جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه قدردانی کرد + فیلم

نیویورک – ایرنا – «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهای دو جانبه خود در نیویورک، در دیدار با همتای الجزایری از نقش الجزایر در راستای کمک به توقف نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه قدردانی کرد.

کانال ۱۳ اسرائیل: در جریان سفر وزیر خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و نتانیاهو رخ داده

بنا بر گزارش شبکه اسرائیلی “کانال ۱۳”، در جریان سفر آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان به اسرائیل مشاجره نسبتا شدیدی بین او و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیراسرائیل پشت در‌های بسته رخ داده است. گفته شده است که مشاجره بین این دو سیاستمدار در جریان مشاهده تصاویر ویدیویی که حاکی از شرایط فعلی زندگی در نوار غزه بوده و توسط نتانیاهو نشان داده شده است، صورت گرفته است.

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر پورن‌ وارد چهارمین روز شد

دونالد ترامپ صبح جمعه در چهارمین روز از محاکمه خود، در دادگاهی با حضور ۱۲عضو اصلی هیات منصفه و یک نفر علی‌البدل که همگی از قبل انتخاب شده بودند وارد شد. پنج عضو علی‌البدل دیگر نیز احتمالا تا پایان هفته انتخاب خواهند شد. ترامپ در لحظه ورود طوری به نظر می‌رسید که گویی رویداد‌های اخیر اندکی بر او تأثیر گذاشته است

Loading
15آبانماه 1396

رسانه ها ؛ واکنش سازمان ملل به استعفای الحریری و…

۱۳۹۶/۰۸/۱۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از استعفای الحریری، احتمال استفاده روسیه از گزینه نظامی علیه کردها ، هشدار ارتش یمن به عربستان، انتقام جویی آمریکا از حشدشعبی، برگزاری نوزدهمین مجمع راهبران اقتصادی آسیا - اقیانوس آرام ، تصویب تحریمهای کره جنوبی علیه کره شمالی، گفتگو ترامپ و شینزوابه درباره کره شمالی، تسلیم شدن رهبر کاتالونیا به پلیس بلژیک و گفتگوهای برجامی موگرینی در واشنگتن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم فارسی: دبیرکل سازمان ملل متحد از استعفای نخست‌وزیر لبنان ابراز نگرانی کرد. «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، در بیانیه‌ای که توسط دفتر رسانه‌ای این سازمان منتشر شد، از استعفای «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان ابراز نگرانی کرد. طبق این بیانیه، دبیرکل سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که تمامی گروه‌های لبنانی براساس قانون اساسی لبنان، تمامی تلاش خود را برای حفظ امنیت و ثبات این کشور به کار گیرند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یکی از فرماندهان روس مستقر در سوریه تلویحا از احتمال استفاده نظام سوریه از گزینه نظامی برای بازپس‌گیری مناطق تحت کنترل کردهای مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه خبر داد. به گزارش ایسنا، الکساندر ایوانف، سخنگوی پایگاه هوایی روسیه در حمیمیم سوریه گفت: ممکن است گزینه نظامی تنها گزینه پیش روی دمشق برای تعامل با مناطق خارج از کنترل دولت سوریه در شمال کشور باشد که به صورت غیرقانونی و با حمایت آمریکا تحت کنترل کردها درآمده است.

 خبرگزاری صدا و سیما: سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد: یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی توانایی دارند، پایتخت کشورهای متجاوز را هدف موشک های بالستیک قرار دهند. سرتیپ شرف لقمان گفت: در صورتی که کشورهای متجاوز به حملات خود به غیر نظامیان یمن ادامه دهند، یگان موشکی یمن توانایی هدف قرار دادن پایتخت های همه آن کشورها را دارد.

الکوثرفارسی: دولت امریکا پس از گذشت ٩ سال از تحریم شیخ اکرم الکعبی، اینبار در تکاپوى قرار دادن نام مقاومت اسلامى نُجَباء در لیست سیاه ترور است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همزمان با اجرایی شدن قانون تحریمی موسوم به “کاتسا” از جانب آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه ١٣ آبان ١٣٩۶ بار دیگر نام مقاومت اسلامى نُجَباء برای گنجانده شدن در لیست تحریمی ضدتروریسم کنگره آمریکا به مجلس نمایندگان ایالات متحده ارائه شده است.

رادیوچین:  نوزدهمین مجمع رهبران اقتصادی آسیا – اقیانوس آرام در شهر قدیمی «تای ار جوانگ» استان شان دونگ چین برگزار شد. بیش از 300 نفر از رهبران چینی‌های مقیم کشورهای دیگر، کارشناسان و دانشمندان در زمینه سرمایه‌گذاری از بیش از ده کشور مانند تایلند، مالزی و سنگاپور و نمایندگان 500 شرکت قدرتمند جهانی بر توسعه طرح «یک کمربند- یک جاده» متمرکز شدند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  دولت کره جنوبی طرحی را برای اجرای تحریم های خود علیه بانکداران کره شمالی که ادعا می شود برای برنامه های توسعه هسته ای و موشکی کره شمالی در حال تهیه وجوه در کشورهای خارجی بوده اند، اعلام کرده است.این اعلام پیشاپیش دیدار دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، از کره جنوبی در روز سه شنبه صورت می گیرد.تحت این تحریم ها شرکت های کره جنوبی و دیگران بطور قانونی از معاملات با این بانک ها منع می شوند. نقض این تحریم ها منجر به حبس و یا جریمه خواهد شد.

اسپوتنیک روسیه:  نخست وزیر ژاپن و دونالد ترامپ در مورد گزینه نظامی برای حل مسئله کره شمالی به توافق رسیدند. شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت: ما از موضع دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ارتباط با کره شمالی حمایت می کنیم.نخست وزیر ژاپن افزود: در حال حاضر هیچ مبنایی برای گفتگو با مقامات کره شمالی وجود ندارد و باید بیشترین فشار ممکن را به کره شمالی وارد کرد.

دویچه وله: کارلس پوجدمون، رئیس برکنار شده دولت محلی کاتالونیا، به همراه چهار وزیر کابینه‌اش خود را به مقامات پلیس بلژیک تسلیم کرد. دادستانی بلژیک اعلام کرد این پنج نفر در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند.

خبرآنلاین: فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه به واشنگتن سفر می کند و بحث و رایزنی در باره حفظ و اجرای برجام از جمله محورهای گفت وگوهای او با مقامات دولت و کنگره آمریکا خواهد بود. ‘کاترین ری’ سخنگوی اتحادیه اروپا روزجمعه اعلام کرد:موگرینی روزهای دوشنبه و سه شنبه 6 و 7 نوامبر ( 15 و 16 آبان) به واشنگتن سفر می کند و در این سفر درباره تازه ترین تحولات مربوط به شماری از مسائل سیاست خارجی مورد علاقه مشترک از جمله اجرای توافق هسته ای با ایران و اوضاع شبه جزیره کره، بحث و گفت وگو خواهد کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *