جدیدترین مطالب

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

بامداد بی‌رمق

بامداد بی‌رمق

در شرایطی که موضوع واکنش احتمالی و حمله متقابل اسرائیل به ایران و سناریوهای مختلف آن، نُقل محافل کارشناسی و رسانه‌ای بود، صبح دیروز (جمعه) پدافند هوایی کشور حمله چند ریزپرنده در آسمان اصفهان را خنثی کرد. در همان دقایق اولیه این حمله عنوان شده بود که اهدافی در پایگاه‌های شکاری اصفهان و تبریز مد نظر بوده‌اند، اما ایسنا می‌گوید که اخبار غیررسمی در رابطه با حمله موشکی یا پهپادی، تأیید نمی‌شود. شبکه خبری المیادین هم به نقل از منابع ایرانی تصریح کرد که هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است.

هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران شبکه خبری سی‌ ان‌ ان هشدار داد که در صورتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل نقض حکم دادگاه در خصوص ممنوعیت اظهارنظر علنی و مصاحبه مطبوعاتی درباره شهود، دادستان، کارکنان دادگاه، هیات منصفه و خانواده قاضی، بازداشت و حبس شود، شورش سراسری در ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- آمریکا در ادامه اقدامات یکجانبه خود علیه همکاری‌های دفاعی سایر کشورها و با ادعای طرح تقویت رژیم جهانی منع اشاعه، چهار شرکت خارجی را به اتهام همکاری با پاکستان در حوزه برنامه‌های موشک بالستیک و دوربرد آن تحریم کرد.

ببینید | تصاویر تازه از رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در منطقه نخجوان

برگزاری رزمایش نیروی هوایی جمهوری آذربایجان در حالی انجام شد که پیشتر آیهان حاجی‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با انتقاد از اقدامات فرانسه در تسلیح ارمنستان، تاکید کرد: گسترش نظامی‌گری در منطقه به نفع صلح نیست. حملات هوایی به اهداف زمینی از جمله سامانه‌های پدافند هوایی، جنگ الکترونیک، مقابله با پهپادهای انتحاری و عملیات ترابری نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی از جمله تمرین‌هایی بود که از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری آذربایجان در جریان این رزمایش با موفقیت به انجام رسید./ایران تایمز

Loading
28آذر ماه 1396

رسانه ها ؛ حمایت قاطع مجمع عمومی از فلسطین ، و…

۱۳۹۶/۰۹/۲۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تأکید مجمع عمومی سازمان ملل بر حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خود، سفر موگرینی به لبنان ، خیز نیروهای مرزی یمن برای نفوذ به عمق خاک عربستان، نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه در باکو ، تهدید آمریکا علیه سازمان ملل، پیش بینی فرمانده ارتش پاکستان از تحولات آینده منطقه، انتقاد دیده بان حقوق بشر ازمیانمار، انتقاد روسیه از طرح استقرار «اجیس اشور» ژاپن ،پرتاب ماهواره جدید ردیاب روسیه در سال 2018، تاکید کره جنوبی بر تعلیق مانورنظامی مشترک با آمریکا و انسداد آخرین گذرگاه مرزی عربستان با قطر ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): مجمع عمومی سازمان ملل با اکثریت آرا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشتشان تأکید دارد.به گزارش ایسنا،  182 کشور به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره حق فلسطینی‌ها برای تعیین سرنوشت خود رأی مثبت دادند اما آمریکا و اسرائیل با این قطعنامه مخالفت کردند.در همین راستا، رئیس مجمع عمومی با درخواست ترکیه و یمن برای برگزاری نشست فوق‌العاده درباره قدس موافقت کرد. این نشست فردا(پنجشنبه) برگزار می‌شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در جریان سفر به لبنان تأکید کرد که بازگشت آوارگان سوری به حل و فصل سیاسی در ژنو بستگی دارد. به گزارش ایسنا، فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان در بیروت گفت: اتحادیه اروپا امیدوار است که سوریه به مرحله دیگری برای برنامه‌ریزی برای آینده و بازسازی کشور براساس حل و فصل سیاسی منتقل شود.

خبرگزاری فارس:منابع نظامی یمن از آغاز «عملیات» نیروهای متخصص مرزی این کشور برای نفوذ به عمق خاک عربستان خبر دادند.به گزارش خبرگزاری فارس، نیروهای گارد مرزی یمن عملیاتی برای تسلط بر پایگاه‎ها و ارتفاعات مناطق مرزی جازان، نجران و عسیر واقع در جنوب عربستان را آغاز کردند.

خبرگزاری ایرنا:   نشست سه جانبه وزیران امور خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه با حضور محمد جواد ظریف ، المارمحمدیارف و مولود چاوش اوغلو روز چهارشنبه در باکو برگزار شد.به گزارش خبرنگار ایرنا ،در این نشست که پنجمین نشست وزیران امور خارجه سه کشور است، طیف وسیعی از موضوعات و همکاری های ممکن در زمینه های مختلف اقتصادی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری صدا و سیما: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت: کشورهایی را که علیه تصمیم ما درباره قدس موضع گیری کنند، فراموش نمی کنیم. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ نیکی هیلی در پیامی توئیتری نوشت، در سازمان ملل ما همیشه خواهان اقدامات بیشتر و کمک بیشتر هستیم.!

الکوثرفارسی:  فرمانده ارتش پاکستان در اظهاراتی در مجلس سنای این کشور به وقوع تنش و جنگ میان عربستان و ایران اشاره کرد و گفت: اسلام آباد نمی گذارد جنگی رخ دهد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ژنرال «قمر جاوید باجوه» فرمانده ارتش پاکستان  تاکید کرد که بین ایران و عربستان هیچ جنگی روی نخواهد داد؛ اسلام آباد هرگز نخواهد گذاشت که چنین امری به وقوع بپیوندد.

یورونیوز:  دیده بان حقوق بشر می گوید آثار سوختگی در ۴۰ روستای اقلیت روهینگیا در ماههای اکتبر و نوامبر نشان می دهد که پناهجویان این اقلیت هنوز امکان بازگشت به میانمار را ندارند.تصاویر ماهواره ای نشان می دهد دهها روستای اقلیت روهینگیا در میانمار پس از امضای توافق با بنگلادش برای سهمیه بندی پناهجویان این اقلیت سوزانده شده است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: مقام های ارشد روسیه از طرح ژاپن برای استقرار دو سامانه جدید دفاع موشکی زمین به هوا انتقاد کرده اند.از آنجایی که کره شمالی همچنان پیگیر برنامه های هسته ای و موشکی خود است، کابینه ژاپن در روز سه شنبه استقرار سامانه های «اجیس اشور» را تصویب کرد.سامانه «اجیس اشور» ژاپن از یک نوع جدید از موشک رهگیری استفاده خواهد کرد که بطور مشترک با آمریکا توسعه داده شده است.

اسپوتنیک روسیه:  ماهواره جدید ردیاب روسیه با وزنی بسیار کم، در اوایل سال 2018 به فضا پرتاب می شود. به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه ایزوستیا، ماهواره جدید ردیاب روسیه با وزنی بسیار کم، در اوایل سال 2018 به فضا پرتاب می شود. این ماهوراه توسط شرکت روسکاسموس ساخته شده است.قرار است این ماهواره در اوایل سال آینده به مدار ارسال شود.

خبرگزاری آناتولی :  وزیر امور خارجه فلسطین گفت «توافق قرن» که گفته می‌شد اوایل سال آینده در رابطه با مساله فلسطین اعلام خواهد شد را موضوعی مربوط به گذشته توصیف کرد. ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین با اشاره به جانبداری آمریکا از ظلم، گفت: موضوع «توافق قرن» با توجه به تصمیم و اقدامات اخیر آمریکا دیگر عملی نخواهد بود و مربوط به گذشته است.

تی .آر.تی ترکیه:  کره جنوبی خواستار تعلیق مانور نظامی با آمریکا تا پایان المپیک زمستانی شد. مون جائه-این، رئیس جمهوری کره جنوبی اظهار داشت: جهت برگزاری بازی‌های المپیک زمستانی در فضایی امن و آرام، از آمریکا می خواهیم تا برنامه مانور مشترک نظامی دو کشور را تا پایان این مسابقات به تعویق اندازد.

دویچه وله:  بنیاد آکسفام در گزارش خود درباره‌ی یمن از “وضعیت فاجعه‌بار” مردم این کشور، قحطی و بیماری‌های واگیر سخن می‌گوید. سازمان‌های کمک رسانی نسبت به استفاده از گرسنگی به عنوان ابزار جنگی هشدار داده و آن را خلاف انسانیت می‌دانند.  طبق گزارش آکسفام، وضعیت فاجعه‌بار یمن، بهترین زمینه را برای گسترش بیماری‌های واگیر مانند وبا و دیفتیری فراهم کرده است.

پارس تودی:  عربستان برای افزایش فشار به قطر، «سلوی Salwa » آخرین گذرگاه زمینی خود را با این کشور که تنها راه ارتباطی قطر با خارج بود؛ از روز دوشنبه 18 دسامبر به صورت کامل بست.به گزارش پارس تودی ، اداره گمرک عربستان در بیانیه ای اعلام کرد، بنا به دستورات مقامات این کشور گذرگاه «سلوی» به صورت کامل بسته شد. در نیمه ژوئن 2017، مهلت 14 روزه عربستان به قطری‌ها برای ترک این کشور پایان یافت و گذرگاه «سلوی» که در مقابل آن گذرگاه «ابوسمره» در قطر قرار دارد بسته شد. این گذرگاه در زمان حج باز شده بود.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *