جدیدترین مطالب

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

نارضایتی شدید آمریکا از وتوی روسیه درباره کره شمالی

نیویورک – ایرنا- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد اما گفت که تمام قطعنامه های شورای امنیت علیه پیونگ یانگ اجرا می شود.

Loading
6اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ آتش بس متزلزل در سوریه و…

۱۳۹۶/۱۲/۰۶ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تصویب قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه، توافق کرُدهای سوری با دمشق برای ورود ارتش به منبج، واکنش کره شمالی و چین به تحریم‎های جدید آمریکا ضد پیونگ یانگ، ورود هیات بلندپایه کره‌شمالی به سئول، استقبال حماس از روند گفت‌وگوی «آشتی ملی فلسطین» در مصر، اعزام مستشاران نظامی آمریکا به افغانستان، افشای جزئیاتی از طرح رژیم‌صهیونیستی برای تشکیل «کشور واحد»، اقدام میانمار به نابودی شواهد پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا، ادامه عملیات زمینی و هوایی ترکیه در عفرین و تشدید تنش های ترکیه و یونان بر سر جزایر مورد اختلاف ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

رادیو چین:  اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه آتش‌بس ۳۰ روزه در سوریه را با رأی مثبت تمام اعضا به تصویب رساندند. در این قطعنامه از تمامی جناح‌ها خواسته شده که بلافاصله تمامی درگیری‌ها را متوقف و به دنبال آتش‌بس بلندمدت در سراسر خاک سوریه باشند تا از امنیت و دسترسی به کمک‌های انسان‌دوستانه اطمینان حاصل شود.

دویچه وله: دبیرکل سازمان ملل خواستار اجرای فوری آتش بس در سوریه شد.گوترش ضمن پشتیبانی از قطعنامه شورای امنیت درباره برقراری آتش بس یک ماهه در سوریه، از همه نیروهای درگیر در جنگ سوریه خواسته است، در راستای اجرای فوری و پایدار این قطعنامه تلاش ورزند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ارتش سوریه بر اساس توافق به دست آمده با نیروهای سوریه دموکراتیک به زودی وارد شهر منبج خواهد شد.به گزارش ایسنا،  یک منبع امنیتی اعلام کرد، ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) توافق کردند که طی روزهای آتی نیروهای ارتش سوریه وارد شهر منبج واقع در حومه شمالی حلب شوند که در حال حاضر تحت کنترل کردها است.در شهر منبج که آنکارا آن را پس از عفرین ایستگاه دوم خود در عملیات نظامی‌ “شاخه زیتون” در شمال غرب سوریه می‌داند، پایگاه نظامی نیروهای آمریکایی واقع است.

 خبرگزاری مهر:  پیونگ‌یانگ تحریم‎های جدید آمریکا را نشانه تلاش واشنگتن برای تضعیف رابطه کره شمالی و کره جنوبی عنوان و از آنها انتقاد کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، کره شمالی امروز یکشنبه آمریکا را به تلاش برای تضعیف رابطه پیونگ‌یانگ-سئول متهم کرد.

ان .اچ.کی ژاپن: دولت چین از تحریم های جدید ایالات متحده آمریکا بر کره شمالى شدیدا انتقاد کرده است. شرکت هاى حمل و نقل مستقر در چین و تایوان و نیز نهادهاى دیگر مشمول این تحریم ها شده اند. گنگ شوانگ، سخنگوى وزارت امور خارجه چین، در بیانیه اى که روز شنبه صادر کرد، آورده است که چین با تحریم های یکجانبه اى که ایالات متحده آمریکا با استناد به قوانین داخلى اش بر اشخاص حقیقى و حقوقى چینى اعمال کرده است، قاطعانه مخالف مى باشد.

خبرگزاری تسنیم: هیات بلندپایه کره‌شمالی به ریاست معاون کمیته مرکزی حزب حاکم بر کشور به منظور مشارکت در مراسم اختتامیه المپیک زمستانی وارد کره‌جنوبی شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی دولت کره‌جنوبی اعلام کرد، یک هیات بلندپایه از کره‌شمالی برای حضور در مراسم اختتامیه بازی‌های المپیک زمستانی وارد این کشور شده است.این سخنگو تصریح کرد، ژنرال «کیم یونگ چول» ریاست هیات اعزامی کره‌شمالی را، که متشکل از 8 عضو است، بر عهده دارد.

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای ارشد حماس ضمن «مثبت» خواندن مذاکرات در مصر، تصریح کرد: به زودی هیأتی از مصر وارد نوار غزه می‌شوند تا اجرای توافق آشتی را پیگیری کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی حماس دیدارها با مقامات مصری در قاهره «مثبت» است و یکشنبه (امروز) هیأتی مصری به نوار غزه می‌رسد تا اجرای توافق آشتی را پیگیری کند.

خبرگزاری صداو سیما: رسانه های افغانستان به نقل از ارتش آمریکا اعلام کردند قرار است مستشاران نظامی آمریکا در  جنگ با گروه های تروریستی در کنار نیروهای امنیتی افغان قرار گیرند و مشورت های لازم را در اختیار آنها قرار دهند. نخستین گروه از مشاوران نظامی آمریکایی به کابل رسیده اند و « نیکلسون » فرمانده آمریکایی ناتو در افغانستان از آنها استقبال کرده است.ارتش آمریکا معتقد است با استقرار مشاوران جدید در کنار نیروهای امنیتی افغانستان ، وضعیت جنگ بهتر پیش خواهد رفت.

الکوثرفارسی: یک خبرگزاری فلسطینی به اسنادی از طرح تل‌آویو برای تشکیل «کشور واحد» دست یافته که نشان می‌دهد این رژیم دنبال تشکیل 30 استان و اختصاص 20 استان آن به صهیونیست‌هاست.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  خبرگزاری فلسطینی «معا» به اسنادی از یک طرح اسرائیلی در ارتباط با سناریوهای «کشور واحد» دست یافته که نشان می‌دهد این رژیم دنبال یک کشور با 30 استان است که 20 استان آن صرفا متعلق به صهیونیست‌ها باشد.

یورونیوز:  میانمار با نابودی روستاها شواهد پاکسازی قومی مسلمانان روهینگیا را از بین می‌برد. دیده بان حقوق بشراعلام کرده است : عکس‌های ماهواره‌ای نشان می دهد که رژیم میانمار از ماه ژانویه تاکنون ۵۵ روستای روهینگیا را با بولدوزر نابود کرده است.

تی .آر.تی ترکیه:  عملیات زمینی و هوایی برای پاکسازی عفرین از تروریستها ادامه دارد. ستاد کل ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد از آغاز عملیات شاخه زیتون در عفرین، تاکنون 2018 تن از تروریست‌های پ.ک.ک/ک.ج.ک/پ.ی.د- ی.پ.گ و داعش کشته شده اند.

پارس تودی : با رد پیشنهاد اتحادیه اروپا درباره مناطق مورد مناقشه با قبرس و یونان، تنش میان دولت آنکارا با اتحادیه اروپا بالا گرفته است. ترکیه در پاسخ به هشدار اتحادیه اروپا برای توقف تحرکات در دریای مدیترانه و دریای اژه، مناطق گسترده ای از سواحل یونان و جزیره قبرس را منطقه ممنوعه برای تردد اعلام کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *