جدیدترین مطالب

لزوم توجه ویژه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و فارسی زبان

لزوم توجه ویژه به کشورهای حوزه تمدنی ایران و فارسی زبان

اشکان پیرزاده در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: یکی از اصولی که در سیاست خارجی دولت سیزدهم پیگیری می شود تعامل موثر با کشورهای همسایه خصوصا تعامل با کشورهای حوزه تمدنی ایران و کشورهای فارسی زبان بوده است که در دولت های قبل به دلیل عدم اهتمام به این راهبردها، خالق تهدیداتی برای کشور شد.

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

یک گام تا تشکیل کشور فلسطین ؟!

همانطور که از قبل هم قابل پیش‌بینی بود و مقامات آمریکایی هم اعلام کرده بودند، ایالات متحده قطعنامه عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد؛ اقدامی مسجل، اما پرحاشیه برای جو بایدن که خود را در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌بیند. در گزارش‌های پیشین «ایران» به این نکته اشاره شده بود که تداوم حمایت‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، اقتصادی و تجاری آمریکایی ها از اشغالگران آثار مخربی را برای رئیس جمهور آمریکا به دنبال داشته است تا جایی که آمارها از احتمال شکست او خبر می‌دهند. با این وجود دولت بایدن تصمیم گرفت کماکان به سیاست خود مانند هفت ماه گذشته برای حمایت از رژیم صهیونیستی ادامه دهد.

چشم‌انداز روابط اقلیم کردستان با بغداد

شورای راهبردی آنلاین – گفتگو: یک کارشناس مسائل عراق گفت: با نزدیک شدن ترکیه به دولت مرکزی عراق، اقلیم کردستان در آینده از بسیاری از ادعاهایی که درباره خودمختاری این منطقه داشته است، فاصله خواهد گرفت و بیشتر به دولت مرکزی وابسته می‌شود.

Loading

أحدث المقالات

ادعای اف‌بی‌آی: هکرهای چینی به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند

تهران-ایرنا- رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد، هکرهای وابسته به دولت چین، به زیرساخت‌های حیاتی آمریکا نفوذ کرده‌اند و منتظر «لحظه مناسب برای وارد کردن ضربه ای مخرب و ویرانگر» هستند.

ایرانی های همراه اسرائیلی های مخالف

روز جمعه میلیون ها نفر از مردم ایران در راهپیمایی حمایت از انتقام نیروهای مسلح ایران بابت حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق شرکت کردند، خبری که در بهبوهه هیاهوی حمله پهبادی کذایی بر علیه پایگاه شکاری نیروی هوایی ایران در اصفهان کمرنگ ماند.

Loading
18فروردین ماه 1396

رسانه ها ؛ ادامه حمایتهای آمریکا از رژیم صهیونیستی و…

۱۳۹۷/۰۱/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: مخالفت دوباره آمریکا با بیانیه شورای امنیت درباره کشتار فلسطینیان غزه، انتقاد شدید تشکیلات خودگردان ازآمریکا، تشکیل نخستین واحد تفنگداران دریایی‌ژاپن، تجاوز مجدد نظامیان ارتش ترکیه به خاک اقلیم کردستان عراق، حضور ناو جنگی ترکیه در آب‌های پاکستان، تحریم های جدید آمریکا علیه ۳۸ شهروند و شرکت روسی ، ادامه واکنش ها درچین به جنگ گمرکی - تجاری آمریکا ، حمله گسترده به زیرساخت سایبری ایران ، احداث نهمین پایگاه نظارتی ترکیه در ادلب، طرح جدید وزارت کشور آلمان برای تعیین تکلیف وضعیت پناهجویان و پاکستان به دنبال خرید سامانه‌های دفاع هوایی از روسیه ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

العالم: با وجود موافقت 14 عضو شورای امنیت برای صدور بیانیه ای مطبوعاتی درباره درگیری ها و کشتار فلسطینیان غزه، تنها مخالفت آمریکا آن را متوقف کرد.ریاض منصور نماینده فلسطین در سازمان ملل متحد در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرده است، آمریکا برای بار دوم جلوی صدور بیانیه مطبوعاتی درباره غزه را گرفته است.

الکوثرفارسی: دولت آمریکا شامگاه دیروز جمعه بار دیگر از صدور بیانیه در خصوص کشتار فلسطینیان به دست نظامیان صهیونیست در جریان دومین تظاهرات بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه با اراضی اشغالی 1948 ممانعت به عمل آورد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، تشکیلات خودگردان فلسطین موضع آمریکا را در مخالفت با تحقیقات بین المللی درباره جنایت اشغالگران در نوار غزه محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری درباره این جنایت ها شده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  ارتش ژاپن امروز (شنبه) برای نخستین بار از زمان جنگ جهانی دوم اولین واحد تفنگداران دریایی خود را تشکیل داد؛ واحدی که در زمینه مقابله با نیروهای دشمن اشغالگر در جزایر ژاپن در لبه دریای چین شرقی آموزش دیده است.به گزارش ایسنا،  منطقه دریای چین شرقی جایی است که توکیو نگران هرگونه آسیب پذیری خود در آنجا مقابل حملات احتمالی نظامیان چین است.

خبرگزاری مهر:   نظامیان ترکیه طی ۸ ساعت گذشته بار دیگر به صورت غیرقانونی وارد خاک عراق شده و تا ۲۰ کیلومتر در اقلیم کردستان در خاک عراق نفوذ کرده اند که منجر به فرار شهروندان عراقی از این مناطق شده است.به گزارش خبرگزاری مهر ، منابع آگاه در استان اربیل در اقلیم کردستان عراق اعلام کردند که نیروهای ارتش ترکیه بار دیگر وارد خاک اقلیم کردستان شده اند.بر اساس این خبر نظامیان ترکیه که به صورت غیرقانونی وارد خاک عراق شده اند، تا ۲۰ کیلومتری اقلیم کردستان نفوذ کرده و اقدام به ایجاد پایگاه های نظامی برای خود کرده اند.

خبرگزاری فارس:  ناو جنگی ترکیه برای گسترش روابط دفاعی وارد آب‌های پاکستان شد و در بندر کراچی پهلو گرفت.  به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، ناو جنگی ترکیه برای گسترش روابط دفاعی وارد آب‌های پاکستان شد و در بندر کراچی پهلو گرفت. سخنگوی نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد: سفر ناو جنگی ترکیه گامی موثر در راستای گسترش روابط دفاعی دو کشور است.

یورونیوز:  آمریکا۲۴ شهروند روسیه و ۱۴ شرکت متعلق به این کشور را تحریم کرد. نام شماری از تجار و مقامات دولتی روسیه در فهرست تحریم ها علیه مسکو دیده می شود. وزارت خزانه داری آمریکا دلیل اعمال این تحریم ها را فعالیتهای «شرورانه» روسیه برای «خرابکاری» در دموکراسی های غربی عنوان کرده است.

رادیو چین: اتاق بازرگانی بین المللی چین اعلام کرد : متحدانه با حمایت‌گرایی تجاری آمریکا علیه چین مقابله می کنیم. به گزارش خبرگزاری شین هوا، اتاق بازرگانی بین المللی چین با اشاره به ارایه دستورالعمل دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به دفتر نماینده تجاری این کشور مبنی بر تحقیقات برای در نظر گرفتن یا نگرفتن تعرفه 100 میلیارد دلاری بر کالای صادراتی چین، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: محافل صنعتی و بازرگانی چین قاطعانه با چنین سخنان و رفتارهای اشتباه و غیر منطقی مخالفت می کنند و از دولت آمریکا می خواهند تا بیش از این اشتباه نکند.

اسپوتنیک روسیه:  سرویس‌ها و وبسایت‌های مهمی در ایران به دلیل مشکلات سایبری از دسترس خارج شده‌اند. به گزارش اسپوتنیک ، سرویس‌ها و وبسایت‌های مهمی در ایران به دلیل مشکلات سایبری به وجود آمده در دیتاسنترهای افرانت، شاتل، صبانت و… از دسترس خارج شده‌اند.

آناتولی ترکیه:  نیروهای مسلح ترکیه نهمین پایگاه نظارتی در ادلب را در منطقه مورک احداث کرد. یک کاروان متشکل از 100 خودروی نظامی متعلق به نیروهای مسلح ترکیه، در چارچوب نظارت بر روند آتش‌بس در منطقه کاهش تنش ادلب واقع در شمال غرب سوریه ساعات صبح امروز با گذر از مرز ترکیه با سوریه به سمت منطقه مورک حرکت و نهمین پایگاه نظارتی در این منطقه را تاسیس کرد.

دویچه وله : ​​​​​​​هورست زهوفر از راه‌اندازی مراکزی خبر داده که یکی از اهداف آن بازگرداندن سریع پناهجویانی است که تقاضایشان رد می‌شود. وزیر کشور آلمان قصد دارد اصلاح سیاست‌های این کشور در امور مربوط به پناهندگان را تسریع کند. وزیر کشور دولت ائتلافی آلمان در نخستین دیدار از اداره فدرال امور پناهندگان و مهاجران (BAMF)  از ارائه “طرح جامع” خود برای اصلاح قوانین مهاجرت پیش از آغاز تعطیلات تابستانی خبر داد.

پارس تودی :  خرم دستگیر خان، وزیر دفاع پاکستان از مذاکرات این کشور با روسیه برای خرید سامانه های دفاع هوایی و علاقه‌مندی اسلام آباد به برخورداری از چنین تسلیحاتی خبر داد. به گزارش پارس تودی، «دستگیر خان» گفت: «سامانه های دفاع هوایی شکل پیچیده ای از تسلیحات نظامی هستند که ما علاقه مند به خرید آنها هستیم. ما به شدت به طیف وسیعی از سلاح های ساخت روسیه علاقه مند هستیم. ما در حال حاضر مشغول مذاکره با مسکو برای خرید سامانه های دفاع هوایی هستیم و با نهایی شدن این مذاکرات قادر به دریافت چنین سامانه هایی خواهیم بود.»

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *