جدیدترین مطالب

مسلمانان روهینگیا، قربانی سربازگیری اجباری

جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی سربازگیری اجباری حکومت نظامیان میانمار هستند. جوانان مسلمان روهینگیایی قربانی طرح جدید سربازگیری اجباری ارتش حکومت نظامیان میانمار برای شرکت در جنگ داخلی شده اند.

“فراخوان یکپارچه” اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

"فراخوان یکپارچه" اتحادیه اروپایی از اسراییل برای خویشتنداری

اتحادیه اروپایی همچنین به تاکتیک وعده تحریم های شدیدتر علیه ایران متوسل شده است. انتظار می رود وزرای امور خارجه اتحادیه اروپایی، این روزها، درباره اعمال تحریم های بیشتر در همین هفته، اگر همه موافق باشند، گفت وگو کنند.موفق باشید!: غرب از سال ۱۹۷۹ در حال وضع تحریم علیه ایران است و تهران هم به دور زدن آنها خو گرفته تا فن آوری های نظامی اش را به پیش ببرد. تحریم ها بیشتر ارزشی نمادین دارند.
Loading

أحدث المقالات

کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌های اخیر سران اروپا و وزرای دارایی کشورهای گروه هفت و برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در مورد جمهوری اسلامی ایران و تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا، طرح اینگونه مواضع و ادعاها را منطبق با رویکرد شناخته شده این محافل براساس معیارها و رفتارهای دوگانه و متناقض توصیف کرد و آن را مردود و محکوم دانست.

کنعانی: تحت تأثیر هیاهوی سیاسی و تبلیغاتی بانیان شرایط موجود در منطقه و جهان قرار نمی‌گیریم

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به ادعاهای مطرح شده در بیانیه‌های اخیر سران اروپا و وزرای دارایی کشورهای گروه هفت و برخی مقامات آمریکایی و اروپایی در مورد جمهوری اسلامی ایران و تحولات اخیر در منطقه غرب آسیا، طرح اینگونه مواضع و ادعاها را منطبق با رویکرد شناخته شده این محافل براساس معیارها و رفتارهای دوگانه و متناقض توصیف کرد و آن را مردود و محکوم دانست.

Loading
11تیرماه 1396

رسانه ها ؛ پایان مهلت قطر و…

۱۳۹۶/۰۴/۱۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: پایان مهلت قطر برای پاسخ به درخواست های عربستان و متحدانش ، موافقت آلمان بافروش زیر دریایی‌های هسته‌ای به اسرائیل، دیدار شاه اردن با مقامات ارشد آمریکا و بررسی بحران قطر، پهلوگرفتن ناو هواپیمابر آمریکا پس از ۱۷ سال در آب‌های اسرائیل ، تاکید پاکستان برگسترش مناسبات با چین، ادامه اعزام نظامیان ترکیه به قطر، بمباران پایگاه ارتش سوریه در قنیطره ازسوی اسرائیل، طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت وساز در دیوار براق، درخواست چین برای لغو برنامه فروش سلاح آمریکا به تایوان، دیدار غیرمنتظره اردوغان و وزیر دفاع روسیه، گفتگوی تلفنی پوتین و امیر قطر و تاکید وزیر خارجه عُمان بر حل بحران عربی از راه مذاکره ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم فارسی: مهلت قطر برای پاسخ به خواسته ها و شروط کشورهای تحریم کننده به منظور از سرگیری روابط آنها با دوحه امروز پایان می پذیرد.پایان مهلت تعیین شده درحالی است که محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه قطر گفته است: این خواسته ها اساسا طوری مطرح شده که رد شود. هدف این نیست که این خواسته ها پذیرفته شود…یا مورد مذاکره قرار گیرد. وی افزود: مهلت عربستان، امارات، بحرین و مصر به قطر برای تضعیف حاکمیت این کشور است.

یورونیوز:  قطر درخواستهای پیشنهادی کشورهای عربی را رد کرد. وزیر خارجه قطر می گوید کشورش فهرست سیزده ماده ای درخواستهای تعدادی از کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی را برای توقف تحریم علیه دوحه رد می کند. وی افزود کشورش تحت شرایط صحیح، آماده مذاکره است.

خبرگزاری فارس: شورای امنیت ملی آلمان با قراردادی به منظور فروش زیردریایی‌هایی با قابلیت هسته‌ای به اسرائیل موافقت کرد. نشریه آلمانی اشپیگل بدون اینکه به منیع اطلاعاتی خود اشاره کند با اعلام این خبر افزود: «این قرارداد به ارزش 1.5 میلیارد دلار شامل خرید 3 فروند زیردریایی کلاس دلفین است.»هر کدام از این زیردریایی‌ها توانایی حمل 16 اژدر و موشک کروز را دارند.

خبرگزاری فارس:  دفتر پادشاهی اردن در بیانیه خود اعلام کرد که عبدالله دوم با شماری از مقامات ارشد آمریکا از جمله «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع، «جان کیلی» وزیر امنیت داخلی و «جرد کوشنر» مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کرده است.در این بیانیه بدون اشاره به زمان این دیدارها آمده است که محور گفت‌وگو تحولات منطقه خاورمیانه و سازوکار تقویت همکاری و شراکت استراتژیک بین اردن و آمریکا بوده است.

خبرگزاری فارس: نشریه انگلیسی نوشت: توانایی رهگیری شناسایی و کشف امواج الکترونیک دشمن، ناوگان دریایی ایران را تواناتر کرده و امکان جمع‌آوری اطلاعات گسترده از رقبا را فراهم می‌آورد. تمرین مشترک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ارتش جمهوری خلق چین در محدوده آب های شرق تنگه هرمز تا دریای عمان چندی قبل برگزار شد.به دنبال این رویداد نشریه تخصصی نظامی «شفرد میدیا» چاپ انگلیس در تحلیلی  با توجه به تصاویر  ناوشکن الوند  و قیاس آن‌ها با هم نوشت: دیدار ناوگان دریایی چین از ایران ارتقاء یکی از کشتی‌های جنگی جمهوری اسلامی را آشکار کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ناو هواپیمابر آمریکا پس از ۱۷ سال در آب‌های اسرائیل پهلو گرفت.ارتش رژیم صهیونیستی از پهلو گرفتن ناو هواپیمابر “جورج بوش” در سواحل حیفا خبر داد و افزود، این اقدام در راستای تلاش ائتلاف ضد داعش و در جهت تقویت امنیت اسرائیل صورت گرفته است. این ناوهواپیمابر آمریکایی با ۵۷۰۰ سرباز آمریکایی روز شنبه مقابل بندر حیفا پهلو گرفت.

 خبرگزاری مهر:  مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی اعلام کرد که کشورش برای گسترش مناسبات با پکن اشتیاق بیشتری نسبت به مسکو دارد. «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی در سخنرانی خود در صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه «گورنمنت» واقع در «لاهور» گفت: روابط اسلام آباد- واشنگتن روبه به بهبود است و گسترش مناسبات هند و آمریکا دلیلی بر عدم پیشرفت در روابط ما با واشنگتن نخواهد بود.

 خبرگزاری ایرنا:  وزارت دفاع قطر با صدور بیانیه ای از ادامه اعزام نیروهای نظامی ترکیه به این کشور خبر داد.به گزارش ایرنا، وزارت دفاع قطر در این بیانیه که تارنمای اینترنتی آن منتشر شده است،افزود :نیروهای جدید به نیروهای ترک مستقر در دوحه که از 19 ژوئن گذشته (29 خرداد ) ماموریت خود را آغاز کرده اند، می پیوندند.سعودی به همراه امارات ، مصر و بحرین خواستار برچیده شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر شده اند.

خبرگزاری تسنیم:  ابراهیم کالن ، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه از وجود نشانه‌های مثبت برای امکان حل بحران در روابط قطر با چند کشور عربی خبر داد. وی افزود که ترکیه به تلاش‌های خود برای پایان دادن به بحران کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس ادامه خواهد داد و همه طرف‌ها را به برداشتن گام‌های مثبت که موجب تسریع در روند حل این بحران می‌شود، تشویق می‌کند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  رژیم صهیونیستی با شلیک سه فروند موشک از ارتفاعات جولان اشغالی، گردان توپخانه ارتش سوریه را در منطقه نبع الفوار هدف قرار داد. ارتش سوریه در بیانیه ای با اشاره به اینکه حمله رژیم صهیونیستی تلفات جانی نداشت، تاکید کرد: حمله اخیر صهیونیست ها به پایگاه ارتش سوریه در ادامه حمایت از گروه تکفیری جبهه النصره که هفته گذشته در قنیطره شکست خوردند، صورت گرفت.

الکوثرفارسی:  منابع صهیونیست از طرح جدید رژیم صهیونیستی برای توسعه ساخت‌وساز در دیوار براق خبر دادند.بر اساس این گزارش، هفته نامه «یروشالیم» در این خصوص نوشت «نیر برکات»، شهردار قدس اشغالی، در دیدار با برخی از اعضای حزب «لیکود» طرح ساخت و توسعه طبقه جدیدی را در زیر دیوار براق به آن‌ها ارائه کرد.

رادیو هند: چین دومین راکت سنگین را برای پرتاب ماهواره به مدار  می سازد. منابع رسمی هند اعلام کردند که ماهواره لانگ مارچ-5 وائی 2 از مرکز پرتابی فضایی ونچانگ در استان هینان جنوبی چین پرتاب خواهد شد. در ماه آوریل چین اولین سفینه فضایی باربری خود موسوم به تیانگ زو را ، عملیاتی کرد.

رادیوچین:  لو کانگ سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: چین از آمریکا خواست برنامه فروش سلاح به تایوان را لغو کرده و روابط نظامی خود را تایوان را قطع کند تا از آسیب‌رسانی به همکاری چین و آمریکا در زمینه‌های مهم پرهیز کند. لو کانگ در نشست خبری گفت: دولت آمریکا همین روز از فروش تجهیزات نظامی به ارزش حدود یک میلیارد و 400 میلیون دلار خبر داد. چین به شدت نسبت به آن به دولت آمریکا اعتراض کرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:    نشست مقامات عالیرتبه کشورهاى حاضر در توافقنامه تجارت آزاد مشارکت اقتصادى کشورهاى حوزه اقیانوس آرام، تى.پى.پى، در ماه میلادى جارى در ژاپن برگزار خواهد شد. این گردهمایى دو روزه در پى توافقى برگزار مى شود که در ماه مه سال میلادى جارى در ویتنام حاصل شد و وزیرانى از ۱۱ کشور امضا کننده توافقنامه تى.پى.پى در آن شرکت داشتند. ایالات متحده آمریکا در ماه ژانویه امسال از این توافقنامه خارج شد.

اسپوتنیک روسیه: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز یکشنبه در استانبول با وزیر دفاع روسیه سرگی شایگو ملاقات خواهد کرد. به گزارش اسپوتنیک، در سایت رسمی ریاست جمهوری ترکیه این خبر منتشر شده است. اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

تی .آر.تی ترکیه:  رئیس جمهور روسیه با امیر قطر تماسی تلفنی گرفت. شیخ تمیم بن حامل ال ثانی امیر قطر و ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، تاکید نمودند که بحران میان قطر و برخی کشورهای عربی، باید از راه های دیپلماتیک و تاسیس دیالوگ مستقیم میان همه طرفین، حل گردد.

 پارس تودی: وزیر خارجه عمان بر حل بحران خلیج فارس از طریق مذاکره تاکید کرد. به گزارش پارس تودی، «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان  با تاکید براهمیت حل مناقشه کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس از راه‌های مسالمت آمیز و مذاکره، گفت: مسقط از تلاش‌های امیر کویت برای پیگیری و حل این مناقشه در منطقه حمایت می کند.

خبرآنلاین: ۲۴ ایالت آمریکا از درخواست دولت فدرال سرپیچی کردند. کمیسیون مشورتی یکپارچگی انتخابات که تحت نظر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا تشکیل شده است با ارسال نامه ای به 50 ایالت از آنها خواست که اطلاعات رای دهندگان را به این کمیته ارائه دهند که این خواسته با مخالفت 24 ایالت مواجه شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *