جدیدترین مطالب

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

شادی زائران حرم حضرت زینب از اقدام تنبیهی

زائران در حرم حضرت زینب (س) در شهر دمشق با پخش نقل و شیرینی پاسخ تنبیهی ایران را تبریک گفتند و اعلام کردند ۷۵ سال است که در انتظاریم، حمله موشکی ایران لبخند را بر لب‌های مظلومان نشاند.

Loading

أحدث المقالات

ببینید | واکنش نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی به اتفاقات امروز اصفهان: هیمنه اسرائیل زیر سوال رفت

نفیسه کوهنورد، خبرنگار ارشد بی‌بی‌سی گفت: همه این حمله اسرائیل به ایران را مسخره می‌کنند؛ می‌گویند اسرائیل ببر کاغذی است؛ اکنون هیمنه اسرائیل زیر سوال رفته و در واقع این یک پیروزی برای ایران و محور مقاومت است!/پارسین

Loading
27آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ اعلام راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا و…

۱۳۹۶/۰۹/۲۷ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: جایگاه چین در راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا، تاکید مسکو بر برچیده شدن تسلیحات هسته‌ای آمریکا از خاک اروپا ، پرواز جنگنده‌های چین در نزدیکی منطقه دفاعی کره جنوبی، درخواست لیبرمن برای تجدید روابط با ترکیه ، تایید حملات برنامه ریزی شده به مسلمانان میانمار از سوی سازمان ملل، راهبرد جدید دریایی روسیه مقابل ناتو، حمایت عربستان از تروریست های پ ک ک، بودجه مخفیانه پنتاگون برای تحقیق در مورد بشقاب پرنده ها، دیدار رئیس دولت فلسطین با امیر قطر در دوحه و موضع جدید فرانسه درقبال اسد ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری مهر:  قرار است امروز دوشنبه، ترامپ راهبرد جدید امنیت ملی آمریکا را اعلام کند و آنگونه که شواهد نشان می دهد چین، ایران و کره شمالی بعد از سخنان دونالد تبدیل به سرخط خبرها خواهند شد. رسانه‌های ایالات متحده به نقل از مقامات دولت آمریکا می‌گویند دونالد ترامپ در سخنرانی مربوط به راهبرد امنیت ملی ایالات متحده، که قرار است امروز دوشنبه ۲۷ آذر انجام شود، بر سیاست «اولویت‌ دادن به آمریکا» تاکید کرده و از چین انتقاد خواهد کرد. انتظار می‌رود موضوع ایران نیز در این سخنرانی مطرح شود.

خبرگزاری تسنیم: وزارت خارجه روسیه از آمریکا خواست تا سلاح‌های اتمی اش را از خاک اروپا خارج کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، میخاییل اولیانوف مدیر اداره کنترل سلاح و منع اشاعه تسلیحات وزارت خارجه روسیه در سخنانی تاکید کرد: روسیه همه تسلیحات اتمی خود را به سرزمین های خودش بازگردانده است. ما بر این باوریم که آمریکا نیز باید خیلی وقت پیش همین کار را انجام می داد.

خبرگزاری فارس:  ستاد مشترک ارتش کره جنوبی خبر داد، 5 فروند هواپیمای جنگی چین در نزدیکی منطقه دفاعی شناسایی کره جنوبی به پرواز درآمدند. به گزارش خبرگزاری فارس، کره جنوبی بعد از حضور 5 فروند هواپیمای جنگی چینی در نزدیکی منطقه دفاعی خود، با جت‌های جنگی عملیات هوایی اضطراری انجام داد. به نوشته خبرگزاری یونهاپ، روز دوشنبه (امروز) جنگنده‌های چینی بر فراز آسمان منطقه دفاعی شناسایی کره جنوبی پرواز کردند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را مورد هجمه شدید قرار داده و بر لزوم بازنگری در روابط اسرائیل با ترکیه تاکید کرد. آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل در گفتگو با شبکه روسیا الیوم خواستار تجدید نظر این رژیم در روابط با ترکیه شد.

خبرگزاری ایرنا:    ‘زید رعد الحسین’ کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که حملات به روهینگیا ‘برنامه ریزی و تفکر شده’ بوده و از ‘آنگ سان سوچی’ خواست تلاش های بیشتری برای توقف اقدامات ارتش انجام دهد.  ‘زید رعد الحسین’ این اقدام ارتش را ‘یک نمونه کتاب متنی پاکسازی نژادی’ دانست و تصریح کرد: کسی نمی تواند ‘عناصر نسل کشی’ را انکار کند. وی تصریح کرد: این عناصر نشان می دهند که شما نمی توانید احتمال اقدامات نسل کشی انجام شده را نادیده بگیرند.

خبرگزاری صدا و سیما:  روسیه برای مقابله با تهدیدات روزافزون ناتو و مقابله با برتری طلبی دریایی آمریکا ، راهبرد جدید دریایی خود را آغاز کرده است.  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما ، رزمایش های مشترک نظامی ، افزودن ناوهای هواپیمابر و ناوهای جنگی ، بهره گیری از توان موشک های دریاپایه و سامانه های جدید رزم دریایی ، اساس این راهبرد را تشکیل می دهد.

العالم فارسی:  کابینه رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند اوایل زمستان، لایحه نژادپرستانه دولت-ملت یهودی را در پارلمان به تصویب برساند. «یاریو لِوین» وزیر گردشگری رژیم‌صهیونیستی – که از سوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم مسئول پیش‌برد این طرح است – گفت: «لایحه دولت-ملت یهودی یکی از مهمترین قوانینی است که کنست تا کنون با آن برخورد داشته و ما قصد داریم در جلسه آتی پارلمان، آن را به رای بگذاریم.» طبق این طرح، زبان عبری در منطقه فلسطین اشغالی به رسمیت شناخته شده و زبان عربی ضمن از رسمیت افتادن، در مدارس تعلیم داده نخواهد شد.

الکوثرفارسی:  یک روزنامه ترکیه‌ای فاش کرد که عربستان سعودی حمایت از گروه‌های مسلح و تروریستی علیه آنکارا را کلید زده است. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه «استار» ترکیه در گزارش نوشت: عربستان سعودی در واکنش به موضع گیری ترکیه درباره اقدام رئیس جمهور آمریکا درباره قدس، حمایت از نیروهای حزب کارگردان کردستان ترکیه (پ.ک.ک) را آغاز کرده است.

یورونیوز:  وزارت دفاع آمریکا برای اولین بار اجرای طرحی در این وزارتخانه برای رهگیری بشقاب پرنده ها و تحقیق در مورد آنها را تائید کرد. با این حال پنتاگون  تاکید کرد که این طرح از سال ۲۰۱۲ میلادی متوقف شده است. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز وزارت دفاع آمریکا در فاصله بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ سالانه ۲۲ میلیون دلار را به این طرح اختصاص داده بود. کل بودجه سالانه پنتاگون حدود ۶۰۰ میلیارد دلار است.

رادیوچین:   سیزدهمین مجمع پکن – توکیو به ابتکار مشترک اداره زبانهای خارجی چین و سازمان غیرانتفاعی و غیردولتی بیان NPO ژاپن روز 17 یکشنبه در پکن با انتشار «شناخت مشترک پکن» به پایان رسید که در آن پیشنهاد مفیدی برای پیشبرد بهبود مستمر روابط چین و ژاپن ارایه شد. در این شناخت مشترک پکن آمده است: روابط چین و ژاپن در حال حاضر در نقطۀ تاریخی و فرصت مهم توسعه قرار دارد. ایجاد روابط سالم، باثبات، با همکاری برد – برد و همزیستی مسالمت آمیز با منافع مشترک مردم دو کشور چین و ژاپن منطبق است.

اسپوتنیک روسیه: سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد؛ روسیه اطلاعاتی در مورد دستگیری احتمالی ابوبکر بغدادی سرکرده گروهک تروریستی داعش توسط نیروهای آمریکایی در اختیار ندارد. به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف در گفتگو با خبرنگاران درباره ادعای رسانه های ترکیه ای مبنی بر دستگیری بغدادی از سوی نیروهای آمریکایی گفت: من در مورد گزارش رسانه های ترکیه ای نمی توانم اظهار نظری کنم به این دلیل از اساس این خبر بی اطلاع بود و اطلاعات در این مورد در اختیار نداریم.

خبرگزاری آناتولی :  محمود عباس رئیس دولت فلسطین با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه دیدار و گفت‌وگو کرد.تحولات اخیر فلسطین به ویژه شهر قدس اشغالی در این دیدار مورد بررسی قرار گرفته است.

تی .آر.تی ترکیه: یک کمیته ویژه از سوی اتحادیه عرب برای اتخاذ تدابیر در برابر تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تشکیل شد.اتحادیه عرب کمیته‌ای متشکل از وزرای کشورهای عضو این اتحادیه برای اتخاذ تدابیر در برابر تصمیم دولت آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تشکیل داد.

دویچه وله: مجلس نمایندگان آلمان ماموریت ارتش این کشور در خارج از آلمان را به خاطر طولانی شدن تشکیل دولت ائتلافی تنها برای سه ماه تمدید کرده است. وزیر دفاع آلمان اما تمدید کوتاه مدت این ماموریت را خطرناک می داند.اورزولا فون درلاین وزیر دفاع آلمان خواستار آن است که تمدید ماموریت ارتش این کشور در خارج از آلمان به رغم شکل نگرفتن دولت ائتلافی، در بهار سال آینده (۲۰۱۸) نه سه ماه، بلکه به یک سال تبدیل شود.

 پارس تودی:  «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه درخصوص آینده سیاسی سوریه پس از شکست داعش گفت: «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور همچنان در قدرت خواهد ماند.به گزارش پارس تودی، مکرون با مطرح کردن برخی ادعاها علیه اسد گفت: طرح فرانسه برای آینده سوریه، برقراری صلح، مین روبی، غیرنظامی‌سازی و دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای حل بحران در این کشور است.

خبرآنلاین: معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: مسکو امیدوار است ایالات متحده و کره‌شمالی مذاکره را آغاز کنند.به گزارش خبرگزاری دولتی ریانووستی، سرگئی ریابکوف،‌ معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت واشنگتن و پیونگ‌یانگ باید مذاکرات واقعی را آغاز کنند نه اینکه فقط درباره شروط مذاکرات سخن به میان آورند.تنش‌ها در شبه جزیره کره گرچه آرام‌تر از ماه‌های گذشته است اما جنگ لفظی میان رهبران آمریکا و کره‌شمالی هنوز ادامه دارد و طرفین یکدیگر را تهدید می‌کنند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *