جدیدترین مطالب

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

آیا مقدمات صلح پایدار در قفقاز فراهم می شود؟

رسول اسماعیل زاده دوزال در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: با توجه به تحلیل ها و گزارش ها و موضع گیری های اخیر پیش بینی می شود در صورتی که دو کشور با یک توافق منطقی و مبتنی بر اصول بین المللی و لحاظ منافع همه کشورهای درون قفقازی و همسایگان قفقاز مانع ورود و دخالت قدرت های بیگانه شوند، این توافق پایدار بستر مناسبی برای صلح دائمی در قفقاز خواهد بود.

ادامه تظاهرات سراسری حمایت از غزه در جهان

تظاهرکنندگان اردنی که سفارت رژیم صهیونیستی در اردن را برای اعلام حمایت از مردم مظلوم غزه محاصره کرده اند، شعار می‌دهند: نه سفارت می‌خواهیم و نه سفیر… برو بیرون‌ ای خوک.

Loading

أحدث المقالات

هشدار بیش از ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس درباره عواقب دیپلماتیک جنگ غزه بر روابط با اسرائیل

لندن– ایرنا– افزون بر ۱۰۰ قانون‌گذار انگلیس از احزاب سیاسی مختلف، طی نامه‌ای مشترک خطاب به «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه این کشور با اشاره به بحران انسانی در غزه و نقض قوانین بین‌المللی بشردوستانه در این باریکه، بازنگری در روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را خواستار شدند.

Loading
3خرداد1397

رسانه ها ؛ انتقال تجهیزات نظامی امریکا به اروپای شرقی و…

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: انتقال تجهیزات نظامی آمریکا از بلژیک به اروپای شرقی، احتمال تجدیدنظرکره شمالی در مذاکره با آمریکا، فشار اسرائیل به واشنگتن برای به‌رسمیت شناختن اشغال بلندی‌های جولان، ادامه رایزنی ها برای تشکیل ائتلاف اکثریتی در پارلمان عراق، تجاوز نظامی دوباره آمریکا به سوریه، گفتگوی برجامی پوتین و ماکرون در سن پترزبورگ، تاکید آلمان و چین بر پایبندی بر برجام، طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید، پیشنهاد ترکیه برای اعزام نیروی نظامی به فلسطین و درخواست انگلیس برای گفت‌وگوی رسمی با طالبان ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

اسپوتنیک روسیه:  آمریکا انتقال تجهیزات نظامی خود از بلژیک به اروپای شرقی را در چارچوب عملیات Atlantic Resolve آغاز کرد. به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را وبسایت Defence News با استناد به سخنگوی نیروهای مسلح آمریکا در اروپا اعلام کرده است. خاطرنشان می شود که اعزام ماشین های نظامی آمریکا به عنوان یک رزمایش بزرگ در راستای تمرین جابجایی نیروهای مسلح در خاک اروپا در صورت رخ دادن درگیری نظامی در این قاره ارزیابی می شود.

ان اچ کی ژاپن:  یک مقام عالی رتبه کره شمالی گفته است که این کشور ممکن است در نشست برنامه ریزی شده با ایالات متحده آمریکا تجدید نظر کند. خانم چو سون هویی، معاون وزیر خارجه کره شمالی، طی بیانیه ای که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت وی ممکن است به رهبر این کشور بگوید که اگر آمریکا به کره شمالی اهانت کرد، نشست برنامه ریزی شده برای روز دوازدهم ماه ژوئن در سنگاپور را مورد تجدید نظر قرار دهد.

رادیو چین:  وانگ یی وزیر امور خارجه چین با همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار کرد. دو طرف درباره مناسبات چین و آمریکا و مسایل مورد علاقه مشترک تبادل نظر کردند.وانگ یی گفت: با توجه به پیچیده شدن روزافزون اوضاع بین المللی، حفظ توسعه سالم و باثبات مناسبات چین و آمریکا بسیار مهم است. دو طرف باید چند کار را به طور مشترک انجام دهند: اول با ایفای کامل نقش هدایت کننده راهبردی سران دو کشور، جهت مناسبات دو کشور را مشخص کند.

ان .اچ.کی ژاپن: تارو کونو، وزیر امور خارجه ژاپن، و مایک پومپئو وزیر امور خارجه آمریکا موافقت کرده اند تا خواستار انجام اقداماتی ملموس از سوی کره شمالی برای از بین بردن کامل تمام سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک این کشور شوند. ضمن مذاکرات، این دو مواضع خود نسبت به کره شمالی را پیش از نشست برنامه ریزی شده سران ایالات متحده-کره شمالی هماهنگ کردند.

خبرگزاری فارس: وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه به رسمیت شناخته شدن حکومت بر بلندی‌های اشغالی جولان توسط آمریکا پاسخ دردناکی به ایران است، گفت تل‌آویو فشارها به واشنگتن را آغاز کرده است.به گزارش خبرگزاری فارس، «ایسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت تل‌آویو در حال فشار آوردن به واشنگتن است تا حاکمیت این رژیم بر بلندی‌های جولان اشغالی را به رسمیت بشناسد.

خبرگزاری صداو سیما: گروه‌های سیاسی مختلف در عراق با هدف فراهم آوردن زمینه برای تشکیل دولت آینده کشور، همچنان در حال رایزنی و مشاوره هستند.به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، دیدار‌ها و مشاوره‌های گروه‌های سیاسی مختلف عراق با هدف تشکیل ائتلافی نهایی با جدیت ادامه دارد.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  همزمان با حمله جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی به دو مقر ارتش سوریه در استان دیرالزور، تروریست‌های داعش نیز به این منطقه حمله بردند.به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی سوریه اعلام کرد، در حمایت علنی از تروریست‌های تکفیری جنگنده‌های ائتلاف آمریکا در بادیه سوریه (شرق این کشور) دو پایگاه ارتش سوریه را مورد حمله قرار دادند. اما مقامات نظامی آمریکا مدعی شدند که هیچ اطلاعی از این حمله ندارند.

خبرگزاری مهر: روسای جمهور فرانسه و روسیه امروز پنجشنبه در سن پترزبورگ در خصوص برجام با یکدیگر دیدار و گفتگو می کنند.به گزارش خبرگزاری مهر ، برجام و تحولات سوریه مهمترین محورهای گفتگوهای پوتین و ماکرون خواهند بود.

یورونیوز:  آنگلا مرکل می‌گوید آلمان و چین در توافق هسته‌ای با ایران می‌مانند. صدر اعظم آلمان که برای سفری دو روزه به چین سفر کرده است، در یک نشست مطبوعاتی مشترک با لی که چیانگ، نخست وزیر چین این مطلب را بیان کرد. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هم که در واشنگتن به سر می‌برد در تلاش است تا مقامات آمریکایی را برای پذیرفتن سازوکاری که شرکت‌های اروپایی از همکاری با ایران لطمه نبینند، متقاعد سازد.

 خبرگزاری مهر: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از طرح این رژیم برای ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر ، «آویگدور لیبرمن» اعلام کرد که از مسئولان ذیربط می خواهد تا با ساخت ۲۵۰۰ واحد مسکونی جدید در کرانه باختری موافقت کنند.  وی در ادامه افزود: قرار است این طرح طی هفته آتی تصویت و به صورت فوری در سال جاری ساخته شود.

الکوثرفارسی: ترکیه اعلام کرد قصد دارد با همکاری شماری از کشورها، نیروی بین المللی برای حمایت از فلسطینی ها و قدس اعزام کند.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه متعهد شد: اسرائیل را برای اقدامات تروریستی اش بازخواست کند. وی افزود: اگر اسرائیل برای اقدامات تروریستی اش بازخواست نشود، این اقدامات خود را گسترش خواهد داد.

خبرآنلاین:  سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز چهارشنبه از رد دعوت چین برای مشارکت در رزمایش نظامی مشترک در اقیانوس آرام خبر داد.کریس لوگان» (Chris Logan) سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این خصوص اعلام کرد: دعوت چین برای شرکت در رزمایش نظامی مشترک را در اعتراض به تداوم اقدامات نظامی این کشور رد می کنیم. سخنگوی پنتاگون ادامه داد: رفتار چین با اصول و اهداف رزمایش مذکور تناسبی ندارد.

تی .آر.تی ترکیه:  وزیر دفاع انگلستان به ضرورت مذاکرات رسمی لندن با طالبان برای برقراری صلح پایدار در افغانستان تاکید کرد.گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلستان طی سخنانی در حضور نمایندگان مجلس این کشور ضمن تاکید بر اهمیت برقراری صلح در افغانستان اظهار داشت: باید برای برقراری صلح پایدار در افغانستان، انگلستان باید مذاکراتی رسمی با طالبان داشته باشد.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *