جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading
21اردیبهشت ماه 1398

رسانه ها؛ جدال تجاری چین و آمریکا و…

۱۳۹۸/۰۲/۲۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: هشدار چینی ها به افزایش تعرفه ها و مقابله به مثل تجاری با آمریکا، هشدار دبیر کل سازمان ملل درباره تشدید تنش های تجاری در جهان، ادامه تظاهرات ضدسرمایه داری در فرانسه، برگزاری رزمایش هوایی مشترک رژیم صهیونیستی و انگلیس، درخواست ۷۰ کشور از کره شمالی برای کنار گذاشتن فعالیت های هسته ای، آغاز حصارکشی مرز پاکستان و ایران، توافق روسیه و ژاپن برای ادامه کار به روی پیمان صلح، تحریم بخش‌های دفاعی و امنیتی ونزوئلا از سوی آمریکا، خروج یک جانبه انصارالله از 3 بندر کلیدی یمن ، نشست اضطراری شورای امنیت درباره لیبی و اعزام ناو جنگی و سیستم دفاع هوایی پاتریوت آمریکا به خاورمیانه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  پکن پس از اجرایی شدن تعرفه های جدید گمرکی که به عنوان اقدامی تنبیهی از سوی واشنگتن برای کالاهای وارداتی چینی در نظر گرفته شده است تاکید کرد اقداماتی متقابل را در اسرع وقت انجام خواهد داد.  دولت آمریکا دیروز به صورت رسمی از افزایش پانزده درصدی حقوق و تعرفه های گمرکی بر بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار کالای واردای چین به کشورش خبر داد.افزایش پانزده درصدی تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی که در بحبوحه جنگ تجاری میان دو کشور قرار بود پیش از این به اجرا گذاشته شود ماه ژانویه گذشته از سوی دولت ترامپ به حال تعلیق درآمد.

پارس تودی: «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد درباره تشدید تنش های تجاری در جهان و آثار منفی و زیان بار آن به ویژه برای کشورهای در حال توسعه هشدار داد.گوترش در نشستی خبری در ژنو با اشاره به جنگ تجاری آمریکا و چین گفت: در شرایط مواجهه با نارضایتی‌هایی مربوط به جهانی شدن، تنش‌های تجاری در یک سال اخیر به گونه‌ای شدت پیدا کرده است که رشد تجارت بین الملل و همچنین بنیان‌های نظام تجارت چندجانبه و سیستماتیک را تهدید می‌کند.

خبرگزاری صداو سیما:  بیست و ششمین تظاهرات های جنبش ضدسرمایه داری در فرانسه آغاز شده و مردم معترض به خیابانها آمده اند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما از پاریس؛ اعتراضات علیه سیاست های دولت فرانسه در حالی به هفته 26 رسیده که فضای رسانه های این کشور( ظاهرا به صورت هماهنگ شده ) به بایکوت کامل این اعتراضات پرداخته اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یگان هوایی رژیم صهیونیستی از سوی همتای انگلیسی خود برای شرکت در رزمایش اروپایی جنگنده‌های اف ۳۵ و ارائه تجربیات خود در استفاده از این جنگنده‌ها در سوریه دعوت شد. به گزارش ایسنا، یک منبع در یگان هوایی رژیم صهیونیستی گفت: علت این دعوت آنست که اسرائیل بیشترین تجربه عملی و میدانی را در استفاده از جنگنده‌های اف ۳۵ دارد حتی خلبانان آمریکایی نیز چنین تجربه‌ای را ندارند.

 خبرگزاری مهر:   ۷۰ کشور جهان با امضای نامه ای از مقامات کره شمالی خواستند تا به فعالیت های هسته ای و موشک های بالستیک پیونگ یانگ پایان داده شود. به گزارش خبرگزاری مهر،آمریکا، کره جنوبی، کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکای لاتین از مهمترین امضا کنندگان این نامه هستند.از هفته گذشته و به دنبال تهدید کره شمالی در خصوص امکان برهم خوردن مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای و آزمایش موشکی پیونگ یانگ، حساسیت‌ها در مورد اقدامات کره شمالی بار دیگر افزایش یافت.

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروهای مرزی پاکستان گفت: طرح حصارکشی مرزهای بلوچستان با ایران آغاز شده و انتظار می رود این فرآیند طی سه الی چهار سال آینده تکمیل شود. به گزارش خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، «معظم انصاری» فرمانده نیروهای مرزی پاکستان از عملیات نظامی در بلوچستان و نزدیک مرز ایران خبر داد که بر اثر آن دست کم 15 شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه روسیه در پایان مذاکرات با همتای ژاپنی خود، از توافق طرفین درباره کار مشترک به روی مشکلات مربوط به پیمان صلح خبر داده و اقدامات آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوس آرام را تهدیدی برای امنیت روسیه دانست. به گزارش خبرگزاری تسنیم، “سرگئی لاوروف” وزیر امور خارجه روسیه در پایان مذاکرات خود با “تارو کونو” وزیر امور خارجه ژاپن در مسکو اعلام کرد که دو طرف توافق کرده‌‌اند که به کار مشترک به روی مسائل مربوط به پیمان صلح و یافتن راه حل مشکلات موجود که وظیفه بسیار پیچیده‌ای است، ادامه دهند.

الکوثرفارسی: ایالات متحده بعد از اعمال تحریم‌های ثانویه علیه بخش‌های امنیتی و دفاعی ونزوئلا، اعلام کرد که تماس‌ها با چهره‌های نظامی در کاراکاس را افزایش داده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  بعد از شکست خوردن کودتای آمریکایی «خوان گوایدو» رئیس مجمع ملی ونزوئلا علیه دولت قانونی این کشور، واشنگتن طی یک هفته اخیر تماس‌ها با چهره‌های نظامی پیشین و کنونی ونزوئلا را افزایش داده است.

العالم:  سازمان ملل اعلام کرد، انصارالله در راستای تلاش برای اجرایی شدن توافق استکهلم، به صورت یکجانبه از سه بندر کلیدی در غرب یمن خارج می‌شود. سازمان ملل اعلام کرد، انصارالله با خروج یک‌جانبه از سه بندر اصلی در غرب این کشور و در تاریخ 11 تا 14 ماه می (21 تا 24 اردیبهشت) موافقت کرده و این گامی مطلوب برای اجرای مذاکرات سیاسی با هدف پایان جنگ در یمن است.

آناتولی ترکیه: شورای امنیت سازمان ملل امروز برای بررسی اوضاع کنونی لیبی نشست اضطراری برگزار می کند. برخی دیپلمات ها در سازمان ملل به خبرنگاران گفتند که شورای امنیت به درخواست کویت، آلمان و بلژیک امروز در خصوص لیبی نشست اضطراری برگزار می کند.

تی .آر.تی ترکیه:  امریکا یک ناو جنگی و یک سیستم دفاع هوایی پاتریوت به خاورمیانه اعزام کرد.براسای اطلاعیه منتشره از سوی پنتاگون، شاناهان قائم مقام وزیر دفاع امریکا، در خواست فرماندهی نیروهای مرکزی امریکا در رابطه با اعزام ناو جنگی یو اس اس – آرینگتون و یک سیستم دفاع هوایی پاتریوت بعنوان نیروی نظامی علاوه به منطقه ماموریت فرماندهی را تائید کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *