سرانی که در ماه آوریل برگزار شد، توافق کردند که این بررسی های میدانی را در این جزایر مورد مناقشه انجام دهند.ژاپن و روسیه به علت مناقشه ارضی بر سر این چهار جزیره تحت کنترل روسیه، تا کنون پیمان صلحی را به امضا نرسانده اند.

اسپوتنیک روسیه: ناو های موشک انداز ناوگان روسیه در دریای بالتیک با دشمن فرضی به نبرد آموزشی پرداخته و طی آن شلیک الکترونیکی موشک ها صورت گرفت.به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه ناوگان روسیه در بالتیک ضمن اعلام این مطلب گفته می شود در جریان این اموزش تاکتیکی تدارکاتی ناو گروه های ضربتی دو یگان پایگاه دریایی بالتیک به نبرد آموزشی پرداختند.

تی .آر.تی ترکیه:  دولت آمریکا، ادعا کرد که سوریه در حال آمادگی برای یک حمله شیمیایی جدید است که میتواند منجر به کشتار جمعی غیرنظامیان شود. شاون  اسپایسر سخنگوی کاخ سفید مدعی شد که  سوریه آماده ترتیب یک حمله شیمیایی جدید است. وی گفت اگر بشار اسد دست به حمله جدیدی بزند وی و ارتشش بهای سنگینی را خواهند پرداخت.

پارس تودی:  وزیر امور خارجه آلمان درباره شرایط و درخواست های عربستان و همپیمانانش برای عادی سازی روابط با قطر گفت: این در خواست‌ها تحریک‌آمیز است و برای دوحه دشوار خواهد بود که آنها را عملی کند.به گزارش پارس تودی، «زیگمار گابریل» وزیر امور خارجه آلمان  گفت؛ فهرست شامل 13 درخواست چهار کشور عربی از قطر به عنوان شرط پایان تحریمی که بر ضد دوحه اعمال کرده اند؛ «بسیار تحریک آمیز» است چرا که به حاکمیت قطر آسیب می زند.

خبرآنلاین: ‘سیسیلیا ملمستروم’ کمیسر تجارت اتحادیه اروپا اعلام کرد که چنانچه فولاد سازان اروپایی از بابت محدودیت های مدنظر آمریکا در زمینه واردات فولاد، زیان بینند، این اتحادیه اقدامی تلافی جویانه در پیش می گیرد.به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، وی در یک کنفرانس خبری گفت: باید بررسی کنیم که آیا اقدامات مدنظر آمریکا به پیروی از سازمان تجارت جهانی است و در صورتی که این اقدامات به ما ضربه بزند، قطعا تلافی می کنیم.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *