جدیدترین مطالب

نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو

کابینه رژیم صهیونیستی نشستی اضطراری را برای بررسی احتمال اقدام دیوان بین المللی دادگستری به صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و دیگر مقامات اسرائیل به علت نسل کشی در غزه برگزار کرد.

تاکید ایران و امارات بر توسعه روابط دو جانبه

امیرعبداللهیان و شیخ عبدالله بن زاید درباره آخرین تحولات غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و ضرورت توقف این جنایات و نیز دیگر تحولات منطقه‌ای رایزنی و تبادل نظر کردند.

موافقت آمریکا با حمله رژیم صهیونیستی به رفح

حمله به رفح بر اساس «اسلوب جابجایی» انجام خواهد شد در این طرح، رفح به مربع‌های مختلف تقسیم می‌شود که پی در پی هدف قرار می‌گیرند تا افراد مجبور شوند به خان یونس فرار کنند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش نماینده روسیه به وتوی آمریکا به قطعنامه فلسطین

نماینده دائم روسیه با اشاره به تشدید تنش در خاورمیانه، یادآور شد: آمریکا با وتوی قطعنامه پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل، برای پنجمین بار از آغاز تشدید درگیری‌ها در غزه، نگرش واقعی خود نسبت به ملت رنج کشیده فلسطین را به جهان نشان داد.

Loading
31شهریورماه 1396

رسانه ها ؛ کره‌شمالی به دنبال آزمایش بمبی دیگر در اقیانوس آرام و…

۱۳۹۶/۰۶/۳۱ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: واکنش کیم جونگ اون به سخنان ترامپ، برگزاری همه پرسی کردستان عراق درخارج از این منطقه و واکنش عراقی ها، سرنگونی پهپاد اسرائیلی در سوریه، ابراز نگرانی کرملین از بالا گرفتن تنش در شبه جزیره کره، سخنرانی سید حسن نصرالله، آزاد سازی بیش از 87% خاک سوریه از دست داعشی ها، فرمان جدید ترامپ علیه کره‌شمالی و شروط 50 کشور عربی برای روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کره شمالی امروز جمعه اعلام کرد، احتمالا بعد از هشدارهای اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر نابود کردن این کشور، دست به آزمایش یک بمب هیدروژنی در اقیانوس آرام بزند و در عین حال کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت “ترامپ دیوانه” تاوان سنگینی برای تهدیدهایش خواهد پرداخت. ری یونگ هو، وزیر امور خارجه کره شمالی که برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفته است، گفت، کشورش در حال بررسی آزمایش یک بمب هیدروژنی در ابعادی بی سابقه در اقیانوس آرام است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کمیسیون عالی انتخابات اقلیم کردستان عراق آمادگی خود را برای برگزاری همه‌پرسی استقلال، انتخابات ریاست اقلیم و پارلمان در زمان مقرر اعلام کرد.به گزارش ایسنا،  شیروان زراری، سخنگوی کمیسیون عالی انتخابات در اقلیم کردستان عراق پس از نشستی در شهر اربیل در کنفرانسی مطبوعاتی بر آمادگی این کمیسیون برای برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم، انتخابات پنجمین دوره پارلمان و انتخابات ریاست اقلیم در تاریخ تعیین شده تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: نیروی دریایی ژاپن اعلام کرد که ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» آمریکا با حضور سه ناو جنگی و دو ناوشکن ژاپنی در مانور مشترک در جنوب شبه جزیره کره شرکت کرد.به گزارش خبرگزاری فارس، در ادامه تنش‌ها در شبه جزیره کره، مانور دریایی مشترک آمریکا و ژاپن در منطقه با حضور یک ناو هواپیما بر آمریکایی برگزار شده است.نیروی دریایی ژاپن امروز جمعه اعلام کرد ناو هواپیمابر «رونالد ریگان» آمریکا با حضور سه ناو جنگی و دو ناوشکن ژاپنی در جنوب شبه جزیره کره در حال برگزاری مانور مشترک دریایی هستند.

الکوثرفارسی: همه پرسی کردستان عراق درخارج  از این منطقه هم برگزار می شود. کمیسیون عالی انتخابات کردستان عراق اعلام کرد که همه پرسی این منطقه در زمان تعیین شده و در بخشی از استان های کرکوک ، نینوا ، دیاله و صلاح الدین نیز برگزار خواهد شد . در همین حال، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان نینوای عراق امروز در اعتراض به برگزاری همه پرسی در بخشی از مناطق این استان تظاهرات کردند و یکپارچگی خاک عراق را خواستار شدند .

الکوثر فارسی: سامانه های دفاعی سوریه یک فروند هواپیمای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی را سرنگون کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سپهبد، محمد عیسی، کارشناس نظامی و راهبردی سوریه امروز از سرنگونی یک فروند هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی بر فرار سوریه خبر داد.در همین حال، برخی منابع خبری در سوریه از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف فرودگاه دمشق خبردادند.

تی .آر. تی ترکیه:  شورای امنیت ملی و هئیت وزیران ترکیه به ریاست اردوغان تشکیل جلسه خواهد داد.جلسه شورای امنیت ملی ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان رئیس جمهور روز جمعه در کاخ ریاست جمهوری در آنکارا برگزار خواهد شد. در این نشست مسائل داخلی و خارجی از جمله همه‌پرسی منطقه کرد شمال عراق مورد بحث و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری تسنیم:  رونمایی از موشک جدید ایران و سخنرانی حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح با بازتاب گسترده‌ای در سطح رسانه‌های خبری خارجی روبرو شده است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرانس 24 ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور اسلامی ایران نوشت: حسن روحانی با رد اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، وعده داده است که تهران برنامه دفاع موشکی اش را دنبال خواهد کرد و قابلیت های نظامی را تقویت می کند.دویچه وله نیز نوشت: رئیس جمهور ایران علی رغم انتقادات آمریکا، قول داده است تا قابلیت های دفاع موشکی را ارتقا دهد.دیلی میل نیز به افزایش قدرت و قابلیت های دفاعی و نظامی ایران در سخنان روحانی اشاره کرده است.

 خبرگزاری صدا و سیما: کاخ کرملین روز جمعه در مورد بالا گرفتن تنش‌ها در شبه جزیره کره در پی تهدیدهای متقابل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ابراز نگرانی کرد. دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در این باره در کنفرانس خبری خود اعلام کرد: “مسکو متقاعد شده است که هیچ راه حل جایگزینی برای راه حل سیاسی و دیپلماتیک به منظور رفع مشکل کره شمالی وجود ندارد.”

خبرگزاری مهر: سازمان عفو بین الملل با اشاره به ارتکاب جنایات جنگی از سوی ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود در یمن، خواستار معرفی عاملان آن به دادگاه شد. به گزارش خبرگزاری مهر ، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ائتلاف تحت سرکردگی آل سعود ضد یمن مرتکب جنایات جنگی شده و قانون و حقوق بین المللی را نقض کرده است.

یورونیوز: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پاسخ به سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در نشست سران ملل متحد، دونالد ترامپ را فردی با مشکلات روانی توصیف و اعلام کرد که رهبر آمریکا بهای گزافی برای سخنانش پرداخت خواهد کرد. رهبر کره شمالی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «تهدید غیراخلاقی دونالد ترامپ در سازمان ملل برای نابودی یک کشور مستقل، فراتر از تهدید به تغییر نظام سیاسی یا اجتماعی یک کشور است.» کیم در این بیانیه افزود: «سخنان ترامپ پیش از آنکه مرا بترساند و یا به خنده بیاندازد، باورهایم را تقویت کرد: راهی را که در پیش گرفته‌ام درست است و آن را ادامه خواهم داد.»

رادیوچین:  وانگ یی وزیر خارجه چین در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل گفت: سازمان ملل باید حافظ صلح جهان باشد. وانگ یی افزود، حفاظت از صلح و امنیت از محوریت منشور سازمان ملل و نیز اولویت وظایف سازمان ملل است. سازمان ملل باید طرفها را به همزیستی صح آمیز و تحقق امنیت مشترک، جامع، همکاری و پایداری هدایت کند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن، به رهبران ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی گفت که خواستار بحث و تبادل نظر درباره راهبردی برای وادار ساختن کره شمالی به ترک برنامه هسته ایش می باشد. وی حمایت خود را از فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، برای اعمال تحریم های جدید یکجانبه بر کسانی که با کره شمالی داد و ستد می کنند، ابراز کرد.

اسپوتنیک روسیه: دبیرکل حزب الله لبنان گفت: ما دنبال جنگ نیستیم اما اگر تکلیف شود، جنگ می کنیم حتی اگر طرف مقابلمان بوش، ترامپ، جانشین ترامپ، اسرائیل، برخی از اعراب و کل جهان باشند. سید حسن نصرالله در مراسمی در جمع عزاداران حسینی با بیان این مطلب افزود: هر کس که در برابر ما بایستد در ما هراس ایجاد نمی کند. مجاهد و مبارز واقعی کسی است که تکلیف شرعی خود را بهترین شکل ادا می کند.

اسپوتنیک روسیه: بیش از 87% خاک سوریه از لوث وجود تروریست های داعشی آزاد شده است.به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است . علاوه بر این متخصصان مرکز بین المللی مین روبی نیروهای مسلح روسیه بیش از 5295 هکتار زمین را در خاک سوریه مین روبی کرده اند که 2956 هکتار در حلب و 2339 هکتار آن در پالمیرا بوده است.

خبرآنلاین: رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که هر بانکی بخواهد با کره شمالی همکاری داشته باشد، از دسترسی به نظام مالی آمریکا منع می شود. ترامپ گفت: هر بانک خارجی که با پیونگ یانگ همکاری می کند از دسترسی به سیستم مالی آمریکا محروم خواهد شد و این که دیگران در زمینه مالی از این کشور حمایت می کنند، غیر قابل قبول است.

مشرق نیوز: رئیس‌جمهور مصر در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی اعلام کرد اگر موضوع فلسطین حل شود 50 کشور اسلامی و عربی با رژیم صهیونیستی روابط دیپلماتیک برقرار خواهند کرد. به گزارش مشرق، «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در گفت وگویی با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بر ضرورت ایجاد حل مسأله فلسطین تأکید کرد.رئیس‌جمهور مصر افزود: من از 50 کشور عربی و اسلامی سخن می‌گویم همانطور که در «طرح صلح عربی» آماده است ، این 50 کشور (در صورت حل موضوع فلسطین) با اسرائیل روابط دیپلماتیک برقرار خواهند کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *