جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

توقف جنایات اسرائیل و آتش‌بس در غزه؛ مطالبه چهره‌های رسانه‌ای پاکستان

اسلام‌آباد- ایرنا- ۱۲۰ نفر از فعالان حوزه رسانه و چهره‌های پرطرفدار در فضای مجازی در پایتخت پاکستان با محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی مردم فلسطین، از سازمان‌های بین المللی خواستند تا با توقف این تهاجم در غزه برای اجرای فوری آتش‌بس نقش‌آفرینی کنند.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

سقوط یک اتوبوس به دره در آفریقای جنوبی ۴۵ کشته بر جای گذاشت

تهران- ایرنا- در پی سقوط اتوبوس حامل نمازگزاران عازم کنفرانس عید پاک از پلی در نزدیکی ماماتلاکالا در استان لیمپوپو آفریقای جنوبی به دره در روز پنجشنبه (به وقت محلی)، ۴۵ نفر جان باختند و یک نفر به شدت مجروح شد.

ترامپ؛ کسی که می‌تواند آمریکا را نابود کند

تهران- ایرنا- بسیاری از تحلیگران آمریکایی معتقدند، فضای داخلی ایالات متحده شرایط را برای ایجاد یک جنگ داخلی گسترده در این کشور آماده کرده است و ترامپ می‌تواند طی فرایند انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، نقش تعیین کننده‌ای در بروز این جنگ ایفا کند.

شهادت ۱۸ فلسطینی در بمباران غزه

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، در پی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز و جنوب غزه ۱۸ فلسطینی شهید شدند.

Loading
20دیماه 1396

رسانه ها؛ ادامه سیاست های خصمانه آمریکا ضدایران و…

۱۳۹۶/۱۰/۲۰ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصویب قطعنامه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا، توافق ۳ ماده ای دوکره، تلاش آمریکا برای ساخت کلاهک هسته ای جدید، سفر دوره‌ای الجبیر به کشورهای آفریقایی، تعلیق همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی پاکستان باآمریکا،آغاز عملیات پاکسازی صحرای الانبار عراق تا مرزهای عربستان، تکذیب ساخت پایگاه نظامی چین در خاک پاکستان، نگرانی شدید یونیسف ازوضعیت بد کودکان روهینگیایی، بکارگیری سامانه‌های‌ دفاع موشکی جدید توسط ارتش یمن و موضع تازه آمریکا درباره خروج نیروهایش از عراق ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری صدا و سیما: مجلس نمایندگان  آمریکا  با ۴۱۵ رای موافق، ۲ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع قطعنامه ضدایرانی و مداخله جویانه خود به شماره ۶۷۶ را تصویب کرد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ بر اساس اعلام پایگاه اینترنتی مجلس نمایندگان آمریکا این مجلس با 415 رای موافق، 2 رای مخالف و 15 رای ممتنع قطعنامه ضدایرانی و مداخله جویانه خود به شماره 676 را تصویب کرد.از مجموع آرای مثبت به این قطعنامه، 233 رای مربوط به جمهوریخواهان و 182 رای مربوط به دمکرات ها بوده است .

خبرگزاری ان. اچ.کی ژاپن:  مقام های بلندپایه کره شمالی و کره جنوبی با دستیابی به یک توافقنامه سه ماده ای گفت و گوهایشان را به پایان رسانده اند.این گفت و گوهای در سطح وزیران روز سه شنبه بطور متناوب حدود ۱۱ ساعت در «پانمونجوم» دهکده ی خط مرزی نظامی که این دو کشور را از هم جدا می کند، برگزار شد.

اسپوتنیک روسیه:  ساخت یک کلاهک هسته ای جدید با قدرت کمتر، در برنامه هسته ای آمریکا است. به گزارش اسپوتنیک ، مقامات آمریکایی قصد کاهش محدودیت در استفاده از سلاح های هسته ای موجود خود را دارند، در عین حال توسعه یک کلاهک هسته ای جدید با قدرت کمتر در برنامه این کشور قرار دارد. جان وولف ستال، مدیرعامل ارشد سابق شورای امنیت ملی کنترل تسلیحات و منع گسترش سلاح ها در آمریکا این خبر را اعلام نموده است.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر امورخارجه عربستان سفر دوره ای خود به کشورهای آفریقایی را آغاز کرد.به گزارش ایسنا،  عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان با دنیس ساسو انگسو، رئیس جمهوری کنگو در برازاویل، پایتخت این کشور نشستی را تشکیل داد و طی این نشست دو طرف به بررسی روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن در تمامی زمینه‌ها پرداختند.پادشاه عربستان از سران اتحادیه آفریقا خواست نشست عربستانی- آفریقایی را در پایان سال میلادی جاری یا اوایل سال آتی در عربستان برگزار کنند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  وزیر دفاع پاکستان گفت کشورش در پی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای معلق کردن کمک‌های امنیتی به پاکستان همکاری‌های نظامی و اطلاعاتی خود با آمریکا را به حالت تعلیق درآورده است.به گزارش ایسنا، خرم دستگیر، وزیر دفاع پاکستان در یک سخنرانی در یک کنفرانس امنیتی در این کشور گفت: اکنون بیش از هر زمان ضروری است که پاکستان یک گفت‌وگوی صریح با آمریکا درباره تمامی مسائل مطرح داشته باشد.

خبرگزاری تسنیم:  فرمانده عملیات الانبار عراق از آغاز عملیات پاکسازی صحرای الانبار تا مرزهای عربستان از لوث تروریست‌های داعشی خبر داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم بی، محمود الفلاح فرمانده عملیات الأنبار در ارتش عراق از آغاز عملیات نظامی گسترده برای پاکسازی صحرای الانبار تا مرزهای عربستان از لوث گروه تروریستی داعش خبر داد.

خبرگزاری تسنیم:  چین شایعه ساخت پایگاه نظامی در خاک پاکستان و نزدیکی چابهار ایران را تکذیب کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از شایعه پراکنی توسط نشریه هندی ساخت پایگاه نظامی در خاک پاکستان و نظارت بر بندر چابهار ایران را تکذیب کرد. «لوکانگ» با بی‌اساس دانستن اتهاماتی که اخیرا توسط نشریه‌های هندی به پکن زده شده بود اعلام کرد: ما قصد ساخت هیچ‌گونه پایگاه نظامی را در خاک پاکستان نداریم.

خبرگزاری ایرنا: «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهوری آلمان در سفری رسمی و در صدر هیاتی عالیرتبه 29 ژانویه (9 بهمن) به بیروت سفر می کند. این نخستین سفر رئیس جمهوری آلمان به لبنان در 120 سال اخیر است.اشتاین مایر به دعوت «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان به مدت سه روز به این کشور سفر خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) از شرایط وحشتناک کودکان روهینگیایی در بعد از خشونتهای اخیر در ایالت راخین خبر داد.به گزارش خبرگزاری فارس، از 25 آگوست پس از آن‌که موج جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا آغاز شد، زنان و کودکان این مسلمانان مورد تجاوز ارتش میانمار قرار گرفتند که در نتیجه آن بیش از 646 هزار نفر از این افراد آواره شده و به بنگلادش گریخته‌اند.«ماریکسی مرکادو» سخنگوی یونیسف به خبرنگاران گفت: همکارانم صدها کودک روهینگیایی که از خانواده هایشان در این درگیری جدا شده‌اند را شناسایی کردند.

الکوثرفارسی:  نیروی هوایی ارتش یمن اعلام کرد که سامانه‌های‌ دفاع موشکی جدیدی را به میدان نبرد وارد کرده است.به گزارش خبرنگار شبکه الکوثر، نیروی هوایی یمن اعلام کرد که این سامانه‌های‌ دفاع موشکی ساخت کارشناسان و متخصصان داخلی یمنی است.بر اساس بیانیه نیروی هوایی یمن سامانه جدید ضد موشکی توانست جنگنده «تورنادو» را بر فراز آسمان صعده و جنگنده «اف-۱۵» را بر فراز آسمان صنعاء سرنگون کند.

رادیوچین: روسیه با اذعان به انجام یک حمله به پایگاه نظامی این کشور در سوریه اعلام کردند سناریوی دست داشتن آمریکا در این حمله را بررسی می‌کند.وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اقدامات امنیتی شدیدتری پس از حمله به پایگاه نظامی حمیمیم در سوریه به اجرا درآمده است. این درحالی است که مقامات روس پیشتر وقوع چنین حمله‌ای را تکذیب کرده بودند.

خبرگزاری آناتولی :  نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد در رابطه با مذاکرات سوچی اظهار داشت که هدف از این مذاکرات احیای روند ژنو درمورد سوریه است.واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد پس از جلسه غیرعلنی شورای امنیت به خبرنگاران در مورد عملیات‌ نظامی روسیه در سوریه نیز اظهار داشت: اگر چه رقه از داعش پاکسازی شده، اما مردم به خانه های خود برنگشته اند. کسانی که در این شهر با گروه تروریستی (داعش) مبارزه کرده اند، باید برای بازسازی مجدد آن نیز کمک کنند.

خبرآنلاین: سفیر آمریکا در بغداد، موضع جدیدی درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق اعلام کرد.به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق در کنفرانس مطبوعاتی گفت: تعداد نیروهای آمریکایی در عراق به ویژه در استان الانبار کاهش یافته و این مساله با هماهنگی نیروهای عراقی صورت گرفته است. قبلا ما از طریق توپخانه از نیروهای عراقی حمایت می‌کردیم اما اکنون این حمایت تنها به مشورت و آموزش محدود شده است. طی ماه‌های آینده شاهد کاهش تدریجی این نیروها خواهیم بود و دیگر نیروهای جدید جایگزین نخواهند شد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *