جدیدترین مطالب

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

بازاندیشی در نگاه کلاسیک به استراتژی کلان

علی اسماعیلی اردکانی در یادداشتی برای دیپلماسی ایرانی می نویسد: ویراستاران کتاب «استراتژی کلان» تری بالزاک، پیتر دامبروفسکی و سیمون ریک، درک نسبتاً انعطاف‌پذیری از استراتژی کلان طرح می‌کنند که شامل روش‌ها و ابزارهایی است که دولت‌ها برای تعقیب اهداف استراتژیک خود به کار می‌گیرند، حالا به هر شکل که آنها را تعریف کنند.

تهدید هوش مصنوعی علیه ۸ میلیون شغل در انگلیس

“موسسه پژوهش سیاست‌های عمومی” در انگلیس (Institute for Public Policy Research) در گزارشی برآورد کرد با سیاست‌های جاری دولت انگلیس، فناوری هوش مصنوعی، حدود ۸ میلیون شغل را در این کشور تهدید می‌کند.

شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید

وزارت بهداشت حماس پنجشنبه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس در نوار غزه به ۳۲ هزار و ۵۵۲ نفر رسید.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت حماس، در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۲ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

Loading

أحدث المقالات

انتخابات محلی ترکیه؛ زورآزمایی سیاسی اردوغان با امام‌اوغلو و حزب رفاه نوین

اپوزیسیون ترکیه که در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۳ میلادی مقابل رجب طیب اردوغان شکست خورد، اکنون قصد دارد در انتخابات محلی این کشور که روز یکشنبه برگزار می‌شود، تا حدودی این شکست را جبران کند و برای این کار نیز بزرگترین امیدش کسی نیست جز اکرم امام‌اوغلو، شهردار استانبول.

Loading
8خرداد ماه 1397

رسانه ها ؛ دیدار مقامات کره شمالی و آمریکا و…

۱۳۹۷/۰۳/۰۸ | گزیده های راهبردی

شورای راهبردی آنلاین: سفر رئیس سابق سازمان جاسوسی کره‌شمالی به آمریکا، دیدار مقامات آمریکا و کره شمالی امروز در «سنگاپور» ، تهدید رژیم صهیونیستی به حمله به غزه ، ضرب الاجل اروپا برای آمریکا ، تایید رسمی بازداشت حریری در ریاض از سوی مکرون ، موافقت پارلمان عراق بالغو نتایج انتخابات در خارج ازکشور، حمله موشکی یمنی ها به مواضع عربستان، تاکید موگرینی بر حفظ برجام، تاکید دبیرکل ناتو بر سیاست دفاعی مشترک، عضویت هند و پاکستان در سازمان همکاری شانگهای، پیدایش گروه تروریستی جدید در سوریه و سفر نتانیاهو به اروپا برای گفت‌وگو درباره "تهدید ایران" ازمهم‌ترین خبرهای روابط خارجی بود که در رسانه ها بازتاب یافت. در ادامه گزیده ای از آنها را مرور می کنیم.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا):  کیم یونگ چول، رئیس سابق سازمان جاسوسی کره شمالی بعد از سفر مختصری که به چین داشته، عازم واشنگتن شده تا با مقام‌های آمریکایی در خصوص نشست احتمالی میان دونالد ترامپ و رهبر کره شمالی مذاکره کند.به گزارش ایسنا، کیم یونگ چول و یک مقام ارشد حکومت این کشور بر اساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، بعد از آنکه روز گذشته توقف کوتاهی در پکن داشت عازم واشنگتن شده تا مذاکراتی را با مقام‌های آمریکایی در خصوص نشست میان کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انجام دهد.

خبرگزاری فارس: مقامات آمریکا و کره شمالی قصد دارند روز سه‌شنبه (امروز) قصد دارند به منظور بحث درباره موضوعات امنیتی مربوط به نشست احتمالی رئیس‌جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در «سنگاپور» دیدار کنند. به گزارش خبرگزاری فارس، بنا به گزارش یک منبع دیپلماتیک، مقامات آمریکایی و کره شمالی قرار است روز سه‌شنبه (امروز) برای بحث درباره موضوعات امنیتی و پروتکلی مربوط به نشست احتمالی میان رهبران این دو کشور، در «سنگاپور» با یکدیگر دیدار کنند.

خبرگزاری مهر: اعضای کنست رژیم صهیونیستی خواستار حمله سخت به غزه شدند. به گزارش خبرگزاری مهر، «موتی یوگف» عضو کنیست صهیونیستی اعلام کرد که رهبران حماس باید ترور شده و دولت در غزه به کلی تغییر کند.«عمیر پرتس» نیز اظهار داشت که ارتش باید حملاتی بسیار سخت‌تر و گسترده‌تر به نسبت گذشته علیه غزه داشته باشد.

خبرگزاری مهر:  کشورهای اروپایی در آستانه برگزاری نشست سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه خواستار توقف وضع تعرفه های گمرکی از سوی آمریکا شدند.به گزارش خبرگزاری مهر، وزرای اقتصاد کشورهای اروپایی شرکت کننده در نشست سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه در پاریس قرار است در دیدار با همتای آمریکایی خود درباره توقف وضع تعرفه های گمرکی از سوی واشنگتن گفتگو کنند.

خبرگزاری ایرنا:    «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه با این ادعا که در حل بحران سیاسی سال گذشته لبنان نقش مهمی ایفا کرده است، آشکارا گفت عربستان برای چند هفته «سعد حریری» نخست وزیر لبنان را بازداشت کرده بود.به گزارش ایرنا،  امانوئل مکرون در مصاحبه با شبکه خبری ‘بی.اف.ام تی وی’ فرانسه ، این مطلب را گفت.

الکوثرفارسی: پارلمان عراق در جلسه فوق العاده خود با ملغی شدن نتایج انتخابات پارلمانی در خارج از کشور و بازشماری دستی ۱۰ درصد از کل آراء موافقت کرد.به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پارلمان عراق در جلسه فوق العاده روز دوشنبه خود رأی به لغو نتایج انتخابات پارلمانی این کشور در خارج و رأی گیری مشروط در اردوگاه های آوارگان در الانبار، صلاح الدین، نینوا و دیالی داد.

العالم:  ارتش و کمیته های مردمی یمن روز سه شنبه محل تجمع نظامیان متجاوز سعودی و اماراتی و مزدوران وابسته و تجهیزات نظامی آنان را در ساحل غربی با چند فروند موشک بالستیک هدف قرار دادند.یک منبع نظامی تائید کرد: این حمله موشکی ضربه دردناک و سنگینی را به ستیزه جویان اماراتی و سعودی و مزدوران آنان وارد کرده  و این موشک ها با دقت بالایی به اهداف مدنظر اصابت کرده است.

یورونیوز:  فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه پس از نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در یک کنفرانس خبری برجام را برای حفظ امنیت منطقه ضروری دانست. مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا گفت که ایران تا امروز به تمام تعهداتش عمل کرده است و به این ترتیب اروپا ناگزیر است به تعهدات خود مبنی برحفظ برجام متعهد بماند.

رادیو چین: ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در نشست بهاری اعضای ناتو در ورشو گفت، با وجود اختلافات بین اعضای ناتو، این سازمان بر اجرای سیاست دفاعی مشترک برای مقابله با چالش ها اصرار می ورزد. وی گفت، در چند ماه گذشته، اعضای ناتو در برخی از مسایل مهم مانند پرتکل اقلیمی پاریس و برجام اختلافات نظر داشته اند. با وجود این اختلافات، ناتو بر مسوولیت دفاعی مشترک اصرار می کند و اعضای ناتو در نشست سران که قرار است ماه ژوییه در بروکسل برگزار شود، درباره سیاست این سازمان در قبال روسیه و همکاری بین ناتو و اتحادیه اروپا گفت و گو می کنند.

ان .اچ.کی ژاپن:  نخست وزیرژاپن  شینزو آبه می گوید که او و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توافق کرده اند قبل از یک نشست احتمالی بین ایالات متحده و کره شمالی با هم ملاقات کنند.آبه عصر روز دوشنبه بصورت تلفنی به مدت حدود ۳۰ دقیقه با ترامپ صحبت کرد.آبه سپس به خبرنگاران گفت که در این مکالمه از جزئیات گفت و گوهای احتمالی آتی میان ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مطلع شده است.

اسپوتنیک روسیه:  ایگور مارگلوف، معاون وزیر خارجه فدراسیون روسیه اعلام کر که سازمان همکاری شانگهای در واقع از مقیاس بزرگ منطقه ای برخوردار شد. وی گفت:«با عضویت تمام و کمال هند و پاکستان در سازمان همکاری شانگهای، این سازمان از مقایس بزرگ منطقه ای و جهانی برخوردار شده است.

آناتولی ترکیه: یازده گروه مخالف بشار اسد در سوریه تحت عنوان جبهه آزادی‌بخش ملی متحد شدند. به گزارش منابع مخالفان سوری، 11 گروه مخالف وابسته به ارتش آزاد سوریه واقع در ادلب و حما تحت عنوان “جبهه آزادی‌بخش ملی” متحد شده‌اند.

دویچه وله : نخست وزیر اسرائیل برای گفت‌وگو در مورد برنامه اتمی ایران با صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور فرانسه راهی اروپا می‌شود. بنیامین نتانیاهو تصمیم دارد شخصأ در مورد “تهدید ایران” با آنگلا مرکل و امانوئل مکرون گفت‌وگو کند.

0 Comments

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *