جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

تنش در دریای جنوبی چین / رئیس‌جمهور فیلیپین: به حملات خطرناک چین، واکنش نشان خواهیم داد

فردیناند مارکوس جونیور، رئیس‌جمهوری فیلیپین روز پنجشنبه هشدار داد که کشورش به «حملات خطرناک» گارد ساحلی چین واکنش نشان خواهد داد. سخنان رئیس‌جمهوری فیلیپین از تشدید تنش در روابط چین و فیلیپین حکایت دارد. دو کشور بر سر مالکیت و کنترل آب‌های دریای جنوبی چین اختلاف دارند. ویتنام، مالزی، تایوان و برونئی از دیگر طرف‌هایی هستند که ادعاهایی را در مورد آب‌های جنوبی چین مطرح کرده‌اند.

لاوروف: طرح صلح اوکراین بی معنی است / احیای مرزهای اوکراین پس از شوروی در سال ۱۹۹۱، غیرقابل قبول است

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته که طرح صلح پیشنهادی اوکراینی از آن جهت بی معناست که بر اساس گزینه‌های غیرقابل قبولی چون خروج روسیه از مناطق تحت کنترلش بنا شده است.

عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند

عربستان سعودی برای اولین بار در تاریخ این کشور در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت خواهد کرد. نماینده عربستان در این مسابقه رومی القحطانی خواهد بود که تا کنون در چند مسابقه دختر شایسته از جمله مسابقه دختر شایسته عربستان سعودی، دختر شایسته صلح عرب و دختر شایسته خاورمیانه برنده شده است. مسابقه دختر شایسته جهان در سال ۲۰۲۴ قرار است ماه سپتامبر در مکزیک برگزار شود.

Loading
6دیماه 1396

رسانه ها ؛ آموزش تروریست های داعش در پایگاه آمریکا درسوریه و…

۱۳۹۶/۱۰/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آموزش تروریست های داعش در پایگاه آمریکا در شهر التنف سوریه، گفتگوی وزرای امورخارجه روسیه و آمریکا، استقرار دائمی ناوگروه روسیه در شرق مدیترانه ، طرح امنیتی رژیم صهیونیستی برای سیطره کامل بر قدس شرقی، زمزمه های پولیساریو برای استقلال صحرای غربی، ایجاد نیروی نظامی جدید کردی در شمال سوریه، تفاهم نامه چین، افغانستان و پاکستان درباره مبارزه با تروریسم، کاهش شدید واردات چین از کره شمالی و اعلام اهداف اصلی 2018 روسیه در سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  فرمانده ستاد کل ارتش روسیه روز چهارشنبه گفت: تروریست های داعش در پایگاه نظامی آمریکا واقع در جنوب شرق شهر التنف سوریه آموزش داده می‌شوند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ژنرال والری گراسیموف در مصاحبه ای با روزنامه کومسومولسکایا پراودا روسیه گفت:«این پایگاه در جنوب سوریه و در داخل منطقه ای به شعاع 55 کیلومتر قرار دارد. این پایگاه در مرز سوریه، اردن و عراق قرار دارد.

تی. آر.تی ترکیه:  وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا تلفنی گفتگو کردند. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه این کشور با رکس تیلرسون همتای آمریکایی خود در مورد تحولات اخیر شبه جزیره کره، روند نشست کنگره گفتگوی ملی سوریه و همچنین روابط مسکو و واشنگتن گفتگوی تلفنی انجام داده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس ستاد کل ارتش روسیه از طرح‌های این کشور برای حضور گروه نیروی دریایی روسیه در بخش شرقی دریای مدیترانه در پایان عملیات نظامی در سوریه خبر داد. به گزارش ایسنا،  ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه در مصاحبه‌ای که امروز (چهارشنبه) در یکی از نشریات روسیه منتشر شد، اظهار داشت: گروه نیروی دریایی روسیه بعد از پایان عملیات نظامی در سوریه به طور دائمی در بخش شرقی دریای مدیترانه مستقر خواهد شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مسئولان رژیم صهیونیستی همچنان به اجرای طرح‌هایشان برای تقویت سلطه خود بر قدس شرقی و تمامی مقدسات اسلامی و مسیحی آن ادامه می‌دهند.به گزارش ایسنا، منابع اسرائیلی اعلام کردند که از جمله این طرح‌ها، طرح ایجاد 16 مرکز امنیتی جدید در محله‌های مختلف قدس است.به گفته این منابع، این طرح به پیشنهاد دستگاه‌های امنیتی بعد از حوادث باب الاسباط و گیت‌های الکترونیکی و پل‌های آهنین و دوربین‌های مداربسته در مقابل ورودی‌های مسجد الاقصی صورت می‌گیرد.

  خبرگزاری ایرنا:  جبهه آزادی بخش پولیساریو در صحرای غربی واقع در شمال غرب آفریقا، با اشاره به درگیری های این منطقه، گفت: آماده برخورد با هر گونه شرایط اضطراری برای دستیابی به استقلال و حق تعیین سرنوشت مردم صحرای غربی هستیم. «عبدالله لحبیب» وزیر دفاع «جبهه خلق برای آزادی پولیساریو» در حاشیه مرحله پایانی «مسابقه نظامی مصطفی الولی» تاکید کرد: ارتش ما برای گرفتن حق استقلال مردم ساکن صحرای غربی، آماده برخورد با هر گونه شرایط اضطراری است.

 خبرگزاری مهر:  یک فرمانده کرد از تأسیس یک نیروی نظامی جدید تحت عنوان ارتش شمال سوریه با حمایت تسلیحاتی و آموزشی ائتلاف بین المللی به اصطلاح مبارزه با داعش به رهبری آمریکا خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر، سیابند ولات، فرمانده کل نیروهای موسوم به «نیروهای حامی شمال سوریه» عنوان داشت: ارتش شمال سوریه در حال تاسیس است و وظیفه حمایت از امنیت مرزها را بر عهده خواهد داشت.اما عملکرد آنها منحصر بر حمایت از کردستان سوریه نخواهد بود بلکه استانهای الرقه و دیر الزور واقع در شمال و شرق این کشور را نیز در برخواهد گرفت.

رادیو فرانسه:  هند بزودی پنجمین اقتصاد جهان خواهد شد.بر اساس گزارش کارشناسان انگلیسی، اقتصاد هند در سال آیندۀ میلادی از بریتانیا و فرانسه فراتر خواهد رفت و به رتبۀ پنجم جهانی خواهد رسید. این گزارش پیش‌بینی می‌کند که طی پانزده سال آینده، سهم اصلی ١٠ اقتصاد بزرگ جهان به کشورهای آسیایی تعلق خواهد گرفت.

رادیوچین:  نخستین گفت‌و‌گوی وزیران خارجه چین، افغانستان و پاکستان در پکن برگزار شد. وزیران خارجه سه کشور در این نشست درباره اعتماد و آشتی سیاسی، همکاری و تقویت ارتباطات برای توسعه و همکاری امنیتی و مبارزه با تروریسم به تفاهماتی رسیدند. وانگ یی وزیر خارجه چین اظهار داشت: چین، افغانستان و پاکستان همسایه یکدیگر هستند و تقویت تبادلات و همکاری بین سه کشور با خواست و منافع مشترک سه کشور منطبق است.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   مقام های گمرگ چین می گویند که واردات این کشور از کره شمالی در ماه نوامبر به شدت کاهش یافت. این امر حاکی از آنستکه پکن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اعمال تحریم ها علیه کره شمالی را اجرا می کند.این مقام ها می گویند که حجم تجاری دوجانبه در ماه نوامبر در سطح ۳۸۰ میلیون دلار باقی ماند. این میزان نسبت به سال پیش از آن ۳۶ درصد کمتر است.

اسپوتنیک روسیه: ژنرال والری گراسیموف، رئیس ستادکل نیروهای مسلح روسیه اعلام نمود که در سال 2018، تار ومار کردن گروهکـ«جبهه النصره» مهمترین هدف در سوریه است. وی افزود، یکی دیگر از اهداف ما، گذار «راه حل نظامی بحران سوریه به راه حل سیاسی» است. هم اکنون در حال بررسی آن هستیم. مقدمات کنگره گفتگوی ملی سوریه جریان دارد»

خبرگزاری آناتولی :  روسیه خواستار برگزاری «کنگره گفتگوی ملی» سوریه زیر نظر سازمان ملل شد. معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد کنگره گفتگوی ملی سوریه باید تحت حمایت سازمان ملل انجام شود.میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، کنگره گفتگوی ملی سوریه که قرار است در سوچی برگزار شود، باید تحت حمایت سازمان ملل متحد انجام پذیرد.کنگره گفتگوی ملی سوریه با شرکت 1700 نفر 29-30 ژانویه 2018 در شهر سوچی روسیه برگزار خواهد شد.

دویچه وله:  وزیر خارجه آلمان گفت : قرارداد برگزیت می‌تواند الگویی برای رابطه با ترکیه باشد. زیگمار گابریل به روزنامه “فونکه مدین گروپه” گفت، “قرارداد هوشمندانه‌ای که مناسبات بریتانیا با اروپا را بعد از برگزیت ساماندهی می‌کند می‌تواند الگویی برای رابطه اتحادیه اروپا با سایر کشورها باشد‌: با اوکراین و ترکیه.”

خبرآنلاین: رسانه‌های روسیه گزارش دادند این کشور همزمان با افزایش تنش‌ها در دریای شمال، اقدام به آزمایش یک تکنولوژی جدید برای موشک‌های بالستیک قاره‌پیما کرده که به آنها اجازه عبور از سیستم‌های دفاع موشکی را می‌دهد.خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد، نیروی موشکی راهبردی روسیه اقدام به شلیک یک موشک مدل توپول از منطقه کاپوستین یار در حوزه آستراخان کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *