جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

اذعان آمریکا و غرب به دست برتر روسیه در جنگ با اوکراین

تهران-ایرنا- پیشروی‌های نیروهای روسیه در جنگ با اوکراین، برخی از مقام‌های آمریکایی و غربی را بر آن داشت تا به‌رغم سرازیر شدن انبوه سلاح‌ها به کی‌یف، خواستار کمک بیشتری به این کشور شوند و در واقع بر شکست قریب الوقوع اوکراین در برابر روسیه اذعان کنند.

کی یف طی 24 ساعت گذشته حدود 380 سرباز خود را در رویارویی با یگان های ارتش روسیه از دست داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته نیروهای مسلح اوکراین در جریان نبرد در منطقه عملیات ویژه با گروه‌های نیروهای “غرب” و “مرکز” نیروهای مسلح روسیه حدود 380 نیروی نظامی خود را از دست دادند.

Loading
24بهمن ماه 1396

رسانه ها ؛ استقبال کیم جونگ اون از گرمی روابط دوکره و…

۱۳۹۶/۱۱/۲۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تاکید رهبر کره شمالی بر تنش زدایی بین دو کره و استقبال چین، توافق ژاپن و کره جنوبی برای ادامه فشار حداکثری بر کره شمالی ، افزایش کمک مالی آمریکا به رژیم صهیونیستی ، تکذیب تشکیل ارتش اتحادیه اروپا ، ادامه احداث پایگاه های نظامی آمریکا در عراق، دیدار سیسی و تیلرسون درباره روند صلح خاورمیانه،دستیابی هند به بندر الدقم عمان برای استفاده نظامی، هشدار اردوغان به آمریکا درمورد کمک مالی به کردهای سوریه، سفر وزیر خارجه فرانسه به منطقه کردستان عراق، تاکید سناتورهای دموکرات بر تحریم‌های جدید علیه روسیه و بودجه ۲۴ میلیارد دلاری ترامپ برای نوسازی هسته‌ای پنتاگون ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

رادیو چین:  ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی در دیدار با هیات بلند مرتبه این کشور که به مدت سه روز به کره جنوبی سفر کرده بود ،خواستار تنش زدایی بین دو کره و تداوم مذاکرات برای بهبود روابط شد.رهبر کره‌شمالی در این دیدار افزود: تقویت فضای صمیمانه و آشتی دو کره از اهمیت بالایی برخوردار است.

ان .اچ.کی ژاپن:  چین از آغاز دوباره مذاکرات بین کره شمالی و کره جنوبی استقبال کرد. گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین، به خبرنگاران گفت که این آشتی مجدد که پیش از بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ آغاز شد به نفع هر دو طرف است. وی گفت که این روند می تواند منجر به صلح و توسعه در منطقه شود و افزود که چین امیدوار است این مذاکرات بین دو کره روال همیشگی شود.

خبرگزاری فارس:  با وجود برگزاری گفت‌وگوهای بلندپایه میان سران کره جنوبی و کره شمالی، توکیو و سئول برای ادامه فشار حداکثری بر کره شمالی توافق کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز سه‌شنبه (امروز) گفت که با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی درباره لزوم ادامه فشار حداکثری بر کره شمالی موافقت کردند. این توافق در حالی انجام شد که طی هفته‌های اخیر گفت‌وگوهایی میان هیات‌های عالی‌رتبه از کره جنوبی و کره شمالی برای المپیک زمستانی انجام گرفت و رهبر کره شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی برای سفر به این کشور دعوت کرد.

خبرگزاری مهر:   کمکهای آمریکا به رژیم صهیونیستی بر اساس بودجه جدید ایالات متحده، ۲۰۰ میلیون دلار افزایش می یابد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، بر اساس بودجه سال مالی ۲۰۱۹ آمریکا، اسرائیل ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از ایالات متحده کمک دریافت می کند که این رقم ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است. «هری ساستری» مدیر اداره منابع کمک های خارجی وزارت خارجه آمریکا با اعلام این مطلب در ادامه گفت: بر اساس بودجه پیشنهادی اسرائیل با افزایش ۲۰۰ میلیون دلار کمک ها مواجه خواهد بود.

خبرگزاری صداو سیما: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت : اروپای متحد نمی تواند فقط در زمینه همکاری دفاعی باشد بلکه باید سیاست های اقتصادی و اجتماعی را نیز شامل شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در سخنانی در رم گفت برنامه دفاع اروپایی گاهی به معنای ایجاد یک ارتش اروپایی تلقی می شود. با این حال این راهی نیست که اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، انتخاب کرده اند.وی افزود: «آن چه ما ساخته ایم جاه طلبانه تر از یک ارتش اروپایی است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  «گردان‌های حزب‌الله» عراق اعلام کردند، اطلاعات‌شان درباره وجود ۱۰ پایگاه نظامی آمریکا در عراق موثق است و آمریکا قصد دارد یک پایگاه دیگر را نیز در این کشور احداث کند.به گزارش ایسنا، احمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق از وجود بیش از ۱۰ پایگاه نظامی آمریکایی در خاک این کشور خبر داد که پنج مورد از آنها در کردستان است.محیی گفت، آمریکایی‌ها فکر احداث پایگاه دیگری در اقلیم کردستان عراق را در سر می‌پرورانند.

 خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  رئیس‌جمهوری مصر در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد که واشنگتن باید روند صلح خاورمیانه را احیا کند. به گزارش ایسنا، بسام راضی، سخنگوی رسمی ریاست‌جمهوری مصر گفت: رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا در نخستین سفر رسمی خود به قاهره تأکید کرد که مصر شریک مهمی برای آمریکاست و واشنگتن به حمایت از قاهره در جنگ علیه تروریسم ادامه می‌دهد.

خبرگزاری ایرنا:  منابع ارشد دولتی هند اعلام کردند، هند پس از توافق با عمان اکنون می تواند از بندر الدقم این کشور برای اهداف نظامی استفاده کند. به گزارش ایرنا ، استفاده از این بندر به هند اجازه خواهد داد تا نفوذ خود را در منطقه اقیانوس هند گسترش داده و با اقدامات و نفوذ چین در منطقه مقابله کند.دست یابی به بندر الدقم یکی از بزرگ ترین دستاورد های سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به عمان محسوب می شود.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری ترکیه نسبت به عواقب کمک مالی آمریکا به کردهای سوریه هشدار داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه  اعلام کرد که تصمیم آمریکا در تامین کمک مالی به کردها در سوریه بر تصمیمات ترکیه تاثیرگذار است. وی همچنین به دنبال تنش در روابط کشورش با قبرس و اتحادیه اروپا اعلام کرد: به آنهایی که از خطوط (قرمز) در قبرس و دریای اژه عبور می‌کنند هشدار می‌دهیم که قدم اشتباهی برندارند.

الکوثرفارسی: «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه که دوشنبه (دیروز 12 فوریه) با هدف بررسی مسئله بازسازی عراق در مرحله پساداعش وارد بغداد شد پس از دیدار با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر خارجه و رئیس پارلمان این کشور عازم منطقه کردستان شد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آخرین سفر لودریان به عراق به اوایل شهریور گذشته باز می‌گردد که وی به همراه وزیر دفاع فرانسه وارد بغداد شد و در جریان دیدار با «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد که پاریس قصد دارد وامی به مبلغ 430 میلیون یورو به عراق بدهد.

العالم:  چندین سناتور دموکرات آمریکایی از ترامپ خواستند تحریم‌های جدیدی علیه روسیه اعمال کند.پولیتیکو گزارش داد که سه سناتور دموکرات آمریکایی با ارائه طرحی خواستار استفاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از حق خود برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه تحت طرح تحریم‌هایی شدند که در جولای توسط کنگره به تایید خواهد رسید.پیش نویس این طرح توسط بن کاردین از ایالت مریلند و شرود براون از اوهایو و رابرت منندز از نیوجرسی ارائه شده است.

آناتولی ترکیه: وزارت دفاع آمریکا از آغاز آموزش گروه های جدیدی از تروریست های پ.ک.ک/ پ.ی.د در شمال سوریه و بازسازی مجدد نیروهای مبارزه با تروریسم تحت حمایت خود در این کشور خبر داد. دفتر بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی از آغاز به آموزش گروه هایی از تروریست های مورد حمایت آمریکا، پ.ک.ک/ پ.ی.د موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تحت عنوان “نیروی امنیتی داخلی”، “نیروی امنیتی مرزی” و “نیروی متخصص انفجاری” در سوریه خبر داده و اعلام کرده است که نیروهای مبارزه با تروریسم را نیز در سوریه بازسازی می کند.

پارس تودی : مصوبه بودجه رئیس‌جمهوری آمریکا برای سال مالی ۲۰۱۹ خواستار اختصاص ۲۴ میلیارد دلار برای نوسازی بخش‌های سه گانه برنامه هسته‌ای نظامی این کشور است.به گزارش پارس تودی، در بودجه مصوب دولت ترامپ، 24 میلیارد دلار برای نوسازی و نگهداری بخش‌های سه گانه برنامه هسته‌ای آمریکا در زمین، دریا و هوا و نیز فرماندهی، کنترل و سامانه‌های ارتباطی هسته‌ای در نظر گرفته شده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *