جدیدترین مطالب

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

فضای ملتهب اقتصادی و اجتماعی در روزهای آتی فروکش می‌کند

علی مطهری می گوید: چون اگر بنیامین نتانیاهو حمله متقابلی به ایران داشته باشد تنها به گرفتاری و بحران‌های فعلی خود اضافه کرده است. در حال حاضر اسرائیل و نتانیاهو با مشکلات بسیار زیادی دست به گریبان است. به همین دلیل من تصور می‌کنم که نتانیاهو مجبور است از کنار آن بگذرد و پاسخی به ایران ندهد. به هر حال اسرائیل دو هفته پیش با حمله به سفارت ایران در دمشق یک اشتباه جدی مرتکب شد و بایستی تاوان آن را می‌داد؛ اکنون هم که ایران این حمله را انجام داده است، من بعید می‌دانم که نتانیاهو بخواهد موضوع را بیش از این ادامه بدهد.

ایران تصویر جدیدی از موازنه قوا در منطقه ایجاد کرد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: ایران در دفاع موشکی و پهپادی خودش، تصویر جدیدی را در زمینه موازنه قوا در منطقه ایجاد کرده که حامل این پیام برای رژیم صهیونیستی است که این رژیم نمی‌تواند به تجاوزات خود ادامه دهد و هر تجاوز با هزینه سنگینی مواجه خواهد شد.

Loading

أحدث المقالات

شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۴۰ نفر رسید

اتحادیه روزنامه نگاران فلسطینی امروز اعلام کرد که طی ماه گذشته (مارس)، در غزه، ۶ خبرنگار دیگر به دست اسرائیل به شهادت رسیدند و ۹ خبرنگار به شدت مجروح شدند. به این ترتیب شمار خبرنگاران شهید در نوار غزه از هفتم اکتبر تا پایان ماه مارس به ۱۴۰ نفر رسید.

گوترش در گفت‌وگو با امیرعبداللهیان: اماکن دیپلماتیک باید از مصونیت برخوردار باشند

وزیر امور خارجه در گفت‌وگویی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل گفت: امنیت منطقه برای ما بسیار مهم است، اما رژیم صهیونیستی شش ماه در حال قتل‌عام و نسل‌کشی کودکان و زنان بی‌دفاع در غزه است و آمریکا و متحدین او را متوقف نمی‌کنند.

میدل‌ایست‌آی: حمله ایران، ضعف اسرائیل را آشکار کرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دقیقا می‌دانست که با دستور حمله به کنسولگری ایران در دمشق چه اتفاقی رخ می‌دهد، اما حمله ایران به اراضی اشغالی، ضعف طرف اسرائیلی را برملا کرد و نشان داد که تل‌آویو برای مراقبت از خود به دیگران محتاج است.

Loading
9آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ توافق راهبردی روسیه و مصر و…

۱۳۹۶/۰۹/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: توافق روسیه با مصر برسراستفاده از پایگاههای هوایی ، دعوت امیر قطر به نشست سران شورای همکاری خلیج فارس، انتقاد روسیه از آمریکا درخصوص موضوع کره شمالی، حمایت قاطع گابریل از پروژه خط لوله گاز "نورد استریم ۲ "، دیدار نخست‌وزیر انگلیس با شاه اردن، انتقاد ترامپ از چین ، تکرار مواضع ضد ایرانی مکرون،تاکید سازمان ملل برارسال کمک‌ بیشتر به یمن، ادامه مذاکرات صلح سوریه در ژنو سوئیس و درخواست قانونگذاران اروپایی برای توقف فروش سلاح به عربستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی: روسیه با انتشار سندی از مذاکره با مصر برای استفاده از پایگاه‎های هوایی این کشور خبر داد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روسیه با انتشار سندی از مذاکره با مصر برای استفاده از پایگاه‎های هوایی این کشور خبر داد.مسکو امروز پنجشنبه پیش‌نویس توافقی را منتشر کرد که بر مبنای آن روسیه و مصر می‌توانند از این پس در اجرای طرح‌های نظامی خود، از حریم هوایی و همچنین پایگاه‌های هوایی یکدیگر استفاده کنند.

خبرگزاری مهر: امیر قطر دعوت نامه ای از همتای کویتی اش برای شرکت در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرد.به گزارش خبرگزاری مهر تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر، دعوت نامه ای از سوی صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت برای مشارکت در سی و هشتمین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس دریافت کرد.این نشست قرار است در ۵ تا ۶ دسامبر آینده در کویت برگزار شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روسیه امروز درخواست آمریکا را برای قطع رابطه با کره شمالی در واکنش به پرتاب موشکی اخیر پیونگ‌یانگ رد کرد.به گزارش ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مینسک، پایتخت بلاروس به خبرنگاران گفت: ما این درخواست آمریکا را درخواستی با تاثیر منفی می‌دانیم. ما بارها اعلام کرده‌ایم که فشار تحریم‌ها خسته‌کننده است.وی آمریکا را به تلاش برای تحریک دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی متهم کرد و گفت: اگر واشنگتن قصد دارد این کشور منزوی را نابود کند ما باید از این مساله مطلع شویم.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه آلمان در سفری به روسیه انتقاد شدیدی به مخالفت‌های کمیسیون اروپایی با اجرای خط لوله گاز “نورد استریم ۲ ” وارد کرده و روسیه را تحویل دهنده قابل اعتماد گاز به اروپا ارزیابی کرد.به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه “بیلد” آلمان، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در چهارمین سفر خود به روسیه در سمت وزیر امور خارجه از پروژه حط لوله گاز “نورد استریم 2” حمایت کرد.

خبرگزاری فارس: نخست وزیر انگلیس در ادامه سفر دوره‌ای خود در منطقه پس از عراق و عربستان راهی اردن شد و با شاه این کشور دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری فارس، نخست وزیر انگلیس در ادامه سفر دوره‌ای خود به منطقه وارد اردن شد تا با مقامات این کشور دیدار کند. به نوشته روزنامه الغد، «ترزا می» در بدو ورود به اردن، مورد استقبال «عبدالله دوم» پادشاه این کشور قرار گرفت و دو طرف در کاخ «الحسینیه» دیدار و در مورد تحولات منطقه گفت‌وگو رایزنی کردند.

خبرگزاری ایرنا: امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه 13 دسامبر (22 آذر) میزبان مذاکرات «تسریع در استقرار» نیروهای مبارزه با تروریسم پنج کشور آفریقایی موسوم به «نیروهای ساحل» خواهد بود. رئیس جمهوری فرانسه بر این باور است که «تروریست ها، پیروزی های نظامی مهمی را به ویژه در نیجر رقم زده اند و ضروری است که این روند معکوس شود.»

 خبرگزاری صدا و سیما:  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت به نظر می رسد نماینده چین که تازه از کره شمالی بازگشته، هیچ تاثیری بر مرد موشکی کوچک نداشته است. باور کردن مردم و ارتش وی و قرار دادن آنها در چنین شرایط وحشتناکی، دشوار است.

العالم فارسی:  وزیر خارجه ایران در ایتالیا گفت که نه تنها برجام قابل مذاکره نیست بلکه بر این واقعیت است که حمایت اتحادیه اروپا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اقدام مناسبی است اما باید با اقدامات عملی بیشتر مورد تاکید قرار بگیرد و عملیاتی شود. محمدجواد ظریف برای شرکت و سخنرانی در سومین کنفرانس بین‌المللی گفتگوهای مدیترانه‌ای سفری یک روزه به رم داشت.

یورونیوز: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در گفتگو با شبکه «فرانس ۲۴» گفت که ایران متحد فرانسه نیست و باید در زمینه برنامه موشکهای بالستیک و نقش بی ثبات کننده اش در منطقه تجدید نظر کند.

رادیوچین: شورای امنیت سازمان ملل آزمایش مجدد پرتاب موشک بالیستیک کره شمالی را بررسی کرد.در این نشست کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متفقاً، کره شمالی را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل محکوم کردند و این اقدام کره شمالی را تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه و جهان دانستند و از این کشور خواستند بی درنگ به اقدامات تحریک‎آمیز خود پایان دهد.

اسپوتنیک روسیه:آمریکا در حال ساختن قدرتمندترین پهپاد جهان با سرعت 988 کیلومتر در ساعت است.به گزارش اسپوتنیک، این پهپاد به نام “فایر فلای” در واقع بیشتر شبیه یک موشک کوچک و به شکل بالن است. فایرفلای برای پرتاب آن از هواپیما های جت جهت جمع آوری اطلاعات و شناسایی سامانه های تسلیحاتی دشمن در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری آناتولی :  استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اظهار داشت کمک‌های بشروستانه به اندازه کافی برای مردم یمن جهت جلوگیری از فاجعه انسانی ارسال نمی‌شود.دوجاریک چند روز پیش ائتلاف عربی به ممانعت از رسیدن کمک های بشردوستانه به یمن متهم کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  هشتمین دور مذاکرات صلح سوریه در شهر ژنو سوئیس ادامه دارد. هیئت دولت سوریه که در اولین روز این مذاکرات حضور نیافت، در دومین روز این مذاکرات اولین اجلاس رسمی خود را با استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در سوریه ترتیب داد.

پارس تودی:  نمایندگان پارلمان اروپا، توقف روند فروش سلاح از کشورهای اروپایی به عربستان سعودی را خواستار شدند.به گزارش پارس تودی ، در نشست پارلمانی اتحادیه اروپا در بروکسل،  قانونگذاران اروپایی ضمن تاکید بر توقف روند فروش سلاح از کشورهای اروپایی به رژیم عربستان، افزودند که این سلاح ها برای گسترش جنگ در یمن و علیه غیرنظامیان این کشور استفاده می شود.نمایندگان پارلمان اروپا، همچنین شرایط انسانی در یمن را بحرانی دانستند و هشدار دادند  بیش از ده میلیون کودک در یمن نیازمند کمک های بشر دوستانه هستند.

خبرآنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد: واشنگتن فهرست بلند بالایی را از تحریم‌های بالقوه بیشتر علیه کره‌شمالی از جمله تحریم‌هایی که موسسات مالی را هدف می‌گیرد، در نظر دارد. رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا گفت: به دنبال تازه‌ترین آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره‌شمالی، آمریکا ممکن است موسسات مالی بیشتری را هدف تحریم قرار دهد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *