جدیدترین مطالب

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

اسرائیل در استفاده از توان هسته ای علیه ایران درنگ نخواهد کرد!

مرتضی موسوی خلخالی با تاکید بر این نکته می گوید که اسرائیل تنها بازیگر خاورمیانه دارای قدرت اتمی است و متذکر می‌شود که، «اگر سلسله کنش‌ها و واکنش‌ها و حملات و ضدحملات بین تهران و تل‌آویو ادامه پیدا کند تا نقطه‌ای که اسرائیل موجودیت خود را در خطر ببیند، برای استفاده از تمام قدرت خود درنگ نخواهد کرد». به همین دلیل دیپلماته پیشین کشورمان دامن زدن به شرایط کنونی را و به تبعش احتمال وقوع یک جنگ منطقه‌ای با اسرائیل را به هیچ وجه به نفع خاورمیانه نمی‌داند، چرا که امنیت و حتی موجودیت کل غرب آسیا به شکل جدی تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

اسرائیل بدون توجه به مقررات به فکر حمله به ایران خواهد بود؟

اسرائیل بدون توجه به مقررات به فکر حمله به ایران خواهد بود؟

یوسف مولایی می گوید که چون شورای امنیت بدون صدور قطع‌نامه و حتی بیانیه‌ای برای محکومیت حمله ایران به کار خود پایان داده است، از یک سو می‌تواند دست اسرائیل را برای حمله متقابل علیه ایران را ببندد. چرا که پشتوانه و چراغ سبز شورای امنیت را ندارد، اما مولایی همزمان اذعان داد که قوانین و حقوق بین‌الملل مُصرح توسط کشورها رعایت نمی‌شوند، به خصوص اسرائیل که سابقه طولانی در نادیده گرفتن قوانین و حقوق بین‌الملل دارد. از این حیث وی هشدار می‌دهد که تل‌‌آویو با برخورداری از حمایت سیاسی قدرت‌های بین‌المللی به راحتی می‌تواند این حق را برای خود متصور شوند که از توسل به زور با هر شدتی بهره ببرد. در نتیجه به گفته این حقوقدان، «اسرائیل شاید بدون توجه به آنکه شورای امنیت چه نگاهی دارد مستقیماً دست به اقداماتی بزند».

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

علی مطهری می گوید: چون اگر بنیامین نتانیاهو حمله متقابلی به ایران داشته باشد تنها به گرفتاری و بحران‌های فعلی خود اضافه کرده است. در حال حاضر اسرائیل و نتانیاهو با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان است. به همین دلیل من تصور می‌کنم که نتانیاهو مجبور است از کنار آن بگذرد و پاسخی به ایران ندهد. به هر حال اسرائیل دو هفته پیش با حمله به سفارت ایران در دمشق یک اشتباه جدی مرتکب شد و بایستی تاوان آن را می‌داد؛ اکنون هم که ایران این حمله را انجام داده است، من بعید می‌دانم که نتانیاهو بخواهد موضوع را بیش از این ادامه بدهد.

ایران تصویر جدیدی از موازنه قوا در منطقه ایجاد کرد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران در دفاع موشکی و پهپادی خودش، تصویر جدیدی را در زمینه موازنه قوا در منطقه ایجاد کرده که حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی است که این رژیم نمی‌تواند به تجاوزات خود ادامه دهد و هر تجاوز با هزینه سنگینی مواجه خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

پنتاگون: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست

«سابرینا سینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در گفت‌گویی در پاسخ به این که آیا آمریکا در صورت پاسخ نظامی اسرائیل علیه ایران در پی عملیات «وعده صادق»، از این عملیات حمایت خواهد کرد یا نه، گفت: ما نمی‌خواهیم شاهد گسترش جنگ غزه و اسراییل در منطقه باشیم و این دلیل مستقر کردن جنگ‌افزارهایمان در منطقه است.

فرمانده ناتو درباره بروز «جنگ ترکیبی» در عمق دریاها هشدار داد

تهران- ایرنا- فرمانده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مدعی شد که زیرساخت‌های مستقر در اعماق دریاها، بعد از خرابکاری در خطوط لوله گاز [نورد استریم]، در مقابل تهدیدهای روسیه آسیب‌پذیر هستند و بروز «جنگ ترکیبی» در این مناطق، امنیت اروپا و آمریکای شمالی را تهدید می‌کند.

Loading

راهکار مبارزه با حملات سایبری

۱۳۹۶/۰۸/۲۳ | دفاعی و امنیتی

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: ارتباط شرکت امنیت سایبری کاسپراسکای با دولت روسیه، باعث تشکیل جلسه ای برای بررسی این موضوع در مجلس نمایندگان آمریکا شد. از جمله ارائه کنندگان شواهد و مدارک، شان کانوک، مسئول امنیت سایبری و جنگ های آینده در موسسه بین المللی مطالعات راهبردی (IISS) بود که در سخنان خود اظهار داشت سیاستمداران و بازرگانان باید به جای تمرکز بر روش های مورد استفاده، بر خود حملات سایبری متمرکز شوند.

شان کانوک در یادداشتی که موسسه بین المللی مطالعات راهبردی آن را منتشر کرد؛ نوشت: در 25 اکتبر، مجلس نمایندگان آمریکا خطر محصولات کاسپراسکای برای دولت فدرال را بررسی کردند. درخواست وزارت امنیت داخلی آمریکا از سازمان های فدرال برای حذف محصولات با برند کاسپراسکای از سیستم های کامپیوتری خود، و ظاهرا سوء استفاده عوامل دولتی اسرائیل و یا روسیه از شبکه های کاسپراسکای، احتمالا تحقیق و تفحص کنگره را درپی خواهد داشت. با این حال، بحث و بررسی مفصل در مورد مدیریت ریسک مربوط به سیستم های فن آوری اطلاعات (IT) در هر دو سوی آتلانتیک لازم است. دولت ها و شرکت هایی که محصولات یک فروشنده بی اعتبار را در لیست سیاه قرار می دهند، به جای مبارزه با بیماری با علائم مبارزه کرده و خطرات ذاتی محصولات سایبری را نادیده می گیرند.

من در ارائه شواهد خود در این جلسه، تاکید کردم که ویژگی های تکنیکی راه حل های نرم افزاری و سخت افزاری مورد استفاده در زیرساخت های حساس در بخش خصوصی و عمومی، باید مورد ارزیابی قرار گیرد. محصولات کاسپراسکای (همانند تعدادی از دیگر شرکت های تامین کننده تجهیزات امنیتی تجاری) برای کنترل کامل و از راه دور کلیه فعالیت های یک شبکه مشتری، طراحی و ارائه شده اند.

این واقعیت برای دولت ها و دیگر سازمان ها، دو پیامد مهم به همراه دارد:

  • فروشندگان وسایل امنیتی سایبری به اندازه مشتریان به هزاران شبکه مشتری دسترسی دارند و در واقع اطلاعات سایبری را جمع آوری کرده و می توانند فرایندها را تجزیه و تحلیل کرده و نواقص را تشخیص دهند.
  • این دسترسی آشکار به شبکه های مشتری، نیاز به افراد یا سازمان های سودجود برای معرفی روزنه های مخفی را برطرف ساخته و این محصولات را به روزنه هایی ایده آل برای جمع آوری اطلاعات تبدیل کرده است.

من همچنین در شواهد خود به این نکته مهم اشاره کردم که همکاری عمدی کاسپراسکای با سرویس های جاسوسی خارجی احتمالا ایده ای نادرست است و سازمان های اجرای قانون و ضد-جاسوسی یقینا مراقب چنین دسیسه هایی هستند. اما این مراقبت، از دیدگاه مدیریت ریسک اطلاعات، کافی نیست. اگر شخص ثالثی بتواند از این روزنه های تجاری نفوذ کند، دراین صورت، دسترسی طبیعی شرکت ارائه کننده خدمات [به اطلاعات مشتری] به طور غیرقابل انکاری مشتری را آسیب پذیر خواهد کرد.

علاوه بر این، رقبایی که از عزم راسخ و منابع کافی برخوردار هستند، به دنبال دست کاری در محصولات کاربردی فن آوری اطلاعات، صرفنظر از کشور تولید کننده این محصولات، خواهند بود. تحریم محصولات کاسپراسکای تنها مسیر فعالیت های سودجویانه را تغییر می دهد و این تهدید را از بین نخواهد برد. اعضای کنگره و بطور کلی دولت ها باید تهدید ناشی از هکرهای جنایتکار مورد حمایت دولت ها، از جمله روسیه، را جدی بگیرند.

اگر مسئولان ماهیت این عوامل تهدیدآمیز را درک نکنند، مقابله با این روش های تهدیدآمیز (نظیر حذف و تحریم محصولات کاسپراسکای) بلافاصله به بازی «زدن موش کور» تبدیل خواهد شد که حملات متعدد آنها همانند موش ها از روزنه ها سر بیرون می آورد. هیچ سیستم آی تی از امنیت کامل برخوردار نیست، بنابراین، دولت ها باید بر بهبود مقاومت سازمان های دولتی در برابر چالش های مداوم سایبری متمرکز شوند. این مقاومت، از یک طرف به دفاع بهینه در برابر نفوذ می پردازد و از طرف دیگر شامل اقدامات پشتیبانی کننده می شود تا عملیات در صورت نقص سیستم های اولیه، متوقف نشود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *