جدیدترین مطالب

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

عزم راسخ ایران در مبارزه با تروریسم

حضور هیاتی قضایی از جمهوری اسلامی ایران در دمشق به منظور هماهنگی با سوریه و عراق به منظور مبارزه با تروریسم نشان از عزم و اراده ای جدی در منطقه در راستای تحقق امنیت پایدار است.

افزایش شهدای غزه به ۳۴۰۴۹ نفر

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۴۹ نفر رسید و هفتاد و شش هزار و ۹۰۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.

Loading

أحدث المقالات

امیرعبداللهیان: ایران در پی گسترش جنگ نیست/ اسرائیل اقدامی کند پاسخ می‌گیرد

در تماس تلفنی خانم نالدی پاندرو وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان (در نیویورک)، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه غرب آسیا بویژه پس از پاسخ مشروع جمهوری اسلامی ایران به حمله نظامی اخیر رژیم صهیونیستی به سفارت کشورمان در دمشق، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

چاقوکشی در استرالیا؛ مسلمانان و مهاجران قربانی استانداردهای دوگانه تحقیقات پلیس

تهران- ایرنا- دو حادثه حمله با چاقو در استرالیا در طی دو روز، تنش‌های اجتماعی را در این کشور به همراه داشته و مسلمانان یا مهاجران را بیش از دیگران تحت فشار استاندارهای دوگانه پلیس در تحقیقات اولیه برای شناسایی عامل و انگیزه حمله، قرار داده است.

تقدیر امیرعبداللهیان از آفریقای جنوبی به دلیل شکایت از رژیم صهیونیستی به لاهه

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آفریقای جنوبی گفت: ایران در پی گسترش جنگ نیست، اما اگر رژیم اسرائیل مجددا اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، شدیدا و قویا پاسخ خواهد داد.

Loading
5خرداد ماه 1397

رسانه ها ؛ افشاگری ولیعهد سابق سعودی و…

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: تایید زخمی شدن محمد بن سلمان از سوی ولیعهد سابق عربستان سعودی، تشکیل گارد مرزی بین عراق و سوریه با حمایت مالی سعودی‌ها، توافق آمریکا و ترکیه بر سر خطوط کلی "نقشه راه منبج" ، آمادگی ژاپن برای امضای پیمان صلح با روسیه، هشدار پوتین نسبت به بحران ویرانگر در اقتصاد جهانی، تاسیس دومین پایگاه نظامی روس ها در قرقیزستان، تاکید چین بر اجرای همه جانبه برجام ،توئیت جدید ترامپ درباره دیدار با رهبرکره شمالی ، واکنش پوتین به فشار آمریکا بر ترکیه، گسترش همکاری های نظامی ترکیه و پاکستان و افزایش شمار شهدای راهپیمایی بازگشت ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

الکوثرفارسی:  ولیعهد سابق عربستان سعودی با انتشار پیامی توئیتری زخمی شدن محمد بن سلمان در حادثه منطقه الخزامی را تایید کرد. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمد بن نایف در پیامی توئیتری اعلام کرد تصاویری که ازمحمد بن سلمان (ولیعهد عربستان سعودی) منتشر شده قدیمی است و اطلاعاتی که درباره زخمی شدن وی در حادثه منطقه الخزامی منتشر شده صحت دارد.

الکوثرفارسی:  منابع وابسته به معارضان سوری اعلام کردند که عربستان سعودی از تشکیل گارد مرزی بین سوریه و عراق، در شمال شرقی سوریه با هدف مقابله با نفوذ ایران حمایت مالی می‌کند. به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از رای الیوم، یک منبع در «نیروهای دموکراتیک سوریه»، که تحت حمایت آمریکا هستند، اعلام کرد که عربستان سعودی از تشکیل گارد مرزی بین سوریه و عراق در شمال شرق سوریه با هدف مقابله با نفوذ ایران در شرق سوریه، حمایت مالی می‌کند.

دویچه وله:  آمریکا و ترکیه بر سر طرح  کلی “نقشه راهی” برای منبج که از طرف گروه کردی یگان‌های مدافع خلق، کنترل می‌شود، به توافق رسیدند. دو طرف خطوط کلی نقشه راه را برای “همکاری‌های آینده و استقرار امنیت و صلح در منبج” تهیه کرده‌اند.مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه ترکیه هم قرار است روز دوشنبه (۴ ژوئن)  به واشنگتن سفر کند و با همتای آمریکایی  خود مایک پومپئو دیدار کند.

خبرگزاری صداو سیما:  نخست وزیر ژاپن در نشست مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: برای همکاری با رئیس جمهور روسیه برای امضای پیمان صلح پسا – جنگ و بهبود مناسبات اقتصادی آماده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز جمعه در میزگردی در نشست مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: برای همکاری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای امضای پیمان صلح پسا – جنگ و بهبود مناسبات اقتصادی کشور آماده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا): رئیس‌جمهوری روسیه در دومین روز مجمع اقتصاد بین‌المللی در سن پترزبورگ گفت، اقتصاد جهانی با تهدید فعالیت‌های پیچیده محافظتی (طرفدار حمایت از مصنوعات داخلی) روبروست که می‌تواند به بحرانی ویرانگر ختم ‌شود و کشورها باید راهی برای جلوگیری از آن بیابند و قانون‌هایی درباره چگونگی عملکرد اقتصادی تدوین کنند. به گزارش ایسنا، پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه علیه رشد استفاده از محدودیت‌های یکجانبه برای دستیابی به مزایای اقتصادی سخن گفت. او تاکید کرد: دیگر نمی‌توان اجازه تخریب این سیستم همکاری چند جانبه را داد که ساخت آن سال‌ها زمان برده است. این رویه به شکل بدی متزلزل شده است. شکستن قوانین خود به قوانین جدید تبدیل شده است.

خبرگزاری تسنیم:  روسیه به منظور مقابله با تهدیدات احتمالی، نفوذ فزاینده چین و چالش‌های پیش‌رو با ایالات متحده در افغانستان دومین پایگاه نظامی خود در قرقیزستان را تاسیس می‌کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم ، با گذشت 5 سال از کش و قوس‌های فراوان، روسیه قرار است دومین پایگاه نظامی خود را قرقیزستان تاسیس کند. با این حضور تقویت‌شده نظامی مسکو قادر خواهد بود تا در جایگاه مناسب‌تری برای پاسخ به هر تهدید نظامی یا تروریستی بالقوه که ممکن از از سوی افغانستان به آسیای مرکزی تسری یابد، قرار بگیرد.

العالم: رژیم صهیونیستی، برای مقابله با کماندوهای دریایی «القسام» یگان ویژه تأسیس کرد.کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، ارتش این رژیم، یگانی ویژه برای حمایت از سواحل فلسطین اشغالی و جلوگیری از هر نفوذی از طریق این سواحل تأسیس کرده است.

رادیو چین:  نهمین کمیته مشترک برجام با حضور نمایندگان چین، روسیه ، انگلستان ، فرانسه ،آلمان و ایران 25 مه در وین برگزار شد و وانگ چیون مدیر کل اداره کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین دراین نشست گفت: برجام از سوی گروه پنج به علاوه یک و ایران، اتحادیه اروپا از طریق مذاکرات مشترک به دست آمد و مورد تایید قطع نامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفته و دستاورد مهم چندجانبه گرایی محسوب می شود. فعالیت های سه سال گذشته نیز به حد کافی ثمر بودن برجام را ثابت کرده است. به عقیده چین حفظ تمامیت و جدیت برجام به نفع دفاع از سیستم عدم گسترش سلاح هسته ای و صلح و ثبات خاورمیانه است و برای حل سایر مسایل مهم از راه سیاسی و دیپلماتیک نیز نقشی سرمشق گونه دارد.

ان .اچ.کی ژاپن:  دونالد ترامپ، رئیس جمهورامریکا می گوید امکان برگزاری اجلاس سران با کیم جونگ اون، رهبرکره شمالی طبق برنامه در روز دوازدهم ماه ژوئن هنوز وجود دارد.ترامپ، یک روز پس از لغو برگزاری این اجلاس سران، در یک پیام تویتری این مطلب را اظهار داشت.

اسپوتنیک روسیه: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ناحق بودن فشار امریکا بر ترکیه برای جلوگیری از تحویل سامانه های موشکی پدافند هوایی اس 400 به این کشور را خاطرنشان ساخت.به گزارش اسپوتنیک، پوتین در دیدار با روسای رسانه های گروهی بین المللی  تاکید کرد تصمیم ترکیه دربراه خرداری سامانه های اس 400 ـ پیشرفته ترین و بهترین سلاح در جهان در نوع خود “جرم” نیست و هیچ کشوری حق ندارد جلوی “تصمیم یک کشور مستقل برای خریداری یک سلاح بسیار حساس برای تامین امنیت خود را بگیرد”.قرارداد روسیه و ترکیه درباره تحویل سامانه های موشکی روسی اس 400 به ترکیه در ماه دسامبر سال گذشته امضا شد.

آناتولی ترکیه:  قرارداد فروش 30 فروند هلیکوپتر تهاجمی و شناسایی تاکتیکی نوع «T129» ترکیه به پاکستان به امضای طرفین رسید. این بالگرد با قابلیت ها وامکانات ملی٬ توسط صنایع هوا و فضای ترکیه برای تامین الزامات ارتش کشور و همچنین صادرات توسعه داده شده و در بین تولیدات داخلی ترکیه نیز جایگاه خاصی به خود اختصاص داده٬ در پی عملکرد موفقیت آمیزش به مرحله صادرات نیز رسید.

خبرگزاری فارس: راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد و تعداد شهدای آن به بیش از 120 نفر رسیده است. به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین بامداد امروز (شنبه) از شهادت «حسین سالم ابوعویضه» (41 ساله) در نوار غزه خبر داد.راهپیمایی‌های بازگشت در راستای تأکید بر حق بازگشت و نیز در اعتراض به محاصره نوار غزه از 30 مارس آغاز شده و فلسطینی‌ها همچنان بر ادامه آن اصرار دارند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *