جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

ادعای زلنسکی: روسیه در تدارک یک حمله جدید است

تهران- ایرنا- ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی با بیان اینکه نیروهای اوکراینی پس از شکست و عقب‌نشینی‌های اخیر در بعضی از مواضع خود، توانسته‌اند دوباره وضعیت را در خط مقدم تثبیت کنند، ادعا کرد: به احتمال زیاد روسیه در تدارک یک حمله جدید بزرگ در آینده نزدیک است.

Loading
4خردادماه 1398

رسانه ها؛ ماجرای اعزام نیروی ترامپ به خاورمیانه و واکنش ها و…

۱۳۹۸/۰۳/۰۴ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: موافقت ترامپ با اعزام 1500 نظامی جدید به منطقه خاورمیانه و واکنش پنتاگون و روسیه، هشدار ژنرال‌ها و دیپلمات‌های بازنشسته ارتش آمریکا در خصوص تقابل با ایران، فروش میلیاردها دلار جنگ‌‌افزار به عربستان به‌رغم مخالفت کنگره، سفر دوباره پامپئو به اروپا، ادعای ارتش حفتر درخصوص پیشروی در جنوب و شرق طرابلس، درخواست بولتون برای مذاکره با کره شمالی ، پیشنهاد موشکی ترکیه به ناتو، ارسال 8 ماهواره دیگر موقعیت‌یاب چین به فضا و اعلام استراتژی نوین ناتو ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری آناتولی ترکیه: رئیس جمهور آمریکا با اعزام 1500 نظامی جدید این کشور به منطقه خاورمیانه موافقت کرد. به گزارش آناتولی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قبل از سفر به ژاپن در سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد که با اعزام حدود هزار و 500 سرباز بیشتر به خاورمیانه موافقت کرده است. وی اظهار داشت که مسئولیت این نیروها حفاظت از نظامیان و کارکنان آمریکایی در خاورمیانه و با اهدافی پیشگیرانه است.

الکوثرفارسی: درحالی که رئیس جمهوری آمریکا به اعزام ۱۵۰۰ نظامی جدید به خاورمیانه اشاره کرده است ، پنتاگون اعلام کرد که این نیروها هرگز در سوریه و عراق مستقر نخواهند شد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کیتی ویلبارگر، دستیار جانشین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد، نیروهای ذخیره‌ای که آمریکا به خاورمیانه خواهد فرستاد، در سوریه و عراق مستقر نخواهند شد. وی به خبرنگاران نگفت، آنها دقیقا در کجا مستقر خواهند شد اما خاطرنشان کرد، آمریکا چندین پایگاه در منطقه دارد.

یورونیوز: ولادیمیر جباروف، نایب رییس کمیته روابط خارجی پارلمان روسیه از احتمال ارجاع موضوع اعزام نیروهای آمریکایی به خاورمیانه به شورای امنیت سازمان ملل خبر داد.این قانون گذار روسیه در واکنش به تصمیم آمریکا مبنی بر اعزام ۱۵۰۰ نیروی نظامی به منطقه خاورمیانه گفت احتمال دارد مسکو این موضوع را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع کند.

العالم:  76 ژنرال بازنشسته و دیپلمات ارتش آمریکا در نامه‌ای سرگشاده به رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص هرگونه تقابل نظامی با ایران هشدار دادند. پایگاه تحلیلی «کامن دریمز» در گزارشی نوشت، در حالیکه کاخ سفید برای اعزام یکهزار و ۵۰۰ نظامی به منطقه غرب آسیا آماده می‌شود، کالج رهبران امنیت ملی آمریکا، در نامه‌ای این تصمیم آمریکا را مورد ارزیابی قرار داد.طبق این گزارش، نامه فوق به امضای ۷۶ نفر از ژنرال‌ها، دریاداران، سفرا و دیپلمات های آمریکایی درآمده است و پایگاه « War on the Rocks» صبح روز گذشته (جمعه) آن را منتشر کرد.

دویچه وله:  دولت آمریکا تصمیم گرفته است بیش از هشت میلیارد دلار جنگ‌افزار در اختیار کشورهای عربستان، امارات و اردن قرار دهد. مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا دیشب رسما خبر از فروش هشت میلیارد و یکصد میلیون دلار جنگ‌افزار به عربستان سعودی، امارات متحده عربی و همچنین اردن داد.خبر فروش این میزان جنگ‌افزار در شرایطی منتشر می‌شود که کنگره آمریکا به علت نقش عربستان در جنگ یمن و همچنین در ارتباط با پرونده قتل جمال خاشقچی، خواستار توقف صدور تسلیحاتی به این کشور شده بود.

خبرگزاری مهر:  وزیر امور خارجه آمریکا برای مذاکره درباره ایران به آلمان، سوئیس و انگلیس سفر می کند. به گزارش خبرگزاری مهر ، «مایک پمپئو» وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا که اوایل ماه مه سفر اروپایی خود را نیمه کاره رها کرده بود تا به عراق سفر کند، بار دیگر به اروپا باز می گردد. وزیر خارجه آمریکا سفر اروپایی خود را از پنجشنبه ۳۰ مه آغاز می کند و در نخستین مرحله از سفرش به برلین سفر می کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): یک مسئول “ارتش ملی لیبی” با بیان اینکه این نیروها به پاکسازی کامل محله‌هایی در اطراف طرابلس پرداختند، مدعی شد که نیروهای این ارتش در طول ۷۲ ساعت گذشته در مناطق جنوب و شرق طرابلس پیشروی داشته‌اند.به گزارش ایسنا، المنذر الخرطوش، مسئول مرکز اطلاع‌رسانی تیپ ۷۳ ارتش لیبی در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه مدعی شد: نیروهای این ارتش ظرف ۷۲ ساعت گذشته در مناطق متعدد جنوب و شرق طرابلس، پایتخت این کشور پیشروی داشتند.

خبرگزاری فارس: مشاور امنیت ملی کاخ سفید ضمن ابراز نگرانی از آزمایش اخیر موشکی کره شمالی، خواستار بازگشت این کشور به میز مذاکرات اتمی شد.به گزارش خبرگزاری فارس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز (شنبه) اعلام کرد که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است و از «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی خواست که به مذاکرات خلع سلاح اتمی بازگردد.

خبرگزاری تسنیم: مقامات ترکیه بر این باورند که با توجه به وضعیت منطقه٬ لازم است که سه عضو ناتو در دفاع موشکی٬ یاریگر آنکارا شوند.به گزارش خبرگزاری تسنیم ٬ مقامات دفاعی ترکیه از دبیرکل ناتو خواسته‌اند که با توجه به وضعیت منطقه٬ سه عضو ناتو در دفاع موشکی٬ یاریگر آنکارا شوند.ترکیه از دو کشور ایتالیا و اسپانیا خواسته٬ سیستم‌های موشکی پاتریوت و سامپ را از استانهای آدانا و قهرمان ماراش خارج نکنند و مدت استقرار این دو سامانه موشکی در دو استان مزبور٬ طولانی‌تر شود.

رادیو چین:  روزنامه مردم چاپ چین بااشاره به دهمین نشست سالانه موقعیت‌یابی ماهواره‎ای چین که روز چهارشنبه 1 خرداد (22 مه) برگزار شد، تا پایان سال 2019، چین ضمن پرتاب 6 تا 8 ماهواره دیگر موقعیت‌یاب بی دو و ارتقای قابلیت سامانه ماهواره ای آن، تا سال 2020 با ایجاد یک سامانه درجه یک جهانی کیفیت خدمات خود در این زمینه را به میزان زیادی افزایش خواهد داد. سامانه بی دو یکی از زیرساخت‎های مهم ملی چین است. تا پایان سال 2018 میلادی، سامانه شماره 3 بی دو به بهره‎بیرداری رسید و عرضه خدمات جهانی آن آغاز شد و با گسترش سریع کاربردهای آن در جهان به یک نماد ملی برای چین تبدیل شد.

اسپوتنیک روسیه: ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو اعلام کرد این اتحادیه نظامی به خاطر “خطر هسته ای” موجود از جانب روسیه استراتژی نظامی نوینی را به تصویب خواهد رساند. به گزارش اسپوتنیک، دبیرکل ناتو در مصاحبه با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag گفت:” در این هفته کارشناسان ما درباره تصویب استراتژی نظامی نوین برای ناتو تصمیم گیری خواهند کرد”. استولتنبرگ خاطرنشان کرد دلیل تصویب استراتژی نظامی نوین علاوه بر “خطر هسته ای” موجود برای کشورهای غربی از جانب روسیه، وجود تهدیدات جدید برای ناتو در شرق و جنوب است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *