جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

چرایی سنگ‌اندازی واشنگتن در مسیر عضویت فلسطین در سازمان ملل/ وتوی آمریکا چه معنایی داشت؟

آمریکا هرچند بعد از دهه ۹۰ همزمان با سلسله مذاکرات بین اعراب و اسرائیل تلاش کرده بود که خود را به عنوان میانجی صادق معرفی کند اما امروز کاملا روشن است که از یک طرف نه کشورهای عربی و فلسطین این موضع آمریکا را قبول کرده اند و نه آمریکا بنا دارد تا این نقش به اصطلاح میانجیگرانه را بدون اطمینان از جلب نظر اسرائیل انجام دهد. بنابر این سیاست امریکائی ها در قبال طرح دو کشوری و مبنای این کشور در پیگیری این طرح بدون توجه به تفسیر اسرائیل از این مسئله نیست.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading
14مهرماه 1396

رسانه ها ؛ درخواست پادشاه عربستان از پوتین و…

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ | رصد

شورای راهبردی آنلاین: درخواست ملک سلمان از پوتین برای مقابله با نفوذ ایران در خاورمیانه،تاکید ترکیه بر ادامه حضور نظامیان این کشور در شمال عراق ، نشست ترامپ با فرماندهان نظامی امریکا، دیدار وزیران خارجه پاکستان وآمریکا،هشدار ماکرون درباره جدایی در اتحادیه اروپا، حمایت لاوروف از افزایش تعداد شرکت کنندگان مذاکرات صلح سوریه در آستانه، تایید ارسال اسلحه و مهمات اسرائیل به میانمار،مخالفت دادگاه قانون اساسی اسپانیا با جلسه آینده پارلمان کاتالونیا ، فروش اس 400 روسیه به عربستان و هشدار العبادی نسبت به استقرار نیروهای نظامی پیشمرگ در کرکوک ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم فارسی: پادشاه عربستان می‌گوید که در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه، مقابله با نفوذ منطقه‌ای ایران را به عنوان پیش‌نیاز برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه مطرح کرده است.«ملک سلمان» پادشاه عربستان پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در مسکو، از تلاش ریاض برای بهره‌گیری از نتایج این سفر در مسیر مقابله با ایران خبر داد.پادشاه عربستان در این خصوص گفته: «با کمال رضایت، از یکسان بودن دیدگاه‌ها با رهبران روسیه در خصوص تلاش برای بسط روابط خبر می‌دهیم.»

خبرگزاری فارس: نخست وزیر ترکیه از عدم خروج نظامیان کشورش از پایگاه «بعشیقه» در شمال عراق خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس، «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه امروز (جمعه) گفت که نظامیان کشورش از پایگاه «بعشیقه» در شمال عراق عقب‌نشینی نخواهند کرد و در این باره نیز مشکلی با دولت بغداد وجود ندارد.ایلدیریم همچنین گفت که از سوی «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق برای سفر به این کشور مورد دعوت قرار گرفته و آن را در برنامه کاری خود خواهد گنجاند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از برگزاری نشستی با فرماندهان ارشد نظامی این کشور که گفته شده در آن درباره ایران و کره شمالی بحث شده بدون ارائه جزئیاتی خطاب به خبرنگاران گفت: شاید الان آرامش قبل از طوفان است.به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خطاب به خبرنگارانی که در اتاق مخصوص ضیافت‌های شام در کاخ سفید برای عکس انداختن با او و همسرش ملانیا ترامپ و همچنین فرماندهان ارتش آمریکا و همسران آنها جمع شده بودند، گفت: شماها می‌دانید که اکنون ما در چه لحظه‌ای هستیم؟ شاید این لحظه آرامش قبل از طوفان است.

خبرگزاری مهر:   وزیر خارجه پاکستان طی دیدار با مقامات دفاعی و امنیتی آمریکا اعلام کرد اعتماد طالبان و واشنگتن به اسلام آباد کم شده است.به گزارش خبرگزاری مهر ، «خواجه محد آصف» وزیر خارجه پاکستان که به آمریکا سفر کرده است پس از دیدار با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه و «هربرت مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا در یک کنفرانس خبری سخنرانی کرد.وی در این کنفرانس اعلام کرد که در سال ۲۰۱۶ و پس از کشته شدن« ملا اختر منصور» سر کرده گروه طالبان توسط جنگنده های نیروهای آمریکایی، نفوذ پاکستان بر طالبان کم شده است و هم اکنون نیز اسلام آباد با کاهش اعتماد از سوی واشنگتن و طالبان روبه روست.

خبرگزاری تسنیم:   رئیس جمهور فرانسه درباره جدایی و بازگشت به ملی گرایی در اتحادیه اروپا هشدار داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، “امانوئل ماکرون”، نخست وزیر فرانسه در گفتگو با “زد دی اف” آلمان درباره جدایی و بازگشت اتحادیه اروپا به ملی گرایی  هشدار داده و گفت: این بدترین گزینه است.وی جدایی اتحادیه اروپا و فقدان یک پروژه مشترک را بزرگترین خطر برای اروپا دانسته و گفت: افراط گرایان در اروپا افزایش پیدا کرده و به دلیل ناتوانی ما برای کمک به طبقه متوسط قدرتمند می شوند.

خبرگزاری ایرنا:   سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه که امروز -جمعه -به قزاقستان سفر کرده است، گفت: از افزایش تعداد شرکت کنندگان در مذاکرات آستانه در رابطه با حل بحران سوریه حمایت می کنیم.به گزارش ایرنا ، لاوروف در پایان دیدار با غیرت بدالرحمان اف همتای قزاقستانی خود در پاسخ به خبرنگاران اظهار داشت: به نظر ما افزایش تعداد کشورهای ناظر می تواند برای حل بحران سوریه مفید باشد و از این نظر آماده برای مذاکرات هستیم .

خبرگزاری صدا و سیما: معاون رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید کرد: خروج این کشور از توافقنامه هسته‌ای ایران باعث منزوی شدن واشنگتن خواهد شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به توافقنامه هسته‌ای را تایید کرده و دولت دونالد ترامپ هم پیش از این بر این مسئله تاکید کرده است. بایدن افزود: توافقنامه هسته‌ای فقط برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران بود و کاخ سفید می‌تواند برای مقابله با این کشور در دیگر زمینه‌ها، گام هایی بر دارد.

الکوثرفارسی: یک کارشناس سرشناس اسرائیلی فروش سلاح و تجهیزات نظامی به ارتش میانمار را برای سرکوب مسلمانان روهینگیایی تایید کرد.پروفسور «یائیر اورون» کارشناس امور نسل کشی در گزارشی اعلام کرد، «تل آویو» در کشتار مسلمانان در میانمارنقش دارد.وی اذعان کرد، اسرائیل از چند دهۀ قبل، از نسل کشی و جنایات رژیم حاکم  میانمار آگاهی داشته است و به این کشور اسلحه و مهمات صادر می کرد.

یورونیوز: دادگاه قانون اساسی اسپانیا با صدور حکمی جلسه هفته آینده پارلمان کاتالونیا را با هدف جلوگیری از اعلام استقلال یک جانبه این منطقه خودمختار به حالت تعلیق درآورد.سخنگوی پارلمان کاتالونیا، حکومت مرکزی اسپانیا را به سواستفاده از دادگاه قانون اساسی برای مقابله با مشکلات سیاسی محکوم کرد و گفت که رهبران پارلمان کاتالونیا هنوز تصمیمی برای مقابله با دادگاه مرکزی و برگزار کردن جلسه روز دوشنبه این پارلمان نگرفته اند.

اسپوتنیک روسیه:  عربستان سعودی دستکم چهار گردان از سامانه های موشکی پدافند هوایی اس 400 به ارزش 2 میلیارد دلار را از روسیه خریداری می کند. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یک منبع مطلع از جریان مذاکرات اعلام کرده و افزود قرار است مشخصات دقیق این معامله در نشست کمیسیون بین دولتی همکاری های نظامی دو کشور در اواخر اکتبر مورد بحث قرار بگیرد. عربستان سومین کشور پس از چین و ترکیه اخواهد بود که قرارداد خریداری اس 400 را امضا می کند.

پارس تودی:  فرمانده نیروی هوایی هند اعلام کرد، دهلی نو می تواند اهداف هسته ای و مراکز نظامی پاکستان را نابود کند.به گزارش پارس تودی، «بی اس دانوا» فرمانده نیروی هوایی هند روز جمعه در هشتاد و پنجمین سالگرد روز نیروی هوایی هند در دهلی نو با بیان اینکه پاکستان دارای سلاح های هسته ای تاکتیکی است افزود، هند از اصل آشکار هسته ای پیروی می کند و در صورت استفاده پاکستان از این سلاح ها به آن پاسخ می دهد.

خبرآنلاین:  حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به کردستان این کشور نسبت به عواقب تشدید تنش‌ها به ویژه پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر تجمع نیروهای نظامی پیشمرگ کرد در استان کرکوک هشدار داد. وی گفت: اطلاعات در دست ما به تجمع نظامیان نیروهای پیشمرگ در کرکوک اشاره دارد ما این اقدام را خطرناک وغیر قابل قبول در همه مناطق مورد نزاع میان بغداد و این اقلیم می دانیم. دولت عراق هرگونه تنش و انتقال نیروها به مناطق مورد نزاع را رد می‌کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *