جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی کاخ سفید: بر اساس حدس و گمان نظر نمی‌دهم

تهران- ایرنا- کارین ژان پی‌یر سخنگوی کاخ سفید روز جمعه (به وقت محلی) در جریان نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه من درباره گزارش‌ها و تحولات امروز در خاورمیانه نظری ندارم، گفت: من نمی‌توانم در این باره بر اساس حدس‌ها و گمان‌ها چیزی بگویم.

وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود + فیلم

نیویورک – ایرنا – حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «تور ونسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه گفت: (بنیامین) نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) از کنترل خارج شده است و باید مهار شود.

امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاشها در غزه شده است + فیلم

نیویورک – ایرنا- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجاه ایران در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ گفت: متأسفانه رویکردهای سیاست‌زده، دوگانه و غلط تاکنون باعث شده است تلاش‌های سیاسی برای پایان بحران غزه بی‌نتیجه باقی بماند.

Loading
19دیماه 1396

رسانه ها ؛ آغاز مذاکرات دوکره و…

۱۳۹۶/۱۰/۱۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: آغاز گفت و گوهای بین کره جنوبی و کره شمالی، حمله موشکی جنگنده های رژیم صهیونیستی به سوریه، اعمال تحریم های جدید از سوی اتحادیه اروپا بر علیه کره شمالی، تصمیم عربستان برای خرید سامانه گنبد آهنین از اسرائیل ،گفتگوی وزیر خارجه اردن با موگرینی درباره قدس، افشای همراهی پنهان قاهره با تصمیم ترامپ علیه قدس اشغالی، نامۀ ۵۲ کارشناس امنیتی آمریکا به دونالد ترامپ برای حفظ توافق هسته‌ای، تهدید روسیه به خروج از سازمان تجارت جهانی وحمایت شورای امنیت از «برجام» ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  نخستین گفت و گوهای بین کره جنوبی و کره شمالی پس از گذشت بیش از دو سال، روز سه شنبه در در دهکده آتش بس «پانمونجوم» آغاز شد. به احتمال زیاد مساله شرکت کره شمالی در بازی های المپیک و پارالمپیک پیش رو در پیونگ چانگ در دستور کار این جلسه قرار خواهد داشت.این نخستین گفت و گوهای بین این دو کشور پس از بر روی کار آمدن مون جه-این، رییس جمهور کره جنوبی، در ماه مه سال میلادی گذشته است.سئول امیدوار است تا از تنش های نظامی بکاهد و مساله دیدار دوباره خانواده هایی که به خاطر جنگ دو کره از یکدیگر جدا شده اند را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهد.

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:   شی جین پینگ، رییس جمهور چین، و امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، روز سه شنبه با یکدیگر نشستی خواهند داشت. آنها احتمالا درباره موضوعاتی از جمله ابتکارعمل اقتصادی چین موسوم به «یک کمربند، یک جاده»، تغییرات آب و هوایی و مسایل مربوط به کره شمالی بحث و تبادل نظر خواهند کرد. روز دوشنبه رییس جمهور چین هنگام ورود مکرون و همسرش به پکن از آنها استقبال کرد.

الکوثر فارسی: ارتش سوریه اعلام کرد جنگنده های رژیم صهیونیستی از فراز لبنان چند موشک به طرف منطقه القطیفه در ریف دمشق شلیک کردند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ارتش سوریه افزود: دشمن صهیونیستی همچنین دو موشک زمین به زمین از منطقه اشغالی جولان شلیک کرد که پدافند هوایی سوریه این دو موشک را سرنگون کرد.جنگنده های رژیم اشغالگر قدس  از منطقه طبریا در داخل فلسطین اشغالی هم چهار موشک شلیک کردند که پدافند هوایی سوریه با این موشک ها مقابله کرد.

تی آرتی ترکیه:   در چهارچوب تدابیر محدود کننده مورد اجرا علیه کره شمالی 16 نفر و یک نهاد دیگر به لیست افراد و نهادهای مورد تحریم اتحادیه اروپا پیوستند. شورای اتحادیه اروپا از اتخاذ تصمیم اعمال مجازات علاوه و هماهنگ با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد بر علیه کره شمالی که موشک های هسته ایی و بالستیک آزمایش می کند، خبر داد.

خبرگزاری مهر: بعد از اعلام علاقمندی عربستان برای خرید تجهیزات نظامی اسرائیلی به وسیله رسانه های اروپایی، رسانه های رژیم صهیونیستی از تلاش عربستان برای خرید سامانه گنبد آهنین از اسرائیل خبر داده اند. به گزارش خبرگزاری مهر ، عربستان تلاش کرده تا برای مقابله با موشک هایی که از سوی یمن شلیک می شود، سامانه «گنبد آهنین» را از رژیم صهیونیستی خریداری کند. پیشتر هم روزنامه ای سویسی در اوایل ژانویه به نقل از یک تاجر سلاح اروپایی در ریاض گفته بود که عربستانی ها مسأله خرید سلاح از اسرائیل را مورد بررسی قرار می دهند و از تجهیزات نظامی تولید رژیم صهیونیستی در ابوظبی بازدید کرده اند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  روسیه قصد دارد نیروی ضربت ویژه برای مقابله با پهپاد تشکیل دهد که احتمالا در ترکیب با گارد ملی روسیه ایجاد می‌شود و در مقرهایی با درجه اهمیت ملی مستقر می‌شود. به گزارش ایسنا، سرگئی ملیکوف، معاون اول سرویس‌های فدرال نیروهای گارد ملی در مصاحبه‌ای گفت: نیروی ضربت ویژه برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین احتمالا با مشارکت گارد ملی روسیه شکل می‌گیرد. ملیکوف در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا که امروز سه‌شنبه منتشر شد، گفت: ما تشکیل گروه‌هایی در داخل نیروهای ضربت ویژه برای آزمایش مدل‌های تجربی تجهیزات مقابله با سیستم‌های پهپادی را در نظر داریم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امور خارجه اردن در گفتگوی تلفنی با رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت حل درگیری میان فلسطین و اسرائیل براساس راه‌حل دو کشوری توافق کردند.به گزارش ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در توئیتی نوشت، با فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مساله قدس گفتگو کرده و نتایج نشست وزرای اتحادیه عرب را که به میزبانی اردن برگزار شد،‌ به وی اطلاع داده است.

 خبرگزاری فارس: در دیدار وزیر خارجه نروژ با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس صحبت شد. به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه شب (دیشب) در مقر این تشکیلات در رام‌الله با «اینه ماری ایرکسن» (Ine Marie Eriksen) وزیر خارجه نروژ دیدار کرد. ، در این دیدار درباره آخرین تحولات فلسطین به ویژه تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه قدس بررسی شد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه آمریکا در حالی اعلام کرد حضور دیپلمات های آمریکایی در کوبا همچنان پرمخاطره است که در گزارش جدید اف.بی.آی شک و تردیدهایی در مورد صحت حملات صوتی ادعایی علیه دیپلمات های آمریکایی در کوبا مطرح شده است. ‘رکس تیلرسون’ در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس تصریح کرد که اگر امریکا دیپلمات هایش را به کوبا بازگرداند، دانسته این افراد را در معرض آسیب قرار خواهد داد.

خبرگزاری تسنیم:  کارشناسان معتقدند که سال ۲۰۱۸ میلادی احتمالا شاهد یک جنگ تجاری تمام عیار بین ایالات متحده آمریکا و چین خواهد بود. “سورابه گوپتا” کارشناس ارشد سیاسی و امور بین المللی در آسیا اقیانوسیه  تاکید کرد: تقابل بین آمریکا و چین دو اقتصاد بزرگ جهان می تواند موجب اختلال سیستم تجاری جهان شود و به اقتصادهای بسیاری از کشورها که به بازارهای آمریکا و چین وابسته هستند، خسارات زیادی را وارد کند.

خبرگزاری صدا و سیما:  نوار صوتی منسوب به یکی از افسران اطلاعاتی مصر درباره دستورالعمل تعامل با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد نظام حاکم بر مصر، قدس را به عنوان پایتخت این رژیم پذیرفته است.به گزارش شبکه تلویزیونی العالم، نواری صوتی منسوب به اشرف الخولی افسر اطلاعاتی مصر پخش شده است که در آن به دستورالعمل‌های داده شده به هنرمندان و اصحاب رسانه در مصر درباره چگونگی تعامل با تصمیم اعلام شده آمریکا در خصوص به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اشاره می‌کند.

یورونیوز:  در حالیکه کمتر از یک هفته تا پایان ضرب‌الاجل‌های قانونی رئیس جمهوری آمریکا برای تصمیم گیری دربارۀ توافق هسته‌ای و همچنین لغو یا از سر گیری تحریم‌های ایران باقی مانده است، ۵۲ تن از کارشناسان حوزه امنیت ملی آمریکا که در میان آنها نام برخی از مقامات نظامی ارشد بازنشسته، اعضای کنگره و دیپلماتهای پیشین این کشور نیز دیده می‌شود، با امضای نامه‌ای از دونالد ترامپ خواستند تا از توافق هسته‌ای ایران و شش قرت بزرگ جهان خارج نشود.این نامه که روز دوشنبه منتشر شد، به ابتکار «ائتلاف ملی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی» تهیه شده است.

رادیوچین:  سرگئی کالاشینیکوف، معاون اول رئیس کمیته سیاست‎ اقتصادی مجلس فدرال روسیه(مجلس سنا) گفت در صورتی که سازمان تجارت جهانی در رابطه با اختلاف روسیه و اتحادیه اروپا علیه روسیه حکم صادر کند ممکن است روسیه این سازمان را ترک کند. کالاشینیکوف گفت: اتحادیه اروپا سلسله تحلیم ها علیه روسیه اجرا کرده است و این اقدام مقررات سازمان تجارت جهانی را نقض کرده است.

خبرگزاری آناتولی : رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در نشست حزب عدالت و توسعه ترکیه در آنکارا گفت: با تضعیف تروریست‌ها در جنوب شرق ترکیه پیوند ما با هموطنان مان در این مناطق بیشتر می شود.وی گفت: ان شاءالله به حضور تروریست ها در شمال سوریه نیز پایان خواهیم داد و کریدور ترور را نابود خواهیم کرد. اردوغان تصریح کرد:  عملیات ضدتروریستی که با عملیات سپر فرات آغاز کردیم، ان شاءالله در عفرین و منبج به پایان خواهیم رساند.

 پارس تودی:  رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد که از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حمایت می کند. به گزارش پارس تودی، «غیرت عمر اف» رییس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد، «برجام» را عامل مهمی برای امنیت منطقه ای دانست و افزود: آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون 9 بار پای بندی ایران به تعهدات مربوط به توافق هسته ای را تایید کرده و ما از پای بندی ایران به این تعهدات، بسیار استقبال می کنیم.

خبرآنلاین:  کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اقدامات کشورهای محاصره کننده قطر را “ظالمانه” خواند.به گزارش شبکه خبری الجزیره، علی بن صمیخ المری، رئیس کمیسیون حقوق بشر قطر در کنفرانس مطبوعاتی گفت: کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش از صدور این گزارش خواهان سفر به کشورهای محاصره کننده شده بود اما این کشورها به وی پاسخی ندادند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *