جدیدترین مطالب

ادامه سرکوب اعتراض ضد صهیونیستی در آمریکا

تجمع‌های مسالمت آمیز ضد صهیونیستی در آمریکا، با این بهانه که اقدامات و تحرکات ضد یهودی است به شدت سرکوب می‌شود. این در حالی است که بسیاری از دستگیرشدگان شرکت کننده در این تجمع‌ها و راهپیمایی‌های ضد صهیونیستی، خود یهودی هستند.

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم

نیویورک – ایرنا- معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی، چند هفته فاصله دارد، گفت که برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای تلاش می کنیم.

Loading
18 اردیبهشت ماه 1397

رسانه ها ؛ واکنش ها به موضع برجامی ترامپ و…

۱۳۹۷/۰۲/۱۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: واکنش‌ها به پیام ترامپ برای اعلام تصمیم درباره برجام، بیانیه مشترک تروئیکای اروپایی؛ اراده اروپا بر حفظ برجام، حمایت گوترش از توافق‌‌نامه هسته ای ایران، تهدیدات امارات درباره خروج این کشور از ائتلاف عربستان، تهدید فرانسه به حمله جدید علیه سوریه، افزایش همکاری هند و افغانستان، تصمیم کنگره آمریکا برای آموزش و تجهیز شورشیان سوریه و دیدار نخست وزیر چین از ژاپن ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

یورونیوز:  در حالیکه قرار بود رئیس جمهوری آمریکا ۱۲ مه /۲۲ اردیبهشت نظر خود را درباره توافق هسته‌ای با ایران اعلام کند، دوشنبه شب در حساب شخصی خود در توییتر نوشت که سه شنبه ساعت ۱۴ به وقت واشنگتن/۲۲:۳۰ به وقت تهران نظرش درباره برجام را اعلام خواهد کرد. درواکنش به این تصمیم ،  بنیامین نتانیاهو که در قبرس به سر می‌برد و قرار بود پس از آن راهی روسیه شود، سفر خود را تعویق انداخت.

پارس تودی: سه کشور بزرگ اروپایی فرانسه،‌ آلمان و بریتانیا در بیانیه مشترکی اعلام کردند صرف‌نظر از تصمیم آمریکا درباره ماندن یا نماندن این کشور در توافق هسته‌ای ایران، به برجام پایبند می‌مانند.«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه بعد از دیداربا هایکو ماس همتای آلمانی خود در برلین از صدور بیانیه مشترک این دو کشور همراه با بریتانیا درباره برجام خبر داد. در این بیانیه بر حفظ برجام تاکید و اعلام شده است برلین، لندن و پاریس مصمم هستند به این توافق پای بند بمانند.

آناتولی ترکیه:  استفان دوجاریک از حمایت دبیرکل سازمان ملل متحد از توافق‌نامه هسته ای ایران خبر داده و آن را موفقیتی دیپلماتیک قلمداد کرد. وی در این حال در ادامه تاکید کرد که دبیرکل سازمان ملل خواستار افزودن برخی از موارد به برجام و توسعه آن است.

خبرگزاری صداو سیما:مقام بلند پایه اماراتی تهدید کرد نظامیان این کشور از  ائتلاف (به اصطلاح) نیروهای عربی تحت فرماندهی عربستان در یمن خارج می شوند.عبدالخالق عبدالله مشاور ولیعهد ابوظبی گفت: اگر اختلاف با عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور (مستعفی و فراری) یمن ادامه یابد، امارات تصمیماتی در زمینه بازگشت نظامیان خود به کشور خواهد گرفت .

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  دولت فرانسه اعلام کرد که اگر دمشق “بار دیگر” از سلاح شیمیایی استفاده کند، مجددا به این کشور حمله می‌کند.به گزارش ایسنا، آمریکا، فرانسه و انگلستان در ۱۴ آوریل و در پی گزارش‌های ادعایی مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در دومای سوریه، دست به حملات هوایی علیه سوریه زدند.وزیر دفاع فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد که اگر سوریه “بار دیگر” از سلاح شیمیایی استفاده کند، دست به حمله هوایی می‌زند.

 خبرگزاری مهر: رسانه‌های هندی به نقل از مقامات این کشور اعلام کردند که در پی افزایش همکاری کابل و دهلی‌نو، مقامات هندی در نظر دارند تا به ارزش دو میلیارد دلار در پروژه‌های زیربنایی را در افغانستان اجرایی خواهد کرد. روزنامه «ایندین اکسپرس» در گزارش اخیرش از کمک دو میلیارد دلاری هند به پروژه‌های زیربنایی افغانستان خبر داده است.

الکوثرفارسی:  کنگره آمریکا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۱۹ برنامه “آموزش و تجهیز” شورشیان سوری را گسترش دهد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ،کنگره آمریکا تصمیم گرفته پیش‌نویس لایحه بودجه دفاعی ۲۰۱۹ این کشور، برنامه آموزش و تجهیز شبه نظامیان مخالف دولت سوریه را تا پایان ۲۰۱۹ توسعه دهد.پیش‌نویس بودجه دفاعی آمریکا شامل برنامه حمایت از مخالفان دولت سوریه در قالب آموزش و مجهز کردن آنهاست.

ان .اچ.کی ژاپن: نخست وزیر چین روز سه شنبه از ژاپن دیدار کرد. لی کچیانگ روز سه شنبه دیدار چهار روزه ی خود را از ژاپن برای شرکت در نشستی سه جانبه همراه با کره جنوبی و همچنین مذاکرات دوجانبه با نخست وزیر ژاپن شینزو آبه آغاز کرد.

تی .آر.تی ترکیه:  در عملیات هوایی نیروهای مسلح ترکیه در منطقه هاکورک واقع در شمال عراق، پناهگاه و مواضع تسلیحاتی سازمان تروریستی پ ک ک منهدم شد.براساس اطلاعیه ستادکل نیروهای مسلح ترکیه، گروهی از تروریستها که در صدد  حمله به پایگاه  و پاسگاههای واقع در منطقه هاکورک بودند، تثبیت گردیدند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *