جدیدترین مطالب

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خاکسپاری شهدا در خیابان‌های نوار غزه

فلسطین آنلاین با انتشار تصاویری از قبور شهدای فلسطینی در خیابان‌های نوار غزه نوشت به سبب شمار زیاد شهدا و نبود جا در قبرستان ها، پیکر‌های شهدا در خیابان‌های نوار غزه به خاک سپرده می‌شوند.

Loading

أحدث المقالات

واکنش کرملین به جذب تروریست‌ها از تلگرام، اعدام اسیران روس و پیشنهاد صلح شرودر

مسکو- ایرنا- سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به گزارش‌ها درباره جذب عوامل حادثه تروریستی کروکوس از طریق یک کانال تلگرامی، بر لزوم رصد بیشتر این شبکه اجتماعی به منظور تبدیل نشدن آن به ابزار تروریست‌ها تأکید کرد.

ایران، چین و روسیه چگونه در حال ایجاد صمیمیت بیشتر بین یکدیگر هستند؟ / این اتحاد فعلا «ترسناک» نیست

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و ابراهیم رئیسی همتای ایرانی اش چند نقطه اشتراک دارند. هر دو متعلق به گروه کوچکی از رهبران جهان هستند که شخصا تحت تحریم‌های دولت آمریکا قرار گرفته اند. هرچند هیچ کدام از ان‌ها چندان سفر نمی‌کنند، اما هر دو در سال‌های اخیر از چین دیدار داشته اند.

Loading
3 آبانماه 1396

رسانه ها ؛ تعلیق نتیجه همه‌پرسی کردستان عراق و…

۱۳۹۶/۰۸/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصمیم کردستان عراق به لغو نتیجه همه‌پرسی استقلال ، ورود نیروهای ترکیه به نزدیکی عفرین سوریه، استقبال انصار الله از نقش روسیه برای پایان جنگ علیه یمن، تدارک ارتش عراق برای بازپس گیری آخرین مناطق تحت کنترل داعش، توافق میانمار و بنگلادش برای همکاری درباره مسلمانان روهینگیا و جزئیات طرح تشدید نظارت بر «برجام» در سنای آمریکا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صداو سیما: منطقه کردستان عراق در بیانیه ای آتش بس فوری و توقف همه اقدامات و عملیات نظامی در منطقه کردستان را خواستار شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات منطقه کردستان عراق بامداد چهارشنبه در بیانیه ای توقف نتایج همه پرسی جدایی این منطقه را در چارچوب حل بحران با دولت مرکزی در بغداد پیشنهاد کردند. اربیل علاوه بر این «آغاز گفتگوی باز بین  منطقه کردستان عراق و دولت عراق  را بر اساس قانون اساسی عراق» پیشنهاد کرد.

خبرگزاری فارس: حزب دموکراتیک کردستان عراق اعلام کرد که دوره ریاست «مسعود بارزانی» در اول نوامبر آینده پایان خواهد یافت و پارلمان اقلیم جانشین وی را انتخاب خواهد کرد.به گزارش  خبرگزاری فارس، حزب دموکراتیک کردستان عراق، اخبار منتشر شده مبنی بر استعفای «مسعود بارزانی» از ریاست منطقه کردستان طی چند ساعت آینده، اعلام کرد که پایان ریاست این دوره بارزانی، در پایان ماه جاری میلادی خاتمه می‌یابد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروهای ترکیه‌ای که در شمال سوریه فعال هستند به نزدیکی منطقه عفرین رسیده‌اند.به گزارش ایسنا، ، اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه نیروهای ترکیه‌ای که در شمال سوریه و به ویژه در ادلب حضور دارند به نزدیکی عفرین رسیده‌اند.

منطقه عفرین دارای ساکنان اکثرا کرد است.

 خبرگزاری مهر: محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در صفحه توییتر خود از آنچه تلاش های روسیه برای پایان جنگ در یمن نامید، تقدیر و استقبال کرد.به گزارش خبرگزاری مهر،محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن در صفحه توییتر خود نوشت که از تلاش های روسیه برای توقف جنگ علیه مردم یمن استقبال می کنیم.

یورونیوز: ارتش عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای نظامی، از آغاز قریب الوقوع حمله‌ای جدید برای آزادسازی آخرین مناطق تحت اشغال داعش در خاک این کشور خبر داد. نواحی مرزی غرب عراق و مجاور خاک سوریه، از جمله شهرهای «القائم» و «راوه»، آخرین سرزمینهای تحت کنترل داعش در خاک عراق هستند. ارتش عراق همچنین روز چهارشنبه اعلامیه هایی حاوی این پیام که «نیروهای امنیتی کشورتان برای آزادیتان خواهند آمد» را روی مناطق تحت اشغال داعش در غرب این کشور پخش کردند.

رادیوچینشی جین پینگ ، رئیس جمهور چین در اشاره به نشانۀ جدید کارهای 5 سال آینده گفت: سال 2019 مصادف با هفتادمین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین است؛ چین ایده توسعۀ جدید را اجرا می کند، توسعۀ پایدار و سالم اقتصادی را پیش می برد و برای همۀ مردم چین و جهان رفاه ایجاد خواهد کرد. همچنین به اجرای وظایف قید شده در سیزدهمین برنامۀ پنجساله ادامه داده و برای یاری به توسعۀ همه جانبه امور مختلف برنامه های جدیدی تدوین خواهد کرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   دولتهای میانمار و بنگلادش توافق کرده اند تا به منظور مساعدت مسلمانان روهینگیا برای بازگشت هر چه سریعتر به وطنشان همکاری کنند. چو سوئه، وزیر کشور میانمار، و اسدالزمان خان همتای بنگلادشی وی، برای بحث و گفتگو درباره بحران روهینگیا در نپیدو، پایتخت میانمار، دیدار کردند.

پارس تودی:  جزئیات پیش‌نویس طرح «کورکر- کاتن» در سنای آمریکا منتشر شد که بر اساس آن، واشنگتن شرایط جدیدی برای اجرای تعهدهای خود در قبال «برجام» تعیین خواهد کرد. به گزارش پارس تودی،  از جمله این شرایط می‌توان به بازگشت تحریم‌های هسته‌ای در صورت آزمایش، تولید و یا استقرار موشک‌های بالستیک در ایران و یا منع دسترسی ناظران بین‌المللی به هر یک از مراکز حساس جمهوری اسلامی ایران (احتمالا مراکز نظامی) اشاره کرد.

خبرآنلاین: ایالات متحده به عراق و عربستان سعودی پیشنهاد تشکیل کارگروهی را داد که نمایندگانی از سه کشور (آمریکا، عراق و عربستان) در آن حضور داشته باشند؛ که به گفته یکی از دیپلماتهای بلند پایه عراقی، هدف این گروه، تحکیم استقرار سیاسی در منطقه است. پیشنهاد آمریکا از زبان تیلرسون، طی نشست هماهنگی مهمی بین عربستان و عراق در ریاض، اعلام شد. در این میان، در حالی که سعودیها از پیشنهاد آمریکا استقبال کرده، هنوز هیئت عراقی موضعش در این باره را اعلام نکرده است. عربستان برای حمایت از عبادی از طریق طرحهای اقتصادی برنامه ریزی می کند، که اکثر این طرحها در مناطق جنوبی عراق اجرایی می شود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *