جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

سخنگوی سازمان ملل: هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به غزه وجود ندارد

تهران – ایرنا – سخنگوی سازمان ملل متحد با اشاره به اینکه موانع بر سر ارسال کمک‌های بشردوستانه برای اهالی غزه همچنان وجود دارد، تأکید کرد در شرایطی که بیش از ۱.۱ میلیون نفر در این منطقه با خطر گرسنگی مواجه هستند و هیچ جایگزینی برای ارسال زمینی کمک‌ها به این منطقه وجود ندارد.

انتقاد شدید نماینده فلسطین از نقض قطعنامه شورای امنیت توسط اسرائیل

نیویورک – ایرنا- سفیر و نماینده تشکیلات خودگردان فلسطین در سازمان ملل از نقض قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت مبنی بر برقراری آتش بس فوری از سوی اسرائیل بشدت انتقاد کرد و گفت: اسرائیل با نقض قطعنامه شورای امنیت مرتکب جنایت می شود.

Loading
9اسفند ماه 1396

رسانه ها ؛ تروئیکای اروپایی همچنان علیه ایران و…

۱۳۹۶/۱۲/۰۹ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: بیانیه ضدایرانی آمریکا و تروئیکای اروپایی علیه ایران بعد از ناکامی در شورای امنیت، حمایت تمام قد روسیه از سوریه، فرار آوارگان روهینگیایی به منطقه حائل، برگزاری نشست دوباره شورای امنیت درباره سوریه، سفر محمد بن سلمان به آمریکا، درخواست عراق برای میانجیگری بین ایران و عربستان، دیدار شاه عربستان سعودی و سعد الحریری در ریاض، تاکید سازمان ملل بر خاتمه جنگ در یمن، نوسازی زیردریایی‌های پاکستان توسط ترکیه و ضربه‌ای دیگر به امارات در شاخ آفریقا ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری تسنیم: آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بعد از ناکامی در متهم کردن ایران در قطعنامه شورای امنیت علیه یمن، بیانیه مشترکی علیه تهران صادر کرده و ادعاهای خود را در آن تکرار کردند. به گزارش  خبرگزاری تسنیم، آمریکا ، انگلیس، فرانسه و آلمان در این بیانیه از ایران خواستند فوراً تمامی فعالیت‌های خود که با قطعنامه‌های سازمان ملل در خصوص تحریم تسلیحاتی یمن ناهمخوان هستند یا با آن مغایرت دارند را متوقف کنند.

پارس تودی: وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: مسکو به حمایت از ارتش سوریه تا شکست کامل تروریست ها در این کشور ادامه خواهد داد. به گزارش پارس تودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز(چهارشنبه) در نشست شورای حقوق بشر در ژنو همچنین گفت: با هدف کسب منافعی ویژه و اعمال فشار بر برخی کشورها، از حقوق بشر سوء استفاده می شود.

خبرگزاری صداو سیما:  یک مقام بنگلادشی اعلام کرد هزاران مسلمان روهینگیایی در پی توافق بنگلادش و میانمار بر سر بازگرداندن آوارگان، به یک منطقه حائل مرزی میان دو کشور فرار کرده اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک مقام بنگلادشی اعلام کرد هزاران مسلمان روهینگیایی در پی توافق بنگلادش و میانمار بر سر بازگرداندن آوارگان روهینگیا به میانمار، به یک منطقه حائل مرزی میان دو کشور فرار کرده اند. آژانس آوارگان سازمان ملل متحد درباره وضعیت حدود ۵۳۰۰ مسلمان روهینگیایی که در یک نوار حائل مرزی در خارج از حصار‌های مرزی میانمار ولی در سمت میانماری رودی که خط مرز بین المللی با بنگلادش را تشکیل می‌دهد ساکن شده اند، ابراز نگرانی کرده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا):  شورای امنیت امروز (چهارشنبه) نشست دوره‌ای خود درباره اوضاع انسانی در سوریه را برگزار می کند  . در این نشست معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی  و نیز وضعیت آتش بس گزارشی را در این خصوص ارائه می دهد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  یک منبع دولت عربستان سعودی اعلام کرد: انتظار می‌رود محمد بن سلمان ولیعهد این کشور از 19 تا 22 مارس (28 اسفند تا دوم فرودین) به آمریکا می‌رود. به گزارش ایسنا، ، به گفته این منبع سعودی،انتظار می رود ولیعهد عربستان به ایالتهای بوستون، نیویورک و واشنگتن برود. البته هنوز جزئیات این سفر نهایی نشده است.

الکوثرفارسی: ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه عراق روز چهارشنبه گفت کشورش می تواند در از سرگیری روابط بین عربستان سعودی و ایران نقش ایفا کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزیر امور خارجه عراق در پاسخ به این سئوال خبرنگاران که آیا عراق می تواند نقشی در تحکیم روابط بین عربستان سعودی و ایران ایفا کند گفت: «قطعا، ما روابط همسایگی خوبی با سوریه و ترکیه از یک سو، و ایران و عربستان از سوی دیگر داریم و برای نزدیک کردن دو کشور به یکدیگر تلاش کردیم و همچنان تلاش می کنیم.

العالم:  شاه عربستان سعودی امروز در دفترش در ریاض میزبان سعد الحریری نخست وزیر لبنان بوده است. ملک سلمان و سعد الحریری امروز در دفتر دربار سلطنتی عربستان سعودی در ریاض با یکدیگر دیدار کردند.گزارشی درباره جزئیات این دیدار و گفت‌وگوی آنها منتشر نشده است.

یورونیوز:  یک نهاد مستقل بین المللی اعلام کرد : شمار قربانیان حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا ۷ برابر آمار رسمی است. بنا به اعلام سازمان غیردولتی «جنگهای هوایی» (Airwars) تاکنون بین ۶۱۳۷ تا ۹۴۴۴ نفر در حملات ائتلاف نظامی به رهبری ایالات متحده در سوریه کشته شده اند.

رادیو چین: اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل در مساله یمن از طرف‌های مختلف درگیری‎ها در یمن درخواست کرد که طبق منافع ملی، جنگ را خاتمه بخشند. وی در نشست شورای امنیت درباره اوضاع یمن اظهار کرد که در حال حاضر طرف‌ها در برخی مسائل به توافق نظر رسیده‎اند اما هنوز کمبود تعهدات مبنی بر منافع کشور است.

ان .اچ.کی ژاپن:  ژاپن پیش نویس بیانیه برای ارایه در همایش بین المللی اکتشافات فضایی را تهیه کرد.دولت ژاپن پیش نویس بیانیه مشترکی را آماده کرده است که در همایش بین المللی اکتشافات فضایی در ماه مارس در توکیو ارائه خواهد شد. این بیانیه خواستار تنظیم ماموریت فضانوردان بصورت پیگیر و مستمر به کره ماه، سیاره مریخ و فراتر از آن شده است.

تی .آر.تی ترکیه:  پروژه نوسازی زیردریایی‌های پاکستان توسط شرکت بازرگانی مهندسی فناوری دفاع ترکیه با حضور جمعی از مقامات نیروی دریایی و وزارت دفاع پاکستان در اسلام آباد به امضا رسید.شرکت بازرگانی مهندسی فناوری دفاع ترکیه (STM) برای اولین بار یک قرارداد بسیار مهم در زمینه صادرات فناوری مهندسی دفاع در زمینه نوسازی زیردریایی‌های آگوستا 90 پاکستان به امضا رساند.

خبرگزاری فارس:  در پی اخراج شرکت‌های اماراتی از بندر «دورالی» جیبوتی، جمهوری سومالی‌لند نیز ساخت پایگاه نظامی امارات در شهر بربره را به تعلیق درآورد. به گزارش خبرگزاری فارس، جمهوری سومالی‌لند به دلیل اختلافات در توافقنامه امضا شده بین این کشور با امارات، احداث پایگاه نظامی این کشور در شهر «بربره» را به طور موقت متوقف کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *