جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading
28مردادماه 1396

رسانه ها ؛ هیولای داعش در اروپا و…

۱۳۹۶/۰۵/۲۸ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: واکنش‌های جهانی به حملات تروریستی در اسپانیا، پیشروی ارتش لبنان به سمت مواضع داعش در شرق و جنوب این کشور ، اسرائیل تنها حامی برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق، سفر اردوغان به آستانه، باکو و نیویورک ، سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری عربستان در عراق، سفر لاوروف به خلیج فارس، ابهام در راهبرد ترامپ در افغانستان،برگزاری نشست رئیس نیروهای مسلح روسیه و وزیر دفاع آمریکا در ترکیه و هشدار سازمان ملل درباره اوضاع یمن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز: در پی حوادث تروریستی در شهرهای مختلف منطقۀ کاتالونیای اسپانیا، مقامات سیاسی و چهره‌های بین المللی جهان، با ارسال پیامهایی ضمن محکوم کردن این حادثه، به ابراز همدردی با ملت اسپانیا پرداختند.در پی حملات روز پنجشنبه، پرچم های اتحادیه اروپا به حالت نیمه افراشته درآمد.ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز حمله «بزدلانه» به مردم در شهر بارسلون را محکوم کرد و اعلام کرد که اتحادیه اروپا به این جنایت پاسخ خواهد داد.امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه از اولین چهره‌های سیاسی بود که به این حمله واکنش نشان داد.

 خبرگزاری صدا و سیما:  نیروهای ارتش لبنان به طرف شرق برای سیطره بر مواضع داعش در «حرف الجرش» و «تله الحمراء» و در محور جنوب به طرف خربه شمیس پیشروی می کند. ارتش لبنان اعلام کرد سیطره بر مواضع داعش در جرود راس بعلبک و القاع بر اساس برنامه پیش می رود.

الکوثرفارسی:  بیشتر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مخالفت خود را با برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق اعلام کرده‌اند و تنها رژیم صهیونیستی است که از این تصمیم حمایت کرده است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تصمیم مسئولان کردستان عراق برای برگزاری همه‌پرسی «جدایی» از عراق در ماه سپتامبر آینده واکنش‌های مخالف بیشتر طرف‌های جامعه بین‌الملل را در بر داشت و فقط اسرائیل از آن اعلام حمایت کرد.

خبرگزاری مهر:رئیس جمهور ترکیه در ماه سپتامبر به سه کشور قزاقستان، جمهوری آذربایجان و آمریکا سفر می کند.به گزارش خبرگزاری مهر، «رجب طیب اردوغان» با هدف گفتگو درباره بحران قطر، مسائل منطقه و روند مذاکرات حل بحران سوریه، تحولات عراق و مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم بین ۸ تا ۱۰ سپتامبر در دیدار از آستانه  دیداری با نظربایف همتای قزاقستانی خود خواهد داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  هدر ناوئرت،  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که این کشور پس از نابودی داعش برای ماندن در سوریه برنامه‌ای ندارد و سوری‌ها باید خودشان هدایت کشورشان را به دست بگیرند.به گزارش ایسنا، ناوئرت گفت:‌ هدف ما شکست داعش و عدم اقدام به انجام هیچ کار دیگری جز این است، ما می‌خواهیم تنها مردم سوریه هدایت کشورشان را به دست بگیرند، نه آمریکا و یا دیگر قدرت‌ها. این (ماندن در سوریه) هدف ما نیست،‌ هدف ما تنها نابودی داعش است.

خبرگزاری تسنیم: عربستان سعودی برای نفوذ در عراق، مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در این کشور و بازسازی شهرهای سنی نشین آن مانند فلوجه، رمادی، تکریت و موصل هزینه خواهد کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه ینی شفق نوشت “همکاری بین عربستان سعودی و عراق و رسیدن به اهداف در زمانی کوتاه در جریان است و در همین راستا در سطوح بالا دیدارهایی انجام گرفته است. در این زمینه عربستان سعودی مبلغی بالغ بر 100 میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در عراق و بازسازی شهرهای سنی نشین این کشور مانند فلوجه، رمادی، تکریت و موصل هزینه خواهد کرد.

رادیو چین: هوا چون یین سخنگوی وزارت خارجه چین از آمریکا و ژاپن خواست با برخورد مسؤولانه، به سخنان اشتباه خود پایان داده و کارهای سودمندی برای صلح و ثبات منطقه انجام دهند.هوا چون یین اظهار داشت: موضع چین در مساله جزیره دیائو یو و دریای جنوبی همیشگی و روشن است. اراده و عزم راسخ دولت چین برای دفاع از حق حاکمیت خود تزلزل‌ناپذیر است. پیمان حفظ امنیت آمریکا و ژاپن نتیجه دوران جنگ سرد است و آمریکا و ژاپن نباید با استفاده از آن به حق حاکمیت و منافع چین آسیب برسانند.

اسپوتنیک روسیه: سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه در همین ماه اوت از منطقه خلیج فارس بازدید به عمل آورد.به گزارش اسپوتنیک، یک منبع در وزارت خارجه روسیه این مطلب را اعلام کرد.پیشتر لاوروف اعلام کرده بود روسیه عملا با همه طرفها این بحران در تماس بوده و در رفع آن ذینفع است. وی افزود مسکو آماده میانجیگری برای حل اختلافات کشور های عربی منطقه خلیج فارس است.

دویچه وله:نشست روز جمعه ترامپ با مشاوران ارشد امنیتی در کمپ ‌دیوید برای تعیین خطوط اصلی استراتژی آمریکا در افغانستان به ‌جایی نرسید.سارا ساندرز، سخنگوی رئیس جمهور آمریکا شب گذشته به خبرنگاران گفت، آخرین گزارش‌ها درباره سیاست‌های آمریکا در افغانستان در اختیار رییس جمهور قرار گرفته است. به گفته ساندرز، ترامپ در حال ارزیابی گزینه‌های مختلف است و در زمان مقتضی آن را اعلام خواهد کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  پس از سفر سرتیپ سرلشکر محمد حسین باقری رئیس نیروهای مسلح ایران به ترکیه، این بار والری گراسیموف رئیس نیروهای مسلح روسیه و جیمز متیس وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا عازم آنکارا هستند. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا «پنتاگون» با انتشار بیانیه ای اعلام کرد، جیمز متیس وزیر دفاع این کشور در تاریخ 23 آگوست به ترکیه سفر می کند.

پارس تودی: نماینده ویژه سازمان ملل در یمن، گزارشی درخصوص وضعیت این کشور در اختیار شورای امنیت سازمان ملل قرار داد.به گزارش پارس تودی، «اسماعیل ولد الشیخ احمد» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در این گزارش به حمله عربستان به بندر حدیده یمن نیز اشاره کرد و هشدار داد: میلیون ها یمنی با خطر قحطی مواجه هستند.وی افزود: هرچه زمان درگیری ها در یمن طولانی تر می شود، تهدید ناشی از تروریست ها و همچنین حضور و نفوذ آنها  در این کشور هم بیشتر می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *