جدیدترین مطالب

ملت یمن علی رغم همه فشارها همچنان حامی فلسطین است

سید عبدالملک بدرالدین دبیرکل جنبش انصارالله یمن در سخنرانی خود با تاکید بر اینکه موضوع جنایت صهیونیست ها در غزه ننگی بر همه انسان هاست گفت : ملت یمن با وجود تمام فشارها تغییری در موضع اش در قبال فلسطین نداشته است . 

بدهی ۱۵ میلیارد پوندی شرکت آب انگلیس

گزارش‌های فاش شده نشان می‌دهد تیمز واتر بزرگترین شرکت آب انگلیس که یک چهارم جمعیت انگلیس از مشترکان آن هستند ۱۵ میلیارد پوند بدهی به بار آورده است.

سفر وزیر امور خارجه به ترکمنستان

حسین امیرعبداالهیان وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ترکمنستان خواستار توسعه همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای میان دو کشور همسایه شد. مقامات ایران و ترکمنستان در جریان این سفر همچنین موانع موجود بر سر راه تقویت همکاری‌ها را نیز بررسی کردند.

Loading

أحدث المقالات

مکرون: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم

تهران- ایرنا- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در مراسم به آب اندازی سومین زیردریایی دیزلی برزیل به نام «تونِلِرو» که طراحی آن توسط فرانسه انجام شده است، گفت: به برزیل برای تولید زیردریایی هسته‌ای کمک می‌کنیم.

Loading
8خردادماه 1398

رسانه ها؛ تاکید روسیه بر لزوم خروج نیروهای خارجی از افغانستان و…

۱۳۹۸/۰۳/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین:تاکید سرگئی لاوروف برخروج نیروهای خارجی از افغانستان در دیدار گروههای افغان، دیدار نمایندگان طالبان با سیاستمداران ارشد افغان در مسکو، تاکید روسیه برخروج آمریکا از سوریه ، برگزاری نشست ویژه سران اتحادیه اروپا ، دیدار «خلیفه حفتر» و رئیس سرویس اطلاعات مصر، درخواست هند برای عضویت دائم در شورای امنیت ، گمانه‌زنی رسانه هندی در خصوص اولین دیدار عمران خان و مودی، تنش در روابط روسیه و اسپانیا، شکایت هوآوی از فرمان ممنوعیت برقراری روابط با این شرکت در آمریکا، تهدید غیرمستقیم چین به محدود کردن صادرات فلزات کمیاب، سفر ضد ایرانی جان بولتون به امارات ،سفر کوشنر به اردن و تداوم انتقاد مقامات واشنگتن از فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

آناتولی ترکیه: وزیر امور خارجه روسیه با لزوم خروج نیروهای خارجی از افغانستان و انجام مذاکرات بین سیاسیون این کشور و گروه طالبان تاکید کرد. سرگئی لاوروف طی سخنانی در مراسم بزرگداشت یکصدمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک افغانستان -روسیه در مسکو گفت: مذاکرات صلح افغانستان باید با شرکت چهره‌های سیاسی این کشور و گروه طالبان هر چه سریع‌تر آغاز شود. حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان به نمایندگی از دولت این کشور و عبدالغنی برادر به نمایندگی از گروه طالبان هم در این نشست حضور داشتند.

دویچه وله :  نمایندگان طالبان به‌ رهبری ملا برادر آخوند، مذاکره کننده ارشد این گروه، با شماری از سیاستمداران افغان در مسکو دیدار و گفت‌وگو کردند. هدف از این مذاکرات پایان دادن به جنگ ۱۸ ساله افغانستان اعلام شده است.ملا برادر آخوند، رهبر گروه مذاکره کننده طالبان، پس از این دیدار در برابر خبرنگاران ظاهر شد و گفت: «ما خواستار صلح هستیم. اما نخستین گام در رفع موانع از سر راه صلح، پایان دادن به اشغال افغانستان است.»

خبرگزاری صداو سیما: ستاد مشترک ارتش روسیه اعلام کرد: روسیه و سوریه از جامعه بین المللی می خواهند درباره خروج زود هنگام نیروهای آمریکایی از سوریه موضع اصلی خود را اتخاذ کنند.این مقام روسی افزود: تحریم ها علیه سوریه هیچ کمکی به حل مشکلات انسانی و اقتصادی این کشور نمی کند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  به دنبال انتخابات پارلمان اروپا، رهبران اتحادیه اروپا به منظور گفت‌وگو پیرامون انتخاب رهبران مؤسسات و کمیسیون‌های مختلف این نهاد در بروکسل گردهم آمدند و برای خودشان ضرب‌الاجل کوچکی برای توافق درخصوص رهبران ارشد این نهاد و اینکه نیمی از آن‌ها زن باشند، تعیین کردند.به گزارش ایسنا، ماکرون پس از پایان این نشست در بروکسل به خبرنگاران گفت: اصلی‌ترین موضوع برای من این است که افرادی که در حساس‌ترین سمت‌های اتحادیه اروپا قرار می‌گیرند دیدگاه‌های ما را به اشتراک بگذارند و افرادی کاملا کاریزماتیک، خلاق و شایسته باشند.

 خبرگزاری مهر: فرمانده ارتش ملی لیبی و رئیس سرویس اطلاعات مصر با یکدیگر دیدار کردند.به گزارش خبرگزاری مهر ، دو طرف در خصوص روند مبارزه با تروریسم در شمال افریقا و همکاری های مشترک میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.حفتر و کامل در این دیدار در خصوص روند مبارزه با تروریسم در منطقه نیز رایزنی کردند.

خبرگزاری فارس: معاون رئیس‌جمهور هند ضمن تأکید بر اینکه جهان به کشورش بعنوان بزرگترین دموکراسی جهان نیازمند است، تصریح کرد که «دهلی نو» باید یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل باشد.به گزارش خبرگزاری فارس،‌ «ونکایا نایدو» معاون رئیس‌جمهور هند تأکید کرد هند برای آنکه بتواند نمایندگی مناسبی از بزرگترین دموکراسی جهان را در عرصه بین‌المللی ارائه کند، باید یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل باشد.

خبرگزاری تسنیم: یک رسانه هندی مدعی شد نخست وزیران پاکستان و هند قرار است پیش از اجلاس سازمان همکاری شانگهای باهم ملاقات داشته باشند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری تلگراف اندیا مدعی شد «عمران خان» نخست وزیر پاکستان پیش از برگزاری اجلاس سازمان همکاری شانگهای با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیدار خواهد داشت.

العالم: به دنبال اتهام زنی‌های وزیر خارجه اسپانیا علیه روسیه، سفیر اسپانیا به وزارت خارجه روسیه احضار شد.به گزارش العالم ،  به دنبال سخنان «خوزه بورل» وزیر خارجه موقت اسپانیا و اتهام زنی وی علیه روسیه، وزارت خارجه این کشور «سفیر اسپانیا» در این کشور را احضار کرد. وزیر خارجه اسپانیا روزهای گذشته طی یک مناظره انتخاباتی روسیه را «تهدید» و «چین» را به عنوان کشوری که موجب نگرانی‌اش می‌شود، خطاب کرد.

رادیو چین:  شرکت هوآوی  در واکنش به تصویب طرح قانونی « مجوز دفاع ملی 2019» در کنگره آمریکا باعث محرومیت شرکت هوآوی از حقوق عمومی خود شده است، شکایت خود را به یکی از دادگاه‎های آمریکا تسلیم کرد. سونگ لیو‎پینگ مدیر بخش حقوقی شرکت هوآوی بیانیه‎ای را درباره همین موضوع منتشر کرد که بر اساس آن هوآوی در شکایت خود طرح قانونی مجوز دفاع ملی را ناقض قانون اساسی خوانده و خواستار لغو آن شده است. از نظر هوآوی طرح یادشده مصداق محروم کردن این شرکت از حقوق عمومی و مانعی در مسیر فعالیت‎های آن است.

ان .اچ.کی ژاپن: چین تلویحا اشاره کرده است که ممکن است صادرات فلزات کمیاب خود را محدود کند تا در بحبوبه ی مناقشه تجاری روزافزون با آمریکا با فشارهای این کشور مقابله کند. «کمیسیون ملی توسعه و اصلاح» چین روز سه شنبه با انتشار اظهاراتی گفت که چین بزرگترین صادرکننده فلزات کمیاب دنیاست. این بیانیه همچنین می گوید که مردم چین خشنود نخواهند بود اگر فردی در حالی که از فلزات کمیاب آنها برای ساخت محصولات استفاده می کند تلاش کند جلوی توسعه این کشور را بگیرد.

اسپوتنیک روسیه:  جان بولتون، برای شرکت در اجلاس مذاکرات در مورد امنیت منطقه، وارد امارات متحده عربی شد.به گزارش اسپوتنیک، جان بولتون، مشاور رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، برای شرکت در اجلاس مذاکرات در مورد امنیت منطقه، وارد امارات متحده عربی شد.

تی .آر.تی ترکیه:  جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا، فردا به اردن میرود. بر اساس خبر منتشر شده در آژانس خبری آممون، کوشنر اعلام داشته است که در چهارچوب دیدارش از منطقه، از چند کشور دیدن خواهد کرد.

پارس تودی: یک سناتور دموکرات از اقدام رییس جمهوری آمریکا در دور زدن کنگره برای فروش سلاح به متحدان این کشور در غرب آسیا انتقاد کرد. به گزارش پارس تودی، «دیک دوربین» سناتور دموکرات ضمن انتقاد از فروش سلاح به عربستان سعودی در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: “در بحبوحه تهدیدهای نظامی نگران کننده علیه ایران، چرا رییس جمهوری، کنگره را برای فروش سلاح بیشتر به عربستان سعودی باتوجه به نقش خونین این کشور در جنگ یمن و قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی دور می زند؟

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *