جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

وزیر خارجه ایران درباره حمله اسرائیل: پرواز دو یا سه کوادکوپتر در اصفهان در حد اسباب‌بازی است

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، پهپادهای ساقط شده بر فراز کشور خود را اسباب بازی خواند، اما خاطرنشان کرد که ایران همچنان در حال بررسی است که کدام کشور آنها را ارسال کرده است.

Loading
2 اردیبهشت ماه 1398

رسانه ها؛ شکست سنگین نامزد غربگرا درانتخابات اوکراین و…

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: پیروزی ولادیمیر زیلنسکی در انتخابات ریاست جمهوری اوکراین، اعلام محور مذاکرات آتی طالبان با آمریکا، طرح آمریکا برای اشغال شهرهای «بوکمال و المیادین» سوریه، آخرین تلفات حملات تروریستی در سریلانکا، تشکیل نشست سران آفریقا درباره سودان ، نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب درباره فلسطین ، تأکید الحشد الشعبی بر اخراج فوری آمریکا از شمال عراق، تصمیم آمریکا برای لغو معافیت خریداران نفت ایران، برگزاری نخستین رزمایش مشترک ترکیه، پاکستان و ازبکستان، سایه ابهام بر توافق پناهجویی ترکیه و اتحادیه اروپا و انتقاد ترکیه از تحرکات یونان در دریای اژه و مدیترانه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: ولادیمیر زیلنسکی کمدین پیروز دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اوکراین شد. هر چند نتایج قطعی انتخابات تا به این لحظه اعلام نشده است اما پترو پروشنکو، شکست خود در انتخابات را پذیرفته است. ولادیمیر زیلنسکی یک کمدین ۴۱ ساله است که در برنامه‌های تلویزیونی اوکراین برنامه اجرا می‌کند. او توانسته ۷۳ درصد آرا را در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور به خود اختصاص دهد.

 خبرگزاری مهر:  سخنگوی سیاسی طالبان می‌گوید دور آتی مذاکره با آمریکا بر روی جزئیات خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان متمرکز است. به گزارش خبرگزاری مهر، «سهیل شهین» سخنگوی سیاسی طالبان در گفتگو با فرانس‌پرس تاکید کرد که دور آتی مذاکرات با آمریکا بر جدول زمانی خروج نیروهای خارجی از افغانستان متمرکز خواهد بود. به گفته وی، در دور قبلی، طرفین درخصوص خروج همه نیروهای خارجی توافق کردند و اکنون بحث درباره جزئیات است.

خبرگزاری فارس: منابع رسانه‌ای سوری اعلام کردند، آمریکا و یک گروه مسلح تحت امرش، در حال جذب جوانان حاضر در اردوگاه الرکبان هستند تا از آنان در عملیات‌های آتی استفاده کنند.به گزارش  خبرگزاری فارس، منابع خبری معارض در سوریه از تحرکات مشکوک گروهک «مغاویر الثوره» و ائتلاف آمریکایی در سوریه خبر دادند. پایگاه خبری معارض «عنب بلدی» گزارش داد که عناصر مغاویر و ائتلاف آمریکا در حال جذب جوانان حاضر در اردوگاه «الرکبان» هستند.

خبرگزاری تسنیم:  پلیس سریلانکا از افزایش چشمگیر تعداد تلفات بمب‌گذاری‌های اخیر در این کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پلیس سریلانکا اعلام کرد: تعداد قربانیان حملات اخیر این کشور به کلیساها و هتل‌ها به بیش از 290 نفر رسیده است. حدود 500 نفر نیز بر اثر بمبگذاری‌های اخیر سریلانکا زخمی شده‌اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سخنگوی شورای نظامی انتقالی در سودان اعلام کرد سران آفریقا تصمیم دارند فردا (سه‌شنبه) نشستی درباره وضعیت سودان برگزار کنند. از سوی دیگر، “ائتلاف گروه‌های آزادی و تغییر” ضمن متهم کردن شورای نظامی به ادامه رویکرد نظام عزل شده این کشور، تصمیم گرفت مذاکرات با این شورا را به حالت تعلیق درآورد.

الکوثرفارسی: وزیران خارجه اتحادیه عرب در نشست روز یکشنبه خود در قاهره اعلام کردند هر طرحی درباره موضوع فلسطین که با توافق‌های بین‌المللی همخوانی نداشته باشدمردود است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نشست روز یکشنبه اتحادیه عرب در سطح وزیران امور خارجه و با عنوان «تحولات موضوع فلسطین- روند سیاسی و بحران مالی» و به ریاست سومالی و حضور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شد.

العالم:  سخنگوی سازمان «الحشد الشعبی» عراق در محور شمال با اشاره به مانع‌تراشی آمریکا در فعالیتهای نیروهای عراقی، خواستار بیرون راندن نظامیان آمریکایی شد. «علی الحسینی» سخنگوی سازمان «الحشد الشعبی» عراق در محور شمال، از نظامیان آمریکایی خواست که فورا از این منطقه خارج شوند. الحسینی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که «تحرکات آمریکا در الحویجه و سایر مناطق شمالی، غیر قابل توجیه و کاملا مردود است».

اسپوتنیک روسیه:  واشنگتن قصد ندارد معافیت نفتی کشورهای وارد کننده نفت ایران را تمدید کند. به گزارش اسپوتنیک، رویترز گزارش داد که آمریکا قرار است تا روز دوشنبه (امروز) اعلام کند که تمامی خریداران نفت خام ایران باید واردات نفت خود را در مدت کوتاهی متوقف کنند و در غیر این صورت با تحریم‌هایی مواجه خواهند شد. روزنامه واشنگتن پست تأیید کرد که دولت آمریکا معافیت‌های تحریم‌های نفتی را که به برخی از وارد کنندگان نفت ایران در سال گذشته اعطا کرده بود، فسخ می‌کند.

آناتولی ترکیه:  نخستین رزمایش مشترک نظامی ترکیه، پاکستان و ازبکستان فردا آغاز می‌شود. وزارت دفاع ازبکستان طی اطلاعیه ای اعلام کرد که نیروهای نظامی ترکیه که در این رزمایش حضور خواهند داشت وارد تاشکند شده اند. آنان در فرودگاه تاشکند از سوی مصطفی بال‌اوغلو رایزن نظامی ترکیه در ازبکستان و مقامات وزارت دفاع این کشور مورد استقبال قرار گرفتند.

دویچه وله : آنکارا و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ پیمانی برای مدیریت بحران پناهندگی منعقد کردند اما این کشور به مراتب از آن چه قرار بود، پناهجویان کمتری از یونان پذیرفته است. تعداد پناهجویان افغان نیز اینک از سوری‌ها بیشتر شده است.ترکیه مشوق‌هایی چون احیای مذاکرات بر سر عضویت آتی در اتحادیه اروپا و سه میلیارد یورو بودجه دریافت کرد اما از مدتی پیش روشن شده که توافق عملا اجرا نمی‌شود.

پارس تودی :  وزیر دفاع ترکیه گفت: اقدام یونان در استفاده نظامی ازجزایری با موقعیت غیرنظامی، نقض آشکار حقوق و معاهدات بین‌المللی است.”خلوصی آکار” تاکید کرد: ترکیه از یونان انتظار دارد در چارچوب روابط حسنه، صمیمانه و سازنده به نقض توافقنامه ها و تحرکات نظامی در دریای مدیترانه و دریای اژه پایان دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *