أحدث المقالات

تصاویر | ادای احترام ویژه محمد جواد ظریف به علی‌اکبر ولایتی؛ واعظی و بروجردی هم آمدند

جمعی از دیپلمات‌های وزارت امور خارجه با علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار علاءالدین برودجردی، محمد جواد ظریف و محمود واعظی حضور دارند./ خبرآنلاین

واکنش روسیه به وتوی آمریکا : هدف واشنگتن کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین خودشان است

تهران- ایرنا- واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در واکنش به وتوی قعطنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل از سوی آمریکا گفت که هدف ایالات متحده در هم شکستن اراده فلسطینی‌ها و راندن آنها از سرزمین خودشان است.

Loading
18آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ خروش ضد صهیونیستی درفلسطین و جهان …

۱۳۹۶/۰۹/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: نگاهی به آخرین تحولات فلسطین، دیدار موگرینی و نتانیاهو ، روایت روسی از آمادگی کره شمالی برای گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا، دیدار وزیر خارجه انگلیس با ظریف ، اعلام رسمی پایان کار داعش در عراق ، خروج نماینده سازمان ملل متحد از کره شمالی، پیشرفت در مذاکرات برگزیت، وضع تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه ، افزایش آوارگان مسلمان میانماری در بنگلادش و موافقت ژاپن و چین برای راه‌اندازی خط تلفن مستقیم نظامی ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:   همزمان با جلسه شورای امنیت سازمان ملل، رژیم صهیونیستی مردم مظلوم فلسطین را آماج حملات هوایی و زمینی خود قرار داد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دیروز مردم در شهرهای مختلف فلسطین از قدس در کرانه باختری تا غزه به خیابان آمدند تا عزم خود را برای دفاع از قدس در برابر گستاخی امریکا و اسرائیل اعلام کنند . در مجموع تاکنون بر اثر حملات هوایی و شلیک گلوله نظامیان صهیونیستی، بیش از هزار وصد نفر زخمی و حداقل 2 نفر از جمله یک کودک 6 ماهه شهید شده اند. خبرها از شهادت نفر چهارم نیز حکایت دارد .

خبرگزاری مهر: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نخست‎وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه برای بحث پیرامون تحولات خاورمیانه با یکدیگر دیدار می‎کنند. به گزارش خبرگزاری مهر ، هدف از دیدار فدریکا موگرینی با نتانیاهو ، بحث و بررسی پیرامون تازه‌ترین تحولات خاورمیانه عنوان می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  منابع آگاه سیاسی در اروپا از بروز تنشی جدی در روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا در پی انتقاد موگرینی از تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس و نیز حضور “تحمیلی” نتانیاهو در نشست سران اروپا خبر داده‌اند. در پی انتقاد فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت کشورش به این شهر، در روابط اسرائیل با اتحادیه اروپا تنشی جدی به وجود آمده است.

خبرگزاری فارس:  وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی «پیونگ یانگ» برای مذاکره مستقیم با واشنگتن خبر داد و گفت: کره شمالی این پیام آمادگی خود را به وزیر امور خارجه آمریکا ابلاغ کرده است. به گزارش خبرگزاری فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت است که کره شمالی برای گفت‌وگوهای مستقیم با آمریکا آمادگی دارد و این پیام را به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا ابلاغ کرده است.

خبرگزاری تسنیم:  وزیر خارجه انگلیس پس از ورود به تهران، با حضور در محل وزارت خارجه، با رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان دیدار کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس که ساعتی پیش وارد تهران شده بود، با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

العالم فارسی: نخست‌وزیر عراق تسلط نیروهای این کشور بر نوار مرزی عراق با سوریه را تبریک گفت و پایان جنگ با داعش را اعلام کرد.حیدر العبادی در ادامه به تصمیم آمریکا علیه قدس نیز اشاره کرد و گفت: هیچ کسی نمی‌تواند هویت فلسطین و قدس را بگیرد.

یورونیوز: جفری فلتمن، یکی از عالی رتبه‌ترین مقام‌های آمریکایی سازمان ملل متحد پس از سفری پنج روزه پیونگ‌یانگ را به مقصد پکن ترک کرد. فلتمن، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در سیاست خارجی است و برای کاهش تنشها در شبه جزیره کره به کره شمالی سفر کرده بود. از سال ۲۰۱۰ میلادی، این نخستین دیدار یک مقام عالی رتبه سامان ملل با مقامهای سیاسی کره شمالی است. خبرگزاری کره شمالی اخبار مربوط به این دیدار را روز شنبه منتشر کرد.

رادیوچین:  ترزا می نخست وزیر بریتانیا باسفر به بروکسل  با ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا برای دومین بار درخصوص خروج این کشور از اتحادیه اروپا مذاکره کرد. طرفین درخصوص مطالب مهم مانند مرز ایرلند و حقوق اتباع اتحادیه اروپا در بریتانیا به توافق رسیدند و به زودی مرحله دوم مذاکرات را شروع خواهند کرد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: پلیس ژاپن، روز شنبه سه تن از خدمه قایق کره شمالی را به ظن دزدی بازداشت کرد. این قایق چوبی با ۱۰ خدمه هفته گذشته در یک جزیره غیر مسکونی در حوالی شهرک ماتسومائه در جزیره شمالی هوکایدو مشاهده شد.پلیس سه تن از این خدمه را بازداشت کرد و بازجویی از آنها ادامه دارد.

اسپوتنیک روسیه:  دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعمال تحریم های جدید علیه روسیه به خاطر گویا نقض پیمان منع موشک های هسته‌ای میان‌ برد را به تصویب رساند.به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه “پولیتیکو”با استناد به یک مقام عالی رتبه دولت آمریکا اعلام کرده است.

خاطرنشان می شود که هدف تحریم های جدید “تغییر طرح های اقتصادی” دولت روسیه است.

خبرگزاری آناتولی :  سازمان ملل متحد اعلام کرد که شمار آوارگان مسلمان آراکان (مسلمانان میانمار)که از حملات ارتش میانمار گریخته و خود را به بنگلادش رسانده اند به 646 هزار نفر رسیده است. لئونارد دویل، سخنگوی سازمان بین المللی مهاجرت در نشست خبری در دفتر سازمان ملل متحد در ژنو اعلام کرد: شمار مسلمانان آراکانی که از 25 سپتامبر تا امروز از حملات ارتش میانمار گریخته و وارد بنگلادش شده اند به 646 هزار نفر رسیده است.

خبرآنلاین:  چین و ژاپن برای اولین بار پس از یک دهه گفت و گو برای راه اندازی یک خط ارتباطی مستقیم با هدف جلوگیری از مناقشات نظامی به توافق رسیدند. به گزارش روزنامه ژاپن تودی در روز شنبه ، دو کشور موافقت کردند با راه اندازی این خط از هر گونه برخورد و رویارویی نظامی به خصوص در مناطق مورد منازعه جلوگیری کنند. چین و‌ ژاپن از سال 2012 میلادی بر سر مالکیت بر جزایر ‘دیایویو’ در دریای شرقی دچار اختلافات شدیدی شده اند که روابط آنها را تیره کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *