جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

تهران-ایرنا- پیشروی‌های نیروهای روسیه در جنگ با اوکراین، برخی از مقام‌های آمریکایی و غربی را بر آن داشت تا به‌رغم سرازیر شدن انبوه سلاح‌ها به کی‌یف، خواستار کمک بیشتری به این کشور شوند و در واقع بر شکست قریب الوقوع اوکراین در برابر روسیه اذعان کنند.

کی یف طی 24 ساعت گذشته حدود 380 سرباز خود را در رویارویی با یگان های ارتش روسیه از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین در جریان نبرد در منطقه عملیات ویژه با گروه‌های نیروهای “غرب” و “مرکز” نیروهای مسلح روسیه حدود 380 نیروی نظامی خود را از دست دادند.

Loading
26تیرماه 1396

رسانه ها ؛ تصمیم کره جنوبی برای مذاکره با همسایه شمالی و…

۱۳۹۶/۰۴/۲۶ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: درخواست کره جنوبی برای مذاکره نظامی با پیونگ یانگ ، تکذیب احداث پایگاه نظامی عربستان در منطقه کردستان عراق، آغاز رزمایش بزرگ رژیم صهیونیستی در جنوب اراضی اشغالی و مرز غزه، تأکید مصر و آمریکا بر تقویت همکاریهای نظامی، امضای توافق نامه ساخت سامانه دفاع موشکی میان ترکیه و کنسرسیوم ایتالیایی-فرانسوی ، تلاش دبیرکل ناتو برای حل اختلاف میان ترکیه و آلمان، برگزاری دومین دور مذاکرات برگزیت، افزایش همکاری های اقتصادی ترکیه و رژیم صهیونیستی ، افشای عامل حملات سایبری به رسانه‌های قطر وموافقت کابینه اسرائیل با پیش‌نویس قانون "قدس یکپارچه" ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرده که به همسایه شمالی خود پیشنهاد مذاکره نظامی طی هفته جاری را داده است.به گزارش اسپوتنیک ، معاون وزیر دفاع کره جنوبی با اعلام این مطلب افزود: ما درخواست کرده ایم که این مذاکره در 21 جولای (30 تیر) در تونگیلاک برای توقف همه فعالیت های خصومت آمیز در مرز انجام شود.تونگیلاک ساختمانی متعلق به پیونگ یانگ در روستای پانمونجوم در شمال مرز میان دو کره است که گفت وگوهای صلح در سال 1953 در آن انجام شد.

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای حزب کردی جنبش تغییر (گوران) اخبار منتشر شده مبنی بر احداث پایگاه نظامی عربستان در منطقه کردستان را رد کرد و تحقق این مسئله را ناممکن توصیف کرد. «شیرین رضا» نماینده حزب کردی جنبش تغییر (گوران) در مجلس عراق گزارش‌های رسانه‌ای منتشر شده مبنی بر تصمیم عربستان سعودی برای تأسیس پایگاه نظامی در منطقه کردستان را تکذیب کرد.وی اظهار داشت: دولتهای عراق و منطقه کردستان هرگز آنچه را که برخی رهبران سعودی مبنی بر احداث یک پایگاه نظامی سعودی به زبان می‌آورند، نخواهند پذیرفت زیرا هدف از این اقدام، تبدیل این کشور به میدانی برای جنگ‌های فرقه‌ای موافقت نخواهند کرد.

خبرگزاری فارس: رزمایش بزرگ نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب اراضی اشغالی و مرز غزه امروز آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه می‌یابد. منابع محلی امروز (دوشنبه) از آغاز رزمایش بزرگ ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب اراضی اشغالی و نزدیک مرز نوار غزه خبر می‌دهند.این رزمایش که جزئیات چندانی از آن منتشر نشده، شامل حضور گسترده نیروهای امنیتی شامل پیاده نظام و خودروهای زرهی در منطقه غزه و شهر «عسقلان» می‌شود.

خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی زمینی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا که به همراه هیأتی به مصر سفر کرده با فرمانده ستاد جنگ نیروی مسلح مصر دیدار کرد. «محمود حجازی» فرمانده ستاد جنگ نیروهای مسلح مصر با «مایکل گریت» فرمانده نیروی زمینی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و هیأت همراهش که به مصر سفر کرده اند دیدار کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ترکیه یک توافق اولیه با شرکت‌های ایتالیایی و فرانسوی درباره توسعه سیستم‌های دفاع موشکی امضا کرد. فکری ایشیک، وزیر دفاع ترکیه در سفارت این کشور در فرانسه اعلام کرد: این توافق در راستای توسعه و تولید مشترک سیستم‌های دفاع موشکی امضا شده است.وی ادامه داد: توافق با کنسرسیوم ایتالیایی–فرانسوی “یوروسام” به امضا رسیده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  سفیر امارات در آمریکا اخبار منتشر شده درباره دست داشتن کشورش در هک کردن خبرگزاری قطر را تکذیب کرد. یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا گزارش روزنامه واشنگتن پست درباره دست داشتن کشورش در هک کردن خبرگزاری قطر را یک “داستان دروغین” دانست و گفت: امارات هیچ نقشی در ادعاها درباره هک کردن خبرگزاری قطر ندارد.

خبرگزاری ایرنا: در پی تشدید اختلافات میان ترکیه و آلمان دو عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر سر بازدید نمایندگان مجلس آلمان از یک پایگاه نظامی در ترکیه ، دبیر کل ناتو در گفت و گو با وزیران امور خارجه دو کشور آنان را به یافتن راهی برای حل اختلافات فراخواند. ‘ینس استولتنبرگ’ دبیر کل ناتو هفته گذشته با هدف میانجیگیری بین ترکیه و آلمان با وزیران امور خارجه دو کشور تماس گرفته است.

خبرگزاری تسنیم:  رئیس جمهوری صربستان امروز در واشنگتن مذاکرات سختی در پیش دارد و در مقابل یک انتخاب مهم قرار گرفته و باید بین روسیه و غرب، فقط یکی را برگزیند. روزنامه «کامرسانت» در تحلیلی نوشته است: “الکساندر ووچیچ” رئیس جمهوری صربستان امروز در واشنگتن با “مایک پنس” معاون رئیس جمهوری آمریکا ملاقات خواهد کرد. سفر رهبر صربستان به آمریکا از اهمیت خاصی برخوردار است.

خبرگزاری صدا و سیما:  دومین دور مذاکرات رسمی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) روز دوشنبه در بروکسل آغاز می شود.حقوق آینده شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس و حقوق آینده شهروندان انگلیسی در کشورهای این اتحادیه از اولویت های این دور از مذاکرات است. دیوید دیویس وزیر مذاکرات برگزیت در کابینه انگلیس از هر دو طرف خواسته است کار خود را با جدیت آغاز کنند.

خبرگزاری صدا و سیما: با وجود قطع روابط دیپلماتیک میان ترکیه و رژیم صهیونیستی، روابط اقتصادی دو طرف رو به گسترش است. پایگاه خبری المصدر نوشت ، با وجود قطع روابط دیپلماتیک میان ترکیه و رژیم صهیونیستی،حدود 100 نماینده از شرکت های ترکیه از بخش های مختلف در همایش مراکز تجاری درباره روابط تجاری اسرائیل و ترکیه مشارکت داشته اند.

العالم فارسی : یکی از مسئولان منطقه کردستان عراق گفت که ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش زنده است و هم اکنون در جنوب شهر رقه سوریه به سر می برد.لاهور طالبانی مسئول اداره امنیت و اطلاعات منطقه کردستان عراق به خبرگزاری رویترز گفت: ابوبکر بغدادی زنده است و هم اکنون در جنوب شهر رقه سوریه به سرمی برد.

الکوثرفارسی: منابع اطلاعاتی آمریکا با تجزیه و تحلیل داده‌های موجود مشخص کردند که امارات عربی متحده عامل حمله هکری به پایگاه‌های خبری قطر بوده است.برخی منابع اطلاعاتی در آمریکا گزارش دادند حمله هکری به خبرگزاری قطر که بعد‌ها موجب بروز اختلاف دیپلماتیک میان دوحه و کشورهای عرب منطقه خلیج فارس شد، از سوی امارات عربی متحده ترتیب داده شده بود.

دویچه وله:تحقیقات جدید مبتنی بر عکس‌های ماهواره‌ای نشان می‌دهند که کره شمالی بیش از حدی که گمان می‌رفت، پلوتونیوم در اختیار دارد و این کشور می‌تواند آزمایش هسته‌ای دیگری انجام دهد.یک سایت اینترنتی که در خصوص تحولات کره شمالی اطلاع‌رسانی می‌کند، این مطلب را منتشر کرده است. دانشمندان دانشگاه معتبر جان‌هاپکینز در بالتیمور با سایت مزبور همکاری دارند.

یورونیوز:  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دیدار با رئیس جمهور فرانسه گفته است با اجرای آتش‌بس مورد توافق آمریکا و روسیه در سوریه در حال حاضر مخالف است، زیرا موجب ادامه حضور نظامی ایران در سوریه می شود! آتش بس مورد نظر که توافق نهایی بر سر آن در جریان دیدار دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ اعلام شد، از روز ۹ ژوئیه (۱۸ تیرماه) به اجرا در آمده است.

رادیوچین: محمود عباس رییس جمهوری فلسطین از 17 تا 20 ژوییه از چین دیدار می کند. عباس در آستانه سفر به چین در مصاحبه نوشتاری با خبرگزاری شین هوا گفت، فلسطین امیدوار است با کشورهای شرکت کننده در ساخت یک کمربند- یک جاده درباره تعمیق همکاری ها در زمینه اقتصادی، فرهنگی و زیرساخت ها مشورت کند.

رادیو هند: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه خواستار از سرگیری مذاکرات صلح آسیای غربی(فلسطین) بر اساس راه حل دو کشوری شد. مکرون پس از مذاکرات با  نتانیاهو گفت اسرائیلی ها و فلسطینی ها باید بتوانند همراه یکدیگر در حدود مرزهای محفوظ شناخته شده بسرببرند.

پارس تودی: پس از رایزنی‌های بی‌نتیجه «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در منطقه خلیج فارس برای حل بحران چهار کشور عربی با قطر، مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند؛ امارات با هک رسانه‌های قطری، بحران عربی را کلید زد.روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست روز یکشنبه نوشت: مقامات اطلاعاتی آمریکا هفته گذشته براساس تحلیل اطلاعاتی که توسط نهادهای اطلاعات این کشور از جمله «سیا» و «اف بی آی» جمع آوری شده بود، مطلع شدند مسوولان ارشد امارات 23 ماه مه 2017 درباره طرح هک رسانه‌های قطری و پیاده‌سازی آن بحث کرده‌اند.

مشرق نیوز: پایگاه مطالعات استراتژیک فرانسه تاکید کرده است: اگر موشک های سری فاتح و ذوالفقار در تعداد بالا شلیک شوند می توانند دست برتر را در بخش تاکتیکی و عملیاتی به ایرانی ها اعطا کنند.پایگاه مطالعات استراتژیک Fondation pour la recherche stratégique یک اندیشکده فرانسوی است که توسط Pierre Joxe  وزیر دفاع سابق فرانسه تشکیل شده و صرفا در امور صرفا نظامی و دفاعی، به تحقیقات و ارائه تحلیل های راهبردی می پردازد.

خبرآنلاین: وزرای کابینه اسرائیل موافقت اولیه خود را با پیش‌نویس قانونی اعلام کردند که تحویل بخش‌های شهر قدس به فلسطینی‌ها در قالب هرگونه توافق صلح آتی را دشوار می‌کند. پیش‌نویس قانونی که شولی معلم رافائیلی، یکی از اعضای کنست از حزب “خانه یهودی” ارائه کرد، بر این نکته تاکید دارد که عقب‌نشینی از هر بخشی از قدس باید با موافقت دو سوم اعضای پارلمان انجام شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *