جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: ایران در پی گسترش جنگ نیست/ اسرائیل اقدامی کند پاسخ می‌گیرد

در تماس تلفنی خانم نالدی پاندرو وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان (در نیویورک)، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه غرب آسیا بویژه پس از پاسخ مشروع جمهوری اسلامی ایران به حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

چاقوکشی در استرالیا؛ مسلمانان و مهاجران قربانی استانداردهای دوگانه تحقیقات پلیس

تهران- ایرنا- دو حادثه حمله با چاقو در استرالیا در طی دو روز، تنش‌های اجتماعی را در این کشور به همراه داشته و مسلمانان یا مهاجران را بیش از دیگران تحت فشار استاندارهای دوگانه پلیس در تحقیقات اولیه برای شناسایی عامل و انگیزه حمله، قرار داده است.

تقدیر امیرعبداللهیان از آفریقای جنوبی به دلیل شکایت از رژیم صهیونیستی به لاهه

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آفریقای جنوبی گفت: ایران در پی گسترش جنگ نیست، اما اگر رژیم اسرائیل مجددا اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، شدیدا و قویا پاسخ خواهد داد.

Loading
19مهرماه 1396

رسانه ها ؛ نشست کابینه ترامپ برای جنگ علیه کره‌شمالی و…

۱۳۹۶/۰۷/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نشست ترامپ با وزیران دفاع و رئیس ستاد ارتش برای بررسی گزینه نظامی علیه کره‌شمالی، ادامه تنش مادرید وکاتالونیا، صدور دستور بازداشت رئیس و اعضای کمیته برگزاری همه‌پرسی اقلیم کردستان، پرواز بمب افکنهای آمریکا بر فراز شبه جزیره کره و واکنش چین ،اعلام آمادگی روسیه برای میانجی گری بین ایران و عربستان، استقرار زیردریایی هسته ای آمریکا در کره جنوبی، عملیات نظامی گسترده ارتش و نیروهای یمنی در نجران و برگزاری مذاکرات فتح و حماس در قاهره ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش این کشور گزینه‌های در دسترس آمریکا، برای مواجهه با کره شمالی را بررسی کرده است. به گزارش ایسنا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: بررسی و گفت‌وگوی دونالد ترامپ با جیمز ماتیس، وزیر دفاع و جوزف دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا بر گزینه‌های ایالات متحده برای پاسخ به هرگونه دشمنی از جانب کره شمالی بوده است و اینکه اگر لازم باشد این گزینه‌ها برای توقف تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی علیه ایالات متحده و هم‌پیمانانش در دستور کار قرار گیرد.

خبرگزاری فارس: طبق اعلام سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، وزرای خارجه و دفاع پس از حضور در نشست تیم امنیت ملی این کشور، با دونالد ترامپ درباره کره شمالی، ایران و ترکیه بحث و تبادل نظر کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره دیدارهای وزیر خارجه این کشور در کاخ سفید اظهاراتی مطرح کرد.

خبرگزاری مهر: دولت اسپانیا می گوید نه تنها بیانیه استقلال کاتالونیا را به رسمیت نمی‎شناسد، بلکه پذیرای هیچ گونه وساطت برای مذاکره با جدایی طلبان هم نیست. به گزارش خبرگزاری مهر، دولت مادرید بیانیه استقلال کاتالونیا را که دیروز سه شنبه از سوی «کارلوس پیگدمون» رئیس این منطقه خودمختار اسپانیا قرائت شد، مردود اعلام کرد و هرگونه وساطت برای مذاکره با دولت محلی بارسلونا را رد کرد.در همین راستا، معاونت نخست وزیری اسپانیا از پیگدمون به عنوان فردی یاد کرد که حد و مرز خود را نمی داند.پیگدمون دیروز بیانیه استقلال را امضا کرد اما گفت فعلا اجرای روند جدایی را به تعویق می اندازد تا باب مذارکره با دولت مادرید باز بماند.

  خبرگزاری مهر:  شورای عالی قضایی عراق دستور بازداشت رئیس و اعضای کمیته برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان را صادر کرد.به گزارش خبرگزاری مهر ، عبدالستار بیرقدار سخنگوی شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد: حکم بازداشت رئیس و اعضای کمیته ناظر بر همه پرسی اقلیم کردستان صادر شده است. صدور این حکم بر اساس شکایت مطرح شده از سوی شورای امنیت ملی به دنبال برگزاری خلاف تصمیم دادگاه فدرال عراق است. دادگاه حکم بازداشت ضد متهمان بر اساس قانون مجازاتها صادر کرده است.

تی .آر.تی ترکیه:  نیروی هوایی امریکا دو فروند بمب افکن مافوق صوت B – 1B خود را بر فراز شبه جزیره کره به پرواز در آورد.ارتش امریکا با انتشار بیانیه اعلام داشت، بمب افکن های مذکور را که از گوآم به پرواز در آمدند، هواپیماهای جنگی کره جنوبی و ژاپن همراهی کردند.

خبرگزاری تسنیم:  سخنگوی وزارت خارجه چین در یک کنفرانس خبری به اقدام ارتش آمریکا برای اعزام دو بمب‌افکن راهبردی این کشور به شبه جزیره کره در بحبوحه تنش‌ها با پیونگ‌یانگ واکنش نشان داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، بعد از پرواز تحریک‌آمیز دو فروند بمب‌افکن راهبردی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره، وزارت خارجه چین از همه طرف‌ها خواست خویشتنداری نشان دهند.  پیش از این رسانه‌ها گزارش داده بودند همزمان با رایزنی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با مقام‌های ارشد دفاعی این کشور درباره کره شمالی، ارتش آمریکا دو فروند بمب‌افکن راهبردی «بی‌1‌بی» را روانه شبه جزیره کره کرد.

الکوثرفارسی:  یک مقام روسیه اعلام کرد کشورش آماده میانجیگری بین ریاض و تهران است.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد: «مسکو پیشنهاد می‌کندبرای مذاکرات بین عربستان و ایران به عنوان میانجی عمل کند. روسیه برای میزبانی چنین گفتگوهایی آماده است.» وی روز چهارشنبه (امروز) به خبرنگاران گفت: «ما همیشه بر اساس ضرورت حل مشکلات موجود بین دو قدرت منطقه‌ای که در اذهان به شیعه و سنی مرتبط است، عمل کرده ایم. اگر سطح مورد نیاز تفاهم و اعتماد بین تهران و ریاض وجود داشته باشد، حل‌وفصل بسیاری از مشکلات بسیار آسان خواهد بود.»

خبرگزاری صدا و سیما:  یک فروند زیردریایی هسته ای نیروی دریایی آمریکا در چارچوب مأموریت استقرار در شبه جزیره کره، از روز شنبه وارد کره جنوبی شده است.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرماندهی نظامی آمریکا در اقیانوس آرام روز چهارشنبه اعلام کرد یک زیردریایی هسته ای نیروی دریایی آمریکا در چارچوب مأموریت استقرار در شبه جزیره کره، از روز شنبه وارد کره جنوبی شده است.

العالم فارسی:  ارتش و کمیته های مردمی یمن دست به حمله گسترده ای به مواضع سعودی ها در ارتفاعات “الغرامیل” و “التبه البیضا” و “سلاطح” در نجران زدند. به گزارش العالم ،یک منبع نظامی گفت که در حمله نیروهای مشترک یمنی به مواضع یادشده شمار زیادی از نظامیان و مزدوران سعودی به هلاکت رسیده یا مجروح شدند. به طوری که تعدادی آمبولانس در حال حرکت به سمت مواضع سعودی ها مشاهده شده اند.این منبع خاطرنشان کرد که جنگنده های دشمن به منظور جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی، به مواضع آنها حمله کردند.

یورونیوز: دولت ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا پیشنهاد مذاکره و میانجیگری از سوی کارلس پوگدمون رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا را رد کرد.ثریا ساینز سانتاماریا، معاون نخست وزیر اسپانیا با رد بیانیه استقلال کاتالونیا که رئیس این منطقه خودمختار امضا کرده و نیز رد پیشنهاد مذاکره و میانجی‌گری، کارلس پوگدمون را «کسی که نمیداند کجا قرار دارد و به کجا می رود» نامید و گفت: «نه آقای پوگدمون و نه هیچکس دیگری نمی تواند میانجی‌گری را به ما تحمیل کند.»

رادیوچین: وزارت خارجه آمریکا نسبت به تنش دیپلماتیک اخیر بین آمریکا و ترکیه ابراز نگرانی شدید کرد.هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه همین روز در نشست خبری گفت، دولت ترکیه امسال دو کارمند ترک در سفارت آمریکا در ترکیه را دستگیر کرده است و در آخر هفته گذشته، سومین کارمند ترک را نیز احضار کرده است. آمریکا از این اقدام ترکیه احساس تاسف کرده و نسبت به این حادثه ابراز نگرانی شدید می کند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  یک کشتی نیروی دریایی آمریکا در نزدیکی جزایر مورد ادعای چین در دریای چین جنوبی حرکت کرده است. این چهارمین باری است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا آنچه «عملیات آزادی دریانوردی» در این منطقه می خواند را انجام داده است. مقام های وزارت دفاع آمریکا می گویند در روز سه شنبه کشتی «یو.اس.اس چیفی»، یک ناوشکن مجهز به موشک های هدایت شونده، از آبهای بین دو جزیره که در عمل در کنترل چین هستند گذشته است.

اسپوتنیک روسیه: گئورگی باریسنکو، مدیر اداره آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد عملیات آمریکا در نزدیکی پایگاه التنف در سوریه شبیه تلاش برای تجزیه این کشور است.به گزارش اسپوتنیک، گئورگی باریسنکوخاطرنشان ساخت اگرچه طرف آمریکایی تعامل خود با داعش را منکر است، روسیه با توجه به تجارب خود می داند که امریکایی ها بارها با گروه های افراطی گوناگون در سوریه همکاری کرده اند. دیپلمات روسی ضمن اشاره به اینکه آمریکایی ها بر خلاف روس ها بر خلاف حقوق بین المللی در سوریه حضور دارند، اظهار داشت: “آنها حتی در اطراف التنف برخی از نواحی را به وجود آورده و نمی خواهند اجازه ورود نیروهای دولت قانونی را به آنجا بدهند”.

پارس تودی:  نخستین نشست هیات‌های  فتح و حماس، به منظور آشتی ملی فلسطین در قاهره برگزار شد.به گزارش پارس تودی، «عزام احمد» رئیس هیات فتح و مسئول پرونده آشتی ملی در مورد نشست گفت، دو هیات درباره پرونده‌های انتخابات، پرونده‌های قضایی، امنیت، سازمان آزادی بخش فلسطین «ساف»، دیدگاه سیاسی و همه آنچه که به مساله فلسطین مربوط می‌شود باهم بحث و تبادل نظر کردند.هیات‌های دو جنبش فتح و مقاوت اسلامی فلسطین «حماس»، در قاهره درمورد اجرای قرارداد آشتی ملی فلسطینی که در ماه مه 2011 بین دوطرف امضاء شد مذاکره کردند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *