جدیدترین مطالب

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن ‌

داعش خراسان؛ چالش مشترک مسکو و واشنگتن ‌

هم‌زمان با افزایش نگرانی‌ها از رشد تروریسم در افغانستان و به‌ویژه قدرتمندشدن داعش خراسان مستقر در این کشور، ارتش روسیه و تاجیکستان در مرز افغانستان‌ برگزاری یک رزمایش مشترک نظامی چهارروزه را آغاز کردند که تا امروز ادامه دارد. وزارت دفاع روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای در کانال تلگرامی این وزارتخانه اعلام کرد که این رزمایش مشترک نظامی در پایگاه نظامی شماره ۲۰۱ روسیه در منطقه ختلان و «حرب میدان» تاجیکستان که در ۲۰کیلومتری مرزی افغانستان قرار دارد، انجام می‌شود.

نشست شورای امنیت درباره غزه 

وزیر امور خارجه کشورمان به منظور به کار گیری بالاترین سطح از ظرفیت‌های دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به منظور پایان دادن به بحران در غزه وارد نیویورک شد.

ورود وزیر امور خارجه به نیویورک

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، وارد نیویورک شد.

Loading

أحدث المقالات

نیویورک‌تایمز: تل‌آویو تصور نمی‌کرد پاسخ ایران به حمله به کنسولگری دمشق تا این اندازه شدید باشد  

نیویورک تایمز نوشت: مقامات اسرائیلی نسبت به شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل به ساختمان کنسولگری تهران در دمشق که طی آن چندین مستتشار نظامی ایرانی به شهادت رسیدند، دچار اشتباه محاسباتی شدند.
 

نیویورک تایمز: مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران، اشتباه محاسباتی کردند؛ فکر می‌کردند ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد

نیویورک تایمز گزارش می دهد که مقامات اسرائیلی در مورد شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق دچار سو محاسبه شدند. این روزنامه می‌گوید: «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند که ایران واکنش شدیدی نشان نخواهد داد.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه کشورهای غربی را به باج خواهی هسته ای متهم کرد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، کشورهای غربی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره حملات به نیروگاه اتمی زاپاروژیه ضمن صحبت در مورد لزوم انتقال کنترل این نیروگاه هسته ای به کیف، در واقع ثابت کردند که به باج خواهی هسته ای مشغول هستند.

واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه

جنبش حماس تلاش رژیم صهیونیستی و حامیان آن برای پایان دادن به کار آژانس آنروا در غزه را در چارچوب تکمیل توطئه آوارگی و گرسنگی علیه مردم فلسطین و یک نکبت جدید ضد آنها دانسته و اعلام کرد که دشمن تاکنون اردوگاه‌های 70 درصد آوارگان را نابود کرده است.

Loading
23مردادماه 1396

رسانه ها ؛ هشدار روسیه به آغاز جنگ آمریکا و کره شمالی و…

۱۳۹۶/۰۵/۲۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: هشدار روسیه درباره رویارویی خطرناک آمریکا و کره شمالی در شبه جزیره کره، برگزاری رزمایش نظامی مشترک آمریکا و ژاپن ، دیدار فرستاده سازمان ملل به یمن با وزیر خارجه امارات، طرح جدید رژیم اسرائیل برای توسعه شهرک‌های صهیونیستی ، سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به کلمبیا، دیدار مقتدا صدر با ولیعهد ابوظبی،اظهار نظر اردوغان درباره سوریه و عراق ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم فارسی:  سخنگوی وزارت خارجه روسیه هشدار داد که احتمال یک درگیری مسلحانه میان کره شمالی و آمریکاآمریکا بسیار زیاد است.ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه یک تلویزیون روسیه گفت: اگر واقعا یک سناریوی حمله مسلحانه وجود داشته باشد و اگر مسائل آنگونه که تشکیلات واشنگتن می‌گوید پیش برود وضعیت فاجعه آمیز خواهد بود. کل جهان در تلاش است تا از به وجود آمدن یک فاجعه اتمی دیگر جلوگیری کند.

خبرگزاری فارس: ژاپن و آمریکا در جزیره هوکایدوی ژاپن در حال برگزاری رزمایش نظامی هستند. با وجود تنش‌ها در شرق آسیا و تهدیدات آمریکا و کره شمالی علیه یکدیگر، نظامیان آمریکایی و ژاپنی رزمایش نظامی مشترکی را از چهار روز پیش آغاز و تا 28 آگوست ادامه خواهند داد.دراین رزمایش نظامی بیش از 3 هزار و 500 نیروی ژاپنی و آمریکایی حضور دارند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کره‌شمالی سفیرهای خود از سراسر جهان را برای حضور در یک نشست اضطراری فراخواند.به گزارش ایسنا، از جمله مقام‌های احضار شده، سفیران کره‌شمالی در چین، سازمان ملل متحد و روسیه هستند.یک مقام دولتی گفت: پس از آنکه کره‌شمالی سفیران خود از کشورهای مهم را فراخواند، ظاهرا کره‌شمالی میزبان نشست روسای هیات‌های دیپلمات‌های خارجی است. 

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  فرستاده سازمان ملل به یمن با وزیر امور خارجه امارات دیدار کرد و به بررسی تحولات یمن پرداخت. به گزارش ایسنا،  اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن با عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات در پایتخت ابوظبی دیدار کرد و دو طرف درباره احیای مذاکرات صلح یمن و ارسال کمک‌های بشردوستانه به این کشور با هم به گفت‌وگو پرداختند.

خبرگزاری تسنیم: اسرائیل طرح توسعه شهرک صهیونیستی “العاد” در غرب شهر رام الله را به اجرا در می‌آورد. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، یک منبع اسرائیلی اعلام کرد در چارچوب این طرح 2500 واحد مسکونی برای صهیونیست ها در این شهرک احداث می گردد.این منبع افزود: قرار است در این شهرک چندین محیط تفریحی و مجتمع تجاری و کارگاه نیز ساخته شود.

 خبرگزاری مهر:   معاون رئیس جمهوری آمریکا از اظهارات مداخله جویانه ترامپ مبنی بر احتمال توسل به گزینه نظامی علیه دولت کاراکاس دفاع کرد. به گزاش خبرگزاری مهر،  «مایک پنس» پیشتر در ادامه مداخله جویی خود در امور داخلی ونزوئلا از احتمال توسل به گزینه نظامی علیه این کشور سخن گفته بود.در همین راستا، پنس که سفر خود را به شماری از کشورهای آمریکای لاتین از کلمبیا آغاز کرده است، مدعی شد: قصد ترامپ از این اظهارات نمایش اراده خود مبنی بر عدم انفعال در قبال سقوط یک کشور همسایه به دامان دیکتاتوری است.

خبرگزاری ان اچ کی ژاپن: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که جوزف دانفورد، رییس ستاد مشترک ارتش این کشور، در هفته جاری از ژاپن، کره جنوبی و چین دیدار می کند. وی روز یکشنبه وارد کره جنوبی شد و قرار است که روز دوشنبه با رهبران ارتش این کشور ملاقات کند. دانفورد سپس به چین می رود و پس از آن از ژاپن دیدار خواهد کرد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  مقتدا صدر رهبر جریان صدری ها که به امارات سفر کرده است با ولیعهد ابوظبی دیدار کرد. شیخ محمد بن زاید آل نهیان و مقتدا صدر دیروز درباره تازه ترین تحولات عراق و روابط بین دو کشور گفتگو کردند.شیخ محمد بن زاید بر اهمیت ثبات عراق و شکوفایی آن و اینکه عراق نقش طبیعی خودش را در عرصه عربی ایفا کند تأکید کرد.

خبرگزاری صدا و سیما:  نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: فرضیه های مورد استفاده در مبنای توافق با ایران از ابتدا اشتباه بوده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل با اشاره به ادعای رئیس موساد مبنی بر اینکه ایران همچنان در رویای تبدیل شدن به قدرت هسته ای است، مدعی شد: اسرائیل عضوی از این توافق نیست و به شروط آن نیز پایبند نیست.

رادیوچین:  شاهد خالق عباسی نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد با وانگ یانگ معاون نخست وزیر چین که برای حضور در مراسم گرامیداشت هفتادمین سالگرد استقلال پاکستان در این کشور به سر می‌برد، ملاقات کرد. دو طرف درباره پیشبرد همکاری عملی چین و پاکستان تبادل نظر کرده و به شناخت‌های مشترک گسترده رسیدند.

تی .آر.تی ترکیه:  رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست استانی حزب عدالت و توسعه در مرکز کنگره اکسپوی آنتالیا گفت: در سوریه و عراق تمامی رویدادها و تحرکات را مورد توجه قرار داده و در صورت نیاز وارد عمل می شویم. تمامی تحولاتی که پیرامون کشور صورت می گیرد، نشان می دهد که ترکیه باید قدرتمند باشد”. رجب طیب اردوغان همچنین افزود: در صنایع دفاعی در حال پیشرفت هستیم. پهبادهای بدون سرنشین ملی را تولید کرده و در مبارزه با تروریسم مورد استفاده قرار می دهیم”.

پارس تودی:  دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: شکست و ننگی که در هر جنگ جدید به رژیم اسرائیل وارد خواهد شد، شدیدتر از شکست در سال 2006 خواهد بود.به گزارش پارس تودی، سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان یکشنبه‌شب در مراسم یازدهمین سالگرد پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه سال 2006 مقابل رژیم اسرائیل گفت: این روز، روز بزرگی است که در آن، نیروهای مقاومت تلاش رژیم  صهیونیستی را برای سیطره بر لبنان ناکام گذاشتند و در برابر این رژیم ایستادگی کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *