جدیدترین مطالب

افشای فساد جنسی یک سیاستمدار دیگر در انگلیس

جفری دونالدسون رهبر پیشین حزب سلطنت طلب و اتحادگرای ایرلند شمالی، ” دی یو پی” (DUP)، امروز در دادگاهی در ایرلند شمالی، با ۱۱ اتهام تعرض جنسی، از جمله یک فقره تجاوز جنسی روبرو و متهم شد.

Loading

أحدث المقالات

چین، خواهان پایان فاجعه انسانی در غزه شد

تهران-ایرنا- فو کونگ، نماینده دائم چین در سازمان ملل متحد از جامعه بین المللی خواست تا به هر گونه خشونت جنسی پایان دهد و در عین حال خواستار پایان فوری درگیری در غزه و فاجعه انسانی در این منطقه شد.

Loading
23خردادماه 1398

رسانه ها؛ افزایش تنش ها در خلیج فارس و…

۱۳۹۸/۰۳/۲۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: حمله به دو نفتکش در دریای عمان، سقوط بورس های کشورهای خلیج فارس ، درخواست آبه از روحانی برای کمک به کاهش تنش ها در منطقه، واکنش آمریکا به سفر نخست‌وزیر ژاپن به تهران، انتقاد چین از افزایش تنش پکن و واشنگتن، تصویب قرارداد واگذاری بندر طرطوس به روسیه درمجلس سوریه، توافق آتش بس کامل در ادلب سوریه میان روسیه و ترکیه، مخالفت مصر، تونس و الجزایر با مداخلات خارجی در لیبی، انتقاد پوتین از روابط روسیه و آمریکا، اعزام نیروی نظامی جدیدآمریکا به لهستان، ابراز نگرانی گوترش از افزایش تنش ها در جهان و تاکید ترکیه بر خرید سامانه روسی اس 400 به‌رغم مخالفت آمریکا از مهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه: دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند.به گزارش اسپوتنیک ، «منابع محلی عمان» اعلام کرد که این دو انفجار به صورت پیاپی رخ داده است. این منابع تأکید کردند که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دو نفت‌کش بزرگ حامل نفت خام هدف حمله قرار گرفته‌اند و این صداهای انفجار، ناشی از این حمله بوده است. یکی از نفتکش ها به طور کامل غرق شده است .

خبرگزاری فارس:   شاخص بورس کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با انتشار خبر انفجار دو نفتکش در دریای عمان کاهش یافت.به گزارش خبرگزاری فارس، شاخص بورس در ریاض، دبی، ابوظبی و مسقط صبح امروز با انتشار خبر انفجار دو نفتکش در دریای عمان کاهش یافت.

ان .اچ.کی ژاپن: نخست وزیر ژاپن در ماموریتی با هدف میانجیگیری در تهران بسر می برد. شینزو آبه امیدوار است تا تنش های منطقه ای به وجود آمده بر اثر خروج ایالات متحده آمریکا از توافق هسته ای ۲۰۱۵ ایران با کشورهای قدرتمند جهان (برجام) را آرام کند. آبه از رئیس جمهور ایران درخواست کرد تا به اجرای این توافق ادامه دهد.

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روزانه به سفر نخست‌وزیر ژاپن به ایران و دیدار او با رئیس‌جمهور کشورمان واکنش نشان داد.به گزارش خبرگزاری فارس، «مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد از تلاش‌های «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن برای کاستن از تنش‌ها میان واشنگتن و تهران حمایت می‌کند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین مدعی شد «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان هم در جریان سفر اخیرش به تهران پیام مشابهی ارسال کرده است.

خبرگزاری صداو سیما: سخنگوی وزارت امور خارجه چین جداسازی این کشور و آمریکا را بسیار خطرناک و غیر مسئولانه دانست. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،گنگ شوانگ سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری در مورد روابط اقتصادی و تجاری چین و آمریکا که از سوی چند نفر در آمریکا به آن تشویق می شود, وابسته به نگرش جنگ سرد است و بازی مجموع صفر محسوب می شود.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  پارلمان سوریه لایحه مربوط به تایید قرارداد امضا شده بین شرکت دولتی بندر طرطوس و شرکت روسی “اس تی جی اینجنرینگ” با مسؤولیت محدود اداره و سرمایه‌گذاری در بندر طرطوس به مدت ۴۹ سال را تصویب کرد. به گزارش ایسنا، قرارداد مبنی بر معافیت طرف دوم یعنی شرکت “اس تی جی اینجنرینگ” از پرداخت عوارض گمرکی واردات انواع ماشین آلات، تجهیزات و مواد مدنظر برای اجرای اهداف و مفاد این قرارداد است.تعدادی از اعضای مجلس سوریه این طرح را به نفع منافع ملی و اقتصاد سوری و گامی مهم در مرحله آتی بازسازی و مناسب توسعه خدمات بندر طرطوس دانستند.

خبرگزاری تسنیم:  به ابتکار و ایده روسیه توافق مربوط به آتش بس کامل در کل منطقه ادلب میان مسکو و آنکارا حاصل گردید.به گزارش خبرگزاری تسنیم ، ویکتور کوپچیشین رئیس مرکز روسی صلح و آشتی طرفین درگیر در سوریه در این خصوص اطلاع داد.وی بیان داشت: بر اساس ابتکار طرف روسی، توافق مربوط به آتش بس کامل در کل منطقه ادلب از ساعت دوازده شب 12 ژوئن حاصل گردید.

 خبرگزاری مهر: وزرای خارجه کشورهای تونس، مصر و الجزایر با صدور بیانیه ای مداخلات خارجی در لیبی را رد کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، در بیانیه مشترک صادره از سوی وزرای خارجه کشورهای تونس، مصر و الجزایر در خصوص لیبی آمده است: ما نسبت به اوضاع کنونی در لیبی بسیار نگران بوده و با مداخله خارجی در امور داخلی این کشور مخالف هستیم.

العالم:  رئیس جمهوری روسیه با اشاره به سیاست اعمال تحریم‌ها از جانب آمریکا، یادآور شد که روابط مسکو و واشنگتن هر روز رو به وخامت بیشتری می‌رود و لازم است تا تصمیم سازنده‌ای برای همکاری‌های اقتصادی دوجانبه گرفته شود. “ولادیمیر پوتین” رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «میر»، اعلام کرد که روابط روسیه و آمریکا رو به وخامت است و هر روز بدتر و بدتر می‌شود.

یورونیوز:  دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده به دنبال اعزام ۱۰۰۰ سرباز دیگر به لهستان است. رئیس جمهوری ایالات متحده این سخنان را در جریان نشست خبری مشترک با آندژی دودا، همتای لهستانی خود در کاخ سفید بیان کرد. لهستان به دنبال افزایش شمار نیروهای آمریکایی در خاک خود است تا به گفته ورشو با «تهاجم احتمالی» روسیه مقابله شود.

تی .آر.تی ترکیه: دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت: “پیشگیری و میانجیگری از درگیریها بدون اعمال تلاش های سیاسی گسترده بی فایده است.” دبیر کل سازمان ملل متحد در سخنرانی خود در این اجلاس، با تأکید بر اینکه پیشگیری از جنگ و میانجیگری، دو ابزار مهم برای از بین بردن رنج انسانها است افزود:اگر سریع عمل کنیم و متحد شویم، می توانیم بدون تشدید شدن بحران ها، جان انسانها را نجات دهیم و رنج مردم را التیام بخشیم. “

دویچه وله :  ترکیه اعلام کرده است که تصمیم خرید سامانه دفاعی اس۴۰۰ از روسیه امری قطعی است و نخستین محموله به‌زودی ارسال خواهد شد. کشورهای عضو ناتو و به‌ویژه آمریکا مخالف خرید این سامانه دفاعی از سوی ترکیه هستند.به گزارش دویچه وله، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه برنامه خرید سامانه دفاعی اس۴۰۰ را امری قطعی و تمام شده اعلام کرده است.اردوغان خبر دریافت این سامانه دفاعی را در مراسم حزب عدالت و توسعه (AKP) اعلام کرد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *