جدیدترین مطالب

افزایش نظامی گری دولت انگلیس

نخست وزیر انگلیس با سفر به لهستان همسایه اوکراین، از بزرگ‌ترین بسته کمک‌های نظامی انگلیس به اوکراین رونمایی کرد.

Loading

أحدث المقالات

رئیس‌جمهور: تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی جهانی می‌شود

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه تردید نداریم که نظمی عادلانه جایگزین نظم فعلی جهانی خواهد شد، افزود: اراده و خواست ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواهان جهان تحت لوای انسجام و یکپارچگی برای آزادی قدس و پیروزی فلسطین حتما محقق خواهد شد.

سندرز: آمریکایی‌ها انزجار خود را از ماشین جنگی نتانیاهو نشان داده‌اند

تهران- ایرنا- برنی سندرز نماینده مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به تامین مالی رژیم صهیونیستی در این جنگ وحشتناک ادامه دهیم، تاکید کرد: آمریکایی‌ها انزجار خود را از ماشین جنگی بنیامین نتانیاهو نشان داده‌اند.

احضاریه دادگاه برای ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل حمایت از غزه

نیویورک – ایرنا- همزمان با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن ، دانشگاههای آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان از سوی پلیس است.

Loading
14دیماه 1396

رسانه ها ؛ چشم بادامی ها به دنبال تقویت بنیه نظامی و…

۱۳۹۶/۱۰/۱۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: دستور رئیس جمهور چین برای تقویت ارتش این کشور، انتقاد موگرینی از سیاست محاصره اقتصادی کوبا، برگزاری نشست وزیران خارجه کشورهای عربی در اردن، برقراری دوباره خط تلفن مستقیم بین سئول و پیونگ یانگ ، واکنش کره جنوبی به احتمال آزمایش جدید موشکی کره شمالی ، تاکید سازمان ملل بر آزادی بازداشت‎شدگان در عربستان، افزایش واردات نفت خام چین از روسیه، سفر وزیر دفاع انگلیس به بغداد، واکنش پاکستان به توئیت ترامپ، تقویت محور ورشو- بوداپست در برابر اتحادیه اروپا و اظهارات معاون ترامپ درباره برجام ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

 خبرگزاری صدا و سیما:  رئیس جمهور چین از ارتش این کشور درخواست کرد توانایی خود را برای جنگ های واقعی افزایش دهد. شی جین پنیگ که همزمان ریاست کمیسیون مرکزی ارتش این کشور را هم برعهده دارد در مراسم بسیج نیروهای مسلح این کشور در مرکز نظامی « بائودینگ» در صد و پنجاه کیلومتری پکن پایتخت از ارتش و نیروهای مسلح این کشور درخواست کرد که توانایی خود را برای نبردها و جنگ های واقعی افزایش دهند و توانایی های خود را برای موفقیت در جنگ ها تقویت کنند.

العالم فارسی:  مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که محاصره کوبا از سوی آمریکا یک راه حل به شمار نمی رود.به گزارش خبرگزاری فرانسه ، فدریکا موگرینی که به کوبا سفر کرده خاطر نشان کرد: محاصره کوبا یک راه حل محسوب نمی شود. اروپایی ها بارها این موضوع را به دوستان آمریکایی اعلام کرده اند. ما نیز بر این موضوع در سازمان ملل تاکید کرده ایم.موگرینی افزود: ما به خوبی می دانیم که تنها تاثیر محاصره، وخامت کیفیت زندگی زنان، مردان و کودکان است. اعمال محاصره روشی منسوخ و غیرقانونی است.

الکوثرفارسی: نشست وزیران امور خارجه کشورهای عربی برای بررسی پیامدهای تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت فلسطین اشغالی و انتقال سفارت آمریکا به قدس روز شنبه در اردن برگزار می شود.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  ایمن الصفدی وزیرامور خارجه اردن بااعلام این موضوع تاکید کرد تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل هیچ تاثیر قانونی ندارد و کشورهای عربی با همکاری برای جلوگیری از پیامدهای این تصمیم از طریق یک اقدام بین المللی فراگیر تلاش می کنند و از جامعه بین المللی می خواهند کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس در چارچوب مرزهای سال 1967 را به رسمیت شناسند و به طور جدی برای برقراری صلحی فراگیر و عادلانه در منطقه تلاش کنند.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  کره شمالی برای بحث و تبادل نظر بر سر مسایلی از جمله اعزام ورزشکاران به بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، بار دیگر یک خط تلفن مستقیم را با کره جنوبی برقرار کرده است. این اقدام پس از آن صورت می گیرد که سئول خواهان انجام گفت و گوهای سطح بالا با پیونگ یانگ شد.در پی اظهارات آشتى جویانه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در پیام سال نوی میلادی اش، نشانه هایی از بهبود در روابط بین دو کره دیده شده است.

اسپوتنیک روسیه: به اعتقاد کره جنوبی، کره شمالی موشکهای جدیدی بر اساس شواهد تدارک نمیبیند، این ادعا در پاسخ به نیکی هیل نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مطرح شد.به گفته نماینده ریاست کمیته مشترک ارتش کره جنوبی “هیچ فعالیتی که بر اساس آن  فرض کنیم که کره شمالی در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز موشک در آینده نزدیک بوده وجود ندارد”

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  نیروی دریایی پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور با موفقیت یک موشک ضد کشتی زمین به زمین آزمایش کرده است.به گزارش ایسنا ، نیروی دریایی پاکستان یک موشک کروز بومی موسوم به “حربه” را آزمایش کرد. بر اساس این بیانیه موشک مذکور به تکنولوژی مدرن مجهز است و قابلیت حمله زمینی با دقت بالا دارد و به صورت چشمگیری قابلیت‌های سامانه‌های پدافند را افزایش می‌دهند.

  خبرگزاری فارس: مسئولان و نهادهای حقوق بشری سازمان ملل در بیانیه‎ای مشترک خواستار آزادی ده‎ها نفر از شهروندان بازداشت شده عربستان بویژه پس از ولی‌عهدی محمد بن سلمان شدند.به گزارش خبرگزاری فارس، پنج مسئول حقوق بشری سازمان ملل در پی تشدید بازداشت‎های ماه‌های گذشته در عربستان و همچنین دوره پس از تکیه زدن محمد بن سلمان بر مسند ولی‎عهدی، بیانیه‏‌ای مشترک در خصوص آزادی بازداشت‎شدگان صادر کردند.دو نهاد «عفو بین الملل» و «دیده بان حقوق بشر»، «عملیات گسترده عربستان برای بازداشت‎های خشن» بویژه از زمان ولی‎عهدی محمد بن سلمان را «نگران کننده» خواندند.

 خبرگزاری ایرنا: چین اعلام کرد با راه اندازی یک خط لوله جدید میزان انتقال نفت خام روسیه به این کشور دو برابر خواهد شد.

روزنامه گلوبال تایمز چین نوشت ، چین اکنون 15 میلیون تن نفت خام با خط لوله اولیه از روسیه وارد می کند که با راه اندازی بخش جدید آن در سال جاری میلادی به 30 میلیون تن افزایش یافته است.کار ساخت این بخش از خط لوله که نزدیک به 942 کیلومتر طول دارد از بخش شمال شرقی چین تا پایگاه نفتی داچینگ از اوت سال 2016 شروع شد و به بهره برداری رسیده است.

خبرگزاری مهر:   یک منبع آگاه از ورود وزیر دفاع انگلیس به پایتخت عراق خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر، این منبع آگاه گفت: «گوین ویلیامسون» وزیر دفاع انگلیس در سفری رسمی برای دیدار با مقامات عراق وارد بغداد شد.وزیر دفاع انگلیس پیش از این به کویت رفته و با همتای کویتی اش در خصوص ائتلاف ضد داعش رایزنی کرده بود.

خبرگزاری آناتولی : وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به توئیت ترامپ در خصوص پناه دادن این کشور به تروریست‌ها گفت که تاریخ به ما یاد داده نباید کورکورانه به آمریکا اعتماد کنیم.خواجه محمد آصف در توئیتر خود با اشاره به پرداخت هزینه توسط کشورش برای حمایت از آمریکا در مبارزه با تروریسم گفته است:«رئیس جمهور آمریکا از ما می‌پرسد که چه کار انجام داده‌اید؟ پایگاه‌های نظامی خود را در اختیارتان قرار دادیم. انتقال سلاح و تجهیزات برای سربازان آمریکایی از خاک ما انجام شد.هزاران سرباز و غیرنظامی قربانی جنگی شدند که شما آغاز کردید. پاکستان در مبارزه با تروریسم پیشرفت خوبی داشته است. می‌توانید از مبارزه ما با تروریسم راضی نباشید اما بیش از این اجازه نمی‌دهیم به اعتبار کشورمان خدشه وارد شود».

پارس تودی:  ماتئوز موراویکی (Mateusz Morawieck) در اولین سفر رسمی پس از برعهده گرفتن پست نخست وزیری لهستان، روز چهارشنبه به مجارستان سفر کرد.لهستان و مجارستان در تلاش برای تقویت پیوندهایشان در برابر فشارهای اتحادیه اروپا هستند. سفر نخست وزیر لهستان به مجارستان نیز با همین هدف انجام شده است.

خبرآنلاین: معاون رئیس جمهور آمریکا از همکاری دولت واشنگتن و کنگره برای تصویب قانون جدیدی درباره توافق هسته‌ای ایران خبر داده است. مایک پنس  در مصاحبه با صدای آمریکا گفت: دولت ترامپ و اعضای کنگره در حال کار بر روی تحریم های جدید هسته‌ای و موشکی ایران هستند که جایگزین توافق هسته‌ای 2015 خواهد شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *