جدیدترین مطالب

حمله شدید هوایی رژیم صهیونیستی به حلب سوریه

منابع سوری اعلام کردند مواضع و انبار‌های تسلیحاتی در نزدیکی فرودگاه حلب، کارخانه‌های وزارت دفاع سوریه در مناطق السفیره و کفرجوم در غرب حلب و چندین نقطه دیگر هدف ۱۵ حمله هوایی قرار گرفته است.

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

اشتباه محاسبات در روابط با همسایگان را جدی بگیریم

حسام الدین حجت زاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: رصد و ارزیابی سیر تحولات ماه های اخیر در روابط تهران با سایر کشورها و به ویژه همسایگان، گویای سرعت گرفتن روند قهقرایی در روابط خارجی کشورمان است. این یادداشت ناظر بر بررسی و تحلیل رفتارهای آن دسته از سیاست زدگان غیرمتخصصی است که بی توجه به شعارهای دولت های جمهوری اسلامی ایران طی چهار دهه گذشته همواره بدون برخورداری از دانش سیاسی در حوزه روابط خارجی کشور دخالت کرده و پیامدهای ناخوشایند و پرهزینه ای را به طور مشخص از ناحیه دو کشور پاکستان و افغانستان به مردم، کشور و نظام تحمیل کرده اند. 

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

Loading

أحدث المقالات

پاپ برای نخستین‌بار مراسم پنج‌شنبه مقدس را تنها به زنان اختصاص داد

‌پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم پنج‌شنبه مقدس قبل از عید پاک، پای ۱۲ زن زندانی را در رُم شست و بوسید. این برای اولین‌بار بود که پاپ ۸۷ ساله، این مراسم سالانه را تنها به زنان اختصاص داد. در این مراسم سنتی، پاپ به طور معمول پای زندانیان را شسته، خشک می‌کند و در مواردی می‌بوسد. در سنت مسیحی، پنجشنبه مقدس یادآور روزی است که مسیح در شام آخر، پای شاگردان خود را شست که نمادی است از ضرورت «خادم بودن رهبر».

Loading
11 دیماه 1396

رسانه ها ؛ “هشدار قرمز” گوترش برای سال ۲۰۱۸ و…

۱۳۹۶/۱۰/۱۱ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: ابرازنگرانی دبیرکل سازمان ملل از وضعیت جهان درسال 2018، رأی حزب لیکود رژیم صهیونیستی به الحاق بخشی از کرانه باختری به اسرائیل، هشدار کم سابقه کیم جونگ اون به ترامپ، استقبال سئول از پیشنهاد مذاکره کره شمالی، بازداشت‌های گسترده در کرانه باختری با آغاز سال نو میلادی، ادامه حضور نظامیان آمریکایی درعراق ، عملیات گسترده نیروهای یمنی در جبهه های مرزی، تاکید رییس جمهور فرانسه بر اتحاد اروپا ،ادامه نقض آتش بس در شرق اوکراین و استقرار سامانه دفاع موشکی ترکیه در سوریه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

دویچه وله:  دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال نو میلادی نسبت به افزایش کشمکش‌ها، نابرابری‌ها و خشونت هشدار داد. آنتونیو گوترش در این پیام از رهبران جهان خواست فاصله‌ها را کاهش دهند و بین اختلاف‌ها پل بزنند. گوترش در یک پیام ویدئویی فرا رسیدن سال ۲۰۱۸ میلادی را به مردم سراسر جهان تبریک گفت.

دویچه وله:  کمیته مرکزی حزب حاکم لیکود رژیم صهیونیستی به الحاق شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری و الحاق آنها به اسرائیل رأی داد.اجلاس کمیته مرکزی حزب راستگرای لیکود شامگاه یکشنبه (۳۱ دسامبر) با شرکت بیش از هزار عضو فعال حزب در تل‌آویو برگزار شد.

طبق قطعنامه‌ای که به تصویب رسید، نه تنها بخش بزرگی از کرانه باختری برای همیشه به اسرائیل ملحق می‌شود، بلکه دولت این رژیم حق دارد، فعالیت شهرک‌سازی را در زمین‌های فلسطینی گسترش دهد.

الکوثرفارسی:  رهبر کره شمالی در تهدیدی کم سابقه علیه آمریکا اعلام کرد: ماشه بمب اتمی در اتاقش است و هر زمان که بخواهد آن را فشار خواهد داد.  به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وی در سخنرانی سال نو میلادی که خبرگزاری کره شمالی نیز آن را منتشر کرده و از تلویزیون هم پخش شد، گفت: آمریکا قدرت و جسارت رویارویی با این کشور ندارد. وی گفت: آمریکا بداند ماشه بمب اتمی روی میز من است این کشور هرگز نمی‌تواند علیه من و کشور من جنگ اتمی راه بیندازد و سرزمین آمریکا در تیررس این کشور است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی از سخنرانی رهبری کره شمالی به مناسبت سال نوی میلادی که در آن پیشنهاد مذاکره با سئول را داده استقبال کرد. به گزارش ایسنا،  کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت که آماده مذاکرات با کره جنوبی است و ممکن است هیاتی از کره شمالی را برای حضور در این بازی‌ها اعزام کند که بخشی از اقدامات برای کاهش تنش نظامی در شبه‌جزیره کره به شمار می‌رود.

خبرگزاری فارس:  صهیونیست‌ها امروز و در آغاز سال نو میلادی بیش از 30 فلسطینی را بازداشت کردند؛ در سال گذشته (2017) بیش از 6 هزار فلسطینی دستگیر شدند. به گزارش خبرگزاری فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی، روند بازداشت فلسطینی‌ها در سال نو میلادی را ادامه دادند و بامداد امروز (دوشنبه) 38 فلسطینی در کرانه باختری بازداشت کردند .

خبرگزاری مهر: صدراعظم آلمان گفت آینده این کشور با آینده و موجودیت اتحادیه اروپا گره خورده است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه بیلد آلمان، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پیامی تلویزیونی سال نو میلادی را به شهروندان این کشور تبریک گفت. وی با اشاره به اختلافات موجود در بین گروه ها و مقامات سیاسی آلمان در خصوص تشکیل دولت ائتلافی جدید افزود: در هیچ دوره ای چنین اختلاف نظری وجود نداشته است، برخی می گویند این اختلافات باعث شکاف در کشور می شود اما باید اطمینان بدهیم که بر اختلافات پیروز می شویم و آینده کشور بازهم درخشان خواهد بود.

خبرگزاری ایرنا:  پیام فرستاده ویژه رییس جمهور امریکا در ائتلاف بین المللی به رهبری واشنگتن در آستانه سال جدید میلادی و تاکیدات برخی از افسران عالی رتبه آمریکایی مبنی بر ماندن نیروهای آمریکایی در خاک عراق در سال جدید، شاید نامیمون ترین پیام سال 2018 برای عراقی ها بوده است.’بریت مک گورک’ در این پیام تاکید کرده است: ‘نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا، تدابیر ویژه در غرب عراق برای ممانعت از ظهور نسخه جدید داعش اتخاذ می کند’ که این اظهارات به اعتقاد کارشناسان به مفهوم ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق است.

خبرگزاری صدا و سیما:   سازمان تحقیقات فضایی این کشور قصد دارد ۳۱ ماهواره، از جمله ماهواره Cartosat-۲ از سری ماهواره‌های نظارتی را در ماموریت فضایی ماه آینده به فضا پرتاب کند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، بر اساس اعلام رسانه‌های محلی این ماهواره‌ها در تاریخ ۱۰ ژانویه به فضا پرتاب خواهند شد.ماهواره‌ها از پایگاه فضایی سری‌ هاری‌کوتا در ایالت آندرا پرادش پرتاب می‌شوند.

العالم فارسی:  ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز در همه جبهه ها به خصوص جبهه های مرزی پاسخ حمله دشمن را با حملاتی سنگین تر دادند.به گزارش خبرنگار شبکه العالم ، نیروهای یمنی در استان جوف با یک فروند موشک زلزال 2 مواضع مزدوران متجاوز در منطقه حلیف واقع در شهر الغیل را هدف قرار داده و شماری از آنها را به هلاکت رسانده یا مجروح کردند. در نجران نیز 3 نظامی سعودی را در مناطق الشرفه و الشبکه به هلاکت رساندند.

رادیوچین:  سفارت‌های آمریکا و ترکیه در آنکارا و واشنگتن اعلام کردند که صدور ویزا را بعد از دو ماه تنش دیپلماتیک میان دو کشور و محدودیت خدمات کنسولی از سر می‌گیرند. سفارت آمریکا در بیانیه‌ای گفت که مقام‌های ترکیه تضمین کرده‌اند که هیچ یک از کارکنان محلی سفارت به خاطر انجام وظایفشان بازداشت نخواهند شد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   رییس جمهور فرانسه از نخستین پیام شب سال نوی میلادی خود در سمت ریاست جمهوری به منظور درخواست برای اروپایی متحدتر و دموکرات تر استفاده کرد.امانوئل مکرون گفت که باور دارد اروپا می تواند به قدرتی اقتصادی، اجتماعی، سازگار با محیط زیست و علمی تبدیل شود که بتواند با چین یا ایالات متحده آمریکا روبرو شود.

خبرگزاری آناتولی :  سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور رجب طیب اردوغان به فرانسه موجب گسترش بیش از پیش روابط سیاسی و همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف خواهد شد. ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از سفر رجب طیب اردوغان به فرانسه در پنجم ژانویه و دیدار با امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور در پاریس خبر داد و گفت: «در این سفر موضوعات منطقه و جهان به ویژه قدس، سوریه، عراق و روابط ترکیه با اتحادیه اروپا بررسی خواهد شد.

پارس تودی:  نیروهای نظامی اوکراین در آخرین روز سال 2017 دوبار آتش بس را در منطقه لوهانسک در شرق این کشور نقض کردند. به گزارش پارس تودی، یک منبع امنیتی روز دوشنبه اعلام کرد، ارتش اوکراین با حمله خمپاره ای به چند روستا در منطقه لوهانسک در آخرین روز سال2017 ، دوبار آتش بس را در این منطقه نقض کرد.

خبرآنلاین: ارتش ترکیه چند سامانه موشکی دفاع هوایی در حومه غربی حلب مستقر کرده است. مخالفان سوری فاش کردند، ارتش ترکیه شب گذشته سامانه موشکی پدافند هوایی موسوم به “هاوک” را با تجهیزات ارتباطی و دستگاه‌های راداری، نزدیک شهر دارعزه در حومه غربی حلب مستقر کرده است.دارعزه در مرزهای شهر عفرین قرار دارد که تحت کنترل کردهای سوری است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *