جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

ادعای بولتون: پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است  

«جان بولتون» مشاور سابق امنیت ملی آمریکا مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر (آبان) نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.
Loading
5آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ نشست ائتلاف سعودی در ریاض و…

۱۳۹۶/۰۹/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز نشست وزرای دفاع «ائتلاف اسلامی ضد تروریسم» در ریاض، انتقاد رئیس‌جمهور سودان از آمریکا، آلمان در مسیر تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ،الحاق نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ارتش سوریه ،نقش سری ارتش انگلیس در جنایات سعودی ها در یمن، کشف تسلیحات اهدایی آمریکا و رژیم صهیونیستی به داعش در دیرالزور و تمرکز دور جدید گفتگوی مساله سوریه بر موضوعات قانون اساسی و انتخابات ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری آناتولی :  نخستین نشست وزرای دفاع کشورهای عضو «ائتلاف نظامی اسلامی ضد تروریسم» در عربستان سعودی آغاز شد. محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی در افتتاحیه این همایش گفت: این نشست با حضور نمایندگان 40 کشور، سیگنالی قوی برای اهمیت هماهنگی در مقابله با تروریسم است. دستورکار این نشست براساس موضوعاتی مانند مبارزه با تروریسم در زمینه های فکری، رسانه ای، نظامی و مبارزه با تامین مالی آن خواهد بود.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور سودان 2 روز پس از دیدار با پوتین، از آمریکا به دلیل داشتن نقشه‌های ضدسودانی و ضدعربی انتقاد کرد و گفت که کشورش برای بی‌دفاع نماندن در برابر هجمه‌های آمریکا، مشتاق به میزبانی پایگاه دریایی روس‌ها در دریای سرخ و خرید تسلیحات پیشرفته روسی است. به گزارش خبرگزاری فارس، «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان دو روز پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» همتای روس خود در شهر سوچی، از امکان افزایش چشمگیر تعاملات نظامی با روس‌ها خبر داد.

  خبرگزاری تسنیم: عرصه سیاسی آلمان بعد از فراز و نشیب‌های زیاد در دوران بعد از برگزاری نوزدهمین انتخابات پارلمانی حالا مجددا در مسیر تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ قرار می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه “زوددویچه سایتونگ”، بعد از شکست مذاکرت جهت تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا ( احزاب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) حالا کشور آلمان مجددا به سمت تشکیل مجدد ائتلاف بزرگ ( ائتلاف احزاب متحد مسیحی و سوسیال دموکرات) تغییر مسیر داده است.

خبرگزاری مهر:  «ریاض درار» رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک در سخنانی اعلام کرد که پس از حل و فصل بحران این کشور، نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ارتش سوریه ملحق می شوند. به گزارش خبرگزاری مهر»، یک مقام کُرد سوری از قریب الوقوع بودن پیوستن نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ساختار ارتش سوریه خبر داد. بر اساس این گزارش، ریاض درار، رئیس مشترک مجلس سوریه دموکراتیک در این خصوص اعلام کرد: پس از حل و فصل بحران این کشور، نیروهای دموکراتیک کُرد سوری به ارتش سوریه ملحق می شوند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  نتایج یک تحقیق نشان می دهد، حدود پنجاه نظامی انگلیسی در حال آموزش مهارتهای مربوط به میدان نبرد به نظامیانی  هستند که در این «جنگ کثیف» بکار گرفته خواهند شد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ دیلی میل از نقش سری ارتش انگلیس در آموزش نیروهای جنایتکار ارتش عربستان در جنگ یمن خبر داد. این روزنامه چاپ انگلیس در گزارشی فاش کرد: ارتش انگلیس بطور سری نظامیان عربستان سعودی را برای جنگیدن در یمن آموزش می دهد.

الکوثرفارسی: ارتش سوریه در جریان پاکسازی مقرهای گروه تروریستی داعش در شهر دیرالزور مقادیری سلاح، مهمات مختلف و مواد منفجره ساخت آمریکا و رژیم صهیونیستی به جا مانده از عناصر تروریستی داعش را کشف و توقیف کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این تسلیحات شامل انواع موشک های ضد زره تاو، لاو، به همراه هزاران مین ضد نفر و ضد تانک و مواد منفجره است که داعش از آنها برای هدف قرار دادن نیروهای ارتش سوریه و هم پیمانانش استفاده می کرد.

رادیوچین: معاون فرستاده دبیرکل سازمان ملل در مساله سوریه خبر داد دور جدید گفتگوی مساله سوریه که در ژنو برگزار می شود بر دو موضوع قانون اساسی و انتخابات متمرکز خواهد بود. رمزی عزالدین رمزی در نشستی خبری گفت دور جدید گفتگو پیرامون «چهار سبد» یعنی تشکیل دولت وحدت ملی، تدوین قانون اساسی، برگزاری مجدد انتخابات و مبارزه با تروریسم برگزار خواهد شد اما بر دو موضوع تدوین قانون اساسی و برگزاری مجدد انتخابات متمرکز خواهد بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *