جدیدترین مطالب

ریزپرنده‌های ساقط شده هیچ خسارتی برجا نگذاشتند

وزیر امور خارجه در واکنش به ساقط شدن چند ریزپرنده توسط پدافند کشورمان در اصفهان گفت: حامیان رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در تلاشی مذبوحانه سعی داشتند از شکست مجددشان، پیروزی بسازند و این موضوع را بزرگ‌نمایی کنند.

عضویت فلسطین در سازمان ملل مانع آزادی اسرائیل برای کشتار است

کارشناسان روابط بین الملل می‌گویند: اسراییلی‌ها با هرگونه هویت یابی دولت فلسطینی مخالفند، زیرا امروز از آزادی عمل برای کشتن، تخریب و نابودکردن برخوردارند در حالیکه اگر فلسطین عضو سازمان ملل شود در آن شرایط هرگونه اقدام تهاجمی اسراییل می‌تواند آثار و پیامد‌های پرمخاطره‌ای را بوجود بیاورد.

گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو

مراسم گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور سفرا و شخصیت‌های سیاسی بیش از ۸۰ کشور جهان و نیز مقامات بلندپایه دفاعی و مدیران اندیشکده‌های راهبردی روسیه در مسکو برگزار شد.

Loading

أحدث المقالات

دیدار امیرعبداللهیان با وزیران خارجه برزیل و الجزایر

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک خود در نیویورک، با احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و روابط دوجانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

Loading

نگاهی به کتاب «چرا لیبرالیسم شکست خورد؟»

شورای راهبردی آنلاین – ترجمه: دموکراسی‌های غربی دچار مشکل هستند و با نابرابری روبه رشد، از دست رفتن اعتماد به دولت، فرسودگی بافت‌های اجتماعی و اختلافات سیاسی شدید دست و پنجه نرم می کنند. چه چیزی باعث این بحران شده است؟

جی. جان ایکنبری در نقدی که فارین افرز منتشر کرد، نوشت: پارتیک جی. دنین (Patrick J. Deneen) در کتاب جنجال برانگیز «چرا لیبرالیسم شکست خورد» استدلال می‌کند که خود مدرنیته هم شکست خورده است. مخمصه امروز نتیجه اجتناب‌ناپذیر ایده‌های ناقصی است که متفکرانی نظیر نیکولو ماکیاولی، فرانسیس بیکن، توماس هابز، رنه دکارت و جان لاک که همگی الهام‌بخش روشنفکری و لیبرال دموکراسی مدرن بودند، مطرح کردند.

دنین استدلال می‌کند این نظریه‌پردازان تلاش‌های کلاسیک و دینی برای تقویت فضیلت را رد کردند و در عوض دیدگاه‌های سکولار خود در خصوص سیاست را بر اساس یک دیدگاه کمتر متعالی و فرد محور قرار دادند که با غرور، خودخواهی، حرص و طلب جلال و شکوه تحریک می‌شود.

بر این مبنا دموکراسی‌های لیبرال غربی قدرتمند و ثروتمند شدند، اما در عین حال آثار فرساینده نفع شخصی بی‌قید را تجربه کردند. علقه‌های اجتماعی و ارزش‌های سنتی ناپدید شده‌اند و شهروندان از جانب قدرت رو به رشد یک دولت غیردوستانه احساس تهدید می کنند.

دنین استدلال می کند که باید به واحدهای کوچک تر پناه برد: خانواده و اجتماعات دینی و محلی. با این وجود این دقیقا همین دنیای زندگی خصوصی و جامعه مدنی است که لیبرالیسم به دنبال حمایت از آن بوده است.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *