جدیدترین مطالب

استعفا دردسر تازه رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی این روز‌ها با دومینوی برکناری و استعفا‌های بی شماری مواجه است آن هم در بین نظامیان عالی رتبه که این رژیم را با چالشی جدید مواجه ساخته است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد، تعداد شهدای غزه از هفت اکتبر تاکنون را ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر و تعداد زخمی‌ها را ۷۷ هزار و ۲۹۳ اعلام کرد.

Loading

أحدث المقالات

آمادگی ایران برای تامین انرژی پایدار منطقه با وجود تحریم‌های ظالمانه

تهران- ایرنا- رئیس سازمان برنامه و بودجه در دیدار با معاون دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه، آمادگی تامین انرژی پایدار مورد نیاز کشورهای منطقه از جمله کشورهای ترکیه، پاکستان و هند و همچنین گاز مورد نیاز کشورهای اروپایی را دارد.

ببینید| جمله متفاوت سید حسن نصرالله به سردار اشتری

سردار اشتری گفت: به همراه سردار حجازی به دیدار سیدحسن نصرالله رفتیم. به ایشان گفتم من افتخار می‌کنم که آقای حجازی فرمانده من هستند. آقای سیدحسن نصرالله که امروز افتخار جهان اسلام هستند گفتند سردار حجازی فرمانده من نیز هستند./ دانشجو

Loading
13دیماه 1396

رسانه ها؛ برقراری خط ارتباطی دو کره و…

۱۳۹۶/۱۰/۱۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دستور رهبر کره شمالی برای برقراری مجدد خط ارتباط تلفنی با سئول، آماده شدن پیونگ یانگ برای اولین آزمایش موشکی ۲۰۱۸ ، توقف صادرات اسلحه نروژ به امارات، انتقاد مشاور امنیت ملی آمریکا از پاکستان ، احتمال حمله ترکیه به عفرین سوریه، سفر فدریکا موگرینی به کوبا ، لغو قرارداد بزرگ تسلیحاتی هند با رژیم صهیونیستی، امکان پیوستن انگلیس به پیمان " تی‎ پی پی" پس از برگزیت، واکنش ترامپ به سخنرانی رهبر کره شمالی و حذف دلار از معاملات خارجی پاکستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  کره شمالی می‌گوید خط ارتباط تلفنی خود با سئول که طی دو سال گذشته قطع بوده را مجددا برقرار خواهد کرد.کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور داد تا برای مذاکره درباره حضور هیأت ورزشی این کشور در مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ در ماه آینده، این خط ارتباط تلفنی مجددا بازگشایی شود. خبرگزاری یونهاپ کره شمالی طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پیونگ یانگ گفتگو را در ساعت سه بعداز ظهر به وقت محلی در روز چهارشنبه آغاز خواهد کرد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): کره شمالی احتمالا برای انجام یک آزمایش موشک بالستیک جدید طی روزهای آینده آماده می‌شود. به گزارش ایسنا، فعالیت موشکی در همان سایتی در حال انجام است که کره شمالی یک موشک بالستیک را در نوامبر ۲۰۱۷ آزمایش کرد. این آزمایش موشکی تا به امروز پیشرفته‌ترین در کره شمالی بوده است چون می‌توانست سواحل شرقی آمریکا را هدف قرار دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی “حماس” خواستار اتخاذ راهبرد مقاومتی جامع برای لغو تصمیم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی و اعتبار بخشی مجدد به مساله فلسطین به عنوان پروژه آزادی خواهی ملی و تکیه بر انتفاضه مردمی شد.به گزارش ایسنا، اسماعیل هنیه روبر لزوم تحقق برنامه فلسطینی، عربی و اسلامی یکپارچه برای به شکست کشاندن تصمیمات اسرائیلی ـ آمریکایی و از بین بردن تمامی آثار آنها به موازات هماهنگی و همکاری با طرف‌های بین‌المللی حامی حقوق ملت فلسطین و خسارت دیده از سیاست‌های آمریکا در منطقه تاکید کرد.

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه نروژ با نگرانی درباره استفاده از تسلیحات و مهمات این کشور در جنگ یمن، ارسال این سلاح‌ها به امارات عربی متحده را به تعلیق در آورده است. بیانیه وزارت خارجه نروژ در حالی صادر شده که در سال 2016، صادرات سلاح و مهمات این کشور به امارات به 79 میلیون کرون(9.7 میلیون دلار) افزایش یافت. ارزش میزان صادرات سلاح از نروژ به امارات در سال 2015 میلادی، 41 میلیون کرون بود.

  خبرگزاری مهر: مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که حمایت پاکستان از تروریست ها، واشنگتن را از اسلام آباد مایوس ساخته است. به گزارش خبرگزاری مهر «مک مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا طی اظهاراتی گفت: این یک حقیقت است که پاکستان یک کشور حامی تروریسم است و در مبارزه با تروریسم سیاست دوگانه ای را در پیش گرفته است.مستر در مصاحبه با خبرنگاران بیان داشت که حمایت پاکستان از تروریست ها، واشنگتن را از اسلام آباد مایوس ساخته است.

خبرگزاری تسنیم: بر اساس گزارش‌های منتشر شده طی روزهای گذشته هزاران نیروی نظامی ترکیه در مرزهای شمالی سوریه از “هاتای” تا “شرناخ” مستقر شده و آماده حمله به عفرین هستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست در شهر “کاستامونو” در شمال ترکیه با اشاره به آنچه تهدیدات شاخه نظامی حزب دموکراتیک سوریه(YPG) خواند، گفت: این گروه تروریستی برای ما تهدید است و ما دیروز هر چه در مقابله با داعش انجام دادیم، امروز برای مقابله با این گروه انجام می‌دهیم. بر اساس گزارش‌های منتشر شده طی روزهای گذشته هزاران نیروی نظامی ترکیه در مرزهای شمالی سوریه از “هاتای” تا “شرناخ” مستقر شده و آماده حمله به عفرین هستند.

 خبرگزاری صدا و سیما:  فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه سفر دو روزه به کوبا را برای «تأیید دوباره» توافقی که بین این جزیره و اتحادیه اروپا منعقد شد، آغاز می کند.بخش امور خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد نماینده عالی اتحادیه اروپا برای امور خارجی در این سفر بر «رابطه قوی بین اتحادیه اروپا و کوبا» تأکید خواهد کرد.

الکوثرفارسی:  هند قرارداد نیم میلیارد دلاری خرید تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی را لغو کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که دولت هند رسما قرارداد هنگفت تسلیحاتی با این رژیم را که قرار بود به موجب آن موشک‌های ضد زره و سامانه‌های دفاع هوایی برای نیروی دریایی از اسرائیل وارد کند، لغو کرده است. دولت هند لغو این قرارداد نیم میلیارد دلاری را به شرکت اسلحه‌سازی رافائل اسرائیل اطلاع داده است.

رادیوچین:  بر اساس گزارش‌های رسیده از رسانه‌های گروهی انگلستان در روز دوم ژانویه برابر با 12 دی ماه، انگلستان یک نشست غیر رسمی درباره پیوستن این کشور به پیمان تجارت آزاد موسوم به ترانس پاسیفیک “تی پی پی” را برگزار کرده است و طبق آخرین اخبار وزارت تجارت بین‎المللی انگلستان هم اکنون در حال بررسی پیشنهاد‌های مربوط به امکان پیوستن انگلستان به تی پی پی است.پیمان تجارت آزاد موسوم به ترانس پاسیفیک یک توافقنامه تجاری چند جانبه است که در سال 2002 مطرح شد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خاطر نشان کرده است که پس از ابراز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی مبنی بر خواستش برای بهبود روابط با کره جنوبی، بر اقدامات آن کشور نظارت خواهد کرد.ترامپ در توییتر خود نوشت، «تحریم ها و سایر فشارها کم کم بر کره شمالی تاثیر بزرگی می گذارد.»

اسپوتنیک روسیه:  محافل مشخصی درون اتحادیه اروپایی معتقدند که  سازمان ناتو نسبت به تغییرات اوضاع بین المللی در زمینه امنیت بیش از اندازه کند است. روزنامه فایننشال تایمز به نقل از این منابع نوشت: ناتو گام هایی را در جهت تقابل با روسیه برمی دارد اما با مشکلات جدی روبرو می شود از جمله در جنبه های لجستیکی به عنوان مثال عدم واکنش مناسب ناتو به حملات سایبری گسترده در استونی در سال ۲۰۰۷ و درگیری مسلحانه گرجستان-اوستیای جنوبی در سال ۲۰۰۸ ازجملهاین موارد بوده است .

پارس تودی:  بانک مرکزی پاکستان، اجازه استفاده از یوان (واحد پول چین) به جای دلار برای تجارت با سایر کشورها را صادر کرد.به گزارش چهارشنبه پارس تودی، در پی اظهارات جدید «دونالد ترامپ» ضد پاکستان، تنش میان دو کشور افزایش یافته و اسلام‌آباد حذف دلار از معاملات تجاری خود را در دستور کار قرار داد.«ترامپ»  پاکستان را کانون تروریسم معرفی کرده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *